Gå till innehåll

AcidSpy, konsumtionsgrind i sommar.

Patfor

Recommended Posts

Målet för mars är uppnått! Hade som mål att ha en rulle på 6000kr i mars, eftersom jag har tagit ut 3500 och har 2500 i rullen så kan man säga att målet är uppnått. 2 bra sessioner, +188kr och +244kr och rullen på 2554kr.

Satt i nästan en timme och väntade på att få en hand mot en ubertomte på ett 0,5/1 bord. Han raisade minst 30% av alla potter med bla 106s och 102o i tidig pos. Hans rulle dränerades konstant men han hade i alla fall 70kr kvar när jag fick KQs i sen pos och synade hans preflopraise på 5BB, flopp med K och bara betta ut, han följde med hela vägen och jag vet inte vad han hade.

Har ju tidigare lovat ett kycklingrecept modell billigare, här kommer det!

1 kg frysta kycklingklubbor (brukar kosta 10-15kr).Tina dom ett dygn i kykskåp eller en dag i rumstemp. Ligger du ett inköp upp på sessioenen så stäng ner och köp kycklingfiléer!

1 burk krossade tomater

1 dl vatten

1/2-1 dl chilisås, ketchup eller tomatpuré. Ta vad du har hemma, blanda gärna!

1 vitlöksklyfta (kan uteslutas om du har en hångeldate på G! Jens du kan ha i vitlöken! :-) )

1 buljongtärning, ta vad du har hemma, men kyckling är nice!

paprikapulver, peppar, salt. Vil du ha hetta så dra i lite färsk chili!

Stek eller grilla klubborna så de får lite färg (kan uteslutas om man har bråtom), pokerspelare med EV+ kan ju lyxa till med en god marinad från KajP eller dyligt. Lägg kluborna i en gryta och häll på alla ingredienser, låt koka under lock 20-25 minuter tills kycklingarna är färdiga rakt igenom. Skär ett snitt i den största, köttet ska vara vitaktigt. Smaka av och krydda ev mer om det behövs. Servera med ris. Vill du vara extra nyttig så är en sallad till EV+, men en fruktsallad till efterrätt ger samma resultat men är betydligt billigare då grönsakerna så här års är bra mycket dyrare än frukten. Priset för denna rätt är cirka 8 kronor per person exklusive sallad. 4 portioner för under 1/20 inköp på NL100$! Kan det bli bättre? :lol:

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vann en Selma igår kväll och en Lind idag, alltid ngt!

Liten undring, 99 i pocket, syn sen pos på 5BB och 5 spelare med. Flop 239 rainbow. UTG +1 satsar 5BB och 3 synar, vad göra? Syn, liten höjning, damma på? Har nästan 100BB kvar och alla täcker mig.

/Patfor

Länk till kommentar

Vann en Selma igår kväll och en Lind idag, alltid ngt!

Liten undring, 99 i pocket, syn sen pos på 5BB och 5 spelare med. Flop 239 rainbow. UTG +1 satsar 5BB och 3 synar, vad göra? Syn, liten höjning, damma på? Har nästan 100BB kvar och alla täcker mig.

/Patfor

Du måste ju höja, mjölkhöj till typ 15 BB och se vad som händer.

Länk till kommentar

bara läst till sida 3, tänkte påpeka ett spel där som jag inte gillar riktigt bara :) du har JJ, du får gå tillbaka å kika på handen själv orkar inte paste:a HH :) iaf, där ska du ställa honom på turn :D har han stegdrag ger du honom chansen att spara 19kr, har han som nu ett par som inte slår dig, ger du honom chansen att slå dig, men det är väl minsta problemet :) saken är att när du stoppar in 26kr och han har 19kr kvar, så kommer han syna all-in lika gärna, vilket ger honom mycket sämre odds på drag, och antar att du itne släpper JJ på river mot 19kr ivf, så dina pengar åker in ivf :) lika bra att ställa på turn, tycker jag iaf :)

Länk till kommentar

Du måste ju höja, mjölkhöj till typ 15 BB och se vad som händer.

Du är klok Jerico, borde nog gjort som du säger! Höjde 25BB och fick syn av en, turn en nia till och fyrtalet fullbordat. Alla med en IQ över 2 fattar att jag har minst kåk, får ingen syn på 13BB....

/Patfor

Länk till kommentar

Ligger 110kr upp på kvällens session och beslutar mig för att avrunda spelet, druckit ett glas rödvin och börja känna mig lullig pga hårt kroppsarbete med den j-vla trädgården.

