Gå till innehåll

Myssion + Conspiracy = Sant!


Myssion

Recommended Posts

Väldigt bra video, bra kvalité å bra kommentarer..

 

2 händer:

 

1. TT handen där du höjde, fick push emot dig å foldade me ca 10bb i stacken...vad fick dig att lägga handen?

 

2. AQ i 3-vägs all-in ITM, shorten ställer och storstacken synar, du säger att du inte kan lägga AQ där. Shorten har ju sällan bättre än AQ så ofta vinner du över honom, men hur fel e de att safe:a andraplatsen å folda i de läget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad fick dig att välja China River framför China Garden fluffet? De är väl identiska?

 

Japp, (grannar och allt), men jag och Myssion hade en liten dispyt ang. att jag käkade Kinamat och så frågade Myssion vad jag käkade och då sa jag Sushi ..

 

Då blev det liv i brasan minst sagt! :]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, (grannar och allt), men jag och Myssion hade en liten dispyt ang. att jag käkade Kinamat och så frågade Myssion vad jag käkade och då sa jag Sushi ..

 

Då blev det liv i brasan minst sagt! :]

 

E det nått fel på Sushi?

 

Någon larmrapport om cancerogena ämnen eller härdat fett eller ??????

 

Annars e ju Sushi king of taste. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dina filmer är riktigt intressanta. Tycker att du har bra tankegångar kring många händer så det blir lärorikt. Hoppas att du fortsätter med dem! :-)

 

Kul att du tycker det!

 

Jag kommer absolut att fortsätta göra videos. Gör det även mkt för min egen skull eftersom jag hela tiden försöker motivera mina spel och då lär man sig ofta en del.

 

Tycker du (och ni andra) att det funkar bra med 4-tabling eller ska jag köra ett bord istället? Känns segt med ett bord IMHO.

 

Om det finns andra önskemål eller förslag på vad som kan göras bättre* så säg till!

 

* = Jag vet att ljudet är kasst men när jag orkar ska jag köpa ett headset. Tror det funkar rätt bra nu med om man skruvar upp volymen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok har precis kollar på video nr. 2. Jag skriver hur jag hade spelat, säger inte att det är så man SKA spela, så hoppa inte på mig för mycket ;)

 

00.11.15 Du har 96 i BB, träfar TP med 9. Flopp checkar ni alla. Turn bettar SB och du synar bara. Eftersom SB minibettar så antar jag att han är ganska dålig och att du har honom slagen. Du har 2 bakom dig som ska agera, och det finns 2k och 2s ute, här tycker jag du ska höja till t150 för free SD. De bakom dig synar nog med färgdrag, hade nån av de haft A9 eller liknande så hade de bettat flopp. Är helt 100% på att du leder här. Om SB bettat på flopp så hade jag bara synar tror jag, men på turn så re-raisar jag.

 

00.16.36 Här har du 66 i CO och du höjer till t255 när blindsen är 50/100 in i 3 som har ganska mycket i marker. Tycker inte om det.

 

00.21.56 TT handen. Du höjer t300 UTG (t1500 kvar) för att vika mot omslag. Här limpar jag heller om du ändå ska vika mot omslag.

 

00.23.26 Q6 har du. Vet inte om jag hör rätt men du tycker att du borde ställa här. Go vegan gjorde en ganska dålig syn handen innan och har lite marker kvar, sen hade han sb eller bb tror jag. Här viker jag eftersom han ställer eller synar 95% här.

 

00.26.09 Säkert jättefel, men här foldar jag KJ på knappen. Du ligger inte så dåligt till, du har ställt 2 händer i rad innan denna, och första gången du ställde så re-raisade du BB i denna hand. Här foldar jag, men säkert jättefel.

 

00.29.15 AQ ställer jag också där.

 

00.35.27 25o viker jag 100% där.

 

00.37.07 AQ viker jag där, du har ju bra med marker igentligen.

 

00.42.04 A5 HU, dega =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kenan...kul med lite åsikter!!

 

Ska svara på alla händerna senare men tar några nu...

 

TT-handen är jättesvårt IMHO, vet fan inte vad som är rätt. Alla alternativ känns tråkiga.

 

KJ på knappen tycker jag är ett lätt ställ eftersom BB borde syna tightare än vad han i själva verket gjorde. Visst, det finns två shortstacks vid bordet men samtidigt så har jag bara 10BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du (och ni andra) att det funkar bra med 4-tabling eller ska jag köra ett bord istället? Känns segt med ett bord IMHO.

 

Tycker fyra är precis lagom. Det är tillräckligt många bord för att man inte ska bli uttråkad men samtidigt tillräckligt många för att du ska hinna kommentera dina spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du (och ni andra) att det funkar bra med 4-tabling eller ska jag köra ett bord istället? Känns segt med ett bord IMHO.

 

 

* = Jag vet att ljudet är kasst men när jag orkar ska jag köpa ett headset. Tror det funkar rätt bra nu med om man skruvar upp volymen.

 

På A svara vi: 4.

 

På B svarar vi: Inga större problem.

 

Dessutom var det mkt intressant och man behöver inte ställa frågorna för det hade i princip Kenan gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har pillat lite med KJ-handen i SNGWiz...

 

Om SB synar med 25% (22+,A2+,KT+,K9s+,QTs+)

Och BB synar med 10 % (55+,AT+,A8s+)...

 

...så är fold marginellt bättre än push (0.28% diff)

 

Jag anser dock att BB bör syna tightare...nånting i stil med 7% (88+,AQ+,ATs+) och då är push marginellt bättre än fold (0.54% diff)

 

---

 

Hur som helst så är det ett väldigt marginellt beslut. Spontant trodde jag att push var klart bättre än vik men tydligen hade jag fel :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

52o som jag viker först in från SB på 200/400...

 

Synar Fi med 16% (33+,A7+,A3s+,KTs+) så är det ungefär break-even. Svårt att veta hur löst han synar men fold är nog bra.

 

Synar han med 13% (44+,A9+,A5s+,KJs+) så ska jag ställa med ATC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AQ-handen när UTG (?) höjer till 700 och jag ställer är intressant.

 

Om vi antar att han höjer med 11% (44+,AT+,A8s+,KQs+) och synar med allt han höjer med så säger SnGwiz att det är en klart fold för mig. Diff -2,76%.

 

Intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har pillat lite med KJ-handen i SNGWiz...

 

Om SB synar med 25% (22+,A2+,KT+,K9s+,QTs+)

Och BB synar med 10 % (55+,AT+,A8s+)...

 

...så är fold marginellt bättre än push (0.28% diff)

 

Jag anser dock att BB bör syna tightare...nånting i stil med 7% (88+,AQ+,ATs+) och då är push marginellt bättre än fold (0.54% diff)

 

---

 

Hur som helst så är det ett väldigt marginellt beslut. Spontant trodde jag att push var klart bättre än vik men tydligen hade jag fel :)

 

 

Hand 1. Han limpar du ställer (A8s).

Hand 2. Alla foldar till dig på SB, du ställer (K6o).

HAnd 3. KJ.

 

Jag foldar här på grund av att du spelat så aggresivt 2 händer innan, hade du foldat 2-3 händer i rad och sen fått KJ på knappen, så skulle jag ställa.

 

*Edit. Allså tycker att Fi synar ganska ofta med Ax eller alla PP här när du varit så aggresiv, och det vill du ju igentligen inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1. Han limpar du ställer (A8s).

Hand 2. Alla foldar till dig på SB, du ställer (K6o).

HAnd 3. KJ.

 

Jag foldar här på grund av att du spelat så aggresivt 2 händer innan, hade du foldat 2-3 händer i rad och sen fått KJ på knappen, så skulle jag ställa.

 

Japp, du har en poäng. Givet detta så är nog Fold>push.

 

Har lite småproblem med push-HD's från knappen/CO. Ska göra en till video ikväll och ta upp just detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betaversionen :)

 

Go crazy!

 

http://www.fulltiltpoker.com/beta

 

Stort tack! Blir till att använda redan ikväll.

 

Ang. videon skulle jag förhoppningsvis inte spelat allt för olikt. Tror dock jag hade foldat 66an 00.16 pre ist för t255-raisen. Hade också pushat Q6 (?) när du satt i bb efter att sb som var short completat. Har också skrivit K3 i mina anteckningar, kommer inte riktigt ihåg den, men tror du kan ha suttit i SB. Du nämnde nog för övrigt alla dessa spel som ett alternativ under tiden du pratade, men jag måste ju ge nån form av respons :)

 

25 viker jag i stort sett alltid, med samma argument som du - att randomfi på $22 troligtvis synar för ofta. Båda AQ-händerna tycker jag är luriga, och vet inte riktigt hur jag hade gjort.

 

Rullarna är riktigt fina, ser fram emot fler. Gärna en med tankar kring att lösa upp spelet tidigt som du nämnde. 4 bord är perfekt och kör på samma kvalité som i den senaste så blir det bra.

 

"Så att, så är det" ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollar just nu på en video på sngicons med Pudge714 A.K.A Str8$$$homey. Förmodligen har människan den konstigaste röst jag någonsin hört.

 

Eller nej, det har bonden från vidsel kom jag på. Hoppas alla har sett den btw?

 

Enjoy annar:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...