Max Cady Postad 12 April , 2007 Rapport Share Postad 12 April , 2007 http://www.camstudio.org -> Som CamTasia fast gratis! VA? Du är stabil kluffie! Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 12 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 12 April , 2007 Hmm, tjöt, tjöt, tjöt. Får väl fundera på filmtime då. Ingen bra sejour denna em. Utdragningarna duggade tätt. Stege mot färg. Två par mot triss etc. Men faktiskt inte så många fiskutdragningar utöver den med Q6. Va bara frugan som hade dem emot sig. Bl.a. från VerbalKlint, en riktig fisk på SvS skulle jag hälsa, sa hon. Själv tyckte jag hon spela fel men, men. Hon mötte oxå vanilkyssen tydligen. Mycket folk på SvS idag med anknytning till PF tydligen. Ja,ja. Med hennes usla spel som uppvägde mitt utomordentligt stabila så backa vi sek 450 under em (tur hon går till jobbet snart). På dagordningen står närmast middag, en god köttfärslimpa med kokt potais å gräddsås å lingon, det ni. Därefter börjar vi uppladdningen inför kvällens final. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 12 April , 2007 Rapport Share Postad 12 April , 2007 Funderar på att spela mot dig ikväll, om du är vaken vid 01:00+. Iaf om utdragnnigarna haglar mot dig fortfarande! =) Ängeln17 på SvS, right? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Verbal__Kint Postad 12 April , 2007 Rapport Share Postad 12 April , 2007 Hmm, tjöt, tjöt, tjöt. Får väl fundera på filmtime då. Ingen bra sejour denna em. Utdragningarna duggade tätt. Stege mot färg. Två par mot triss etc. Men faktiskt inte så många fiskutdragningar utöver den med Q6. Va bara frugan som hade dem emot sig. Bl.a. från VerbalKlint, en riktig fisk på SvS skulle jag hälsa, sa hon. Själv tyckte jag hon spela fel men, men. Hon mötte oxå vanilkyssen tydligen. Mycket folk på SvS idag med anknytning till PF tydligen. Ja,ja. Med hennes usla spel som uppvägde mitt utomordentligt stabila så backa vi sek 450 under em (tur hon går till jobbet snart). På dagordningen står närmast middag, en god köttfärslimpa med kokt potais å gräddsås å lingon, det ni. Därefter börjar vi uppladdningen inför kvällens final. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 12 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 12 April , 2007 Ängeln17 på SvS, right? Jepp, problemet är att frugan envisas med att använda mitt nick och min BR istället för att skapa ett eget. Hon säger att det ändå är hennes pengar . - Allt ditt e mitt och allt mitt e mitt, säger hon . Så du vet aldrig vem du möter . Men den tiden då har de släckt och stängt ner här på ålderdomshemmet. Det e ju mitt i natta. Gammal man måste sova då. EDIT: Halsbandet gjorde att man ligger rejält på pluss, succé är nog ingen överdrift. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 12 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 12 April , 2007 Idag skit. LHC torska i sudden. Försökt lira lite poker med den satans bredbandsuppkopplingen bara strular. Nerkopplad allt mellan 10 sekunder och ibland flera minuter. Tack vare det så blev man ju short och ställde med AJ och sprang in i AA bägge gångerna . Inte min dag så att säga. Totales idag - 528 sek. Nu är det natt och dags att sova. I morgon ska jag se om jag kan få de som servar vårt bredband att fatta att det är fel på uppkopplingen. Natti natt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 12 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 12 April , 2007 Idag skit. LHC torska i sudden. Försökt lira lite poker men den satans bredbandsuppkopplingen bara strular. Nerkopplad allt mellan 10 sekunder och ibland flera minuter. Tack vare det så blev man ju short och ställde med AJ och sprang in i AA bägge gångerna . Inte min dag så att säga. Totales idag - 528 sek. Nu är det natt och dags att sova. I morgon ska jag se om jag kan få de som servar vårt bredband att fatta att det är fel på uppkopplingen. Natti natt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cryo Postad 12 April , 2007 Rapport Share Postad 12 April , 2007 Det verkar ju funka hur bra som helst, dubbelt bra, dubbelpost Och vad gäller LHC så måste de nu dubbla upp 2 ggr för att vinna Hu från shortstack, det har man ju sett förr! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 13 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 13 April , 2007 Hmmm, det är just det. Två raka Hu ska väl inte va nått problemas, eller . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 13 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 13 April , 2007 Idag va jag "lite" dum mot en annan människa. Kallade supportavdelningen för ett gäng åsnor vars hiss hade stannat vid knäna. . Inte snällt. men va fn, de säger att det är min dator det är fel på och när jag förklarar att det är på tre olika datorer det händer samma sak, så säger de att då är det fel på alla tre . Så i fm ringde jag till vår datatekniker på jobbet så han fick komma hem till mig och han pilla med och mätte nått i väggen och sa att signalen bryts med ojämna intervaller. Ringde till supporten igen och sa vad jag gjort och vad vår tekniker sa, då frågar de om han e kompetent att kontrolera sådant. -Va fn, han ansvarar för 55 butikers datasystem och att typ kortinlösen via intenet etc fungerar för dem. Tror nog han e kompetent och ni inkompetenta svarade jag. Och sen sa jag det där om åsnorna. Då blev de lite förnärmade. Men, men, kontentan är att de ska kontrollera vår uppkoppling i huset och speciellt till vår lägenhet. Åkte sen till dotter med den bärbara och körde lite CG. Fick en god lunch bestående av en härligt röd köttbit, potatis och nått mindre gott kaninkäk. Hade dock fått betala lunchen själv (och hennes och svärsonens). Har kört lite mer CG och ska nu åka hem och handla me frugan (EV- igen). Tur att det gått bra på CG. Resultat: CG SvS låglimitträsket + 674sek CG PS lowlimitswamp + $159 Myssion satte griller i huvet på mig idag. Funderar på att börja lira lite NL, det lär vara sååååååååååååååå kul . Vi får väl se. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 13 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 13 April , 2007 Ibland gäller det att vara lite dum för att få saker att hända. Sen i em så funkar bredbandet klockrent. Vet inte vad de gjort och kommer väl aldrig att få reda på det heller, men vem bryr sig bara det funkar. Har provat lite NL 0,50/1,00, det skulle ju va som balsam för själen. Jorå, då måste jag va nån djvla utdragningsmagnet. T5o, A3o pluss några till. TACK MYSSION. Blir nog lite mer CG ikväll och ev nån MTT. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 13 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 13 April , 2007 Alltså, inte min dag alls. CG utdragen varenda gång. TPTK mot tvåpar, tvåpar mot set, set mot stege, stege mot färg etc. Hade AKs hur många gånger som helst floppa färgdrag men satte inte ett enda drag ikväll. Sng lite bättre lira 5 3 ITM. MTT lira 1 och har aldrig haft så kalla kort nån gång. Tror inte jag hade ett över 10 på en timme. Sen va man ju ute. Mötte en riktig fisk HU i sista SnG. Fisk med maxflyt. Samma där. Han syna och träffa tvåparet med typ 105 när jag satt med TPTK, utom i sista handen då han syna en allin med K5o mot mina QQ. 5 på flopp och K på river. Totalt slutade kvällspasset på - 443 sek. Nu e det natti natt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 14 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 14 April , 2007 Först ute i solen och sedan in och lira en liten MTT PL. Åsså händer detta: ***** Hand 295194741 ***** 75.00/150.00 Texas Hold'em (PL) - den 14 april 2007 16:52:08 Texas Holdem Pot (Vanlig /Turnering ) Plats 1: JonWi (5805.00) Plats 2: Mikewest (5609.00) Plats 3: cc rider (9622.00) Plats 4: Ängeln17 (1400.00) Plats 5: Dracula99 (4100.00) Plats 6: Sally1 (2660.00) Plats 7: Clea85 (1412.00) Plats 8: Jörgen78 (4880.00) Plats 10: jolle1 (2010.00) cc rider lägg LM 75.00 Ängeln17 lägg SM 150.00 ** Giv ** Ängeln17 [7s, 6k] *** Bet Runda 1 *** Dracula99 Lägg Sally1 Lägg Clea85 Lägg Jörgen78 Syna 150.00 jolle1 Lägg JonWi Syna 150.00 Mikewest Lägg cc rider Syna 150.00 Ängeln17 Passa *** Flop(Board): *** : [4h, 5r, 3h] *** Bet Runda 2 *** cc rider Passa Ängeln17 Passa Jörgen78 Passa JonWi Satsa 300.00 cc rider Syna 300.00 Ängeln17 All-in 1250.00 Jörgen78 Syna 1250.00 JonWi Syna 1250.00 cc rider Lägg *** Turn(Board): *** : [4h, 5r, 3h, 10k] *** Bet Runda 3 *** Jörgen78 Passa JonWi Passa *** River(Board): *** : [4h, 5r, 3h, 10k, 2s] *** Bet Runda 4 *** Jörgen78 Passa JonWi Satsa 300.00 Jörgen78 Syna 300.00 *** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 5250.00 JonWi [4k, 4r] Triss i fyror Vinst :0.00 Ängeln17 [7s, 6k] Stege med högsta kort sjua Vinst :4650.00 Jörgen78 [Dh, Eh] Stege med högsta kort femma Vinst :600.00 och fem händer senare ***** Hand 295198207 ***** 75.00/150.00 Texas Hold'em (PL) - den 14 april 2007 16:57:42 Texas Holdem Pot (Vanlig /Turnering ) Plats 1: JonWi (5005.00) Plats 2: Mikewest (5534.00) Plats 3: cc rider (9172.00) Plats 4: Ängeln17 (4200.00) Plats 5: Dracula99 (4100.00) Plats 6: Sally1 (1835.00) Plats 7: Clea85 (212.00) Plats 8: Jörgen78 (3480.00) Plats 10: jolle1 (3960.00) jolle1 lägg LM 75.00 JonWi lägg SM 150.00 ** Giv ** Ängeln17 [3k, 3h] *** Bet Runda 1 *** Mikewest Syna 150.00 cc rider Syna 150.00 Ängeln17 Syna 150.00 Dracula99 Lägg Sally1 Syna 150.00 Clea85 Lägg Jörgen78 Lägg jolle1 Lägg JonWi Passa *** Flop(Board): *** : [3s, 4r, Eh] *** Bet Runda 2 *** JonWi Passa Mikewest Satsa 600.00 cc rider Lägg Ängeln17 Syna 600.00 Sally1 Lägg JonWi Lägg *** Turn(Board): *** : [3s, 4r, Eh, Kk] *** Bet Runda 3 *** Mikewest Satsa 900.00 Ängeln17 Höj till 1800.00 Mikewest All-in 4784.00 Ängeln17 All-in 3450.00 *** River(Board): *** : [3s, 4r, Eh, Kk, Kns] *** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 8925.00 Mikewest [Es, 9s] Par i ess Vinst :0.00 Ängeln17 [3k, 3h] Triss i treor Vinst :8925.00 sen va man CL :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 14 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 14 April , 2007 Och vad hjälper det när man blir kortdöd i 35 minuter sen och till slut i BB plockar upp A4, knappen och SB synar, flopp 447 med färgdrag, betar pott, en syn turn 6, betar pott, syn, river 6 och fi satte högre kåk med 56 på hand. Då blev man shortis och hittar KJ i utg höjer max, har 1400 kvar SB (=CL = den med 56) reraisar, stoppar in och Fi vänder upp AA. Vad hjälper en J på flopp. Ut på bubblan, tack för det televerket. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 14 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 14 April , 2007 Lira lite SnG hamna ITM i några. Avsluta med att lira en MTT 100+10 på SvS. Den va go. Hamna ITM som som tvåa. Drygt 3700 gav det. Helt okey. Skönt att se att man har skillsen kvar. När vi var tre kvar var vi jämna nästan på marken i våra stackar. Tyvärr så va det inte jag som slog ut trean. Sen hade jag lite oflyt så efter tredje pausen hade Fi 3-1 i övertag med marker. Stal några blinds och ställde sen med QJs och fick syn av A7. Två An till på brädan så va det slut. Känns bittert nu men bättre i morgon tror jag. Skit med LHC. Men de var inte värda att vinna. Lira uselt i sista perioden. Som djvla fjollfröknar. Åka där å vispa lite med klubban. Ungefär som allmänhetens åkning. I morgon blir det att va ute i solen igen. För på måndag börjas det. Dessutom är det ju finale i SnG Klonken. Det blir kul. Nu natti natt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 15 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 15 April , 2007 