Gå till innehåll

NLT 5/10 kr fullring. TPTK mot stort riverbet.


Recommended Posts

Fi är 30/8/1.92 över 300 händer. Har notes på honom som säger "Kan betta fett med bara TP. Aggro med överpar. Cbettar rejält med luft". Vi har inte varit involverade i några stora potter mot varandra tidigare. Syn eller kast?

 

Erik 17 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: claes (3136.90)

Plats 2: brittab (2015.00)

Plats 3: Jerico (2813.95)

Plats 4: 7-0-2-8-1- (1058.70)

Plats 5: ikua (446.00)

Plats 7: Darkinfern (1951.60)

Plats 8: Ledhund (391.85)

Plats 9: hogan4 (1968.40)

Plats 10: titleist 1 (1094.89)

titleist 1 lägg LM 5.00

claes lägg SM 10.00

** Giv **

Jerico [Ks, Eh]

*** Bet Runda 1 ***

brittab Höj till 50.00

Jerico Syna 50.00

7-0-2-8-1- Lägg

ikua Lägg

Darkinfern Lägg

Ledhund Lägg

hogan4 Lägg

titleist 1 Lägg

claes Lägg

*** Flop(Board): *** : [2k, Er, 10r]

*** Bet Runda 2 ***

brittab Satsa 70.00

Jerico Syna 70.00

*** Turn(Board): *** : [2k, Er, 10r, 3s]

*** Bet Runda 3 ***

brittab Satsa 150.00

Jerico Syna 150.00

*** River(Board): *** : [2k, Er, 10r, 3s, 2h]

*** Bet Runda 4 ***

brittab Satsa 760.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför inte reraise på flop, eller åtminstone på turn?? är ju hopplöst svårt att sätta honom på någon hand som det är nu.

Och ta bort bluffvärde och få action av bättre händer? Men visst, det är ganska lätt att sätta honom på en hand när man är all-in på turn. Klart enklast, du har rätt.

skulle nog kasta när det kommit till river på det här sättet, 50/50 kanonhand/bluff

Ok att du vill kasta, men din förklaring varför är ju fullständigt horribel. Du får lista ut själv varför.

 

---

Well played, now fold. Jag lägger river. Ok att han överspelar toppar, men hur många händer med TP har fi med 8 i pfr efter en UTG-höjning fullring. Inte många, förmodligen som bäst split här. Hans cbet luktar ju inte luft heller direkt mtp din note. Du tittar för ofta in i AA/TT här tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, jag har troligen fel antar jag då. Mitt resonemang var att på floppen känns det som att han lägger ett standard cb, vi synar. på turn kommer ett bet kring halvpott igen, vi synar och JAG kan inte läsa så mkt av det här...de flesta här på pf kan dock mer än mig.

På river kommer ett ordentligt stort bet, 1.5ggr pott ngnting...? för mig är det ju helt omöjligt att syna nu.

 

själv slår jag ofta om innan river, jag tycker själv att jag får mer info på det sättet

du (sansrom) behöver såklart inte berätta men jag skulle gärna veta vad som är fel i mitt tänkande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, jag har troligen fel antar jag då. Mitt resonemang var att på floppen känns det som att han lägger ett standard cb, vi synar. på turn kommer ett bet kring halvpott igen, vi synar och JAG kan inte läsa så mkt av det här...de flesta här på pf kan dock mer än mig.

På river kommer ett ordentligt stort bet, 1.5ggr pott ngnting...? för mig är det ju helt omöjligt att syna nu.

 

själv slår jag ofta om innan river, jag tycker själv att jag får mer info på det sättet

du (sansrom) behöver såklart inte berätta men jag skulle gärna veta vad som är fel i mitt tänkande...

Sluta med poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar poker mest för att det är roligt inte för att tjäna massa pengar (hur konstigt det än kan låta) jag vet själv att jag inte är så duktig

fast trots det skulle det så kan det ju vara roligt att lära sig något....och det är ju tydligt att ni kan, vet inte vem jag ska fråga annars

ni behöver ju knappast oroa er för att jag ska sno era pengar ändå så.....

 

Edit: tack sansrom...ok, tror väl inte att vi leder hälften av gångerna om jag ska vara ärlig. ska ta o försöka hitta det som myssion har skrivit om att höja för info, det lär ju vara en rätt fet lucka i mitt spel skulle jag gissa isf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fis HD UTG är i min mening TT+, AK

Tror att fi ser mig som en standard tight grinder. Om han är mer uppmärksam (vilket jag iofs inte tro att han är, se hand nedan) så vet han att jag gärna foldar i såna här lägen med medelstarka händer.

 

Här är en hand med samma fi från idag, han är uppenbarligen en spewmonkey.

