Gå till innehåll

NL - När ska man inte c-betta?


jojje2k

Recommended Posts

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tycker det beror väldigt mycket på hur bordet känns just då. Om man har gått jäkligt bra kan man CB:a allt. Om man har blivit nedsynad 2 ggr i rad helt tom kanske man checkar lite oftare inte blir en penga spruta vid bordet.

 

Sen är det viktigt att blanda in check-raisar när man spelar ur position så att varje check inte betyder "fritt fram" för FI.

 

Sen har vi dom här minbeten som fi gör när man sitter i position på floppen. Vad betyder dem? Potbet hjälper oftast, men jag blir alltid lika förvirrad..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cbetta inte dragiga floppar mot lösa spelare (med cbet menar jag att betta tom). Annars kan man cbetta allt så länge det inte är mycket folk med. Mot floaters ur position är det ju störande som fan men se till att sitta i position på LAGsen eller tighta till på de bord där du har en LAG nära efter dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska alltid cbetta en miss om man inte är helt säker på att motståndaren kommer beta ut. Då ska man kan checkraisa all in.

 

Om motståndarna börjar syna kanske man ska byta bord, eller sänka till 50/50 på missarna mot de spelare som är bångstyriga. Eventuellt kan man börja sätta de bångstyriga all in pf för att visa vem som har ätit mest gröt.

 

:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol:

Man ska alltid cbetta en miss om man inte är helt säker på att motståndaren kommer beta ut. Då ska man kan checkraisa all in.

 

Om motståndarna börjar syna kanske man ska byta bord, eller sänka till 50/50 på missarna mot de spelare som är bångstyriga. Eventuellt kan man börja sätta de bångstyriga all in pf för att visa vem som har ätit mest gröt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...
Jag har funderat en hel del på detta och då mest hur ofta vi ska CB och när man kan checka för att suga ut mer värde.

 

Tar som exempel. En bluffig spelare limpsynar din preflop raise och floppen kommer A27 regnbåge.

Du har AQ och han checkar till dig. Han lär inte ha A eftersom han limpsynade och förmodligen kastar han en 7a här. Inget realistiskt draw finns heller ute.

Här tycker jag att vi checkar bakom för att uppmuntra alla händer ur hans HD som missade att bluffa turn.

 

Likadant om vi har samma situation mot en synstation men floppen kommer

8TJ med två fhjärter. Han kommer förmodligen syna med T, J, 9, två hjärter och kanske tom en 8a eller 77 ibland. Här vill inte jag skjuta två eller tre skott när jag har A högt. Då checkar jag heller bakom.

 

Jag tror att hemligheten med att veta när man ska CB och när man ska checka är att avgöra hur stor del av Fi's HD som har träffat och kommer syna.

 

Mot vektighta spelare vill man väl CB tom hela tiden antar jag medan man mot synstationer blir mkt mer angelägen om att checka. Likadant kan det vara onödigt att alltid CB mot väldigt luriga spelare som gärna raisar eller floatar när man själv är tom.

 

Vad jag tror är alltså att man genom hur brädan ser ut i förhållande till Fi's tänkbara HD, hur Fi spelar och vilken image du har ska avgöra när vi betar och när vi checkar.

 

Har vi CB hem 5 potter på raken och Fi har lagt sig och vi floppar kåk så vill jag gärna beta här ändå. Har vi däremot misslyckats 5 ggr på raken likaså.

 

 

Jag grundar alltså all denna "balans" på situationen och vår image för bästa resultat. Om det blir någon bra balans är väl halvt osäkert. Skulle vara kul om någon kunnig spelare kunde kommentera på hur balansen skulle se ut här där mina kunskaper inte räcker till. Hade Hjort i åtanke.

 

Att CB ska vara standard tycker jag men jag hittar många lägen då jag ger upp värde genom att beta.

 

BTW: Mike Caro har sagt något om att CB mindre ur position oavsett tom eller träff och dra ner på CBandet mot luriga motståndare.

 

Det här förstår förmodligen alla redan, ovanstående text är dumsnack.

 

Du gillar väll att cbeta typ alla händer som missar den där brädan va?

Den som donkar ut turn efter att fi backchekat a27 rainbow är ju fullständigt retarderad särskilt om fi gillar att cbeta denna bräda tom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...