schumme Postad 30 Mars , 2011 Rapport Share Postad 30 Mars , 2011 Du vill inte ställa in pre med damer med motiveringen "jag vill inte ha med svaga ess"? Det där slår ju allt det du skrivit tidigare i dagboken, och det vill inte säga lite. Ja för vem vill få in degen som favorit 70/30 liksom... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Synabluffen Postad 30 Mars , 2011 Rapport Share Postad 30 Mars , 2011 Nä, vill inte ha med svaga ess. /Patfor outplayed fishes since 2005 +1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 30 Mars , 2011 Rapport Share Postad 30 Mars , 2011 Du tror aldrig tur/otur jämnar ut sig hyggligt under ens livstid? Om man som cg spelare nöter samma stakes, borde tur/otur inte jämna ut sig något? Eller som sng spelare på samma stakes. spelare 1:1 miljon händer 0.50/1 svs med 12bb/100 händer. Spelare 2: 1 miljon händer 0.50/1 svs med 1bb/100 händer. Hur troligt anser du det är att dessa spelare är minst lika bra? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ViktorH Postad 30 Mars , 2011 Rapport Share Postad 30 Mars , 2011 +1 +1 enda anledningen till att jag följer denna db är de små guldkommentarerna som dyker upp ibland. Nu har du gjort min vecka igen, patfor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ViktorH Postad 30 Mars , 2011 Rapport Share Postad 30 Mars , 2011 Du tror aldrig tur/otur jämnar ut sig hyggligt under ens livstid?Om man som cg spelare nöter samma stakes, borde tur/otur inte jämna ut sig något? Eller som sng spelare på samma stakes. spelare 1:1 miljon händer 0.50/1 svs med 12bb/100 händer. Spelare 2: 1 miljon händer 0.50/1 svs med 1bb/100 händer. Hur troligt anser du det är att dessa spelare är minst lika bra? tur/otur har inget minne och ingen strävan. Jämnar det ut sig så är det en ren slump, så nej, det "borde" inte jämna ut sig. (alltså du kan förlora 20st 80/20 flippar på rad, om än osannolikt, och det behöver aldrig "jämna ut" sig). till den retoriska fråga du ställde till patfor, så är det nog jäkla otroligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dagge_w Postad 30 Mars , 2011 Rapport Share Postad 30 Mars , 2011 tur/otur har inget minne och ingen strävan. Jämnar det ut sig så är det en ren slump, så nej, det "borde" inte jämna ut sig.(alltså du kan förlora 20st 80/20 flippar på rad, om än osannolikt, och det behöver aldrig "jämna ut" sig). till den retoriska fråga du ställde till patfor, så är det nog jäkla otroligt. Det är ingen slump att det skulle jämna ut sig över ett tillräckligt stort sample, Visas med Law of Large Numbers.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 30 Mars , 2011 Rapport Share Postad 30 Mars , 2011 precis. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Haslo Postad 30 Mars , 2011 Rapport Share Postad 30 Mars , 2011 sen gäller det ju att vinna rätt 80/20 oxå Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 30 Mars , 2011 Rapport Share Postad 30 Mars , 2011 sen gäller det ju att vinna rätt 80/20 oxå Värdet på dem kommer inte skilja sig så mycket när vi hela tiden spelar på samma nivå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 30 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 30 Mars , 2011 shova andra handen pre Trodde det avsåg att jag skulle slowa "läs limpa" och därav min kommentar. Brukar inte spela så aggessivt pre med överparen så jag ställer på 2BB, Kungrickard som spelar så. 135kr på drygt en timme, inte alls dumt med ett fjärde grönt pass på rad. Var väldigt många dåliga spelare ute, tog massor av potter med toppar och medium kicker. Ett par pass till i samma anda så har jag en ok rulle igen. Inte ett enda överpar som jag pushade med blev utdraget, helt otroligt. Klart det floppade A mot JJ osv, men var riktigt disciplinerad och donerade inte iväg så mycket pengar i dessa potter. Blivit lite tvehågad om när jag ska plantera tomatfröna. Ligger redo i lådan, men vill ju inte ha dom allt för länge inne då de blir så rangliga. Roger ska ju slutdriva upp dom i sitt växthus, frågan är när de kalla nätterna är över och de känsliga tomaterna tål växthusnätter också. Gud vad jag vill ha ett eget växthus, står som absolut nummer 1 på listan över saker jag vill skaffa till huset som inte är helt nödvändigt. Dags att bära in pellets och stryka en IKEa-säck tvätt. Jätteroligt, eller inte. Gissa vilket! /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 31 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 31 Mars , 2011 Spelade långt ifrån optimalt ikväll, lite för stor tilltro till mina toppar och det tenderar till att inte vara helt lyckat ekonomiskt. Blev trots det fina 199kr upp på 2,5h. SvS nya uppdatering har gjort att mitt antivirusprogram från Telia stoppar mig från att öppna HH databasen och ger detta meddelande: "Gå till huvudsidan och klicka på