Gå till innehåll

Hur många svenskar snittar mer än 100,000 per månad?


anter

Recommended Posts

när du säger snittar, över hur lång tid talar du om då?

 

Ett halvår kanske. Om någon vunnit en 600k i en turnering och sen gått lite sämre än break-even i 4 månader så räknas inte det eftersom han inte kan antas vara en "verklig" 100,000 per månad vinnare så som han spelar.

 

Men om någon har hållt sig mellan 100,000 och 200,000 i flera månader och verkar vara ganska bra så räknas han.

 

Anledningen till att jag frågar är att jag ser att det finns så många svenskar som spelar nl 5/10+. Jag antar att många av dom tjänar 100,000+. Kanske fler än 100 spelare? Kanske 500 spelare?

 

 

 

Jag tänker mig att nån som spelar high stakes och är engagerad i pokervärlden kanske har lite koll på det här. Själv skulle jag gissa att det finns ett par hundra spelare som snittar 100,000 kr och ett femtiotal kanske (ingen aning) som snittar 250,000 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker mig att nån som spelar high stakes och är engagerad i pokervärlden kanske har lite koll på det här. Själv skulle jag gissa att det finns ett par hundra spelare som snittar 100,000 kr och ett femtiotal kanske (ingen aning) som snittar 250,000 kr.

 

Jag uppskattar att det finns 2-300 pokerspelare i Sverige som är proffs - så det stämmer nog inte. Sedan finns det några tusen som är semiproffs - är vinnande spelare vid sidan av ett jobb.

 

Jag spelade f ö livepoker med ett antal pokerproffs i fredags - en av dem har förlorat 5 mille de senaste 2 månaderna...han har gulat. För många proffspokerspelare så går det mycket upp och ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...