lejonkung Postad 9 Februari , 2007 Rapport Share Postad 9 Februari , 2007 Hej! jag spelade AA igår utg, visste inte riktigt hur jag skulle göra. Det var fullring vilket gjorde att jag bara limpade mot, vilka jag ansåg aggressiva spelare. På flop tyckte jag inte att det var något värde kvar i min hand och gjorde en korrekt fold visade det sig. Hur skulle jag spelat denna hand pre? spelade jag korrekt efter flop? tacksam för analyser av er mer erfarna spelare. Inledande spel 1087814251. fuchs36 sitter vid 0 med $157,74. Sladdafan sitter vid 1 med $147,96. Gipsytom sitter vid 2 med $44. Przemek74 sitter vid 3 med $95,50. MrNRD sitter vid 4 med $24,22. Husmusen sitter vid 5 med $243,40. Banyas sitter vid 6 med $124,50. Er-win sitter vid 8 med $96,84. fiftycents28 sitter vid 9 med $108,76. Dealern sitter vid 1. Gipsytom lägger en blind på $,50. Przemek74 lägger en blind på $1. (Husmusen ges Ah As.) Före floppen: MrNRD foldar. Husmusen synar med $1. Banyas foldar. Er-win synar med $1. fiftycents28 foldar. fuchs36 synar med $1. Sladdafan foldar. Gipsytom synar med $,50. Przemek74 checkar Floppen kommer upp Kr 8r Qr. Gipsytom satsar $1. Przemek74 foldar. Husmusen foldar. Er-win foldar. fuchs36 synar med $1. Turnkortet kommer upp 10r. Gipsytom satsar $7. fuchs36 synar med $7. Riverkortet kommer upp 8k. Gipsytom checkar fuchs36 satsar $5. Gipsytom synar med $5. Kortvisning: fuchs36 visar Kh Jr. Flush, Kung högt - Kr Qr Jr 10r 8r Gipsytom visar 3k 9r. Flush, Kung högt - Kr Qr 10r 9r 8r fuchs36 vinner potten på ($29,76). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 9 Februari , 2007 Rapport Share Postad 9 Februari , 2007 Korrekt fold? Du ledde ju på floppen. Jag skulle raisa 100% av gångerna preflop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenan83 Postad 9 Februari , 2007 Rapport Share Postad 9 Februari , 2007 Om du inte höjer med AA pre, vilka händer höjer du med då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ignatius Postad 9 Februari , 2007 Rapport Share Postad 9 Februari , 2007 Höj före floppen - självklart. På floppen försöker du ta hem potten. Funkar det inte får du gå mer försiktigt fram med raketerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
smidig Postad 9 Februari , 2007 Rapport Share Postad 9 Februari , 2007 beror på hur pass löst spelet är. Vi ett löst bord kan de va bra att limpa in med AA och sen slå om. Fungerar inte lika bra på ett tight bord. Men på flop måste du höjja. Vekt att folda. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 9 Februari , 2007 Rapport Share Postad 9 Februari , 2007 du gör inget stort misstag om du alltid höjer/återhöjer ur alla positioner med AA pre Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 9 Februari , 2007 Rapport Share Postad 9 Februari , 2007 beror på hur pass löst spelet är. Vi ett löst bord kan de va bra att limpa in med AA och sen slå om. Fungerar inte lika bra på ett tight bord. Men på flop måste du höjja. Vekt att folda. zomg dont bleed my eyes. Ju lösare bord desto större anledning att höja, kanske tillochmed att man ska göra en extra stor höjning eftersom dom ändå kommer syna Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
goofy_pinko Postad 9 Februari , 2007 Rapport Share Postad 9 Februari , 2007 Höj före floppen - självklart. På floppen försöker du ta hem potten. Funkar det inte får du gå mer försiktigt fram med raketerna. jep så ska man spela A,A Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
