robster80 Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Poker suger. Jag har i februari lyckats backa 10 inköp efter att ha börjat månaden mycket bra. Jag har backat rakt ut 6 dfagar i rad nu. Orkar inte med den här skiten nu. FUCK!!!!!!! Jag suger på poker. Poker suger. Mycket givande inlägg, eller hur? Citera
Torsus Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Poker suger. Jag har i februari lyckats backa 10 inköp efter att ha börjat månaden mycket bra. Jag har backat rakt ut 6 dfagar i rad nu. Orkar inte med den här skiten nu. FUCK!!!!!!! Jag suger på poker. Poker suger. Mycket givande inlägg, eller hur? Gör som jag.... Gå tillbaka till grunderna och spela bara Phil Hellmuth 10-top händer... Tråkigt men minskar variansen kraftigt...och garanterat vinnande i längden Citera
wingman Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Har du inte bytt nivå så är det nog bara varians. Januari började likadant för mig i ca 10dagar. Håll i spelet bara så vänder det! Gå ner en nivå kan vara skönt för att få tillbaka självförtroendet mot sämre spelare och minska svängningarna i rullen! Citera
Appel Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Gör som jag.... Gå tillbaka till grunderna och spela bara Phil Hellmuth 10-top händer... Tråkigt men minskar variansen kraftigt...och garanterat vinnande i längden Jag har själv, för att få till riktigt stort sittarsle, en hel dag-kväll endast spelat AA samt KK. Satt nog ca 7timmar och spelade (live) och spelade 4händer tror jag. Ooooerhört tråkigt, men det gav mig en förståelse vad som ändå är bland det viktigaste i poker: att slänga kort! Citera
wheelinho Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Jag har själv, för att få till riktigt stort sittarsle, en hel dag-kväll endast spelat AA samt KK.Satt nog ca 7timmar och spelade (live) och spelade 4händer tror jag. Ooooerhört tråkigt, men det gav mig en förståelse vad som ändå är bland det viktigaste i poker: att slänga kort! Sjukt viktigt när det går dåligt, blir lätt att man synar ner för mkt. Citera
Jeppann Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Bara att komma igen. Efter en 45k händer breakevenperiod där jag verkligen inte kunde vinna har jag lärt mig det. RUshar som aldrig förr nu. Citera
Miami Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Jag vet inte hur du spelar eller din nivå, men är du vinnande finns bara en lösning. Spela spela spela så kommer du ur din downsving. GL! Citera
SouthEast Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Sjukt viktigt när det går dåligt, blir lätt att man synar ner för mkt. Rule #1 Citera
robster80 Postad 13 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2007 Tack för kommentarerna. Känns lite bättre nu när jag tog tillbaka 2 inköp. Hur som helst har ni alla rätt i det ni säger. Speciellt ska man tänka på att inte bli för lös när det går dåligt. En sak som jag precis märkte i PT var att min won $ at showdown % var under 50% den här månaden. Kan det kanske vara så att jag synat ner för mycket med marginella händer? Personligen tycker jag det värsta med att komma in i en badstreak är att speldjävulen inom en tittar fram då. Jag spelar mer och har svårare att sluta än när jag ligger plus. Helt klart något man bör reflektera över och försöka undvika i den mån det går. Jag ligger nu endast ca 3 inköp back den här månaden vilket inte alls är så farligt. Det känns tungt när man stabiliserat sig på en nivå (NL400 FR) och blir totalspöad och får lämna borden med svansen mellan benen. Har spelat drygt 50k händer på NL400 och ligger nu +-0. På NL200 låg jag på runt 6-7bb/100. Ja,ja ska sluta whina nu. Tack för svaren. Citera
zuupah Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Jag har själv, för att få till riktigt stort sittarsle, en hel dag-kväll endast spelat AA samt KK.Satt nog ca 7timmar och spelade (live) och spelade 4händer tror jag. Ooooerhört tråkigt, men det gav mig en förståelse vad som ändå är bland det viktigaste i poker: att slänga kort! WOW! Jag är imponerad av "uthålligheten" och tålamodet! Hur spelade du dina monsterhänder sedan? Vad blev du, på plus eller minus,efter alla händer inklusive SB- och BB- postningar? Skulle själv försöka mig på tight ABC-poker. Började med 50 dollar på ett 0,25/0,50$ 10 pers bord. Jag kastade verkligen allt. Tråkigt som fan. Efter en stund kommer då den där kanon handen... två svarta AA.. Nu minns jag inte exakt position och exakt hur mycket vi höjde pre-flop, Men om jag minns rätt, började jag med att raisa till 2$. Inte mycket pengar men ändå 4ggr BB. Och jag får svar genom en re-raise. Jag re-raisar tillbaka varpå han (hon?) går ALL-IN och han täcker mig. Vad skulle jag göra? Folda preflop???!?! VEM GÖR DET I ETT CASHGAME??? Inte på den nivån i alla fall.... (om jag tagit mig vatten över huvudet och spelat på ett för dyrt bord, där jag i princip offrar halva min bankrulle..DÅ KANSKE jag lägger en sån hand... KANSKE!) Så. synen var ju självklar. mot , jag täcker hans ena K för flushen.. Och som ett brev på posten kom ju en K på floppen... Och såna här situationer e ju inte ovanliga precis. Och antalet förlorade pocket KK mot AK, AQ, AJ ja till om med AT, där A floppat eller dragit ut mig på rivern kan jag inte ens komma ihåg! Så hur kul är det att sitta och folda i 3-4 timmar för att sedan, när man plockar upp monster, bli utdragen som 70-30 eller 80-20 favorit, när FI träffar trissen eller A:et på rivern? Det värsta är att det händer så ofta. Vad har du.... ni.... för lösning på problemet? Eller är det bara att acceptera? Citera
Billgren Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Om det är NL du kör, prova lite Limit. Det kan vara roligt med variation och variansen minskar. OBS Repetera limit-strategin innan du börjar. Citera
bossbaver Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 är det inte bättre och spela på ett tag om man vet att man är "inne i en downswing/bad-beat-period" ??? så man slipper torska massa inköp.... om man ändå vet att man kommer att göra det? Citera
Appel Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Zuupa: Jag backade den dagen. Men långt mindre än jag trodde jag skulle backa. Det blev en oerhört tråkig kväll, eftersom det även var live och jag satt ner vid bordet hela tiden, just för att få betongarsle. Citera
Kristoffer Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 zuupah: Hm? Du hittar AA och får en drömmotståndare som täcker dig och ställer in, och du undrar om du ska syna?! Eh ... JA. Om du inte spelar när du är så stor favorit, när spelar du då? Om en syn innebär att halva din bankrulle är på spel, så, ja, då ligger du ett stort antal nivåer för högt upp för den bankrullen ... Citera
thefievel Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 WOW! Efter en stund kommer då den där kanon handen... två svarta AA.. Om jag inte missminner mig så finns det bara bara två svarta A och inte fyra i en kortlek?? Citera
Existentialisten Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Gå tillbaka till grunderna och spela bara Phil Hellmuth 10-top händer... Tråkigt men minskar variansen kraftigt...och garanterat vinnande i längden Obs - detta tips gäller inte för cg över 0.1-0.2$ FYP Citera
Sansrom Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Om det är NL du kör, prova lite Limit. Det kan vara roligt med variation och variansen minskar.OBS Repetera limit-strategin innan du börjar. Funkar bra tills verkligheten hinner ikapp och man inser att variansen är högre än i NL och att rejken äter upp all vinst. Citera
Staahla Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Funkar bra tills verkligheten hinner ikapp och man inser att variansen är högre än i NL och att rejken äter upp all vinst. Den perfekta medicinen för att rida ut en tung downstreak mao. Citera
Whoosa Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 WOW! Jag är imponerad av "uthålligheten" och tålamodet! Hur spelade du dina monsterhänder sedan? Vad blev du, på plus eller minus,efter alla händer inklusive SB- och BB- postningar? Skulle själv försöka mig på tight ABC-poker. Började med 50 dollar på ett 0,25/0,50$ 10 pers bord. Jag kastade verkligen allt. Tråkigt som fan. Efter en stund kommer då den där kanon handen... två svarta AA.. Nu minns jag inte exakt position och exakt hur mycket vi höjde pre-flop, Men om jag minns rätt, började jag med att raisa till 2$. Inte mycket pengar men ändå 4ggr BB. Och jag får svar genom en re-raise. Jag re-raisar tillbaka varpå han (hon?) går ALL-IN och han täcker mig. Vad skulle jag göra? Folda preflop???!?! VEM GÖR DET I ETT CASHGAME??? Inte på den nivån i alla fall.... (om jag tagit mig vatten över huvudet och spelat på ett för dyrt bord, där jag i princip offrar halva min bankrulle..DÅ KANSKE jag lägger en sån hand... KANSKE!) Så. synen var ju självklar. mot , jag täcker hans ena K för flushen.. Och som ett brev på posten kom ju en K på floppen... Och såna här situationer e ju inte ovanliga precis. Och antalet förlorade pocket KK mot AK, AQ, AJ ja till om med AT, där A floppat eller dragit ut mig på rivern kan jag inte ens komma ihåg! Så hur kul är det att sitta och folda i 3-4 timmar för att sedan, när man plockar upp monster, bli utdragen som 70-30 eller 80-20 favorit, när FI träffar trissen eller A:et på rivern? Det värsta är att det händer så ofta. Vad har du.... ni.... för lösning på problemet? Eller är det bara att acceptera? Ett bevis på att det inte avgörs på nöt-korten pre. A,A e ingen garanti för vinst. Så vet inte direkt om det e rätt medicin att bara sitta och vänta på A,A och K,K som föregående skribenter förespråkar.. Citera
Opteron Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Ett bevis på att det inte avgörs på nöt-korten pre. A,A e ingen garanti för vinst. Så vet inte direkt om det e rätt medicin att bara sitta och vänta på A,A och K,K som föregående skribenter förespråkar.. jag skulle lägga EXAKT ALLT jag ägde all in pre med AA om det var en hyfsat stor chans att han hade nåt annat än AA. (är det 16 re-re-raisar så skulle det kännas lite meningslöst) Citera
jojje2k Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Spela inte limit!!! Du kommer skrika rakt ut när du ser att fi har klonkat runnerrunner triss för 24234324 gången. NL ftw!!! Citera
Hap Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 jag skulle lägga EXAKT ALLT jag ägde all in pre med AA om det var en hyfsat stor chans att han hade nåt annat än AA.(är det 16 re-re-raisar så skulle det kännas lite meningslöst) Det verkar ju idiotiskt. Hem, familj, vänner... Citera
jojje2k Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Det verkar ju idiotiskt. Hem, familj, vänner... Nej, hittar man en EV+ situation ska man ta den. Skit i variansen. Lets GaMbuuL Citera
bossbaver Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Det verkar ju idiotiskt. Hem, familj, vänner... lol Citera
Loveless Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 Det verkar ju idiotiskt. Hem, familj, vänner... Sist jag kollade så ägde jag varken familjen eller vännerna, och banken äger mitt hem. Citera
Recommended Posts