Vakna i morse och kändes som om man hade blivit överkörd av ett tåg (vet ej hur det känns iofs). Tjock i halsen, kunde knappt prata, feber och ont i huvudet. Kul att man ska börjar jobba i morgon. Ringa och sjukskriva sig igen hur kul e det. Ja,ja stoppa i mig några piller och mår bättre nu så det blir jobb i morgon oavsett vad. Har även bytt skepnad. Övergått från homosapiens till skaldjurssläktet. Ser iaf ut som en nykokt kräfta efter en dag på balkongen . Hade besök av grabben med familj idag. Äldsta barnbarnet och jag var ute på nätet för att kolla om det kommit nån ny info om DisneyLand. Börjar närma sig. Drygt en månad kvar och bb börjar få resfeber. Ska bli sååååå djvla kul. Känns som om bb kommer att bli ordentligt bortskämt den veckan, men va fn, jag älskar att se hur glada/lyckliga mina barnbarn blir när vi gör nått roligt. Då känns det ända in i hjärtat, men på ett skööööönt sätt. Fortsatte prova NL lite nyss. Gick ju skapligt. +125 sek på en kvart. Undrar bara vad alla som lirar NL menar när de säger att de lirar NL200, NL500 etc. Ikväll e det final i SnG Klonken. Ska köra över mina motståndare med en helt ny taktik. Allin varannan hand. Oavsett kort . Eftersom de kallar mig tajtolle så blir de nog överraskade då. Undra om taktiken kommer att funka:roll:. Nu blir det lite NL och nån SnG. Händer (och fötter) det något så kommer det här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 15 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 15 April , 2007 Antingen är det jag som e djvligt dålig på NL. Eller så dras synmuppar till mig. Nån som är bra på NL kan ju gärna kommentera denna hand. 0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 15 april 2007 18:41:49 Anna 53 (Vanlig /Cash Game ) Plats 1: gongi (75.45) Plats 2: Buffyman (200.00) Plats 3: Sara-89 (41.45) Plats 4: Ängeln17 (105.00) Plats 5: raven307 (243.15) Ängeln17 lägg LM 0.50 raven307 lägg SM 1.00 ** Giv ** Ängeln17 [ ] *** Bet Runda 1 *** gongi Syna 1.00 Buffyman Passa Sara-89 Syna 1.00 Ängeln17 Höj till 5.00 raven307 Syna 5.00 gongi Lägg Buffyman Lägg Sara-89 Lägg *** Flop(Board): *** : [] *** Bet Runda 2 *** Ängeln17 Satsa 5.00 raven307 Syna 5.00 *** Turn(Board): *** : [ ] *** Bet Runda 3 *** Ängeln17 Satsa 18.00 raven307 Syna 18.00 *** River(Board): *** : [] *** Bet Runda 4 *** Ängeln17 Satsa 21.00 raven307 Höj till 78.00 Ängeln17 All-in 77.00 *** Showdown *** : Rake: 5.30 Totalpott: 207.70 Ängeln17 [] Stege med ess i topp Vinst :0.00 raven307 [] Kåk Vinst :207.70 Som sagt. Någon som e bra på NL kan gärna kommentera. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SouthEast Postad 15 April , 2007 Rapport Share Postad 15 April , 2007 Undrar bara vad alla som lirar NL menar när de säger att de lirar NL200, NL500 etc. Betyder att maxinköpet är 200 respektive 500 och då spelar man $1-2 respektive $2.5-5. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 15 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 15 April , 2007 Tack för det SE. Då är jag med. Alltså, undrar om jag är så djvla urusel på NL eller om jag har oflyt med muppsyner. Jaja, losat 270 sek där ikväll. Men det får väl ses som läropengar. I SnG Klonken hamna man åter iITM, denna gång som tvåa. Fem heat fem ITM. Är väl ok. Hann med några SnG osså. 4 och ITM 2. Nu ska man förbereda sig för jobbet i morgon. Undrar hur det kommer att kännas. Va ju ett tag sedan. Vi hörs nån gång i morgon kväll. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 15 April , 2007 Rapport Share Postad 15 April , 2007 I SnG Klonken hamna man åter iITM, denna gång som tvåa. Fem heat fem ITM. Är väl ok.Det får anses som mer än ok. Du plussade $ och kom 4'a totalt. WP! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 16 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 16 April , 2007 TY C. Puuuuh, halvtid kändes som fem heltider idag. Måste nog jobba kvartstid . Har inte orkat lira något sen jag kom hem. Ska se om det blir lite nu ikväll. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 16 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 16 April , 2007 Jaha, jojo. Fick för mig att lira en MTT på SvS, 100+10. Gick väl så där. Hade ca 1000 kvar efter dryga timmen med 100/200 blinds och 48 spelare kvar. Ställde och fick två syn, hade A6. Floppa 66K och turna ett A så hade man tripplat lite drygt. Gick tre händer så fick man KK. Utg höjde 2xBB så jag skicka in degen. Fick syn Fi hade QQ. Floppa xxQ , turna x, rivra K . Plocka därefter hem lite blinds. Så blev det hand för handspel. Sen va vi 20 kvar och ITM. Hade dryga 8k, medel 12k när jag fick AK i mellan pos. Utg (~17k) raisa 3xBB. Stekte bra länge. TT+, AT+, KJs+ va väl det jag satte Fi på. Så till slut skicka jag in degen med en otäck känsla i magen (å det va ingen magsjuka). Och javisst KK hade Fi när han syna. Så va den MTTn slut. ITM men kändes ändå lite skit. Tur en jobbar halvtid så en kan sova lite i morgon. Halvtid är ju fyra timmar så i morgon tänkte jag att min arbetsdag skulle vara mellan 09.25 och 13.25: 09.25 börjar 09.30 Fikarast till 10.00 12.00 Lunch till 13.00 13.25 Hemgång 8-) Verkar inte allt för ansträngande. Är alldeles för mkt post att gå igenom. Idag hann jag nog 1/3 , så på onsdag är man väl klar med den. Sen är det budgetarbete och piskarbete som gäller. Budgeten vill nya VD ha senast 30/4 och piskarbetet ska de slöa väskdängarna få, som har haft semester när jag varit sjukskriven verkar det som. De ska veta att "The Boss" is back . Nu ska jag sova. Natti natt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 17 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 17 April , 2007 Jaha ja, jobba halvtid. Pfft. Sitter nu sen nån timme tillbaka på ett hotell i nån håla vid namn Uppsala. Akututryckning för att rädda en stor kund som säljardjvln strulat till det hos. Så går det när man inte är på plats. I morgon ska jag träffa kunden och därefter säljaren och tala om att H*N inte är viktigare än kunden eller varumärket. Har blivit lite styv i korken och behandlat kunden som mindervärdig . Djvla *******. Fattar inte säljare att det är kunden som vi lever på? Ska se om jag kan lira lite mer ikväll. Prova en MTT nyss. Strålande kortsnitt. Blev short plocka upp KQ ställde fick blixtsyn av en som hade AA. Flopp KQx:lol:, 6 , 6:cry:. A6 högre tvåpar. Jaja, kul för Fi att AA fick vinna. Fundera på doner lite cash på NL. Försöker få lite grepp om det spelet. Har oxå börjat prova på Omaha (många kort att hålla reda på) men INTE Hi/Low än. DET skulle bli för mycket till en början. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 17 April , 2007 Författare Rapport Share Postad 17 April , 2007 Jaha, inte nog med att man sitter och har skittråkigt på ett hotell. När man ringer hem och frågar hur det är så säger hon: - Jorå, det är bra, men datorn låter konstigt. Det liksom skriker om den när man startar den. Kul i jul. Ska den fan rasa nu. Det e klart, den är väl gammal, några månader sådär. Suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuck. Får kolla i morgon när jag kommer hem. Lirat lite CG. Dock inte NL utan bara FL i låglimitträsket på SvS. Gick utmärkt. Lirade i ca 1/2 timme och plussa 347 sek. Helt ok. Ladda ner en av Söders filmer. Tog nästan 2 timmar:shock:, men ska kolla den i morgon. Blir intressant. Nu ska jag knoppa in och enda fördelen med detta är frukosten i morgonbitti. Ha det natti, natt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Blattanfejan Postad 18 April , 2007 Rapport Share Postad 18 April , 2007 Sitter nu sen nån timme tillbaka på ett hotell i nån håla vid namn Uppsala. Det är farligt nära Sala. Ska vi mötas halvvägs och spela en HU? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts