Gäst Postad 15 Mars , 2007 Rapport Share Postad 15 Mars , 2007 När han betar turn är hans range alltså AQ, TT, 77, korrekt? Ja, och ibland kanske KQ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 15 Mars , 2007 Rapport Share Postad 15 Mars , 2007 Mot TT, 77, AQ är det exakt en coinflip. Mot TT, 77, AQ, KQ har du 2/3. Så du bör inte kunna släppa AA om din read är korrekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Blattanfejan Postad 15 Mars , 2007 Rapport Share Postad 15 Mars , 2007 Allvarligt eller vanlig årsbesiktning Folk under 50 går inte på årsbesiktning:lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 15 Mars , 2007 Rapport Share Postad 15 Mars , 2007 Kört lite mer nu men bara totalt 21 st idag...$190 upp för dagen. Ska käka nu sen spela lite mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 15 Mars , 2007 Rapport Share Postad 15 Mars , 2007 Några funderingar kring K8-handen? Rätt intressant tyckte jag iaf... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joey Postad 15 Mars , 2007 Rapport Share Postad 15 Mars , 2007 Några funderingar kring K8-handen? Rätt intressant tyckte jag iaf... Jag höjer nästan alltid till typ 3-400 på floppen när han slänger ut ett slentrianbet. Mellanpar är ju semistål i det här läget men det finns många scarecards, typ halva leken. Bland dina fördelar nämner du inte "jag tar hem potten direkt och får en finare stack". Jag tycker det är en bra grej. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 15 Mars , 2007 Rapport Share Postad 15 Mars , 2007 Jag höjer nästan alltid till typ 3-400 på floppen när han slänger ut ett slentrianbet. Mellanpar är ju semistål i det här läget men det finns många scarecards, typ halva leken. Bland dina fördelar nämner du inte "jag tar hem potten direkt och får en finare stack". Jag tycker det är en bra grej. Jo, de e sant iofs... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 15 Mars , 2007 Rapport Share Postad 15 Mars , 2007 Lite småsugen på att göra en till video ikväll...får se om det blir så Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 15 Mars , 2007 Rapport Share Postad 15 Mars , 2007 Återigen, vad tänker Fi i den här handen? Både pf och flop är ju horribelt. Full Tilt Poker Game #1995550520: $22 + $2 Sit & Go (Turbo) (14943781), Table 1 - 25/50 - No Limit Hold'em - 18:40:42 ET - 2007/03/15 Seat 1: chak1982 (1,390) Seat 2: dswiss2424 (1,340) Seat 3: BagasaurusTex (1,440) Seat 4: TheShootist78 (1,815) Seat 5: Boney328 (1,560) Seat 6: dyttam (1,925) Seat 7: tikiriki (1,540) Seat 8: VNDR (1,080) Seat 9: ATM4Life (1,410) ATM4Life posts the small blind of 25 chak1982 posts the big blind of 50 The button is in seat #8 *** HOLE CARDS *** Dealt to ATM4Life [Qh Qd] dswiss2424 folds BagasaurusTex raises to 175 TheShootist78 folds Boney328 folds dyttam folds tikiriki folds VNDR folds ATM4Life raises to 475 chak1982 folds BagasaurusTex calls 300 *** FLOP *** [7h 4c 3h] ATM4Life bets 935, and is all in BagasaurusTex calls 935 ATM4Life shows [Qh Qd] BagasaurusTex shows [Kd Qc] *** TURN *** [7h 4c 3h] [6s] *** RIVER *** [7h 4c 3h 6s] [4s] ATM4Life shows two pair, Queens and Fours BagasaurusTex shows a pair of Fours ATM4Life wins the pot (2,870) with two pair, Queens and Fours The blinds are now 30/60 *** SUMMARY *** Total pot 2,870 | Rake 0 Board: [7h 4c 3h 6s 4s] Seat 1: chak1982 (big blind) folded before the Flop Seat 2: dswiss2424 didn't bet (folded) Seat 3: BagasaurusTex showed [Kd Qc] and lost with a pair of Fours Seat 4: TheShootist78 didn't bet (folded) Seat 5: Boney328 didn't bet (folded) Seat 6: dyttam didn't bet (folded) Seat 7: tikiriki didn't bet (folded) Seat 8: VNDR (button) didn't bet (folded) Seat 9: ATM4Life (small blind) showed [Qh Qd] and won (2,870) with two pair, Queens and Fours Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 15 Mars , 2007 Rapport Share Postad 15 Mars , 2007 Återigen, vad tänker Fi i den här handen? Både pf och flop är ju horribelt. Tror inte de tänker. Lite avis är man dock har i 6 av 11 bubbeltorskar ikväll fått såna syner och där Fi träffat typ K. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 15 Mars , 2007 Rapport Share Postad 15 Mars , 2007 Tror inte de tänker. Lite avis är man dock har i 6 av 11 bubbeltorskar ikväll fått såna syner och där Fi träffat typ K. Ja, de e rätt sicko faktiskt. Hoppas de vänder för dig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 16 Mars , 2007 Rapport Share Postad 16 Mars , 2007 Några funderingar kring K8-handen? Rätt intressant tyckte jag iaf... Hatar att läcka marker tidigt, men här kan man vara tvungen. Om fi är hyfsat duktig så höjer jag flop, det känn som att complete pre, minbet flop är ett ganska bra move med ganska många kort, och en bra spelare ger upp här. Nu kanske du tycker att det inte är bra om fi ger upp med en sämre hand, eftersom han sällan har särskilt många outs. Och det är väl förvisso korrekt, men jag plockar gärna ner potten tidigt i lägen där jag inte vet var jag står, och antagligen leder hyfsat marginellt när jag leder. Synar jag flop (vilket jag gör hyfsat ofta), så synar jag också ner hela vägen dock. Släpper jag nånstans är det på turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CarlLee Postad 16 Mars , 2007 Rapport Share Postad 16 Mars , 2007 Eury, varför lirar du inte högre alternativt fler samtidigt? Tjänar du mest $/h där du är nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 16 Mars , 2007 Rapport Share Postad 16 Mars , 2007 Eury, varför lirar du inte högre alternativt fler samtidigt? Tjänar du mest $/h där du är nu? Undrar jag med, att döma av hans sharkscope graf och hans SnG analyser så märker man ju att han är riktigt duktig, att slå 27$ bör inte va det minsta problem och slå 60$ bör inte heller va så svårt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juggler Postad 16 Mars , 2007 Rapport Share Postad 16 Mars , 2007 Beat: Conspiracy pratar inte ärans och hjältarnas dialekt - hockey-jönköpingskan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 16 Mars , 2007 Rapport Share Postad 16 Mars , 2007 Eury, varför lirar du inte högre alternativt fler samtidigt? Tjänar du mest $/h där du är nu? Borde väl ha att göra med BR osv. Men det får han själv svara på. Beat: Conspiracy pratar inte ärans och hjältarnas dialekt - hockey-jönköpingskan. Hur kan det någonsin vara "beat"? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juggler Postad 16 Mars , 2007 Rapport Share Postad 16 Mars , 2007 Ok då. Brag för dig, beat för mina förutfattade domar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 16 Mars , 2007 Rapport Share Postad 16 Mars , 2007 Eury, varför lirar du inte högre alternativt fler samtidigt? Tjänar du mest $/h där du är nu? Tja, jag har >10x större urval av $16 än $27, så det är lättare att uppskatta min timlön där. Jag är lillback på ett par tre hundra $27or, men har inga tvivel om att jag är en förväntad vinnare där. Det är fortfarande möjligt att jag har högre förväntad timlön på $16 än på $27, men jag spelar hellre $27or mtp att det är ett steg uppåt, vilket känns positivt. Det är inte aktuellt den här månaden dock, jag plockar ut en hel del ur rullen med ojämna mellanrum, så jag har bara ca $1.5k på Stars. Jag provade 10-borda (ist för det vanliga 6-bordandet) för nån kväll sen. Det kändes snurrigt och stressigt, men jag var nog ganska trött. Målet är iaf att nöta $16 månaden ut (eller kanske tills SM börjar), och försöka utöka antalet bord jag klarar under tiden. Tack för utrymmet, Consp och Myss. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 16 Mars , 2007 Rapport Share Postad 16 Mars , 2007 OMG!!! Jag var nere i ~20 marker på bubblan i en SnG och till slut vann jag hela skiten. Aldrig varit med om nåt liknande. Ska posta HHs från den sen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 16 Mars , 2007 Rapport Share Postad 16 Mars , 2007 Rolig hand Full Tilt Poker Game #2000662924: $22 + $2 Sit & Go (Turbo) (14984692), Table 1 - 250/500 - No Limit Hold'em - 12:58:57 ET - 2007/03/16 Seat 1: After Sixx (3,925) Seat 2: Fred Scurns (825) Seat 8: Soerenlerby (4,900) Seat 9: ATM4Life (3,850) Fred Scurns posts the small blind of 250 Soerenlerby posts the big blind of 500 The button is in seat #1 *** HOLE CARDS *** Dealt to ATM4Life [Ac 5d] ATM4Life folds After Sixx calls 500 Fred Scurns folds Soerenlerby checks *** FLOP *** [4s 4h 4c] Soerenlerby checks After Sixx bets 3,425, and is all in Soerenlerby calls 3,425 After Sixx shows [3d 3h] Soerenlerby shows [5s 4d] *** TURN *** [4s 4h 4c] [9h] ATM4Life: lol *** RIVER *** [4s 4h 4c 9h] [7h] After Sixx shows a full house, Fours full of Threes Soerenlerby shows four of a kind, Fours Soerenlerby wins the pot (8,100) with four of a kind, Fours After Sixx stands up *** SUMMARY *** Total pot 8,100 | Rake 0 Board: [4s 4h 4c 9h 7h] Seat 1: After Sixx (button) showed [3d 3h] and lost with a full house, Fours full of Threes Seat 2: Fred Scurns (small blind) folded before the Flop Seat 8: Soerenlerby (big blind) showed [5s 4d] and won (8,100) with four of a kind, Fours Seat 9: ATM4Life didn't bet (folded) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 16 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 16 Mars , 2007 Det kändes snurrigt och stressigt Provat några fiffiga ahk-script? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 16 Mars , 2007 Rapport Share Postad 16 Mars , 2007 Provat några fiffiga ahk-script? Jag lånade en extra skärm, så det krävdes ingen överlapp. Å andra sidan fick jag ju vrida på huvudet o skit. Jobbigt. Jag kör ahk-scriptet dom flesta på 2+2 verkar använda för Stars SnG, med halvpottbet på högerknappen, push på mittknapp, och problem att registrera sig i turrar. Några förslag? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 16 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 16 Mars , 2007 Då har jag tyvärr inga bra tips för Stars. Jag använder PartyPlanner och SnG-helper på Party. SnG-helper är skitbra IMO, auto buy-in (man klickar på en stol och sedan sitter man inköpt, istället för att klicka 2ggr till), auto click timebank och autosend summary. Därutöver är det fold (eller fyll i c/f-boxen) med högerklick*, push med mittknapp, och sen scrollknappen till att öka/minska betsajs. *Detta är den enskilda funktion som är mest värd, helt klart, att folda till höger och vänster är det som tar mest tid och fokus. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenan83 Postad 16 Mars , 2007 Rapport Share Postad 16 Mars , 2007 Då har jag tyvärr inga bra tips för Stars. Jag använder PartyPlanner och SnG-helper på Party. SnG-helper är skitbra IMO, auto buy-in (man klickar på en stol och sedan sitter man inköpt, istället för att klicka 2ggr till), auto click timebank och autosend summary. Därutöver är det fold (eller fyll i c/f-boxen) med högerklick*, push med mittknapp, och sen scrollknappen till att öka/minska betsajs. *Detta är den enskilda funktion som är mest värd, helt klart, att folda till höger och vänster är det som tar mest tid och fokus. Har också börjar lira på party, sjukt trött på stars. Ska ladda ner program och testa, blir sjukt jobbigt om jag lirar mer än 6 bord. Lirar du $22? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 16 Mars , 2007 Rapport Share Postad 16 Mars , 2007 Har 6-tablat rätt många timmar nu och spelat totalt runt 40 st. Skulle nog behöva börja 9-tabla för att få in den volym jag egentligen vill. Kanske gör det ikväll, vem vet. Ligger so far lite drygt $100 back för dagen men det blir det förhoppningsvis ändring på senare. Ska käka och kolla Criminal Minds nu sen mer spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts