Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

Helt 100 på att frågan ställts förut, men det är alldeles för många sidor för att jag ska kunna hitta det så...

 

Ska du överlämna pengarna till dina barnbarn egentligen, eller lirar du för o bygga upp din pensionskassa? =)

 

Svårt o tro att du har något barnbarn som kan ta över din rulle o lira, iallafall just nu.. Tvekar på at nån är över 18? =P

 

Tjena. Nytt nick i min DB tror jag. Välkommen.

 

Allt finns förklarat i första posten i DB men en kortis här då.

 

Jag ska plussa en summa fram till 20090430 för att kunna dra mig tillbaka och ägna mig åt livets väsentligheter, barn & barnbarn. Javisst ja frugan oxå.

 

Varje månad låter jag vinsten stå kvar i bankrullen förutom 25% som jag tar ut och sätter in på banken fördelat på fyra bankkonton (ett till varje barnbarn). Dessa pengar kommer de att få när de blir 18 år och får då disponera dem helt fritt. Kanske vill de som moffa/faffa börja lira poker och då har de något jag inte hade. En stabil bankrulle. Och vill de inte det så har de ändå en bra start på livet som vuxen. Helt upp till dom.

 

Dessutom så donerar jag för tillfället 10% av min månadsvinst till cancerfonden för tillfället. Kommer göra så till min fru är helt återställd.

Det innebär att min bankrulle ökar med 65% av månadsvinsten varje månad jag plussar. De månader jag backar drabbas varken barnbarn eller cancerfonden utan enbart min bankrulle.

 

Något mer herrn undrar över?

 

Nu blir der jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gick igenom PT från igår och en rolig hand:

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Button ($1361.58)

Hero ($1070.42)

BB ($143.07)

UTG ($205.88)

MP ($822.5)

 

Preflop: Hero is SB with Adiamond.gif, Aheart.gif.

UTG raises to $15, MP calls $15, Button calls $15, Hero raises to $125, 1 fold, UTG calls $110, MP folds, Button folds.

 

Flop: ($285) Theart.gif, Qheart.gif, 4spade.gif(2 players)

Hero bets $105, UTG calls $80.88 (All-In).

 

Turn: ($446.76) Tclub.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: ($446.76) Qdiamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $446.76

 

Results below:

Hero has Ad Ah (two pair, aces and queens).

UTG has 6s 7s :shock: :shock: :shock: :shock: (two pair, queens and tens). JAja, säga vad man vill men friskt vågat hälften förlorat, eller hur det var :lol:.

Outcome: Hero wins $470.88.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll va en bra kväll. Detta trotts en sur utdragning av bordets fisk. Frågan är om vi kan folda när Fi ställer på river?

 

$500 NL Texas Hold'em - Tuesday, Nov 13, 20:39:38 ET 2007

Table Diana 40 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Brus Lee ( $281.27 )

Seat 2: putte204 ( $303.3 )

Seat 3: dekisan ( $465.5 )

Seat 4: Hero ( $1389.49 )

Seat 5: Sensimilia ( $429.2 )

Hero posts small blind [$2.5].

Sensimilia posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ :Td::Qd: ]

Brus Lee calls [$5].

putte204 calls [$5].

dekisan folds.

Hero calls [$2.5].

Sensimilia checks.

** Dealing Flop ** [ :4d::8d::Kd: ]

Hero bets [$15].

Sensimilia folds.

Brus Lee calls [$15].

putte204 folds.

** Dealing Turn ** [ :Jc: ]

Hero bets [$40].

Brus Lee calls [$40].

** Dealing River ** [:8h: ]

Hero bets [$85].

Brus Lee is all-In.

Hero calls [$136.27].

Brus Lee shows [ :4s::8c: ] a full house, eights full of fours.

Brus Lee wins $558.23 from the main pot with a full house, eights full of fours.

 

Men den vägdes upp av den här bland annat.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

UTG ($1082.29)

Hero ($1154.98)

Button ($313.83)

SB ($965)

BB ($709.71)

 

Preflop: Hero is MP with 5club.gif, 6club.gif.

