Gå till innehåll

Pokerkung?


azN-

Recommended Posts

Jaha, blir man kung i poker nu också när man drar på sig en bad beat?

http://www.aftonbladet.se/vss/poker/story/0,2789,1000196,00.html

 

Som vanligt Aftonbladet som inte vet vad dom skriver om, så jag blev inte direkt förvånad men fortfarande. Men det är klart, det är ju inte alla som spelar ett fyrtal till showdown, många nybörjare skulle ju folda fyrtalet (och eventuellt Glimne). Nu vet jag ju inte vad som låg på bordet eller vilken nivå han spelade på men inte fan finns det många som lägger ett fyrtal? och brukar det inte även vara så att man måste använda båda korten på hand för att få denna jackpot? Och så skulle handen minst vara fyrtal i tior, alltså lär han ju inte vara någon "pokerkung" för att han spelar tiorna (eller bättre) till rivern?

 

 

(Skriver i tilt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bad beat jackpot på speciella bord måste ju vara en av de korkaste idéerna. Står iofs inte var han spelar men på Prima (Microgaming) där jag spelar gällde Bad beat jackpoten tidigare på alla cashgamebord. Sen ändrade de det till speciella bad beat bord. Intressant idé att sitta och spela och hoppas på bad beat. "Yes!!! Jag har fyrtal! Hoppas hoppas hoppas att nån har straight flush...."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bad beat jackpot på speciella bord måste ju vara en av de korkaste idéerna. Står iofs inte var han spelar men på Prima (Microgaming) där jag spelar gällde Bad beat jackpoten tidigare på alla cashgamebord. Sen ändrade de det till speciella bad beat bord. Intressant idé att sitta och spela och hoppas på bad beat. "Yes!!! Jag har fyrtal! Hoppas hoppas hoppas att nån har straight flush...."

 

Så om jackpotten gäller på alla bord så hoppas man INTE på att sitt monster spricker och man cashar in 1.4 mille??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...