elvis77 Postad 9 Februari , 2007 Rapport Postad 9 Februari , 2007 Historik mot Fi, Har suttit kanske 20min och reraisat Fi ett antal gånger från knappen. Varje gång blir han vansinnig och spammar chatten med fish osv. En hand spelades till turn och då CR jag honom all in från sb med träffad AK. Den potten gjorde honom oxtokig i chatten. Har inte visat någon hand mot Fi. Förövrigt är Fi en regular. 6-handat bord, spelade handen imorse hemma så jag tar den ur huvet. Fi ($1100) Hero ($1700) Holecards (Jc,Jd) 2 fold Fi raise $40 (hans standard raise, gör denna ganska ofta) Hero raise $125 (samma som några gånger tidigare) Blinds folds. Fi calls. Pott ($265) Flopp 5c,8c,9h Fi check Hero bet $210 Fi Calls Pott $685 Turn 6h Fi bet $400 Hero ?? Citera
galenponny Postad 9 Februari , 2007 Rapport Postad 9 Februari , 2007 tufft läge. vilka händer har han visat dig? sitter han och raisar alla händer först in och gör det ofta med SCs? är han tiltat på dig kanske han vill pusha bort dig från 2 överkort bara. men kan ju också vara "nu ska fiskjävlen få betala". raise tar ju bort allt värde så syn eller fold. synar man blir det dock svårt att vika river oavsett kort tycker jag. ja jag sa väl ej så mycket hihi. det är sådana här lägen som gör spelet intressant edit: alltså synar han 3bett med SC pga tilt tror du? egentligen är det ju mest ett högre par du bör vara rädd för och frågan är ju om han leder det på det turnkortet, han kan ju vara rädd för att ge bort fler kort, visst. Citera
elvis77 Postad 9 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 9 Februari , 2007 edit: alltså synar han 3bett med SC pga tilt tror du? egentligen är det ju mest ett högre par du bör vara rädd för och frågan är ju om han leder det på det turnkortet, han kan ju vara rädd för att ge bort fler kort, visst. Jag tror att han tröttnat ganska ordentligt på mina raise så jag kan tänka mig att han nu synar med lite vad som helt, sc ingår nog helt klart. Å andra sidan känns det som han vill trycka tillbaka mer än gärna och verkar ganska tiltad. Citera
Jeppann Postad 10 Februari , 2007 Rapport Postad 10 Februari , 2007 Om du går på linjen att han e trött på dig hade ju jag trott mer på reraise floppen från hans sida isåfall. Här foldar jag... Citera
elvis77 Postad 10 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 10 Februari , 2007 Om du går på linjen att han e trött på dig hade ju jag trott mer på reraise floppen från hans sida isåfall. Här foldar jag... Sant, så sant...trots historiken mellan oss så måste det här vara en ganska lätt fold. Synd att jag inte tyckte det just då . Han var nog lite på tilt dock, satt med A7o Citera
azN- Postad 10 Februari , 2007 Rapport Postad 10 Februari , 2007 Sant, så sant...trots historiken mellan oss så måste det här vara en ganska lätt fold. Synd att jag inte tyckte det just då . Han var nog lite på tilt dock, satt med A7o Såååå, A på river eller? Citera
heddy Postad 10 Februari , 2007 Rapport Postad 10 Februari , 2007 Såååå, A på river eller? Kolla handen... Citera
Recommended Posts