AbuseYourDNA Postad 17 Februari , 2007 Rapport Share Postad 17 Februari , 2007 Glömde spara HH så jag tar handen från minnet. Har spelat med FI i 10 minuter kanske. På floppen är han ganska vild medan när han betar turn eller/och river är det oftast värdebets. Bluffrekvensen är väldigt låg på turn och river. Det är andra gången jag trebetar preflop. Förra gången instantfoldade FI. Det effektiva stackdjupet ligger på runt 1500. FI till 40 HERO till 120 Vad för linje är att föredra här? Jag har ingen aning om vad han synar mina trebetar med, så till en början måste jag sätta honom på en ganska bred range. Men det är ändå ingen rolig flopp för mina cowboys. Bet-fold på floppen och check-fold på turn? EDIT: KAN MAN INTE ÄNDRA RUBRIKEN? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tobjoern Postad 18 Februari , 2007 Rapport Share Postad 18 Februari , 2007 Hade nog lagt ut en bet, och sen beroende på vad han gör omvärderat lite.. Inte så svårt att folda här mot omslag dock.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 18 Februari , 2007 Rapport Share Postad 18 Februari , 2007 bet. Om han synar. bet-fold på turn. check/call på blank river om han synar turn också. Om han höjer floppen, syna och omvärdera turn (antagligen fold mot ett stort bet där). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AbuseYourDNA Postad 18 Februari , 2007 Författare Rapport Share Postad 18 Februari , 2007 Om jag betar 200 på floppen och han synar. Pott 640. Blank turn, jag betar 500, han synar. Pott 1640. Blank river, jag checkar och han betar AI (680 i en 1640 pot) så ska jag syna. Jag kan ju inte commita mig själv bara för att jag har ett överpar? Det finns massor med händer som slår mig? Det kan knappast vara en bra linje? Problemet är att om man betar/synar turn commitar man sig och måste syna river med. Men det känns vekt att check-folda turn? Jag är fortfarande inne på bf+cf+cf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts