Gå till innehåll

En änglabok går i graven.

Ängeln17

Recommended Posts

• Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jahaja, så är den kvällen slut då. Har lirat totlat 11 st SnG idag då. ITM 6 (2-1-3) gör ett godkännt plus. Resultatet idag då.

Dagsresultat + 690 sek

Bankrulle 29409 sek.

Hittils i månaden ligger man ju dryg 7k upp. Nästa vecka hoppas jag på att klonka massor så jag får skicka in ett hyffsat belopp.

När det gäller CG-äventyret på PS ikväll så har jag gått igenom spelet i PT. Har ju även gråtit ut här i dagboken över missflytet. Men jag har svårt att säga att jag spelade någon hand helt galet. Visst lite överaggro i vissa händer kanske men det är min spelstil i CG. STAG (Så djävla tajt att det gör ont aggresiv) det är jag det. Hade ju meflyt i morse och mkt motflyt ikväll. Jämnar ju ut sig i långa loppet. Tyvärr ;-).

BTW; idag ringde barnbarnet, han som ska till Paris med oss om en vecka.

- Farfar.

- Ja.

- Nu e det bara en vecka kvar.

- Jaha, börjar du bli lite nervös nu , eller?

- Nervös?

- Ja, få lite resfeber, alltså?

- Va? Jag är inte alls sjuk. Och även om jag va det skulle jag inte säga nått för då skulle jag inte få åka.

Jaja, så kan det gå när man inte tänker sig för vad en 8-åring har för ordförråd. I morgon ska jag iaf åka och kolla när han lirar fotboll. Det va det han ville säga, att jag skulle komma och titta på matchen.

Så nu e det nattinatt. Vi hörs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dåså. Nu har man jobbat, lirat och varit på superfotboll. Kunde varit en perfekt dag om jag inte doppat i SnG. 4 st 4 OOTM.

Ikväll blir det lite fler och så blir det en sattelit till SM igen. Se om det går bättre denna vecka.

Har oxå bestämt mig för att lira lite på Unibet så man får lite fler marker att leka med. Sen va det ju en bonus med. Dega in lite idag så får vi se när de finns tillgängliga där.

Händer nått så skickar jag upp det här. Hmmm, ska försöka låta bli att gnälla så som igår. :lol:.

Länk till kommentar

:cry: :cry: :cry: :cry:

Först den här

PokerStars 1/2 Hold'em (10 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is UTG with Aspade.gif, Jdiamond.gif.

Hero calls, 1 fold, UTG+2 raises, 4 folds, Button calls, 1 fold, BB 3-bets, Hero calls, UTG+2 caps, Button calls, BB calls, Hero calls. Här kallsynar han rais.

Flop: (16.50 SB) Aclub.gif, Jspade.gif, 8club.gif(4 players)

BB checks, Hero bets, UTG+2 raises, Button calls, BB folds, Hero calls.Här kallsynar han bet + raise med bottenparet

Sen va det väl ok efter trissen på turn.

Turn: (11.25 BB) 5diamond.gif(3 players)

Hero checks, UTG+2 bets, Button calls, Hero calls.

River: (14.25 BB) 8spade.gif(3 players)

Hero checks, UTG+2 checks, Button bets, Hero calls, UTG+2 calls.

Final Pot: 17.25 BB

Results in white below:

Hero has As Jd (two pair, aces and jacks).

UTG+2 has Kd Ah (two pair, aces and eights).

Button has 8d 9d (three of a kind, eights).

Outcome: Button wins 17.25 BB.

Sen den här

PokerStars 1/2 Hold'em (10 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is UTG with Kclub.gif, Aheart.gif.

Hero raises, UTG+1 calls, 5 folds, Button calls, 2 folds.Här kallsynar han igen med en kanonhand.

Flop: (7.50 SB) Adiamond.gif, 8heart.gif, 7club.gif(3 players)

Hero bets, UTG+1 raises, Button calls, Hero 3-bets, UTG+1 calls, Button calls.Här kanske jag inte skulle 3-betat. Jag vet inte.

Turn: (8.25 BB) Tdiamond.gif(3 players)

Hero bets, UTG+1 calls, Button raises, Hero calls, UTG+1 calls. Här kanske jag skulle check/synat

River: (14.25 BB) 3heart.gif(3 players)

Hero checks, UTG+1 checks, Button bets, Hero calls, UTG+1 folds.

Final Pot: 16.25 BB

Results in white below:

Hero has Kc Ah (one pair, aces).

Button has 8d Ac (two pair, aces and eights).

Outcome: Button wins 16.25 BB.

Säga vad man vill. Men fiskar finns det gott om på PS cg iaf. Tyvärr har de hit-vecka just nu. Ovanstående är bara två exempel på hur det funkar idag i CG. Meflyt vad är det? Varenda gång jag har PP så kommer flopp AKx, kul som fn. De gånger jag haft AK/AQ (utom ovanstående) så kommer flopp 856 typ, gärna i färg, som jag inte har eller i färgdrag iaf. Piss vare med det idag. Losat 2 av 3 SnG med. Blir en kanondag för cancerforskningen.

Länk till kommentar

Orkar inte fler fisksyner av idioter och klantskallar idag. Värsta dagen på länge. Inte i antalet förluster utan i utdragningar av idioter och andra mindra belevrade personer som man egentligen skulle vilja hänga upp i pungkulorna i närmaste träd.

Tar ett exempel till:

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t100 (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

saw flop|saw showdown

Hero (t1470)

Button (t3435)

SB (t3910)

BB (t1310)

UTG (t3375)

Preflop: Hero is MP with Tdiamond.gif, Theart.gif.

1 fold, Hero raises to t1470, 2 folds, BB calls t1210 (All-In).

Flop: (t2830) 8heart.gif, Qheart.gif, Aclub.gif(2 players, 1 all-in)

Turn: (t2830) 5club.gif(2 players, 1 all-in)

River: (t2830) 6diamond.gif(2 players, 1 all-in)

Final Pot: t2830

Results in white below:

BB has 7c Ad (one pair, aces).

Hero has Td Th (one pair, tens).

Outcome: BB wins t2670. Hero wins t160.

Visst e han bra som tar synen med A7 och riskerar att åka ut. Jaja, så hhar det sett ut hela tiden ikväll.

På Svs 10 spelade 1 ITM (0-0-1) och dessutom en sattelit till SM-kvalet då. Den funka inte heller. På PS gick ju CG som ni såg åt helv... och tre SnG där självklart OOTM alla tre, bla ovan nämnda hand. Tur för cancerfonden att inte PS räknas in i rullen.

Dagsresultat på SvS då: -930

Bankrulle: 28479 sek

Sen har jag en undran till nån som kan PokerTracker. JAg får följande meddelande när jag ska kolla mina turneringar. Var fär jag tag i det den frågar efter?

PLEASE NOTE: You have imported hand histories for at least one tournament without also loading the corresponding summary for that tournament.

Nu ska jag gå in i sovrummet å sätta på kärringen så man får ut nått av den här kvällen. Åtminstone in my dreams ;-).

Nattinatt.

PS. Dessutom har mitt internett börjat krångla igen. :evil:

Länk till kommentar

Dåså. Nu har man jobbat, lirat och varit på superfotboll. Kunde varit en perfekt dag om jag inte doppat i SnG. 4 st 4 OOTM.

Ikväll blir det lite fler och så blir det en sattelit till SM igen. Se om det går bättre denna vecka.

Har oxå bestämt mig för att lira lite på Unibet så man får lite fler marker att leka med. Sen va det ju en bonus med. Dega in lite idag så får vi se när de finns tillgängliga där.

Händer nått så skickar jag upp det här. Hmmm, ska försöka låta bli att gnälla så som igår. :lol:.

Hmm, Ängeln, jag tycker att du verkar lite ofokuserad. Det är SM sattar, FL slask, NL CG sh, markerset etc....

Vill ju att du ska uppfylla ditt mål och kunna pension. Fokusera lite nu *heja*

Länk till kommentar

Hmm, Ängeln, jag tycker att du verkar lite ofokuserad. Det är SM sattar, FL slask, NL CG sh, markerset, sätta på frugan etc....

FYP... :mrgreen:

Kom igen nu Ängeln! Du har ju varit med om downswings förr, snart vänder det vettu!

Länk till kommentar

I AJ handen borde din raiseknapp varit fastlimmad i bordet...

AK ser väl bra ut tycker jag....

Jag vet, men det är ett utslag av depresion över fiskarnas klonkförmåga tror jag. Springer just nu in i dessa typer av händer varje gång jag plockar upp nått vettigt, känns det som.

Hmm, Ängeln, jag tycker att du verkar lite ofokuserad. Det är SM sattar, FL slask, NL CG sh, markerset etc....

Fokus är på att bygga BR via SnG på SvS. Men måste variera mig då utdragningarna duggar tätt där. Och Unibet är egentligen bara en liten sidoövning. Men du kanske har rätt. Dela upp spelen i 2 timmar sånt, 2 timmar sånt osv.

FYP... :mrgreen:

Kom igen nu Ängeln! Du har ju varit med om downswings förr, snart vänder det vettu!

Jorå, det gör det. Och så håller jag med att det varit lite för mycket gnäll på sistone i denna bok. Börjar låta som SK´s dagbok ;-).

Men defacto; Inte en klonk igårkväll. Inte ens gumman fick man klonka.

Idag ska jag jobba heltid och när jag kommer hem ska jag gå igenom mina händer i PT för att se var jag spelade fel. Tills ikväll, ha en bra dag.

Länk till kommentar

Fokus är på att bygga BR via SnG på SvS. Men måste variera mig då utdragningarna duggar tätt där. Och Unibet är egentligen bara en liten sidoövning. Men du kanske har rätt. Dela upp spelen i 2 timmar sånt, 2 timmar sånt osv.

Eller uppfylla månadsmålen först och slaska runt sen? Menade inte att kritisera, känner igen mig själv bara. När man är inne i en downswing verkar allt annat roligare. Men, du ska ju pensionera dig för SnG pengar, se nu till att fixa det så du kan ägna tiden åt :h:, barn, barnbarn och allt annat i livet som är positivt:-)

GL m8

Länk till kommentar

Ibland tycker jag att det är svårt att blanda mellan olika speltyper, CG, SNG, MTT etc.

Under varje session ska du hålla dig till en speltyp.

När du sedan byter speltyp, så ska du tänka igenom hur du ska spela för den speltyp du kör på nästa session....före du börjar.

Länk till kommentar

Man får tacka för tröjan! Det tog ett tag att förstå vad det var för paket jag tittade ned i - nåt sånt här har jag inte beställt tänkte jag.. Sen såg jag texten "Police" och plötsligt hann hästarna ikappa vagnen! :D :D

Tack och bock!

Länk till kommentar

Man får tacka för tröjan! Det tog ett tag att förstå vad det var för paket jag tittade ned i - nåt sånt här har jag inte beställt tänkte jag.. Sen såg jag texten "Police" och plötsligt hann hästarna ikappa vagnen! :D :D

Tack och bock!

YW. Du förtjänade den ju. Hoppas den passar nu till sommaren.

Länk till kommentar

Ibland tycker jag att det är svårt att blanda mellan olika speltyper, CG, SNG, MTT etc.

Under varje session ska du hålla dig till en speltyp.

När du sedan byter speltyp, så ska du tänka igenom hur du ska spela för den speltyp du kör på nästa session....före du börjar.

TÄNKA :shock: :shock: :shock: ska det va nödvändigt? Fn då e det bara att lägga ner det här med poker då :-(.

Skoja bara. Men, jag har inte upplevt problemet tidigare att det skulle va svårt att blanda speltyper med varandra. Men åldern kanske kommer ikapp, vad vet jag. Eller så beror ofokuseringen på dottern. Ska fundera till ikväll.

Länk till kommentar

Måste säga att det är kul att läsa din dagbok.. Just att du spelar tight på höga limiten och riktigt aggro på den lägre...gillar jag skarpt... Nu har jag ju inte orkat läsa igenom varje inlägg men fått mig en bild av vad det är du försöker åstadkomma med det.

Ser fram emot mer av din dagbok.. 8-)

Länk till kommentar

hej hej igen, skrev ett inlägg för ja 1,5 vecka sen att jag skulle återkomma, vältrafikerad dagbok. Ser att du är en hejare på turrar, jag kör en del men är inte så duktig, men däremot börjat köra en större turre dagligen på svs den för 20+2 kr i insats kl 20. såg att du kommit bra men tänkte höra, har du ngr tips till hur man ska spela större turrar??de mindre reder jag ut då jag oftast kommer på plats men de större åker jag alltid åker ut innan prisplatserna. trevlig dagbok förresten

Länk till kommentar

Måste säga att det är kul att läsa din dagbok.. Just att du spelar tight på höga limiten och riktigt aggro på den lägre...gillar jag skarpt... Nu har jag ju inte orkat läsa igenom varje inlägg men fått mig en bild av vad det är du försöker åstadkomma med det.

Ser fram emot mer av din dagbok.. 8-)

Välkommen till min DB. ALLA Öschötar är speciellt välkomna :lol: . Du e ju nästgårds från Lkpg.

Men jag tror du blandar ihop mitt förra projekt när jag var sjukskriven, då jag spelade SnG på PS på två nivåer och spela LAG på den låga och STAG på den höga. Eller så missuppfattar jag dig.

hej hej igen, skrev ett inlägg för ja 1,5 vecka sen att jag skulle återkomma, vältrafikerad dagbok. Ser att du är en hejare på turrar, jag kör en del men är inte så duktig, men däremot börjat köra en större turre dagligen på svs den för 20+2 kr i insats kl 20. såg att du kommit bra men tänkte höra, har du ngr tips till hur man ska spela större turrar??de mindre reder jag ut då jag oftast kommer på plats men de större åker jag alltid åker ut innan prisplatserna. trevlig dagbok förresten

Hej och välkommen åter.

Selman ja. Det var den allt börja med en gång förra våren. Brukar av nostalgiska skäl faktiskt lira den ibland. Det bästa rådet är att läsa Harringtons bägge böcker om MTT-spel. Då får du en bra uppfattning om vad man behöver tänka på i en MTT. Annars så tycker jag att det bästa rådet är: Vinn alla markerna :mrgreen:.

Ikväll blir det satteliten igen och sen blir det nog bara SnG för hela slanten. Focus på donationen till cancerfonden. Jobba, jobba, jobba Ängeln.

PS. Har oxå gått igenom mitt spel i FL de senaste dagarna. De händer jag losat mest på är AK, AJ, QQ och JJ. De står för mer än 100% av backet de senaste dagarna. Har oxå egentligen inget att klaga på i mitt spel. Det skulle då va att jag är lite överaggro i vissa lägen med nämnda händer.

Länk till kommentar

Välkommen till min DB. ALLA Öschötar är speciellt välkomna :lol: . Du e ju nästgårds från Lkpg.

Men jag tror du blandar ihop mitt förra projekt när jag var sjukskriven, då jag spelade SnG på PS på två nivåer och spela LAG på den låga och STAG på den höga. Eller så missuppfattar jag dig.

Hej och välkommen åter.

Selman ja. Det var den allt börja med en gång förra våren. Brukar av nostalgiska skäl faktiskt lira den ibland. Det bästa rådet är att läsa Harringtons bägge böcker om MTT-spel. Då får du en bra uppfattning om vad man behöver tänka på i en MTT. Annars så tycker jag att det bästa rådet är: Vinn alla markerna :mrgreen:.

Ikväll blir det satteliten igen och sen blir det nog bara SnG för hela slanten. Focus på donationen till cancerfonden. Jobba, jobba, jobba Ängeln.

PS. Har oxå gått igenom mitt spel i FL de senaste dagarna. De händer jag losat mest på är AK, AJ, QQ och JJ. De står för mer än 100% av backet de senaste dagarna. Har oxå egentligen inget att klaga på i mitt spel. Det skulle då va att jag är lite överaggro i vissa lägen med nämnda händer.

hihi vinna varje pott, jo om det vore så enkelt, näe men får bli o spela tight den första delen när det är många kvar antar jag som gäller???

rätt komiskt angående AA, QQ o det är dem som gör att jag oftast ryker

Länk till kommentar

Har gått bra ikväll. Prova lite på 220 sek nivå på SvS. Inte direkt så att spelarna där är direkt mycket bättre än 22 sek nivån, tycker jag. Eller vad sägs om den här synen preflopp.

75.00/150.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 15 maj 2007 22:24:10

Id (Vanlig /Turnering )

Plats 1: Ängeln17 (1750.00)

Plats 2: thomasg (1295.00)

Plats 3: ohyes (1375.00)

Plats 5: south (725.00)

Plats 6: Anders_Bon (1200.00)

Plats 7: Vildvaldi (2270.00)

Plats 10: ragge22 (1385.00)

ohyes lägg LM 75.00

south lägg SM 150.00

** Giv **

Ängeln17 [10s, Eh]

*** Bet Runda 1 ***

Anders_Bon Lägg

Vildvaldi Lägg

ragge22 Lägg

Ängeln17 Höj till 450.00

thomasg Lägg

ohyes Lägg

south Syna 450.00

*** Flop(Board): *** : [6k, 4r, Kh]

*** Bet Runda 2 ***

south All-in 275.00

Ängeln17 Syna 275.00

*** Turn(Board): *** : [6k, 4r, Kh, 3r]

*** River(Board): *** : [6k, 4r, Kh, 3r, Dh]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 1525.00

Ängeln17 [10s, Eh] Högsta kort ess Vinst: 0.00

thomasg Lägger mig Vinst: 0.00

ohyes Lägger mig Vinst: 0.00

south [5r, Kk] Par i kungar Vinst: 1525.00 Jojo, K3 kanon hand att syna raise 3xBB med.

Anders_Bon Lägger mig Vinst: 0.00

Vildvaldi Lägger mig Vinst: 0.00

ragge22 Lägger mig Vinst: 0.00

Jaja, ligger ändå bra plus, men kul att se att nivån är lika låg på 220.

Länk till kommentar