frasse85 Postad 12 Februari , 2007 Rapport Postad 12 Februari , 2007 10dollars rebuy turre 190 startande 60 spelare kvar 18 priser Average stack 9000 Min stack 3700 Blinds 200/400 Får ATo UTG.. Undrar bara hur ni ser på detta läge. Syn finns inte för mig iallafall. Så alltså, fold eller all in? Tack på förhand! Citera
vetgirig Postad 12 Februari , 2007 Rapport Postad 12 Februari , 2007 Fold. Chansen är stor att om du får en syn så är du dominerad och en sådan chans vill du inte ta. Bättre och stjäla blinds från en sen position. PS Detta säger jag trots att min avatars favorithand är AT. Citera
cryo Postad 12 Februari , 2007 Rapport Postad 12 Februari , 2007 finns ingen mening med att kasta sin stack där, du skräms fortfarande med 3100 efter blindsen. Citera
sulla Postad 12 Februari , 2007 Rapport Postad 12 Februari , 2007 Grejen är att du måste vara beredd att ställa oavsett om du hittar bättre hand de kommande 5-6 händerna, för du vill inte behöva ställa som först/tidig in nästa varv utan att ha fått några blinds. Hanterar du det är det rätt att folda, men jag kan faktiskt tänka att ställa. Visst, blir du synad har du som bäst 50/50. Men torde finnas stor chans att alla viker av samma anledningar som att du inte ska ställa. Folk sätter dig ev på bättre hand som starkare A eller mellanpar. Klart är att mycket beror på hur din image är. Citera
kurtkatt Postad 13 Februari , 2007 Rapport Postad 13 Februari , 2007 skulle nog kunna göra vilket som, beroende mkt på om jag tror jag kommer få några chanser att vara first in i senare position nästa varv och då ställs nog två kort om omständigheterna är rätt (för fan ett kort räcker nog). Men det känns som en fold oftast, skulle nog ställa 88+ aj+ här alltid om jag ska vidga det vill ja nog ha nåt skäl till det. Är det antes förresten? Citera
Surfludde Postad 14 Februari , 2007 Rapport Postad 14 Februari , 2007 fold, för mycket marker kvar för att vara så desperat. alternativet är att höja till 1100 och vika för omslag, men jag gillar inte att vika så jag hade inte pallat det. Citera
sulla Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 Surfludde säger: fold, för mycket marker kvar för att vara så desperat. alternativet är att höja till 1100 och vika för omslag, men jag gillar inte att vika så jag hade inte pallat det. 8-10BB kvar är lagom att pusha, och det är princip där han ligger. Att miniraisa bort 1/3 av stacken känns kallt, alla vet ju att man är commitad, bättre att pusha in direkt och få bättre FE. Citera
Surfludde Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 jag hade inte pushat A10 där, det är kanske en smaksak. pushar hellre med 89s ett halvt varv senare eller any2. Får man syn är man ju ändå slagen med A10 och troligtvis dominerad. då väntar jag hellre tills jag är i bättre position, eller om man har flyt, en bättre hand. Citera
Rammy Postad 15 Februari , 2007 Rapport Postad 15 Februari , 2007 Antar att det är 10-manna bord och då är det bara att folda och vänta på bättre hand eller samma hand i bättre position =) Är det shorthanded så kan det vara läge att pusha men får du syn är du troligtvis ruggigt dominerad. Citera
twinken Postad 18 Februari , 2007 Rapport Postad 18 Februari , 2007 Folda skulle jag gjort iaf. För många bakom som kan sitta på vad som helst. Citera
ogmac9 Postad 18 Februari , 2007 Rapport Postad 18 Februari , 2007 jag hade kunnat tänka mig en syn.. mene ftersom du bara har altenativen push or fold så måste jag säga tt jag hade foldat...för många efter som kan syna med nåt bättre..å vill inte gärna ha AT å får två synar å sido pot..de går aldrig å vinna..hade de däreemot vart i sen posiotn ingen rejs inte många synar hade jag tryckt in.. Citera
Recommended Posts