tobbelito Postad 17 Februari , 2005 Rapport Postad 17 Februari , 2005 Tjena! Jag va på gutshots cardclubb igår och spelade en £30buyin tourney. Det var väl 100st med ca och nästan alla gjorde rebuy och addon. Så det blev lite deg till vinnarn ändå, närmare £3k. Jag tänkte efter lite råd från min pokermentor som åkte ut tidigt i första timmen efter 9 rebuys lr nåt sånt, att det är lika bra att vinna lr försvinna. Så jag körde hårt och rejsade all skit som sig bör när blindsen börjar bli lite högre. På finalbordet sedan så vet jag ju att man bör chilla lite, jag ligger väl i mitten nånstans i chips så det känns lugnt. Men sen är det någon tomte som tar ut alla andra och får en massiv chiplead. Till slut är det bara jag han och en till kvar. Det är då jag plockar upp Q5o i BB. Big blind är 12k och jag har ca 3bb att tillgå, dvs 36k. Sjäälvklart blir jag pushad allin av chiplead från knappen och jag steker länge länge på den här synen/folden. Tilläggas ska att den tredje killen har ungefär lika mkt som mig, så om jag foldar och han åker före så tjänar jag £600 på det. Efter mycket om och men så foldar jag. Nästa hand får jag A2s i smallblind och går allin direkt på bb som strax synar med 82s och där åker jag ut på en tomtig tredjeplats. £1,3k gav de iaf, så d e ok ändå. Men min fråga är naturligtvis om jag borde tagit en syn och försökt dubbla med q5o?!???????? Hade jag överlevt den hade jag fortf haft chans på förstaplatsen.. ha de * RP - QoS * Citera
Ector Postad 17 Februari , 2005 Rapport Postad 17 Februari , 2005 Oddsmässigt en solklar syn. Låg det dessutom någon ante i potten så blir det ännu mer självklart. Citera
Papa Kubo Postad 17 Februari , 2005 Rapport Postad 17 Februari , 2005 Fast synar du får du räkna med att torska rätt ofta. Q5o är fifty-fifty mot any two cards, och har motståndaren två kort över tio är din vinstchans nere i en på tre. Citera
Recommended Posts