Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

:shock: Förstår inte hur så många kan ÄÄÄÄÄÄLLLLSSSSKAAAAA julmaten så vilkorslöst.

 

Gastronomiskt sett håller julmat pinsamt låg klass. PÅLÄGG är vad det är till 90%. Sött, fett, onyttigt å obalanserat.

 

Sen att folk betalar 500kr för att få komma å frossa i sill å struvor å knäck mm ett ofta hetsigt tempo kommer alltid för mej att vara en gåta.

 

Skulle hellre betala 2000 spänn för en schysst 7rätters eller nåt.

 

Nä, julbordsångesten gjorde sej smärtsamt påmind denna dag i Ängelns dagbok. Snart börjar helvetet./ Kocken AdslVerbe

 

Ps. I övrigt är julen rätt ok ;-) Ds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nä, julbordsångesten gjorde sej smärtsamt påmind denna dag i Ängelns dagbok. Snart börjar helvetet./ Kocken AdslVerbe

 

:shock: :shock: :shock: WTF, en själfrände. Jag kommer ihåg på -70 talet när det skule lagas till julbord och jultallrikar och rökålssallad å sillsallad å sallader så man spydde på det. Grisen skulle styckas huvet griljeras och ..... så vidare.

Jobbigaste var det på Stallmästargården under Verner Vögli, han va en gestapoköksmästare. Kommer ihåg när han skickade två elever till kylrumet i källaren och de skulle hämta upp den egengjorda gåsleverpastejen som låg på en två meter lång bräda. Och när de kom upp halkade den ena stackaren på en fetfläck på golvet och pastejen åkte i golvet. Jag trodde faktiskt att han skulle skära dem i strimlor med förskäraren. Åhåja, det var tider det. :-D

 

Men nu var det inte - förstframvinnerallmatenjulbord - jag menade utan hemlagat dopp i grytan, frugans grillade skinka, två stora skedar med min hemlagade rödbetssallad och sillen som dragit in min hemliga inläggningslag ( den brukar göra succé på jobbets knytkalas).

 

När det gäller jobbet så är det inte eb spelsite, även om jag skulle kunna tänka mig det. Hela det projektet är hemligt pga av konkurrensen. Allt jag kan säga är att det gäller en nyetablering. Branch, produkter etc får jag inte avslöja. Fick till ochmed skriva på ett papper där jag lovade att inte yttra ett knyst om detta, framförallt om jag tackar nej. Man vill inte ge konkurrenterna något innan det är klart.

 

Jobbigt hemma är det med. Nu är det en fas med dundermörker igen. Dessutom så har hin ont efter behandlingen i veckan. Så vi får se om det blir någon poker ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:shock: :shock: :shock: WTF, en själfrände. Jag kommer ihåg på -70 talet när det skule lagas till julbord och jultallrikar och rökålssallad å sillsallad å sallader så man spydde på det. Grisen skulle styckas huvet griljeras och ..... så vidare.

Jobbigaste var det på Stallmästargården under Verner Vögli, han va en gestapoköksmästare. Kommer ihåg när han skickade två elever till kylrumet i källaren och de skulle hämta upp den egengjorda gåsleverpastejen som låg på en två meter lång bräda. Och när de kom upp halkade den ena stackaren på en fetfläck på golvet och pastejen åkte i golvet. Jag trodde faktiskt att han skulle skära dem i strimlor med förskäraren. Åhåja, det var tider det. :-D

 

 

:-D Åhfan, så du har oxå stått vid grytorna en gång i tiden.

 

Ingen risk att jag kan få överraska mina gäster med den hemliga Ängalasillen då antar jag ;-)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

japp, julmaten är helt klart överskattad

 

Inte alls om den tillagas på rätt sätt.

 

Ingen risk att jag kan få överraska mina gäster med den hemliga Ängalasillen då antar jag

 

Kul spel det här. Idag hade jag massor av fisk vid borde. 92/57 var regel än undantag. Själv ägna jag mig åt - inteträffafloppenellerträffafloppensämreellerbliutdragenavfiskensomsynarmed35off- spelet.

 

På tre dagar har jag lirat 3358 händer och har -33,4BB/100 så då kan ni räkna ut själva.

 

Här är några bra syner av Fi

 

***** Hand History for Game 507702465 *****

$500 NL Texas Hold'em - Friday, Nov 16, 22:47:49 ET 2007

Table Diana 67 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: ani ( $608.33 )

Seat 2: Mörten1 ( $134.69 )

Seat 3: -abriss- ( $571.69 )

Seat 4: Hipphipp ( $295 )

Seat 5: Hero ( $591.49 )

Hipphipp posts small blind [$2.5].

