Gå till innehåll

Gissa korten, vem var fisken?


Opteron

Recommended Posts

AKo vs QQ

 

Helt rätt.

 

Nu till: "vem är fiskigast?"

 

Ur min synvinkel: jag blir checkraisad på en torr J-hög bräda med 2 hjärter efter att ha cappat pre. Jag sätter fi på pocketpar, J, färgdrag eller AK som han ska vara dumaggro med (+ ev nån annan korkad hand, det är 2/4)

 

I vilket fall tänker jag se turn. Callar jag bara känns det som jag måste vika turn UI. En trebet har här massa fördelar: har han pocket under J får jag antagligen mitt frikort på turn, har han J får jag antagligen också frikort. Har han AA, KK blir jag antagligen 4-bettad och kan folda turn, har han ett färgdrag så leder jag och trebettar således för värde.

 

Är det fortfarande bättre att bara calla och folda UI?

 

Är rudis en fisk som trebettar mig på river när jag tar ett frikort och vaknar till på rivern QJT? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, vilken soppa! :)

 

men jag tycker båda lirar lite udda, lixom att ni får in pengarna på fel gata.

 

Preflop är standard, med tanke Opteron blir 3 betad preflop och sen c/r på flop är det ju inte så smart att 3beta AK här IMO. Klar spew (Opteron köper ju inte direkt nåt frikort som du skriver) , som jag ser det har rudis en SD hand som du måste dra ut för att vinna mkt ofta.

 

Rudis borde ju kunna cappa flop och leda turn tycker jag, han blir lite orolig för att du cappar pre och sen 3 betar flop. Du har visat maximalt med styrka och att gå för en c/r på turn är väl inte helt fel även om jag tycker det är sämre än att bara donka ut här om man inte cappar flop.

 

River, ja..överspel av rudis tycker jag, Opteron gör ju det enda rätta, tar betalt.

 

vad tycker ni? kankse jag som r fsken =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du callar alltså bara rudis checkraise och foldar turn?

Tycker att genom att visa så mycket styrka som jag gör med trebetten på flop så tycker jag att de flesta händer som jag har outs mot saktar ner och planerar att check-calla turn. Tror det är väldigt få som är tillräckligt bra för att ha donk turn här i sin HD. Rudis/random TAG-LAG cappar ju väldigt få floppar med annat än AA (och liknande) ur position så varför är trebetten så orätt?

 

Dessutom så kan jag ju kanske kanske inducera en bluff på rivern av missat färgdrag sen när jag checkar turn eller jag får en showdown av AK (AQ)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur jag skulle göra på turn, men tanken med AK måste ju vara att ta sig till SD, dock inte till vilket pris som helst, och att tro med den här preflop och flopaction att det skulle bli biligt vet jag inte hur du kan tro.

 

Trebeten är fel för den är överspel när rudis har sagt bra hand (rr preflop och c/r flop) som han kommer ta till SD. sen att du genom överspel får bättre händer sakta ner kanske stämmer, men du har ju betalat dom för att sakta ner.....känns kallt som NL-killarna brukar säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...