Limpar in med QJ i mittenpos och träffar toppar, bettar pot då det finns färgdrag ute, syn av 2. Bordet parar sig och jag bettar nästan pot, blir rerarisad av tidig pos med lite grand och båda synar. Klonkar nötkåk på river och 3 hjärter ute. Tidig pos går allin med 14BB syn av nästa och jag allin, fold av spelaren med djup stack. Snubben som är allin viker upp royal straight flush. Jobbigt. Åker på en jobbig pot en hand senare med AK och flop AK och möter AA som bara synat pre. Ligger huxflux 25 kr back. Lite tilt efter detta och överspelar KK rejält på ett bord jag har djup stack på, har inne hela stacken mot förmodad triss, men han har bara 44 och slutar sessioenen på +234kr! :lol:

Dags att krama kudden, löjligt trött.

/Patfor

Länk till kommentar

+150kr på kvällens session, satsade ändå 110kr i en av SS riggade turneringar, ute efter 3 händer...:oops: 2a handen bettar jag 4BB med AQs i BB, 2 synar. Flopp 2s3k4s, bettar 10BB och får syn av en. Turn Qk och jag bettar 20BB och får omslag med 20 till, synar. River 10h och han bettar 25BB och jag synar, han har A5o för stegen, tjena! Ute handen efter med floppat 2a par och öppen stege som inte förbättras.:-(

Jaja, pluss i kväll, huvudsaken. Faktum är att jag inte varit ITM på någon SS turre efter jul på säkert 40-50 försök. NMP-sateliterna var jag ITM i snitt över 50%, vet inte hur det hänger ihop....

Hatar skottkärran, spaden och den tunga jorden.... och lastbilsflaket jag lastar på!

/Patfor

Länk till kommentar

Usel session, 2h spel och -92kr, började bra med en floppad stege men sedan gick det bara utför. Minus 100-150kr under lång tid, sedan bra betalt på 2 trissar och låg 50 plus! Bara att avrunda, lyckas på ett varv förlora 2 stora potter mot stegar och ligger hastigt och lustigt -92 kronor, jobbigt.

Har 2900kr i rullen och har som mål att få upp den till 5000kr under april, började ju inte bra dock!

/Patfor

Länk till kommentar

Några HH:s från nattens session;

Supertomten som inte har en aning om händers startvärde eller att man kan ha par på handen. Så jäkla trist att han klonkar sin 5 outare när jag fått in pengarna.

***** Hand 283561765 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 2 april 2007 01:56:53

Bertil 29 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Razorfish1 (557.95)

Plats 2: AngelTina (380.00)

Plats 3: KungFoo (408.25)

Plats 4: HerrRiver (481.55)

Plats 5: Kubrick (342.81)

Plats 6: Robboblob (87.40)

Plats 7: ramblinkid (250.35)

Plats 8: Eddie_ze_e (88.00)

Plats 9: AcidSpy (298.05)

Plats 10: tultus (125.50)

Razorfish1 lägg LM 1.00

AngelTina lägg SM 2.00

** Giv **

AcidSpy [Ds, Dk]

*** Bet Runda 1 ***

KungFoo Lägg

HerrRiver Lägg

Kubrick Syna 2.00

Robboblob Syna 2.00

Eddie_ze_e Syna 2.00

AcidSpy Höj till 12.00

tultus Syna 12.00

Razorfish1 Lägg

AngelTina Syna 12.00

Kubrick Lägg

Robboblob Lägg

Eddie_ze_e Syna 12.00

*** Flop(Board): *** : [8k, 9r, 2k]

*** Bet Runda 2 ***

AngelTina Passa

Eddie_ze_e Satsa 4.00

AcidSpy Höj till 40.00

tultus Lägg

AngelTina Lägg

Eddie_ze_e All-in 76.00

AcidSpy Syna 76.00

*** Turn(Board): *** : [8k, 9r, 2k, 2h]

*** River(Board): *** : [8k, 9r, 2k, 2h, 3r]

*** Showdown *** : Rake: 5.10 Totalpott: 199.90

Eddie_ze_e [Eh, 2r] Triss i tvåor Vinst :199.90

AcidSpy [Ds, Dk] Två par, damer och tvåor Vinst :0.00

Tur det finns händer som håller, har bra read på killen så den känns rätt safe bara inte utdragningshäxan är vaken...

***** Hand 283574451 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 2 april 2007 02:31:40

Bertil 16 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: AcidSpy (361.95)

Plats 2: Jesper_82 (460.55)

Plats 3: MrsLasarus (330.00)

Plats 4: Henkec81 (213.85)

Plats 5: Razorfish1 (396.00)

Plats 6: silverräv- (622.45)

Plats 7: BLAABAR (494.50)

Plats 8: Tomber-4 (181.01)

Plats 9: wizzpopper (420.25)

Plats 10: Begin1 (197.20)

Tomber-4 lägg LM 1.00

wizzpopper lägg SM 2.00

** Giv **

AcidSpy [Ek, Ks]

*** Bet Runda 1 ***

Begin1 Lägg

AcidSpy Höj till 8.00

Jesper_82 Lägg

MrsLasarus Syna 8.00

Henkec81 Höj till 25.00

Razorfish1 Lägg

silverräv- Lägg

BLAABAR Lägg

Tomber-4 Lägg

wizzpopper Lägg

AcidSpy Syna 25.00

MrsLasarus Syna 25.00

*** Flop(Board): *** : [3h, 7k, Er]

*** Bet Runda 2 ***

AcidSpy Passa

MrsLasarus Passa

Henkec81 Satsa 30.00

AcidSpy Höj till 106.00

MrsLasarus Lägg

Henkec81 All-in 188.85

AcidSpy Syna 188.85

*** Turn(Board): *** : [3h, 7k, Er, 3s]

*** River(Board): *** : [3h, 7k, Er, 3s, Kh]

*** Showdown *** : Rake: 11.35 Totalpott: 444.35

AcidSpy [Ek, Ks] Två par, ess och kungar Vinst :444.35

Henkec81 [Ds, 7h] Två par, sjuor och treor Vinst :0.00

Spelade nästan 5 timmar igår, motsvarar nästan en hel pokervecka, resultat; -30 kr. :-( Slarvade i ett par potter som jag borde foldat, men annars stabilt spel. Blev utdragen en hel del och då är det svårt att göra pengar. Hade inte motriggen varit på i 3-4 potter där jag var 70-30 favorit hade resultatet nog legat på en femhundring upp, minst!

Bara ta nya tag ikväll!

/Patfor

Länk till kommentar

Några HH:s från nattens session;

Supertomten som inte har en aning om händers startvärde eller att man kan ha par på handen. Så jäkla trist att han klonkar sin 5 outare när jag fått in pengarna.

***** Hand 283561765 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 2 april 2007 01:56:53

Bertil 29 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Razorfish1 (557.95)

Plats 2: AngelTina (380.00)

Plats 3: KungFoo (408.25)

Plats 4: HerrRiver (481.55)

Plats 5: Kubrick (342.81)

Plats 6: Robboblob (87.40)

Plats 7: ramblinkid (250.35)

Plats 8: Eddie_ze_e (88.00)

Plats 9: AcidSpy (298.05)

Plats 10: tultus (125.50)

Razorfish1 lägg LM 1.00

AngelTina lägg SM 2.00

** Giv **

AcidSpy [Ds, Dk]

*** Bet Runda 1 ***

KungFoo Lägg

HerrRiver Lägg

Kubrick Syna 2.00

Robboblob Syna 2.00

Eddie_ze_e Syna 2.00

AcidSpy Höj till 12.00

tultus Syna 12.00

Razorfish1 Lägg

AngelTina Syna 12.00

Kubrick Lägg

Robboblob Lägg

Eddie_ze_e Syna 12.00

*** Flop(Board): *** : [8k, 9r, 2k]

*** Bet Runda 2 ***

AngelTina Passa

Eddie_ze_e Satsa 4.00

AcidSpy Höj till 40.00

tultus Lägg

AngelTina Lägg

Eddie_ze_e All-in 76.00

AcidSpy Syna 76.00

*** Turn(Board): *** : [8k, 9r, 2k, 2h]

*** River(Board): *** : [8k, 9r, 2k, 2h, 3r]

*** Showdown *** : Rake: 5.10 Totalpott: 199.90

Eddie_ze_e [Eh, 2r] Triss i tvåor Vinst :199.90

AcidSpy [Ds, Dk] Två par, damer och tvåor Vinst :0.00

Tur det finns händer som håller, har bra read på killen så den känns rätt safe bara inte utdragningshäxan är vaken...

