Gå till innehåll

PocketPar


_Jeeppe_

Recommended Posts

Tjeena !

 

Jag undrar hur ni spelar era PocketPar PreFlop?

 

Själv MultiTablar jag, och trycker oftast Potbet, (EverestPoker)

Oavsett Pocket 22-TT träffar jag inte set, eller över par så slänger jag om det inte är HU på flop då kan jag hyssta in ett randombet, JJ-AA brukar jag spela "klenare", raisar

inte alls lika mkt motsatt vad jag gör med 22-TT för där känns det som jag inte vill ha syn(A)?

och JJ-AA blir jag less på RoundFold :roll: Så där minibetttar jag ut 3xBB kanske...

 

Någon mer som gör detta?, jag vet många där ute som limpar in sina 22-TT,

men det kanske man skall göra istället?, jag bettar ut hårt oavsett, (Sen klenar jag med dem höga paren för jag vill ha syn? )

OBS! tro inte att jag inte reraisar en raise pre med AA / KK.

utan jag klenar mitt bet för jag vill ha syn. Eller en raise när någon på AKs/o tror dem är overdog!.

 

 

Vad gör ni med era pocket preflop, när det är er tur och ingen raisat innan er?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjeena !

 

Jag undrar hur ni spelar era PocketPar PreFlop?

 

Själv MultiTablar jag, och trycker oftast Potbet, (EverestPoker)

Oavsett Pocket 22-TT träffar jag inte set, eller över par så slänger jag om det inte är HU på flop då kan jag hyssta in ett randombet, JJ-AA brukar jag spela "klenare", raisar

inte alls lika mkt motsatt vad jag gör med 22-TT för där känns det som jag inte vill ha syn(A)?

och JJ-AA blir jag less på RoundFold :roll: Så där minibetttar jag ut 3xBB kanske...

 

Någon mer som gör detta?, jag vet många där ute som limpar in sina 22-TT,

men det kanske man skall göra istället?, jag bettar ut hårt oavsett, (Sen klenar jag med dem höga paren för jag vill ha syn? )

OBS! tro inte att jag inte reraisar en raise pre med AA / KK.

utan jag klenar mitt bet för jag vill ha syn. Eller en raise när någon på AKs/o tror dem är overdog!.

 

 

Vad gör ni med era pocket preflop, när det är er tur och ingen raisat innan er?

 

De är ganska olika, mycket hänger på bordet och vilka fi som är kvar. Men raisar kanske 60-70% av mina pp under 99 först in, 100% TT+. CB berör ganska mycket på vad det är för Fi kvar, men säg 70-80%.

 

Om någon höjt innan mig så synar jag oftast med 99 och ner, bedömer jag spelaren som mycket sämre än mig så kan det hända att jag re-raisar för att isolera mig mot honom.

 

(Vi snackar SH eller?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...