Inställningar" följt av: "Välj Dator > DeepGuard" Var hittar jag Inställningar? Finns ju inte på Internetalternativ under Kontrollpanelen. Ngn som vet? /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Antisk Postad 31 Mars , 2011 Rapport Share Postad 31 Mars , 2011 Om du ser kungrickard göra något som helst som har med poker att göra borde du göra helt tvärtom att inte spela aggressivt pre med sina höga par på micros kan nog vara ungefär lika hjärndött som att dricka Fukishimas kylvatten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 4 April , 2011 Författare Rapport Share Postad 4 April , 2011 Om du ser kungrickard göra något som helst som har med poker att göra borde du göra helt tvärtom att inte spela aggressivt pre med sina höga par på micros kan nog vara ungefär lika hjärndött som att dricka Fukishimas kylvatten. Han har onekligen en annorlunda spelstil, frågan är hur mkt han har i BB/100, banne mig inte ofta han förlorar stora potter. Sthlm i helgen och besök hos svågern, lugnt och fridfullt förutom nedsågning av ett stort träd. 3h motorsågshardcore som fortfarande känns i kroppen. Kommande 6 veckorna är alla ev. pokervinster öronmärkta till mat och nöjen i Italien, spelat in resa, hotell och hyrbil. 4K vore utmärkt, får se hur det gå. Men efter 6 gröna pass på rad känns det som om det inte finns någon motrigg/varians, otäck känsla som jag måste hålla i minnet. /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 5 April , 2011 Författare Rapport Share Postad 5 April , 2011 Inte på topp rent fysiskt, är ngt som spökar i kroppen men inte vill bryta ut ordentligt. Inte bättre av att haft/har mycket att göra på jobbet, lutar åt en 55h vecka. Rejält med sömn i natt igen och får se om det släpper. Orkade till sist ta mig i kragen och pokra lite, såg vettigt ut på 0,5/1 så öppnade 5 bord där. 380 kronor upp på 1,5h känns löjligt bra. K hög färg mot lägre färg och några shortisar med i potten slutade med 230BB till Acid, me like! /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 8 April , 2011 Författare Rapport Share Postad 8 April , 2011 Hepp! Står i kö för 0,5/1 borden, inget under 41% sedda floppar och 21BB i snitt, topp på 80BB i snitt, sanslösa siffror. Hoppas få platser snart ( kom 2 nu). Ska spela en timme , barit på träff inflr Italienresan och inmundigat rejäla mängder vin, men huvet känns ok så tror pokern går förhoppningsvis väl, återkommer om resultat under helgen. Må gott! /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 8 April , 2011 Författare Rapport Share Postad 8 April , 2011 98kr back, QQ mot KK han synar bara 5BB pre, inget att snacka om. 999 på flopp och utdragen av färg, A träff och utdragen av färg, sjuka spel men ser banne mig i kors av trötthet, spelar förhoppningsvis igen det i kväll. /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 10 April , 2011 Författare Rapport Share Postad 10 April , 2011 238kr upp igår på 2,5h spel, med tanke på bordstatsen (40%/40BB) så borde det vara ännu galnare spel, men är iofs löst så det räcker. Planterat några saker som inte provat att förkultivewra innan; timjan, rotselleri och isbergssallad. Ska bli kul och se vad som fungerar bra. Årets tråkigaste jobb gjort: bytt däck på en av bilarna. Tungt, skitigt, irriterande och allmänt tråkigt, ännu värre i höst när det är åt andra hållet: ofta kallt och dessutom blir bilen fulare med vinterdäck. Ska lämna in den andra och få det gjort då det ska på nya däck på fälgarna, skönt och slippa den i alla fall. Funderar på att spela en turre ikväll, tänkt köra ett ganska långt grindpass och kanske finns någon trevlig turre med max 100kr i startavgift. Får undersöka detta närmare när jag lagt mellandottern. /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 10 April , 2011 Författare Rapport Share Postad 10 April , 2011 Hittade en turnering nu klockan 21.00: Texas Djup med 100 kr inköp, hyfsat långa blindsperioder så kan spela ganska tight utan att blindas bort allt för fort. Håll tummarna för mig! /P Fors Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 10 April , 2011 Författare Rapport Share Postad 10 April , 2011 Vad ska man säga? Första 30 min tog jag flera potter, sedan total korttorka, eftersom det var allinpoker redan då så går det ju inte att bomba på med 10,5om man säger så. Vann inte en pott på 40 minuter, men så kom QQ och höjer till 4BB (typ 1/3 av min stack) och fi ställer med lite större stack, syn och han visar KQo. Inte förvånad 1: geniet ha inte observerat att jag inte höjer med skit. Inte förvånad 2: han tycker KQo är en bra hand att ställa mot på en 4BB raise i mittenpos. Inte förvånad 3: K kommer på flop! Cashgame ett par timmar till. går inte bra där heller, typ 50kr back. Dålig action på 0,5/1 så mest 0,25/0,25 bord. /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 10 April , 2011 Författare Rapport Share Postad 10 April , 2011 Kvällen slutar 162kr upp, nöjd med det då det egentligen är 105kr till för turneringskostnaden. Totalt ointresserad av golf, men bara skit på TV så sitter och tittar på upplösningen av Masters, lite småspännande måste jag medge. Fast inte så spännande att jag ska följa det till slutet. Ner i källaren och köra lite bänkpress och biceps innan läggdags. Höres! /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 3 Maj , 2011 Författare Rapport Share Postad 3 Maj , 2011 Slutspurt inför pokrade fickpengar till Italien. Åker den 18:e så räknar med att få in minst 10 pass á 2h styck, vore grymt nöjd om alla dessa vore gröna och resulterade i en 200-hundring varje gång, blir inte lätt men möjligt är det absolut. Hade ett enda förlsutpass under april och det var ett fyllslask som jag inte orkade styra upp, 100kr back. Hade över 20 vinstpass och 4800kr upp. Maj har börjat illa, 200kr upp första sessionen, paus och sedan en ny session där jag spelade okoncentrerat och slarvigt på 0,5/1 och tappade 500kr. Öppnade istället 1/2 och 2,5/5 bord, spelade bättre och träffade lite mysigt. Låg 100kr upp med AQ 5BB pre och 5,10,Q flop, 3/4 pottbett och syn från fi, turn A, 3/4 pottbet igen och fi slår om, jag ställer med ca 300kr och blank river. Han visar upp stege. Efter det träffas inget och inga semibluffar får fi att släppa sina händer. Slutar 900kr ner. Tänk att ett kort avgör att resultatet fluktar så mycket, hade han missat sin stege så hade jag legat 400kr upp i maj och nu ligger jag istället 700kr ner. Så är ju pokern, men absolut sämsta kortet på fel bord är ju så typiskt. Grind om en timme, blir 0,25/0,5 då jag cashat ut en del, ville inte tilta bort pengar. Rejält pass, minst 3h. /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 4 Maj , 2011 Författare Rapport Share Postad 4 Maj , 2011 4h poker igår och 50 kr upp . Spelat en timme nu och också 50kr upp. Hade en av de största fiskarna på hela siten vid ett av borden, killen som synar ner pottbet helt tom utan drag och inte ens toppkort, med en stor stack. Plockade ett inköp rätt snabbt av honom, tyvärr så lyckas han får AA mot mina KK och blir ju omöjligt att släppa. Sedan drog han iväg hela stacken på en kvart med sina geniala spel och lämnar bordet . Ska spela en stund till och försöka få ihop en hundring totalt. /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 6 Maj , 2011 Författare Rapport Share Postad 6 Maj , 2011 Blev 110kr till och lika mycket igår, rullen börjar ta form och det ser lovande ut på borden ikväll: första 8 borden har över 40% sedda floppar och snittpotter på över 40BB. Smirre citrus, Schweppes citrus och aristokraten bland citrus; lime, i fredagsgroggen, 4 bord redan öppna, game on! Höres! /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 6 Maj , 2011 Författare Rapport Share Postad 6 Maj , 2011 Lite småtung kväll som inte riktigt blev som tänkt, 100kr upp men hade hoppats på det dubbla. Men hade en period som gick riktigt mot mig: 2 turnade färger i stora potter som drogs ut av kåkar på river + QQ mot AA som blev rätt dyr. Låg då 175kr ner, men var bara grinda på och så småningom släppte det. Ett fyrtal och en färgstege i kväll, inte var dag båda dessa kommer under en session. Säsongspremiär för gräsklippning i morgon, ska dessutom plantera om tomaterna som har börjat bli lite svajiga. Måste börja bygga staket på kortsidorna av huset, lilleman är lite rymningbenägen, men om vi har förseglat baksidan så känner man sig lite mer lugn utomhus när man inte behöver kolla honom 24/7. Måste nu kolla om persikan ska täckas över, hoppas det är över 5 grader, då slipper jag gå ut.... Natti! /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 9 Maj , 2011 Författare Rapport Share Postad 9 Maj , 2011 10 dagar kvar till Italien, tycker det alltid är tyngst så här ett tag innan resa då jag går och längtar så på att komma iväg. Bara bita ihop och härda ut. Vann en av mina största potter på länge i lördags, 500BB, vilket är rätt bra på bord med maxinköp på 100BB. 5BB prefloppraise och jag synade med låga sc i sen position, färgad bräda i min färg och slutar med att vi är 5 pers allin på flop. Såg ut som alla drog på färg och bommade! Pokerfritt i går, lite vård av bil och undanplockning i trädgården. Går och funderar lite på när jag ska våga plantera ut paprikorna, de är grymt fina och har börjat gå i knopp, men blir det kallt en natt så kan det ju bli ett fiasko. Lutar åt att vänta till efter Italien. Tror det blir en rejäl MTB-runda efter det att lilleman somnat, kul träningsform och tiden flyger iväg. Torrt och bra i skogen nu och med den här värmen så blir det nog kortärmatpremiär vilket att en härlig känsla. /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts