Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Inte en enda gång alltså

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $200(BB) Replayer

SB ($4,870)

BB ($3,930)

UTG ($2,260)

UTG+1 ($3,080)

UTG+2 ($9,560)

Hero ($2,410)

MP2 ($5,490)

MP3 ($11,270)

CO ($4,590)

BTN ($4,400)

Dealt to Hero J:club:J:diamond:

fold, fold, UTG+2 calls $200, Hero raises to $2,410, fold, fold, fold, fold, fold, fold, UTG+2 calls $2,210,

FLOP ($5,120) 9:spade:9:heart:7:club:

TURN ($5,120) 9:spade:9:heart:7:club:4:spade:

RIVER ($5,120) 9:spade:9:heart:7:club:4:spade:6:spade:

Hero shows J:club:J:diamond:

(Flop 16.8%, Turn 9.1%)

UTG+2 shows 7:spade:7:heart:

(Flop 83.2%, Turn 90.9%)

UTG+2 wins $5,120

• Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Åsså en helt annan sak.

Har upptäckt att det fan inte är enkelt att gå ner till 100BB från 200BB. Man hamnar ju AI i princip varje gång man trebetar. Å fyrbeta utan att vara beredd på att ställa in är ju otänkbart. Får nog dra ner på fyrbetsbluffarna :roll:.

Du måste 4betta på tok för stort då?

Postad
Håller nog med ängeln, känns ju ganska waist of money att "bluffa bort" halva stacken..

Precis. När det va 200BB kunde man ju slänga in en ren fyrbetsbluff ibland. Fast med 100BB blir det ju lite svårare att folda mot fembet då man ofta redan lagt in 30-50% av stacken.

Idag har jag förresten upptäckt en ny sak på sidan. De synar gladeligen bet på både flopp och turn med enbart ett A som överkort. Även hålpipa synar man sig gladeligen allin med. Kallsyna 3-bet och sen 4-bet med 7J eller nått är helt okey. Bara de är suited.

Postad

Alltså vad är det för pervers böjelse som gör att du måste lägga upp en massa händer där du får in det som fav och blir utdragen?

Fletalet är ju även händer som i stort sett spelar sig själva(typ den senaste)

Men varför lägga ner tid o enirgi på att lägga upp dom här? Det kan ju inte leda till något positivt?

Kanske är dags att börja fundera på att hantera variansens fula tryne på nåt annat sätt?

Detta är ju så basic det kan bli men..sida upp o sida ner...

Ang. att dra ner på fyrbetsbluffarna. Seriöst. Lägg upp några ifrån de senaste sessionerna(eller den senaste iaf där i juni nån gång) för diskussion om du upplever att det är ett problemområde i ditt spel. Vore åtminstone bra mycket intressantare än denna ändlösa radda av utdragningar.

Postad
Den som ändå hade en waist of money! :-D

haha det var fan klockrent av mig får nog hålla med på den punkten waste skulle det tydligen vara :mrgreen:

Ängeln, får man fråga vilken sajt du lirar på nu? Orkar inte gå igenom flera sidor för att ta reda på, eller är det rent av hemligstämplat? :-)

Postad
Alltså vad är det för pervers böjelse som gör att du måste lägga upp en massa händer där du får in det som fav och blir utdragen?

Fletalet är ju även händer som i stort sett spelar sig själva(typ den senaste)

Men varför lägga ner tid o enirgi på att lägga upp dom här? Det kan ju inte leda till något positivt?

Kanske är dags att börja fundera på att hantera variansens fula tryne på nåt annat sätt?

Detta är ju så basic det kan bli men..sida upp o sida ner....

Vem har sagt att händerna inte spelar sig själv? Har inga problem med variansen för närvarande.

Men eftersom det är min db så bestämmer jag vad jag vill posta. Om jag vill whina med 100 HHs varje dag så gör jag det. Det enda du kan bestämma är att inte läsa här. Be my guest.

Ang. att dra ner på fyrbetsbluffarna. Seriöst. Lägg upp några ifrån de senaste sessionerna(eller den senaste iaf där i juni nån gång) för diskussion om du upplever att det är ett problemområde i ditt spel. Vore åtminstone bra mycket intressantare än denna ändlösa radda av utdragningar.

Jag har inte haft några problem med mina fyrbetsbluffar. Konstaterade bara att det blir ett helt annat spel med 100BB istället för 200 som jag tidigare var va med.

Sen kan jag inte direkt påstå att du har huvudet på skaft. Juni?????????? Har du suttit inne sen dess utan tillgång till internet?

Mig vetelige har jag spelat fram till början av oktober på SvS och tog sen ca två veckors uppehåll för att sedan börja igen på en ny site. Så det där med senaste i juni måste antingen bero på ovanstående eller så har du varit konstant hög och inte fattat någonting sen dess.

haha det var fan klockrent av mig får nog hålla med på den punkten waste skulle det tydligen vara :mrgreen:

Ängeln, får man fråga vilken sajt du lirar på nu? Orkar inte gå igenom flera sidor för att ta reda på, eller är det rent av hemligstämplat? :-)

Frågan är i en demokrati fri men det är också valet att svara eller ej ;-).

Jag har inte nämnt det ännu eftersom jag ville ha det för mig själv. Men efter en överläggning med mina tre jag så har vi tillsammans beslutat oss för att det är ok att tala om var vi lirar. Party Poker är för närvarande den site vi håller till på. Däremot så håller vi våra nick för oss själva. Åtminstonde ett tag till.

Idag har jag cyklat 2 mil nu på morgonen. Den första av dessa i konstant motvind av kulingstyrka. När man sen äntligen fick vända hemåt så valde förståss vindhelvetet att göra samma sak. Så nästan 2 mil i motvind va fan så jobbigt. Normalt brukar jag var slut men återhämta mig på 5 minuter. Nu har det gått en kvart och jag sitter forfarande still.

Postad
Vem har sagt att händerna inte spelar sig själv? Har inga problem med variansen för närvarande.

Men eftersom det är min db så bestämmer jag vad jag vill posta. Om jag vill whina med 100 HHs varje dag så gör jag det. Det enda du kan bestämma är att inte läsa här. Be my guest.

Jag har inte haft några problem med mina fyrbetsbluffar. Konstaterade bara att det blir ett helt annat spel med 100BB istället för 200 som jag tidigare var va med.

Sen kan jag inte direkt påstå att du har huvudet på skaft. Juni?????????? Har du suttit inne sen dess utan tillgång till internet?

Mig vetelige har jag spelat fram till början av oktober på SvS och tog sen ca två veckors uppehåll för att sedan börja igen på en ny site. Så det där med senaste i juni måste antingen bero på ovanstående eller så har du varit konstant hög och inte fattat någonting sen dess.

Såja farbrorn, djupa andetag...in...ut..in...ut.

Men vad skönt att höra att du inte har problem med variansen FÖR NÄRVARANDE. Synd att du missade poängen bara.

Var väl inte så länge sedan det mer lät som: buhu nu lägger jag ner allt va poker heter buhu.

Och fortsätterdu grotta dig i dessa händer sitter du snart här o lipar igen.

Och ja det är din dagbok so what? den är publik, så orkar du inte höra andras åsikter än de som ligger i linje med dina så ja..to bad.

Å så var det det här med dina fyrbetsbluffar.LOL

Förstår att du ville känna dig som en i pokergänget o köra deras lingo, men igen, seriöst, lägg ner. eller som jag sa lägg upp några händer för diskussion.

Och nej du konstaterade inte bara något, Du sa att du kanske borde dra ner på dina fybetsbluffar.

Juni, var en liten pik där jag antydde att dina fyrbetsbluffar kanske inte är så frekventa som du vill att det ska framstå, och att du nog får leta länge innan du hitta, låt säga 25 händer där du fyrbetsbluffar. Din typ är helt enkelt inte den där sådana är ett frekvent inslag i spelet.

Men som sagt, prove me wrong, lägg upp några för diskussion, vore som sagt mer givande än dessa förbannade winehänder.

Detta gick tydligen way över ditt huvve när du börjar yra om 2veckors uppehåll och sitebyte el we. Så kände bara att jag ville förtydliga mig, OK?

SÅ, till dina personangrepp, du är moderator va? Så du borde föregå med gött exempel?

Hur tycker du att ditt inlägg motsvarar detta?

Du angriper min intelligens, ok fine. Din rätt och tycka jag är korkad, men lite komiskt när du misstolkat typ det mesta jag skrev, i normal samtalston dessutom. Mod.?

Du antyder att jag är kriminell och suttit inne. Vad i helvete är det du sitter och skriver människa?! Mod.?

Och sedan avslutar du såklart med att säga att jag varit konstant hög sen i Juni och inte fattat nåt. Mod. var det ja?

Föga förvånande dock ifrån an anti-drog stofil som inte har en blekaste aning om dagens situation.

Inget av detta varken förvånar aller berör mig, tycker bara det är förbannat illa av en moderater som dessutom delar ut varningar o skit för bagateller.

Keep ut the fyrbets

Postad

Only for you DiesIrae. I samma MTT idag.

NL Holdem $40(BB) Replayer

SB ($3,220)

BB ($2,540)

UTG ($3,000)

UTG+1 ($2,940)

UTG+2 ($12,660)

MP1 ($1,920)

MP2 ($1,780)

CO ($1,960)

Hero ($2,900)

Dealt to Hero Q:spade:Q:club:

fold, UTG+1 calls $40, fold, MP1 raises to $320, fold, fold, Hero raises to $900, fold, fold, fold, MP1 raises to $1,920, Hero calls $1,020,

FLOP ($3,940) 7:club:K:heart:2:diamond:

TURN ($3,940) 7:club:K:heart:2:diamond:2:spade:

RIVER ($3,940) 7:club:K:heart:2:diamond:2:spade:6:heart:

MP1 shows A:heart:K:club:

(Flop 91.2%, Turn 95.5%)

Hero shows Q:spade:Q:club:

(Flop 8.8%, Turn 4.5%)

MP1 wins $3,940

NL Holdem $60(BB) Replayer

SB ($4,580)

BB ($2,500)

UTG ($6,447)

UTG+1 ($2,100)

UTG+2 ($12,600)

MP1 ($6,870)

MP2 ($1,870)

MP3 ($2,737)

Hero ($890)

BTN ($4,100)

Dealt to Hero Q:spade:Q:diamond:

UTG raises to $120, UTG+1 raises to $2,100, fold, fold, fold, fold, Hero calls $890, fold, fold, fold, fold,

FLOP ($1,990) T:club:2:spade:K:spade:

TURN ($1,990) T:club:2:spade:K:spade:4:diamond:

RIVER ($1,990) T:club:2:spade:K:spade:4:diamond:T:diamond:

Hero shows Q:spade:Q:diamond:

(Flop 15.2%, Turn 4.5%)

UTG+1 shows A:heart:K:diamond:

(Flop 84.8%, Turn 95.5%)

UTG+1 wins $1,990

:mrgreen:

Sen måste jag säga att det är imponerande att någon som inte gillar vad som skrivs/postas har ork att följa dagboken samt att skriva så långa inlägg.

För det första:

Jag påstod inte att du suttit inne. Jag frågade. Inte samma sak.

För det andra:

Jag orkar andras åsikter men du orkar tydligen inte med vad som postas här. Sluta titta in då.

För det tredje:

Jag är gammal nog för att inte ha något behov att hävda mig. Vare sig irl eller på nätet. Jag har en bekantskapskrets som ligger långt ifrån pokern och det räcker gott för mig. Så att påstå att jag skriver något för att "köra" någons lingo, det är så fel det kan bli.

För det fjärde:

Kom inte och snacka om antidrogstofil som inte fattar nått. Jag har haft både ett syskon och nära vänner som gått ner sig i skiten. Så kom inte och snacka om att jag inte vet nått. Sen kan ni som tror att droger är ofarligt gå och gömma er. Jag kommer aldrig att tillåta att det snackas droger i den här dagboken.

För det femte:

Från och med nu kan du skriva hur mkt som du vill i den här dagboken. Du kommer inte att få flera svar.

För det sjätte:

Att jag är mod har inget med detta att göra. Jag skriver inte db som mod utan som vanlig användare. Och ja, jag varnar det som jag anser ligger utanför reglerna för PF och gillar du inte det sorry, men du sätter inte reglerna.

Slut för nu och ta hand om dig.

Postad
du verkar sjukt osympatisk ängeln17.

Eftersom jag aldrig får ta med den egna dunken till Ängelns liveturrar måste jag hålla med här. Sjukt osympatiskt att tvingas köpa fulöl till överpriser och backa flera hundra på gratiskorven.

Att han sen vinner varje hand mot mig live förbättrar ju inte det hela precis.

Postad

Man träffar många sympatiska människor inom pokern, och ett fåtal osympatiska också. Vad gäller pokerforumen går andelen osympatiska upp rätt hårt. Att vara småtrevlig på ett forum är inte speciellt svårt (fast ibland undrar man när man ser vissa inlägg), och inte vid ett pokerbord heller för den delen. Folk blandar ihop förmågan att underhålla för stunden med stort hjärta.

Jag tänker inte gå in och börja analysera ängelns position på skalan osympatisk - sympatisk då den är rätt ointressant, utan nöjer mig med att konstatera att han är en av väldigt få personer (<5) jag träffat på forumet som jag med varm hand skulle överlåta ansvaret för mina barn till för stunden i ett akutläge.

Postad

Jag skulle lite snabbt vilja förklara/förtydliga det här med 4bets, då de som hittills har anmärkt på det mest har hånat istället för att skriva nåt av värde.