1 fold, Hero raises to $20, 1 fold, SB raises to $65, 1 fold, Hero calls $45.

 

Flop: ($135) 8club.gif, Jdiamond.gif, 7spade.gif(2 players)

SB bets $65, Hero calls $65.

 

Turn: ($265) 7heart.gif(2 players)

SB bets $130, Hero calls $130.

 

River: ($525) 9spade.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $310, SB calls $310.

 

Final Pot: $1145

 

Results below:

SB doesn't show.

Hero has 5c 6c (straight, nine high).

Outcome: Hero wins $1145.

 

 

För övrigt så blev det 439 händer och 43BB/100. Dessutom så lira jag en privat MTT och där ramla det in några hundringar oxå.

 

 

Gonatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll va en bra kväll. Detta trotts en sur utdragning av bordets fisk. Frågan är om vi kan folda när Fi ställer på river?

 

$500 NL Texas Hold'em - Tuesday, Nov 13, 20:39:38 ET 2007

Table Diana 40 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Brus Lee ( $281.27 )

Seat 2: putte204 ( $303.3 )

Seat 3: dekisan ( $465.5 )

Seat 4: Hero ( $1389.49 )

Seat 5: Sensimilia ( $429.2 )

Hero posts small blind [$2.5].

Sensimilia posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ :Td::Qd: ]

Brus Lee calls [$5].

putte204 calls [$5].

dekisan folds.

Hero calls [$2.5].

Sensimilia checks.

** Dealing Flop ** [ :4d::8d::Kd: ]

Hero bets [$15].

Sensimilia folds.

Brus Lee calls [$15].

putte204 folds.

** Dealing Turn ** [ :Jc: ]

Hero bets [$40].

Brus Lee calls [$40].

** Dealing River ** [:8h: ]

Hero bets [$85].

Brus Lee is all-In.

Hero calls [$136.27].

Brus Lee shows [ :4s::8c: ] a full house, eights full of fours.

Brus Lee wins $558.23 from the main pot with a full house, eights full of fours.

Den här lägger jag inte heller...

 

Samma sak här. Fi hade varit aggro på alla floppar ett tag.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

BB ($266.67)

UTG ($869.7)

Hero ($1000)

Button ($526.64)

SB ($185)

 

Preflop: Hero is MP with 5club.gif, 4club.gif.

1 fold, Hero raises to $20, 1 fold, SB calls $17.50, BB calls $15.

 

Flop: ($60) Aclub.gif, Kclub.gif, Aspade.gif(3 players)

SB bets $20, BB folds, Hero raises to $65, SB folds.

 

Final Pot: $100

 

Results below:

No showdown. Hero wins $100.

Den här känns som mitt spel men jag gör inte det lika ofta längre. Känns som att det finns ganska många A och K i FIs HD.

 

Spelar du bara CG på SvS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kännsla kan du ju alltid checkfolda river.....

 

Känsla? Öööhhh, nä det har jag inte men en mobil har jag :mrgreen:.

 

 

Den här känns som mitt spel men jag gör inte det lika ofta längre. Känns som att det finns ganska många A och K i FIs HD.

 

Spelar du bara CG på SvS?

 

Normalt kanske jag inte heller gör den på den brädan men den här FI hade varit aggro på varje flopp ett tag och inte ens Fi kan träffa allt varje gång. Var rätt säker på att Fi inte hade AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du bara CG på SvS?

 

Glömde svara på den här i förmiddags. Om du menar att jag bara spelar CG så är svaret nej. Lirar MTTs oxå. Men har lagt SnG på is tills vidare.

Men om du menar att jag bara spelar CG på SvS och ingen annan site så är svaret JA.

 

 

Idag har varit en jobbig dag. Egentligen började det på natten då det var en sån där. -Älskling, jag kan inte sova natt.

Sen fortsatte det på jobbet. Börja med ett bråk med chefen igen. Och ja, den här gången var det nog jag som va lite snarstucken. Bad faktiskt om ursäkt under eftermiddagen.

Sen har jag haft hur mycket som hellst att göra så jag stängde dörren till mitt arbetsrum och sa att jag inte ville bli störd annat än i nödfall. Sen kollade jag in in High Stakes Poker på datorn. Kollade de avsnitt jag missade förra säsongen och även första i denna säsong. Pust, hann knappt fika på jobbet. Och så skulle man hinna med att kolla runt lite här på PF oxå. Som ni förstår hade jag noll i motivationsfaktor idag.

 

Har begärt lite extra tid att funder på erbjudandet. Kommer att lämna besked på måndag. Är rätt stort beslut och känner att jag behöver fundera under helgen oxå. Men fortfarande intressant, mycket intressant.

 

Då så nu blire poker, lärde mig ett å annat på HSP. Så nu djävlar ska här jagas fisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde svara på den här i förmiddags. Om du menar att jag bara spelar CG så är svaret nej. Lirar MTTs oxå. Men har lagt SnG på is tills vidare.

Men om du menar att jag bara spelar CG på SvS och ingen annan site så är svaret JA.

Det sista...

Jag har själv försökt att praktisera lite mer CG men halkar då och då tillbaka till SnG (Bread and Butter) för att boosta rullen lite. Fisk som jag är så har jag ingen skyhög BB/100 men noterar ändå att jag vunnit mest på Party, följt av Prima, Ongame och Ultimate Bet när det gäller CG. Antagligen är det mest flyt/missflyt med kort och bättre/sämre spel som skiljer men jag tycker mig ändå ha noterat skillnader bland spelarna.

 

SvS kan bli en framtida site för CG när jag känner mig mogen att lira med djupa (visst är det 200BB på SvS?) stackar. Redan 100BB är en utmaning att anpassa sig till för en SnG-apa... :-) Det verkar i alla fall bekvämt med SEK och inget bonusjagande men ett stort problem är att jag HATAR klienten, har aldrig vant mig vid den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synar vi den här?

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

SB ($1021.21)

Hero ($972.26)

UTG ($495.87)

MP ($2062.64)

Button ($379.75)

 

Preflop: Hero is BB with Jheart.gif, Jclub.gif.

1 fold, MP calls $5, 1 fold, SB completes, Hero raises to $27.5, MP folds, SB calls $25.

 

Flop: ($65) 3spade.gif, 7diamond.gif, 4club.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $60, SB raises to $170, Hero calls $110.

 

Turn: ($405) 5club.gif(2 players)

SB calls $821.21 (All-In), Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synar vi den här?

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

SB ($1021.21)

Hero ($972.26)

UTG ($495.87)

MP ($2062.64)

Button ($379.75)

 

Preflop: Hero is BB with Jheart.gif, Jclub.gif.

1 fold, MP calls $5, 1 fold, SB completes, Hero raises to $27.5, MP folds, SB calls $25.

 

Flop: ($65) 3spade.gif, 7diamond.gif, 4club.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $60, SB raises to $170, Hero calls $110.

 

Turn: ($405) 5club.gif(2 players)

SB calls $821.21 (All-In), Hero ???

Här lägger jag mig utan att bekymra mig om vad FI hade...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt om han degar med något sämre.

 

Precis så tänkte jag ..........

 

Fold 1000/1000.

 

och la till ungefär det här..............

 

Synar vi den här?

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

SB ($1021.21)

Hero ($972.26)

UTG ($495.87)

MP ($2062.64)

Button ($379.75)

 

Preflop: Hero is BB with Jheart.gif, Jclub.gif.

1 fold, MP calls $5, 1 fold, SB completes, Hero raises to $27.5, MP folds, SB calls $25.

 

Flop: ($65) 3spade.gif, 7diamond.gif, 4club.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $60, SB raises to $170, Hero calls $110.

 

Turn: ($405) 5club.gif(2 players)

SB calls $821.21 (All-In), Hero foldar........................ inte utan trycker på synknappen :shock: :shock: :shock: Hallå, hjärnan, hallå!!!!!!!!! Fel knapp, var finns undo knappen????????????? Hallå var ett misstag, skulle folda, omgiv tack.

 

Tja, ungefär så gick det väl till när ärkepuckot synade bort ett inköp. Fi hade ju tvåparet 47s som var en bra synhand preflopp med. Spydde väl lite galla över h*n sen fast det egentligen var jag som gjorde den största idiotsynen, även om FI´s pre kanske var lite diskutabel OOP. Så tack vare detta fantastiska spel plus några andra idiotspel så lyckade man backa 1,7k igår.

 

Och idag har man varit tvungen att jobba hela dagen. Haft två möten och har ett kvar. Kommer troligen inte hem före 8-tiden idag så vi får se om det blir några fler donationsrundor på SvS då.

 

Förresten så ringde ett av barnbarna idag till jobbet (hör inte till vanligheterna) och villa att farfar skulle va lekfarbror :lol: på lördag. Klart man ställer upp på det. Vi kan ju alltid leka puckla på ärkenöten, med mig som ärkenöt vill säga.

 

Fn va jag längtar till julen. Älskar att strosa runt på stan dagen före och liksom bara få småshoppa dom där julklapparna man inte köpt men tycker att alla gjort sig förtjänta av. Å så julmaten :-D, dopp i grytan, skinka mmmmmmmmmm. Fan nu blev jag hungrig igen. Jag är nog gammaldags men jag tycker julen är så djävla underbart härlig att jag nästan längtar i 364 dagar varje år.

 

Jaja, nu mer jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ser min kväll ut:

 

***** Hand History for Game 506489477 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, Nov 15, 20:28:08 ET 2007

Table Diana 59 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: CowboyMack ( $362.95 )

Seat 2: Erimner ( $436.42 )

Seat 3: arteka ( $126.67 )

Seat 4: Mc-dermott ( $957.61 )

Seat 5: HEro ( $812.61 )

HEro posts small blind [$2.5].

CowboyMack posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to HEro [ As Ks ]

Erimner calls [$5].

arteka calls [$5].

Mc-dermott folds.

HEro raises [$27.5].

CowboyMack folds.

Erimner folds.

arteka calls [$25].

** Dealing Flop ** [ 4h, 5s, Kh ]

HEro bets [$70].

arteka is all-In.

HEro calls [$26.67].

** Dealing Turn ** [ Qs ]

** Dealing River ** [ 3h ]

arteka shows [ Ah, 9h ] a flush, ace high.

arteka wins $256.76 from the main pot with a flush, ace high.

 

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Button ($1146.61)

SB ($1050.98)

BB ($391.64)

Hero ($1387.35)

MP ($1025.38)

 

Preflop: Hero is UTG with Kclub.gif, Jclub.gif.

Hero raises to $20, MP raises to $61, 3 folds, Hero raises to $127, MP calls $66.

 

Flop: ($261.50) Kdiamond.gif, Jspade.gif, 4spade.gif(2 players)

Hero checks, MP bets $155, Hero raises to $810, MP calls $743.38 (All-In), Hero calls $88.38.

 

Turn: ($0) Qspade.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: ($0) Tclub.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $2058.26

 

Results in white below:

Hero has Kc Jc (two pair, kings and jacks).

MP has Kh Ad (straight, ace high).

Outcome: MP wins $2058.26.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (4 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

 

UTG ($1598.4)

Button ($492.6)

SB ($116.47)

Hero ($997.48)

 

Preflop: Hero is BB with ah.gif, kc.gif.

2 folds, SB completes, Hero raises to $17.5, SB calls $15.

 

Flop: ($40) 6s.gif, ac.gif, 9s.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $40, SB calls $40.

 

Turn: ($120) 3h.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $60, SB calls $56.47 (All-In).

 

River: ($232.94) 8s.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $232.94

 

Results in white below:

SB has Qs 7s (flush, queen high).

Hero has Ah Kc (one pair, aces).

Outcome: SB wins $232.94. Hero wins $3.53.

 

 

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

 

BB ($1086.64)

UTG ($1149.09)

MP ($446.84)

Hero ($1040.9)

SB ($596.26)

 

Preflop: Hero is Button with kd.gif, kh.gif.

2 folds, Hero raises to $20, 1 fold, BB calls $15.

 

Flop: ($42.50) 8c.gif, 7d.gif, qd.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $40, BB raises to $160, Hero calls $120.

