Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Sitter och lurar på att uppgradera antalet sajter, dvs att skaffa fler klienter. Detta för att kunna hitta SNG-bord på nivåer 100$ och uppåt, eftersom de inte startar sådär jättefrekvent på mina nuvarande klienter. Nån som kan tipsa om några. Ni kan exkludera Party (tål inte klienten). Helst ska det också vara EU-sajt...

Postad

Få sajter som har bra action när det gäller $100-SnGs och högre. Dom du har att välja mellan är nog först och främst Stars, som har bäst action på hela marknaden, och kanske Full Tilt där du kan få hyfsad action på kvällar.

Postad
Eller varför inte variera mellan PokerStars, FullTilt och SvenskaSpel?

Varför Svenska Spel? Dom nivåerna han söker efter är ju $100+ och actionen på motsvarande nivåer på SS är ju i stort sett obefintlig.

Postad
Välj mellan pokerstars och fulltilt.

Ditt krav på att det ska vara eu-sajt är överdrivet.

Eller varför inte variera mellan PokerStars, FullTilt och SvenskaSpel?

Tack för svaren! Lirar på OnGame nu, och det är okej action, ivf om man jämför med Expekt, Svenska spel, Betway och betfair. Men även där kommer det perioder då det är svårt att få igång bord. Tänkte därför ha kompletterande sajter att växla mellan.

Varför tycker du det är överdrivet att ha EU-sajt som förbehåll?

Postad
Varför tycker du det är överdrivet att ha EU-sajt som förbehåll?
Jag antar att du inte vill skatta, 30% kapitalskatt.

Risken att bli busted är i princip obefintlig. Nu vet jag iofs inte om du drar in 100.000 kr i veckan och därför cashar ut större summor... men rör det sig om 10.000kr i månaden är rädslan överdriven.

Man måste ställa risk vs. förtjänst mot varandra och göra en konsekvensanalys. Mina kalkyler visar att det är värt det.

Disclaimer: OBS: Detta inlägg skall inte ses som en uppmaning att smita från skatten. Allt är bara fantasier och påhitt. Det är tufft att betala skatt! :D

Postad
Jag antar att du inte vill skatta, 30% kapitalskatt.

Risken att bli busted är i princip obefintlig. Nu vet jag iofs inte om du drar in 100.000 kr i veckan och därför cashar ut större summor... men rör det sig om 10.000kr i månaden är rädslan överdriven.

Man måste ställa risk vs. förtjänst mot varandra och göra en konsekvensanalys. Mina kalkyler visar att det är värt det.

Disclaimer: OBS: Detta inlägg skall inte ses som en uppmaning att smita från skatten. Allt är bara fantasier och påhitt. Det är tufft att betala skatt! :D

Inte utan att man blir lite sugen att se på den där kalkylen :lol:

Men hur är det med andra siter än Stars och FTP? Vilka har schysst SNG-trafik?

Postad
http://www.pokersitescout.com/ Här ser man lite stats på trafik.

Vi får se vad som blir effekten när Tain, iPoker och Tribeca blir ett.

Testa alla och bilda dig en egen uppfattning. Byt ofta om du känner för det.

Jag spelar nästan uteslutande sng, och är därför mest intresserad av den trafiken, men tack ändå. Var spelar du Cyntax? Ni andra? (sng:s alltså) Förutom trafik, (eu-sajt), så är ju också grafik och struktur viktiga på min lista.

Postad
Jag spelar nästan uteslutande sng, och är därför mest intresserad av den trafiken, men tack ändå. Var spelar du Cyntax? Ni andra? (sng:s alltså) Förutom trafik, (eu-sajt), så är ju också grafik och struktur viktiga på min lista.

Jag spelar Full Tilts $11+1 turbo SnG atm. För mig ligger dom högt på både grafik- och strukturlistan.

• 2 weeks later...
Postad
Sitter och lurar på att uppgradera antalet sajter, dvs att skaffa fler klienter. Detta för att kunna hitta SNG-bord på nivåer 100$ och uppåt, eftersom de inte startar sådär jättefrekvent på mina nuvarande klienter. Nån som kan tipsa om några. Ni kan exkludera Party (tål inte klienten). Helst ska det också vara EU-sajt...

Kan tipsa om Everest Poker. Jag lirar själv $50 och $100 där. $100 får du igång på ca 20min kvällstid. Jag har själv samma problem. Vill också ha EU-sajt och levlar snart upp till $200. Skicka gärna PM om du hittar nån bra!

/SK

Postad
Kan tipsa om Everest Poker. Jag lirar själv $50 och $100 där. $100 får du igång på ca 20min kvällstid. Jag har själv samma problem. Vill också ha EU-sajt och levlar snart upp till $200. Skicka gärna PM om du hittar nån bra!

/SK

seriöst, man får snarare igång en 50$ per 20 minuter när det är som bäst. 100$ har jag fått igång kanske 5 st totalt.

Postad
seriöst, man får snarare igång en 50$ per 20 minuter när det är som bäst. 100$ har jag fått igång kanske 5 st totalt.

Jag spelar ca 5st $100 per dag i snitt... $50/20 min som bäst?! Vet inte vilken sajt du lirar på...

/K

Postad

/SK

Tack för svaren!

Jag lirar som sagt på OnGame nu, och kvällstid tar det inga 20 minuter att få igång 100 $ bord, det går betydligt snabbare, däremot startar det kanske (inte alltid) ett par 2-300 $ bord på en hel kväll. På senare tid har jag sett 3 strtade 500$ bord, men det är ytterst ovanligt. Jag letar efter siter med regular 200-300$ trafik.

Postad
Tack för svaren!

Jag lirar som sagt på OnGame nu, och kvällstid tar det inga 20 minuter att få igång 100 $ bord, det går betydligt snabbare, däremot startar det kanske (inte alltid) ett par 2-300 $ bord på en hel kväll. På senare tid har jag sett 3 strtade 500$ bord, men det är ytterst ovanligt. Jag letar efter siter med regular 200-300$ trafik.

Om du vill ha trafik på $200+ dygnet runt så är de enda alternativen Stars och Full Tilt.

Postad
Om det räcker med kvällstid CET då?

Jag har inte superkoll men det beror ju på hur många bord du kör samtidigt osv. Du kan säkert få helt okey trafik på Party också och där är motståndet rätt mkt lättare att slå än stars exempelvis.

Det jag skulle göra i ditt fall är att testa på både stars och FTP. Sen väljer du den sajt du gillar bäst. Iofs så finns det väl inget som säger att du inte kan köra på båda sajterna. Rätt skönt att variera IMHO när det går dåligt på en sajt.