Eftersom du inte bara vill 4beta med värdehänder, utan också 4betbluffa, så bör du antagligen sizea lite mindre än vad du gör nu. Standard är väl 2,5x ur pos och lite mindre i pos.

Ex: På NL200 slår du upp till 6 från CO. Knappen 3betar till 20. Om du då vill 4beta är runt 50 en bra size. Då har du 75% av stacken kvar och kan vika för push.

Postad
Man träffar många sympatiska människor inom pokern, och ett fåtal osympatiska också. Vad gäller pokerforumen går andelen osympatiska upp rätt hårt. Att vara småtrevlig på ett forum är inte speciellt svårt (fast ibland undrar man när man ser vissa inlägg), och inte vid ett pokerbord heller för den delen. Folk blandar ihop förmågan att underhålla för stunden med stort hjärta.

Jag tänker inte gå in och börja analysera ängelns position på skalan osympatisk - sympatisk då den är rätt ointressant, utan nöjer mig med att konstatera att han är en av väldigt få personer (<5) jag träffat på forumet som jag med varm hand skulle överlåta ansvaret för mina barn till för stunden i ett akutläge.

+1 på den.

(Fast i mitt fall får vi byta ut barn mot katter istället...)

Postad

Alltså, du vänder o vrider mer än lovligt på vad jag faktiskt skrev.

För det första:

Jag skrev inte att du påstod att jag suttit inne. Jag skrev att du antydde. Inte samma sak.

För det andra:

Jag skrev inte att du inte orkade andras åsikter. Jag skrev om så är fallet..to bad, du skriver på ett öppet forum.

För det tredje:

Ok, du är gammal. Du har helt rätt.

För det fjärde:

Det du skriver bevisar väl bara just vad jag skev, du är en anti-drogstofil.(iaf. anti-drog)

Beklagar att du har nära och kära som gått ner sig. Men det betyder inte per aoutomatik att du har insikt i dagens användande och (ungdoms)problematik.

För det femte:

Ok. (det har förstås inte något att göra med andra punkten)

För det sjätte:

Din åsikt, jag delar den inte. Tycker fortfarande att som mod bör man föregå med gott exempel. Trevligt svar annars. Lite Kim Jong Il sådär.

Regards D.I

Postad
Eftersom jag aldrig får ta med den egna dunken till Ängelns liveturrar måste jag hålla med här. Sjukt osympatiskt att tvingas köpa fulöl till överpriser och backa flera hundra på gratiskorven.

Att han sen vinner varje hand mot mig live förbättrar ju inte det hela precis.

:mrgreen: Inte mitt fel att du behöver nya ögon. Får man 0:- till 10:- så :mrgreen:.

:oops: Stora ord av en liten stor man. Är bara att tacka och bocka för den tilliten. Även om jag inte vet vad jag gjort för att förtjäna den.

Jag skulle lite snabbt vilja förklara/förtydliga det här med 4bets, då de som hittills har anmärkt på det mest har hånat istället för att skriva nåt av värde.

Eftersom du inte bara vill 4beta med värdehänder, utan också 4betbluffa, så bör du antagligen sizea lite mindre än vad du gör nu. Standard är väl 2,5x ur pos och lite mindre i pos.

Ex: På NL200 slår du upp till 6 från CO. Knappen 3betar till 20. Om du då vill 4beta är runt 50 en bra size. Då har du 75% av stacken kvar och kan vika för push.

Du kommer alltid med så goda råd att det är en fröjd att läsa när du skrivit här. Ditt scenario är ju helt klart rätt.

Problemet är att jag lirar inte på 200 utan på 50 för närvarande. Jag öppnar oftast med 3½ BB och när de 3-betar gör de det till 13-14BB (ca 4x). Därefter har jag då valt att höja ytterligare 3-3½x vilket gjort att jag då stoppat in nånstans mellan 42 och 50BB och då sitter jag ju fast där med bara 100BB från början. Skillnaden när man hade 200BB var att man kunde folda om man stoppat in 40-50BB för då har bara stoppat in 20-25 av stacken. Det är en av de justeringar som jag måste lära mig med 100BB i stacken.

Tack för rådet.

+1 på den.

(Fast i mitt fall får vi byta ut barn mot katter istället...)

Katter passar man inte. De passar man upp på. ;-). Men tack ändå.

Postad
Smackibing! Vilken diss! Ok, vad hade du för användarnamn här innan du skaffade detta?

Nä den va mest tråkig:-(

Hmm varför detta intresse?

Hade ett annat för kanske 5-6 år sen mer el mindre oandvänt och nu glömt thats it.

regards D.I