Gå till innehåll

NL $200, Floppar stege, hur gå vidare?


Recommended Posts

Här följer en av två trista händer, där jag båda gångerna floppat stege - och båda gångerna förlorat på ett par månader.

 

NL $200 Texas Holdem

 

Seat 1: poole ($429)

 

Seat 2: nicklaus ($385)

 

Seat 3: HERO ($265)

 

Seat 4: tweety ($70)

 

Seat 5: abuja ($216)

 

Seat 6: caretaker ($99)

 

Seat 7: splitlimit ($553)

 

Seat 8: goon ($387)

 

Seat 9: rikersI ($43)

 

Seat 10: mooney ($123)

 

 

goon posts small blind, mooney big blind

 

Dealt to hero: [Tc,Js]

 

abuja raises $4

 

6 players see the flop:

 

[9s,7d,8s]

 

HERO bets $22

 

splitlimit raises $52

 

goon calls $52

 

rikersI is all-in $39

 

HERO raises all-in $359

 

splitlimit folds

 

goon calls $329

 

Dealing turn

 

[8d]

 

Dealing river

 

[7s]

 

goon shows [Ks,5s] A flush, king high

 

HERO shows a straight, seven to jack

 

rikersI shows [6s, 7h] A full house, sevens full of eights

 

Det finns alltså $180 i potten efter att en av Fi höjt min floppbet till $52, och jag väljer att höja ytterligare (tyvärr) all-in. Frågan är om det är fel av mig? Borde jag höjt mindre? Egentligen tycker jag inte det; den här handen var ju ovanligt otursam, när båda motståndarna lyckas slå mig på river i alla fall. Men det vore intressant att höra synpunkter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här följer en av två trista händer, där jag båda gångerna floppat stege - och båda gångerna förlorat på ett par månader

 

Welcome to my world 24/7 när det händer mellan 5-10 ggr per dag att såsen åker in med bästa handen och den inte står.

Små marginaler i poker o det får man leva med. Marginalerna e ofta mindre än man tror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nhwpgg

Andra nöten som blivit utdragen på några månader? Shit, du har ju sjuk TUR.

 

 

 

Det enda fel du gör är att överbetta din stack. :roll::-D;-)

 

 

Seat 3: HERO ($265)

....

HERO raises all-in $359

 

Ursäkta, det blev sent igår... stacken skall vara $385 vid handens start!

 

Men det är inte andra nöten som blivit utdragen på ett par månader, däremot den andra floppade stegen (av två floppade).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan man lira NL200 och ställa en sån här fråga? :D

 

Frågan kan verka dum, men det ställs dummare frågor på detta forum, och det även på högre nivåer. Saken är den att jag blev tveksam inför mitt spel vad gällde floppade stegar. Spelar flera bord parallellt och bestämde mig snabbt för att gå all-in efter att ha blivit raisad. Hade inte goon synat och fått in färgen, hade förlusten blivit marginell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol.

 

Om du tycker att det är ett bad beat så sluta spela :P

 

Så var går gränsen för bad beat enligt din mening då? Ska man sitta med minst kåk för att bli slagen av fyrtal? Bad beat är det ju såtillvida att hela inköpet förlorades, men det står ju var och en fritt att definiera. Men jag ser ingen anledning att sluta spela så länge det ger vinst, men den som inte tål andras gnäll behöver ju varken läsa eller kommentera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så var går gränsen för bad beat enligt din mening då? Ska man sitta med minst kåk för att bli slagen av fyrtal? Bad beat är det ju såtillvida att hela inköpet förlorades, men det står ju var och en fritt att definiera. Men jag ser ingen anledning att sluta spela så länge det ger vinst, men den som inte tål andras gnäll behöver ju varken läsa eller kommentera.

 

Det som du definerar som bad bet händer mig typ 5-10 ggr. varje dag, om du bestämmer dig att lira seriöst eller spela 2-3K händer på en dag så kommer du gråta blod av alla bad bet ;)

 

Läs gärna reglerna för handanalys innan du postar här så lovar jag att sluta gnälla ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, vi säger att du är hero, vilken HD sätter du dina Fi på?

 

 

Det spelar väl ingen roll, dom har givetvis outs (bortsett från tomten som vann den här handen)

Men är jag all in med nötterna och blir utdragen är det en badbeat. Nu är det väl skillnad att torska med en stegen mot ett färgdrag och att torska med topset mot lägre set eller liknande.

 

Men som jag skrev, i min bok är det en badbeat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det spelar väl ingen roll, dom har givetvis outs (bortsett från tomten som vann den här handen)

Men är jag all in med nötterna och blir utdragen är det en badbeat. Nu är det väl skillnad att torska med en stegen mot ett färgdrag och att torska med topset mot lägre set eller liknande.

 

Men som jag skrev, i min bok är det en badbeat.

 

mm, måste hålla med, alla har olika syn på vad ett bad bet är. Men enligt dig så är ett bad bet om du loosar AK mot 98.

 

Och ja, det är skillnad om du torskar med stege mot färgdrag än med set mot lägre set, för när du har stegen mot färgdrag så har Fi fler outs ;)

 

Han är all in mot 2 Fi på en 2 färgad bräda, hur stor favorit tror du att ha igentligen är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag noterar att du har noll outs att förbättra handen. Hur kan man pusha med en hand som bara kan bli sämre?

 

Det här är en mycket bra sammanfattning av problemet. HUR spelar man postflop när man floppat bästa möjliga stegen? Som jag misstänkte i frågeställningen har jag spelat den här handen fel! Jag kunde ha lagt mig efter Fi:s raise på floppen, eller möjligen bara synat - och troligen måst lägga mig på turn eller river.

Det är intressant att stegen faktiskt är sårbarare än ett set på floppen, trots att stegen ju är mer värd - men outsen att förbättra handen...noll? Mer än en stege kan den ju inte bli, dock endast en högre stege, så noll outs.

Ett floppat set däremot har ju rätt många outs.

Killen med färgdraget (goon) har inte pottodds för att syna min all-in, men gör det tyvärr ändå. rikersI har sådan liten stack, så han slänger ändå in pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...