 

Turn: ($362.50) 5h.gif(2 players)

BB bets $350, Hero calls $860.90 (All-In), BB calls $510.90.

 

River: ($0) 3d.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $2084.30

 

Results in white below:

BB has 7s 7h (three of a kind, sevens).

Hero has Kd Kh (one pair, kings).

Outcome: BB wins $2084.30.

 

 

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

 

MP ($1496.48)

Button ($517.18)

SB ($461.51)

BB ($247.72)

Hero ($910.47)

 

Preflop: Hero is UTG with kd.gif, kh.gif.

Hero raises to $20, 2 folds, SB calls $17.50, BB raises to $32.5, Hero calls $890.47 (All-In), SB folds, BB calls $212.72 (All-In).

 

Flop: ($512.94) as.gif, 9c.gif, 6d.gif(2 players, 2 all-in)

 

Turn: ($512.94) jh.gif(2 players, 2 all-in)

 

River: ($512.94) 3d.gif(2 players, 2 all-in)

 

Final Pot: $512.94

 

Results in white below:

BB has 9s 9d (three of a kind, nines).

Hero has Kd Kh (one pair, kings).

Outcome: Hero wins $665.25. BB wins $510.44.

 

 

No more words need to be said.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fn va jag längtar till julen. Älskar att strosa runt på stan dagen före och liksom bara få småshoppa dom där julklapparna man inte köpt men tycker att alla gjort sig förtjänta av. Å så julmaten :-D, dopp i grytan, skinka mmmmmmmmmm. Fan nu blev jag hungrig igen. Jag är nog gammaldags men jag tycker julen är så djävla underbart härlig att jag nästan längtar i 364 dagar varje år.

 

Du är inte ensam - ska bli så himla skönt med lite ledighet och bara få slappa, äta god mat och se barnen sitta stilla och tindra med ögonen... ja, ja, det där sista kanske det inte blir så mycket av, men det är ändå så skönt att bara få umgås med familjen. Lite pokerabstinens blir det säkert eftersom jag inte kommer ha tillgång till en dator på 3 dagar, men jag får väl försöka överleva det oxå ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är inte ensam - ska bli så himla skönt med lite ledighet och bara få slappa, äta god mat och se barnen sitta stilla och tindra med ögonen... ja, ja, det där sista kanske det inte blir så mycket av, men det är ändå så skönt att bara få umgås med familjen. Lite pokerabstinens blir det säkert eftersom jag inte kommer ha tillgång till en dator på 3 dagar, men jag får väl försöka överleva det oxå ;-)

Äh, jag vill bara frossa i julmat och småle åt ungarna när de träffar tomten för första gången. Utöver det så tycker jag tyvärr att det är för j-a mycket jobb veckorna innan.

 

PS Pappa vill ha en sovmorgon utan barnskrik och en frukost utan gröt på kläderna till julklapp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha sorry över AK vs KJ :) hade dig på nån helt annan hand när du gjorde det där donkspelet pre :)

 

Tja, donkspel vet jag inte. Du hade ju i pos spelat bully några gånger vid raise före dig och att då 4-beta KJs var väl mer för att ta reda på om du var så stark som du representerade. Iom att du "bara" syna satt jag dig på två troliga händer och några mindre troliga. Hade dig på händerna QQ/AK och på floppen försvann KK/JJ som mindre troliga till i princip uteslutna.

Kvar fanns då AK/QQ plus alla lägre PP du kunde tänkas syna pre med. Var väldigt säker på att jag ledde på floppen. Därför checka jag för att se vad du gjorde. När du då beta så tyckte jag att jag ville visa att jag satt på en riktigt bra hand, bättre än ditt par. AA hade jag nästan uteslutet för då hade du nog trykt in pre. När du då tryckte var jag säker på att du hade AKs. När sen Qs kom på turn så bara suckade jag och tänkte: Jaha, en utdragning till av färg. Att du sen drar ut mig med rr stege speglade väl bara hur hela min kväll var.

 

 

Skulle vara mäktigt intressant att få höra hur du resonerar dig fram i handen till en syn/push på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...