carl_nica Postad 9 Februari , 2007 Rapport Share Postad 9 Februari , 2007 limp-miniraisa Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lejonkung Postad 9 Februari , 2007 Författare Rapport Share Postad 9 Februari , 2007 beror på hur pass löst spelet är. Vi ett löst bord kan de va bra att limpa in med AA och sen slå om. Fungerar inte lika bra på ett tight bord. Men på flop måste du höjja. Vekt att folda. mjo sant. Men jag ansåg att det var ett mycket lös bord därav min limp. Jag brukar inte spela annorlunda om jag inte sitter från plats 5 och framåt på ett fullring bord. Jag kanske ska börja rasia pre Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenan83 Postad 9 Februari , 2007 Rapport Share Postad 9 Februari , 2007 mjo sant. Men jag ansåg att det var ett mycket lös bord därav min limp. Jag brukar inte spela annorlunda om jag inte sitter från plats 5 och framåt på ett fullring bord. Jag kanske ska börja rasia pre ? Varför är det bra att limpa AA vid ett löst bord? Vill du ha många motspelare när du har AA? Bättre att raisa vid ett löst bord och bara bomba sen, än att spela så som du gjorde nu Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 9 Februari , 2007 Rapport Share Postad 9 Februari , 2007 Antar att tråden är ett skämt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Duddis Postad 9 Februari , 2007 Rapport Share Postad 9 Februari , 2007 Du kan ju lika gärna pressa den allin preflop på everest och få syn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jackbalsam Postad 10 Februari , 2007 Rapport Share Postad 10 Februari , 2007 Han menar att löst bord -> aggressivt bord, vilket jag dock betvivlar. Sjukt att tio personer kan prata om varandra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
freddola Postad 10 Februari , 2007 Rapport Share Postad 10 Februari , 2007 Om du inte höjer med AA pre, vilka händer höjer du med då? Limpa UTG på ett löst FR bord för att sedan slå om kan vara Riktigt bra. Tömmt flertalet tomtar som inte fattar nått på det sättet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 10 Februari , 2007 Rapport Share Postad 10 Februari , 2007 Limpa UTG på ett aggresivt FR bord för att sedan slå om kan vara Riktigt bra.Tömmt flertalet tomtar som inte fattar nått på det sättet. FYI, även om jag föredrar att höja på en gång och slippa gissningslek mot 7 personen när jag väl har fått essen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenan83 Postad 10 Februari , 2007 Rapport Share Postad 10 Februari , 2007 Limpa UTG på ett löst FR bord för att sedan slå om kan vara Riktigt bra.Tömmt flertalet tomtar som inte fattar nått på det sättet. hmm tror inte jag på. Testa att höja på ett löst bord och limp/höja på ett aggro så kommer det gå mycket bättre Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P.amen Postad 10 Februari , 2007 Rapport Share Postad 10 Februari , 2007 Du borde lagt dej pre,och om floppen vore A22 skulle du självklart folda med tanke på risken att nån floppat fyrtalet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P.amen Postad 10 Februari , 2007 Rapport Share Postad 10 Februari , 2007 "If you aint a tiger ,baby,forget it" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 10 Februari , 2007 Rapport Share Postad 10 Februari , 2007 Du borde lagt dej pre,och om floppen vore A22 skulle du självklart folda med tanke på risken att nån floppat fyrtalet. Kul att kreatören av den här tråden sågar andra postare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Prizonic Postad 10 Februari , 2007 Rapport Share Postad 10 Februari , 2007 Wp, du hade ju förlorat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenan83 Postad 10 Februari , 2007 Rapport Share Postad 10 Februari , 2007 Wp, du hade ju förlorat. lol Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P.amen Postad 10 Februari , 2007 Rapport Share Postad 10 Februari , 2007 Kul att kreatören av den här tråden sågar andra postare. Tack för gratis rekl( )(amen)!.....HAVE FUN! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P.amen Postad 10 Februari , 2007 Rapport Share Postad 10 Februari , 2007 x Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 10 Februari , 2007 Rapport Share Postad 10 Februari , 2007 Lika bra att kasta när limp-reraisen fizzlar och en sån här jobbig flop kommer ut, du kommer i bästa fall vinna en liten pott. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts