Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Om du nu är svårstött så kan du väl sluta tjata om att folk ska bannas? Jag tycker inte att du tillför något av värde men inte vill jag att du ska bannas för det.

Väldigt bra poäng.

Vet att IRL-jämförelser suger rätt hårt i allmänhet, men tycker inte det är helt fel att använda det här... Är någon extremt jobbig IRL så brukar det väl mest gå att lösa det genom att man pratar med killen. Att hota med bankäppen och vifta med moderatortiteln är mest tecken att man inte orkar ta diskussion med killen och missbrukar sin moderatortitel. Men det är bara vad jag tycker.

Annars så är ju bästa sättet att få bort förtroendet för moderatorerna att bara banna vissa som bråkar och inte andra...

• 2 weeks later...
Postad

Döp om tråden. Nånting i stil med "Varför är inte Klyka bannad?" tycker jag låter bra. Eller "Vill Klyka banna sig själv?".

Om du nu är svårstött så kan du väl sluta tjata om att folk ska bannas? Jag tycker inte att du tillför något av värde men inte vill jag att du ska bannas för det.

Jag vill gärna tro att jag bidrar till en konstruktiv och vettig diskussion, samt att jag kanske har berikat någon med nåt litet uns av kunskap nån gång. Men det är inte min sak att döma. Vad jag däremot kan säga med säkerhet är att jag inte skriver en massa skit bara för att jävlas, irritera och slösa folks tid. Och om jag gjorde det så skulle jag gärna låta mig bannas.

Jag försöker iaf bidra med något vettigt, vissa försöker med motsatsen. Det är ofta anledningen till att jag kanske kan verka lite gnällig.

Över lag tycker jag att det bannas för lite. Vissa behöver en markering. Och hur farligt är det egentligen? Man kommer ändå tillbaks efter en vecka eller tre.

Klyka är bra,,,, brus brus brus

KYP

(kvantfillibrated your post)

I övrigt, tack :)

Väldigt bra poäng.

Vet att IRL-jämförelser suger rätt hårt i allmänhet, men tycker inte det är helt fel att använda det här... Är någon extremt jobbig IRL så brukar det väl mest gå att lösa det genom att man pratar med killen. Att hota med bankäppen och vifta med moderatortiteln är mest tecken att man inte orkar ta diskussion med killen och missbrukar sin moderatortitel. Men det är bara vad jag tycker.

Bra liknelse, men den talar emot dig. Saken är att IRL tar folk åt sig när du talar med dem. Du kan få ögonkontakt, personen kan komma att skämmas en smula och få dåligt samvete. På nätet är det en annan sak. Det är lätt att slå ifrån sig kritik som kommer från ett nickname på en skärm, och det är lätt att skrika tillbaks som ett barn och vara allmänt kaxig bakom en datorskärm (Edit: Framför..?:roll:).

Det funkar helt enkelt inte att bara säga åt någon, folk blir genast små skrikande barn och trådar förvandlas till 10 sidor pajkalas. Det händer hela tiden. En ban är ofta det enda som funkar.

Postad
Skummade igenom tråden och fick syn på ett jäkligt vettigt inlägg där personen berättade att pokkemon var bannad!

Skummade igenom tråden och det enda idiotinlägget jag fick syn på var visst

ovanstående inlägg.

Postad

Det här är ett diskussionsforum och diskussioner tenderar att dra iväg, byta riktning och väldigt ofta kanske till och med ämne. Det är helt naturligt och bör inte motverkas så länge diskussionen håller en hygglig nivå, inte innehåller personangrepp etc. En tråd spårar liksom inte ur för att den byter riktning. När det inträffar är det dags att dela av och kasta in i Off Topic (oftast). Får tillägga att moderatorerna oftast har varit väldigt bra på detta.

Tycker att det är helt ok att folk som inte tillför något och har för avsikt att trolla bannas men de som gillar att diskutera vidare (så långt att tråden blir OT, och ja, jag är ett lysande exempel) anser jag bör få göra det. Stör någon sig på diskussionen som uppkommer i en för dem tidigare intressant tråd slipper de läsa efter att tråden delats av.

Mina två pence.

Edit: Den här tråden är ju jävligt OT nu.

Postad

Jag tycker klyka och jennez tillför mycket och esktk... ja van han heter jag gillar inte alltid vad han skriver men grabben skriver i allla fall inte lol eller fyp vafan det det betyder hela jävla tiden.

Om ni inte pallar vad han skriver så läs inte skiten väx upp ta det som en man och gör nåt annat för fan

Jag gillar inte vad han tycker men är beredd att dö för hans uttryckfrihet typ (nåt amerkanskt skit jag läst nångång)

Summa summaru låt folk skriva vad de vil och skit i det du inte gillar

Ha en härlig lördag och kram på er

Postad

Jag gillar inte vad han tycker men är beredd att dö för hans uttryckfrihet typ (nåt amerkanskt skit jag läst nångång)

Evelyn Beatrice Hall, född 1868, död 1919, brittisk biografiförfattare, som skrev under pseudonymen S.G. Tallentyre.

"Jag håller inte med om vad du säger, men jag är beredd att gå i döden för din rätt att säga det." The Friends of Voltaire (1906).