Hero posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ 8c 4h ]

ani folds.

Mörten1 calls [$5].

-abriss- folds.

Hipphipp calls [$2.5].Det här är en av de med närmare 90%

Hero checks.

** Dealing Flop ** [ 5s, 8h, 6d ]

Hipphipp bets [$15].

Herocalls [$15].

Mörten1 folds.

** Dealing Turn ** [ 4d ]

Hipphipp bets [$15].

Hero raises [$75].Klart man synar, har ju ett par. Och hålstege

Hipphipp calls [$60].

** Dealing River ** [ 3s ]

Hipphipp bets [$95].

Hero calls [$95].

Hipphipp shows [ 2c, 5c ] a straight, two to six.Tja varför inte

Hipphipp wins $375.38 from the main pot with a straight, two to six.

 

 

Här är nästa 90%

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

MP ($32.41)

Button ($782.2)

SB ($569.02)

BB ($500)

Hero ($914.21)

 

Preflop: Hero is UTG with Kdiamond.gif, Qdiamond.gif.

Hero raises to $20, MP calls $32.41 (All-In), 1 fold, SB calls $29.91, 1 fold, Hero calls $12.41.

 

Flop: ($-140.27) 6spade.gif, Kclub.gif, 6heart.gif(3 players, 1 all-in)

SB checks, Hero bets $60, SB raises to $120, Hero calls $60.

 

Turn: ($99.73) 9diamond.gif(3 players, 1 all-in)

SB bets $400, Hero folds.

 

River: ($499.73) Jspade.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $99.73

 

Results in white below:

SB has Ah 6d (three of a kind, sixes).

MP has 5d 5h (two pair, sixes and fives).

Outcome: SB wins $342.23.

 

 

Här är en till

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

 

UTG ($758.87)

MP ($1410.86)

Button ($493.63)

Hero ($858.2)

BB ($483.22)

 

Preflop: Hero is SB with qh.gif, qc.gif.

UTG calls $5, 2 folds, Hero raises to $25, BB calls $20, UTG calls $20.

 

Flop: ($75) 4h.gif, 5h.gif, ac.gif(3 players)

Hero checks, BB checks, UTG checks.

 

Turn: ($75) td.gif(3 players)

Hero bets $45, BB calls $45, UTG calls $45.

 

River: ($210) 3c.gif(3 players)

Hero bets $120, BB folds, UTG calls $120.

 

Final Pot: $450

 

Results in white below:

Hero has Qh Qc (one pair, queens).

UTG has 5s 3h (two pair, fives and threes). Varför betar du så med pockets för, säger idioten när jag frågar vad fan han syna på?

Outcome: UTG wins $450.

 

Nu skiter jag i det här ska nog lägga ner pokern tror jag. Eftersom jag inte kan vinna mot fiskarna som träffar allt.

 

Gonatt moder jord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Kul spel det här. Idag hade jag massor av fisk vid borde. 92/57 var regel än undantag. Själv ägna jag mig åt - inteträffafloppenellerträffafloppensämreellerbliutdragenavfiskensomsynarmed35off- spelet.

 

På tre dagar har jag lirat 3358 händer och har -33,4BB/100 så då kan ni räkna ut själva.

 

Här är några bra syner av Fi

 

***** Hand History for Game 507702465 *****

$500 NL Texas Hold'em - Friday, Nov 16, 22:47:49 ET 2007

Table Diana 67 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: ani ( $608.33 )

Seat 2: Mörten1 ( $134.69 )

Seat 3: -abriss- ( $571.69 )

Seat 4: Hipphipp ( $295 )

Seat 5: Hero ( $591.49 )

Hipphipp posts small blind [$2.5].

Hero posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ 8c 4h ]

ani folds.

Mörten1 calls [$5].

-abriss- folds.

Hipphipp calls [$2.5].Det här är en av de med närmare 90%

Hero checks.

** Dealing Flop ** [ 5s, 8h, 6d ]

Hipphipp bets [$15].

Herocalls [$15].

Mörten1 folds.

** Dealing Turn ** [ 4d ]

Hipphipp bets [$15].

Hero raises [$75].Klart man synar, har ju ett par. Och hålstege

Hipphipp calls [$60].

** Dealing River ** [ 3s ]

Hipphipp bets [$95].

Hero calls [$95].

Hipphipp shows [ 2c, 5c ] a straight, two to six.Tja varför inte

Hipphipp wins $375.38 from the main pot with a straight.