 

Erik 17 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Jerico (1088.55)

Plats 2: JuhaGBG (448.72)

Plats 3: molle_j (1894.25)

Plats 4: OverDose (2160.75)

Plats 5: mazda (2507.25)

Plats 6: brittab (2306.00)

Plats 7: korv1 (2162.75)

Plats 8: wanker (605.65)

Plats 9: romylb (1350.00)

Plats 10: Rosell (1713.25)

molle_j lägg LM 5.00

OverDose lägg SM 10.00

** Giv **

Jerico [4h, Knk]

*** Bet Runda 1 ***

mazda Höj till 20.00

brittab Höj till 80.00

korv1 Syna 80.00

wanker Lägg

romylb Lägg

Rosell Lägg

Jerico Lägg

molle_j Lägg

OverDose Lägg

mazda Lägg

*** Flop(Board): *** : [7h, 8k, 4s]

*** Bet Runda 2 ***

brittab Satsa 280.00

korv1 Höj till 570.00

brittab All-in 2226.00

korv1 All-in 2082.75

*** Turn(Board): *** : [7h, 8k, 4s, Kns]

*** River(Board): *** : [7h, 8k, 4s, Kns, 10h]

*** Showdown *** : Rake: 20.00 Totalpott: 4340.50

brittab [Es, Ek] Par i ess Vinst:0.00

korv1 [4r, 4k] Triss i fyror Vinst:4340.50

 

 

Hmm ännu en intressant hand med fi (som jag inte uppmärksammat, hittade den i PT nu). Den där "korv1" blev rätt rik verkar det som =)

 

Erik 17 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Jerico (1171.45)

Plats 2: JuhaGBG (1025.42)

Plats 3: maybeAA (435.71)

Plats 4: OverDose (1989.66)

Plats 5: mazda (2628.05)

Plats 6: brittab (2095.40)

Plats 7: korv1 (4293.50)

Plats 8: Harry.K (200.00)

Plats 9: romylb (1449.75)

Plats 10: Rosell (2722.00)

maybeAA lägg LM 5.00

OverDose lägg SM 10.00

** Giv **

Jerico [2h, 6h]

*** Bet Runda 1 ***

mazda Syna 10.00

brittab Syna 10.00

korv1 Höj till 20.00

Harry.K Syna 20.00

romylb Lägg

Rosell Lägg

Jerico Lägg

JuhaGBG Lägg

maybeAA Lägg

OverDose Syna 20.00

mazda Syna 20.00

brittab Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [Dk, 9k, 6r]

*** Bet Runda 2 ***

OverDose Passa

mazda Passa

brittab Passa

korv1 Passa

Harry.K Passa

*** Turn(Board): *** : [Dk, 9k, 6r, Er]

*** Bet Runda 3 ***

OverDose Passa

mazda Passa

brittab Satsa 10.00

korv1 Höj till 50.00

Harry.K Syna 50.00

OverDose Höj till 100.00

mazda Syna 100.00

brittab Syna 100.00

korv1 Höj till 460.00

Harry.K Lägg

OverDose Lägg

mazda Lägg

brittab Syna 460.00

*** River(Board): *** : [Dk, 9k, 6r, Er, 3r]

*** Bet Runda 4 ***

brittab All-in 1615.40

korv1 Syna 1615.40

*** Showdown *** : Rake: 20.00 Totalpott: 4485.80

brittab [7k, 5k] Högsta kort ess Vinst:0.00

korv1 [Eh, Ds] Två par, ess och damer Vinst:4485.80

 

Katastrof-tilt kan nog få beskriva fis spel här. (Dålig turn syn. River, typ sämsta kortet i leken att bluffa på och korven visade sjuk styrka på turn).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du Jerico.....

 

Med bakgrund av dom två händerna så skulle då jag ha svårt att släppa TPTK i OP handen.

 

Eftersom du "bara" synar så känns det som Brittab tycker att du har missat ett färg eller (gud förbjude) ett gut-shotdrag. Brittab kan väl sitta på tex QQ eller KK i det här läget.

 

Detta leder ju i alla fall till bra noter på Brittab.

 

(Samt lite info om hur du spelar om nu jag vågar mig upp från bottenträsket på SvS...:mrgreen: )

 

Mvh

Cluelesrookie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

har spelat mott FI i detta samman hang ett flertal gånger, när jag grindade 2,5/5 5/10 ,kan säga att han nog inte är en vinande spelare, tiltar ursnabbt, bluffar ofta, men kan i bland träffa konstiga kombinationer som att gå med på 72 med en 75 kr rais pre flop, en garanterad tilter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan den extrema readen känns det ändå som en fold, även om det bär imot. Väldigt få spelare som spelar sådär utan nöten på SvS.

 

Om man har dem andra två händerna i färskt minne bör man garanterat klicka på syn knappen med gott samvete :) Ne men det är ju instasyn om man har sån read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Spännande hand!

 

Själv tycker jag inte om att spela sånna här händer utan kommando då man blir tvungen att fatta svåra beslut för en större del av stacken.

 

Vad jag tycker talar för en syn är att du har underreppat din hand såpass hela vägen. Med ett set, tvåpar eller liknande så hade du (och vilken annan spelare som helst med dig) raisat flopp eller turn. Så AK är väl den absoluta toppen av din HD. Han sätter dig nog ofta på ett svagt A eller ett missat draw här.

 

Hans betsizing på rivern går ju inte ihop nånstans typ (utom med nötterna kanske?) men samtidigt med din read och händerna du har visat upp så har han ju visat på att han inte är den mest logiska spelaren kanske.

 

Jag undrar om vi nånsin lyckas slänga denna handen här faktiskt eftersom den är så underreppad.

 

Jag måste bara fråga dig lite mer ang. ditt resonemang genom handen. Brädan är ju inte den torraste men du synar bara. Beror detta på att du tror att du vinner maximalt på att låta honom bluffa bort sig?

 

Tror du att en raise på floppen eller turn hade gjort att du enbart hade fått syn av bättre händer? Tror du att han hade slängt AJ+ och sina drag här? Kommer ett flushcard eller stegkort så borde det väl vara skrämselkort för både eller t.o.m ett bra kort för honom.

 

Jag ifrågasätter inte ditt spel utan är bara nyfiken på ditt resonemang

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...