Gå till innehåll

Dan Glimne i Förkväll


teddybeahr

Recommended Posts

De pratade om höstens pokermiljonen som spelas in på Cypern. Dan ska vara coach i stället för expertkommentator. I studion var Alexandra Pascalidou som fick lite tips om hur hon skulle göra ("Disciplin, disciplin, disciplin."). De pratade också om att det är cirka 90% män och 10% kvinnor som spelar medans Dan berättade att på cash game-borden i Las Vegas är fördelningen 70-30. Alexandra fick även lite tips om tells och "reverse tells". Det var väl ungefär det jag såg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De pratade om höstens pokermiljonen som spelas in på Cypern. Dan ska vara coach i stället för expertkommentator. I studion var Alexandra Pascalidou som fick lite tips om hur hon skulle göra ("Disciplin, disciplin, disciplin."). De pratade också om att det är cirka 90% män och 10% kvinnor som spelar medans Dan berättade att på cash game-borden i Las Vegas är fördelningen 70-30. Alexandra fick även lite tips om tells och "reverse tells". Det var väl ungefär det jag såg...

 

Faan, att man alltid ska missa när det är något jätteintressant på tv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så fort namnet Glimne nämns i en tråd så poppar alla självutnämnda experter upp och dissar honom. Finns det en sådan funktion här på PF?

 

Själv tycker jag han verkar vara en sympatisk och allmänt kunnig man...men vad vet jag...

 

Det dyker också alltid upp en massa troll som ska försvara honom till varje pris.

 

Glimne-hataren: "Glimne är en fet bluff, hans bok är ett plagiat och han har gång på gång visat sig ha problem med de mest fundamentala bitarna i Texas Hold'em. Trots detta utger han sig för att vara en av landets främsta pokerexperter." *Hänvisar till diverse källor som backar upp påståendena*

 

Glimne-älskaren: "Lämna den stackars mannen ifred, det är så synd om honom som tjänar högvis med pengar som pokerexpert och från sin geniala bok. Han förtjänar inte att bli ifrågasatt det minsta, hela hans personlighet är ju urmysig och tänk så mycket han gjort för pokern i Sverige!" *Hänvisar inte till några källor alls*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glimne ÄR bra för pokern. Hans helyllestil gör att fler vågar prova på, och hans råd är så intetsägande eller felaktiga att det nästan garanterar att man blir en förlorande spelare om man följer dem. Weak tighta tomtar som slänger alla icke-nöt händer, finns det något trevligare att ha på bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så fort namnet Glimne nämns i en tråd så poppar alla självutnämnda experter upp och dissar honom. Finns det en sådan funktion här på PF?
Nä, men vi borde klart skaffa en.

 

Själv tycker jag han verkar vara en sympatisk och allmänt kunnig man...men vad vet jag...
Inte särskilt mycket visar det sig.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...