 

Sakta ner på turn sen synar jag typ aldrig river här.

 

 

Här är nästa 90%

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

MP ($32.41)

Button ($782.2)

SB ($569.02)

BB ($500)

Hero ($914.21)

 

Preflop: Hero is UTG with Kdiamond.gif, Qdiamond.gif.

Hero raises to $20, MP calls $32.41 (All-In), 1 fold, SB calls $29.91, 1 fold, Hero calls $12.41.

 

Flop: ($-140.27) 6spade.gif, Kclub.gif, 6heart.gif(3 players, 1 all-in)

SB checks, Hero bets $60, SB raises to $120, Hero calls $60.

 

Turn: ($99.73) 9diamond.gif(3 players, 1 all-in)

SB bets $400, Hero folds.

 

River: ($499.73) Jspade.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $99.73

 

Results in white below:

SB has Ah 6d (three of a kind, sixes).

MP has 5d 5h (two pair, sixes and fives).

Outcome: SB wins $342.23.

 

Bra fold.

 

Här är en till

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

 

UTG ($758.87)

MP ($1410.86)

Button ($493.63)

Hero ($858.2)

BB ($483.22)

 

Preflop: Hero is SB with qh.gif, qc.gif.

UTG calls $5, 2 folds, Hero raises to $25, BB calls $20, UTG calls $20.

 

Flop: ($75) 4h.gif, 5h.gif, ac.gif(3 players)

Hero checks, BB checks, UTG checks.

 

Turn: ($75) td.gif(3 players)

Hero bets $45, BB calls $45, UTG calls $45.

 

River: ($210) 3c.gif(3 players)

Hero bets $120, BB folds, UTG calls $120.

 

Final Pot: $450

 

Results in white below:

Hero has Qh Qc (one pair, queens).

UTG has 5s 3h (two pair, fives and threes). Varför betar du så med pockets för, säger idioten när jag frågar vad fan han syna på?

Outcome: UTG wins $450.

 

C-betta floppen. Som spelat bettar jag absolut inte ut på river, du gör om handen till en bluff.

 

Nu skiter jag i det här ska nog lägga ner pokern tror jag. Eftersom jag inte kan vinna mot fiskarna som träffar allt.

 

En ängel ger aldrig upp. :h:

 

Gonatt moder jord.

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-D Åhfan, så du har oxå stått vid grytorna en gång i tiden.

 

Ingen risk att jag kan få överraska mina gäster med den hemliga Ängalasillen då antar jag ;-)?

 

Nja, du vet hur det är med det där egna recept. Man släpper ogärna ifrån sig ingridienserna.

 

 

 

Sen har ju don_sebbe rätt. 84-handen ska jag sakta ner på turn. Och självklart ska jag beta QQ-handen på flopp. Problemet är när man varenda gång blir utdragen av just Ax så blir iaf jag passiv på flopp när det kommer ett. Och alla utdragningar igår gör att jag börjar spela sämre, och att ens bra händer tappar i värde och man spelar sämre händer hårdare på grund av det.

 

Men nu har man varit lekfarbror sen 9,00 och hunnit med Busfabriken, MacDonkan och ett besök på isbanan. Nu blir det kortspel irl med high stakes. Förloraren måste gå och köpa glass och maränger. Skulle inte förvåna mig om jag blir utdragen även av dessa små korthajar.

 

Sen får jag väl göra skäl för det här: En drake lyfter inte i medvind,

utan i motvind.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt hur dåliga händer folk synar med, medelvärdet måste helt klart ligga under Ax så cbetta alltid flopp om det bara är två i potten. Är du rädd för Ax är det bara betfolda ev dra ut turn...

 

Kan tillägga att även jag har ätit god tillagad julmat, tacka farmor för det. Men dock så finns det mycket annat som är ännu godare än just julmaten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt hur dåliga händer folk synar med, medelvärdet måste helt klart ligga under Ax så cbetta alltid flopp om det bara är två i potten. Är du rädd för Ax är det bara betfolda ev dra ut turn....

 

Självklart är jag i normala fall inte rädd för att cbetta flopp även om A komer. Det är ju normalspel. Men som sagt denna downswing gör att jag inte spelar A-game utan kanske Ö-game. Men det går nog över snart.

 

Kan tillägga att även jag har ätit god tillagad julmat, tacka farmor för det. Men dock så finns det mycket annat som är ännu godare än just julmaten.

 

Det är klart att det finns. Vitlöksmarinerad Hjortfilé, smördegsinbakad fläskfilé, grillad svärdfisk mm. Men eftersom det kan man äta året runt och julmaten kan man bara äta just vid jul så blir det likosom lite speciellt.

 

Gissa vem som blev utdragen i finns i sjön ;-) ? Och fick gå till affären.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart är jag i normala fall inte rädd för att cbetta flopp även om A komer. Det är ju normalspel. Men som sagt denna downswing gör att jag inte spelar A-game utan kanske Ö-game. Men det går nog över snart.

 

Tycker iofs inte det är jättefel att inte c-betta en dragig A-hög flopp ur pos mot två motståndare. Mycket sämre läge för c-bet kan man ju knappast få.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker iofs inte det är jättefel att inte c-betta en dragig A-hög flopp ur pos mot två motståndare. Mycket sämre läge för c-bet kan man ju knappast få.

 

Är väl inte den bästa floppen att C-betta på men knappast den sämsta eller? UTG borde inte ha ett A här så det räcker väl att vi lyckas få bort FI som synade från BB?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja alltså, fortsätt såga mig bara. Slå på en som rdan ligger. Stampa ner mig i skorna bara. :mrgreen: :mrgreen:.

Allvarligt, jag vet att jag ska cb:a på den floppen. I normala fall gör jag det utan att blinka.

 

 

Nu har det ätits glass i stora lass. Med krossade maränger och vispad grädde. Dessutom är barnbarna återbördade till föräldrarna.

 

Ska prova lira lite så får vi se hur det gär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl inte den bästa floppen att C-betta på men knappast den sämsta eller? UTG borde inte ha ett A här så det räcker väl att vi lyckas få bort FI som synade från BB?

 

Nej nån katastrof är den ju inte, men förutom ässet är den också dragig som sagt och vi är ur pos mot två Fi. Jag tror inte man tappar jättemkt värde av att checka den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man folda den här?

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

MP ($1294.48)

Button ($381.44)

SB ($1023.88)

BB ($944.14)

Hero ($1088.13)

 

Preflop: Hero is UTG with Tclub.gif, Aclub.gif.

Hero raises to $20, 1 fold, Button calls $20, 2 folds.

 

Flop: ($47.50) Theart.gif, Qdiamond.gif, Kheart.gif(2 players)

Hero bets $25, Button calls $25.

 

Turn: ($97.50) Aheart.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $25, Hero calls $25.

 

River: ($147.50) 2club.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $45, Hero calls $45.

 

Final Pot: $237.50

 

Results below:

Hero has Tc Ac (two pair, aces and tens).

Button has Kc As (two pair, aces and kings).

Outcome: Button wins $237.50.

 

 

Sen kom den här och då trodde man det börjat vända:

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

 

SB ($141.15)

BB ($292.76)

UTG ($156.1)

MP ($700.17)

Hero ($915.6)

 

Preflop: Hero is Button with 5h.gif, 5s.gif.

SB checks, BB calls $0, UTG calls $5, MP raises to $30, Hero calls $30, SB folds, BB calls $25, UTG folds.

 

Flop: ($100) 4c.gif, 9s.gif, 7d.gif(3 players)

MP checks, Hero checks, BB checks.

 

Turn: ($100) 6c.gif(3 players)

MP bets $75, Hero calls $75, BB folds.

 

River: ($250) 3c.gif(2 players)

MP checks, Hero checks.Kanske lite vekt att inte värdebeta här+

 

Final Pot: $250

 

Results below:

MP has Qs Ac (high card, ace).

Hero has 5h 5s (straight, seven high).

Outcome: Hero wins $250.

 

Men inte då

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

 

MP ($1379.76)

Button ($143.88)

SB ($158.6)

BB ($705.17)

Hero ($1059.48)

 

Preflop: Hero is UTG with 7h.gif, 7s.gif.

Hero calls $5, MP calls $5, Button raises to $20, 2 folds, Hero calls $15, MP folds.

 

Flop: ($52.50) qh.gif, 4h.gif, qc.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $35, Hero calls $35.

 

Turn: ($122.50) js.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $55, Hero raises to $110, Button calls $33.88 (All-In).

 

River: ($300.26) jh.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $300.26

 

Results below:

Hero has 7h 7s (two pair, queens and jacks).

Button has Td Kd (two pair, queens and jacks). Jag visste ju att h*n va tom. Fi hade lirat så flertalet gånger tidiagre.

Outcome: Button wins $300.26. Hero wins $21.12.

 

 

och så tar vi denna oxå då, bara för att konfirmera downswingen

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (4 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

 

Button ($1152.47)

SB ($496.51)

Hero ($931.94)

UTG ($294.2)

 

Preflop: Hero is BB with kh.gif, ks.gif.

UTG calls $5, 1 fold, SB raises to $20, Hero raises to $77.5, UTG folds, SB calls $60.

 

Flop: ($165) 7d.gif, 7s.gif, 8h.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $135, SB calls $416.51 (All-In), Hero calls $281.51.

 

Turn: ($0) 8c.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: ($0) qc.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $998.02

 

Results below:

SB has Qh Qs (full house, queens full of eights).

Hero has Kh Ks (two pair, kings and eights).

Outcome: SB wins $998.02.

 

Och den här visar hur SvS satt upp riggen just nu

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

 

Button ($900.52)

SB ($1950.27)

Hero ($985)

UTG ($314.9)

MP ($553.33)

 

Preflop: Hero is BB with js.gif, kd.gif.

UTG calls $5, 3 folds, Hero raises to $17.5, UTG calls $15.

 

Flop: ($42.50) kh.gif, 8h.gif, 2c.gif(2 players)

Hero bets $40, UTG calls $40.

 

Turn: ($122.50) 3s.gif(2 players)

Hero bets $60, UTG calls $60.

 

River: ($242.50) ah.gif(2 players)

Hero checks, UTG bets $30, Hero calls $30.

 

Final Pot: $302.50

 

Results below:

Hero has Js Kd (one pair, kings).

UTG has As 9d (one pair, aces). Det är ju nöten att syna med pre, på flopp, och på turn utan träff.

Outcome: UTG wins $302.50.

 

Jag har alltid sagt att riggade siter inte finns. Men nu vet jag bättre. Sen jag klonka i MTTn för 2 veckor sen så tycker SvS att jag vunnit tillräckligt eller för mycket. Så nu har man riggat så att jag inte kan vinna men så man får in så mkt rake som möjligt

Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

 

MP ($1130.86)

Button ($1008.81)

SB ($481.27)

Hero ($968.95)

UTG ($94.73)

 

Preflop: Hero is BB with td.gif, 2d.gif.

UTG calls $5, 2 folds, SB completes, Hero checks.

 

Flop: ($17.50) 5d.gif, 4d.gif, 3d.gif(3 players)

SB checks, Hero bets $10, UTG calls $10, SB calls $10.

 

Turn: ($47.50) 4h.gif(3 players)

SB checks, Hero bets $40, UTG calls $40, SB calls $40.

 

River: ($167.50) 8d.gif(3 players)

SB checks, Hero bets $40, UTG calls $39.73 (All-In), SB raises to $85, Hero folds.

 

Final Pot: $286.69

 

Results in white below:

SB has Ad 9s (flush, ace high).

UTG has 6d Qd (flush, queen high).

Outcome: SB wins $287.23.

 

Så här ser min kurva ut från 1/11

 

2004916491172024123_rs.jpg

 

 

Så nu ska jag antingen gå och dunka huvet blodigt mot ett träd eller hitta ett rep som jag kan hänga mig i.

 

Gonatt moder jord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet precis hur du känner dig Ängeln.. När Svenska spels riggen sätter in är man helt maktlös, helt ensam i hela världen typ. Om det är till någon som helst tröst så är jag i samma sits som du, sjuka utdragningar i alla potter som är nåt att ha, galna setups i varje hand + att man är helt kortdöd. Självförtroendet är som bortblåst och man spelar uselt på grund av det. Hoppas det vänder för oss båda och att du väntar med repet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag varit du hade jag gått "back 2 basis" i en månad eller nått om det fortsätter så här resten av månaden.

 

FR ,5/1.

 

Känns nästan dom du hade mer profit där nere...åtminstonde 1/2.

 

Tja, där tar det ju lite längre tid innan man gulat så man kan lida lite mer menar du?

 

 

Repet gick av så jag prova det första alternativet men eftersom jag svimmar när jag ser blod så hann jag bara med en dunk innan de fick bära in mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huga, Ängeln, det här var ingen vidare läsning!

 

I de två förra händerna som kommenterades kan jag bara säja att jag håller med don_sebbe helt och hållet. Det känns lite som att det är ett sånt där "jag ska minsann visa fisken hur man spelar poker"-tänk som slagit till...? Jag tror inte alls du behöver gå ner i nivå och bara spela FR, vi vet ju att du kan spela. Tror mer du behöver ta ett steg tillbaka i tanken - spela mer tight postflop och välj tillfällen att bluffa med omsorg. Släpp en marginell hand till fisken, du tar tillbaka den om en liten stund, typ. Och så förstås mantrat - "minimera förluster, maximera vinster" ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...