***** Hand 283574451 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 2 april 2007 02:31:40

Bertil 16 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: AcidSpy (361.95)

Plats 2: Jesper_82 (460.55)

Plats 3: MrsLasarus (330.00)

Plats 4: Henkec81 (213.85)

Plats 5: Razorfish1 (396.00)

Plats 6: silverräv- (622.45)

Plats 7: BLAABAR (494.50)

Plats 8: Tomber-4 (181.01)

Plats 9: wizzpopper (420.25)

Plats 10: Begin1 (197.20)

Tomber-4 lägg LM 1.00

wizzpopper lägg SM 2.00

** Giv **

AcidSpy [Ek, Ks]

*** Bet Runda 1 ***

Begin1 Lägg

AcidSpy Höj till 8.00

Jesper_82 Lägg

MrsLasarus Syna 8.00

Henkec81 Höj till 25.00

Razorfish1 Lägg

silverräv- Lägg

BLAABAR Lägg

Tomber-4 Lägg

wizzpopper Lägg

AcidSpy Syna 25.00

MrsLasarus Syna 25.00

*** Flop(Board): *** : [3h, 7k, Er]

*** Bet Runda 2 ***

AcidSpy Passa

MrsLasarus Passa

Henkec81 Satsa 30.00

AcidSpy Höj till 106.00

MrsLasarus Lägg

Henkec81 All-in 188.85

AcidSpy Syna 188.85

*** Turn(Board): *** : [3h, 7k, Er, 3s]

*** River(Board): *** : [3h, 7k, Er, 3s, Kh]

*** Showdown *** : Rake: 11.35 Totalpott: 444.35

AcidSpy [Ek, Ks] Två par, ess och kungar Vinst :444.35

Henkec81 [Ds, 7h] Två par, sjuor och treor Vinst :0.00

Spelade nästan 5 timmar igår, motsvarar nästan en hel pokervecka, resultat; -30 kr. :-( Slarvade i ett par potter som jag borde foldat, men annars stabilt spel. Blev utdragen en hel del och då är det svårt att göra pengar. Hade inte motriggen varit på i 3-4 potter där jag var 70-30 favorit hade resultatet nog legat på en femhundring upp, minst!

Bara ta nya tag ikväll!

/Patfor

Ja dert finns mkt fisk på Svs , det e bara att plocka pengar. Hand för 5 min sedan på [ 0.50 / 1 ] en som syna min pocket triss med K högt 50 :- på river när han hade missat sin färgdrag. Jag tacka å tog emot =) .

En fråga bara , vad e skillnaden på nivåerna (0.50 / 1) och (1 / 2) på Svs. Har spelat snart en månad och spelat upp min hundring som jag satte in till 2500 på (0.50 / 1 ) tycker jag har rulle för att spela snäppet högre men vill ha mer information av spelare som vet mer. Vad e skillnaden med mera och andra små tips ! Mkt bra blogg måste jag tillägga

Tack på förhand / Viktor

Länk till kommentar

Ja dert finns mkt fisk på Svs , det e bara att plocka pengar. Hand för 5 min sedan på [ 0.50 / 1 ] en som syna min pocket triss med K högt 50 :- på river när han hade missat sin färgdrag. Jag tacka å tog emot =) .

En fråga bara , vad e skillnaden på nivåerna (0.50 / 1) och (1 / 2) på Svs. Har spelat snart en månad och spelat upp min hundring som jag satte in till 2500 på (0.50 / 1 ) tycker jag har rulle för att spela snäppet högre men vill ha mer information av spelare som vet mer. Vad e skillnaden med mera och andra små tips ! Mkt bra blogg måste jag tillägga

Tack på förhand / Viktor

Egentligen är det ingen större skillnad mellan de 2 nivåerna, klart det finns nyansskillnader i spelet. På 1/2; lite färre shortstackar på som skickar in pengarna på any 2 höga kort. Lite mer rejäl betting på höga par och trissar från vissa spelare. Större spridning på spelarna, finns fisk men även en del ganska duktiga spelare. Gäller att sondera bordet och se vilka man kan betta ut hårt mot och vilka man bara kan gå i klinch med om man har nötterna. Samtidigt kan man på 1/2 börja bluffa bort spelare då flera kan förstå vad man spelar med...:lol: Semibluffade bort en kille igår i en ganska stor pot med mitt 2 par KJ mot hans 2 par AJ, men jag presenterade en tydlig stege som klonkades på river! Hade iofs floppat en låg triss mot hans floppade 2 par AJ några varv tidigare och han hade nog den i minnet. Dessutom får man inte lika mycket gratispengar på 1/2 av spelare som synar ner med 2a och 3e par, även om det förekommer. Den stora skillanden kommer på 2,5/5 när man möter grabbar som Jerico, då får man vara beredd att spela om stacken i varje pot!

Öppna ett bord på 1/2 och ha ett eller två 0,5/1 öppna så får du se hur det känns. Plussar du kontinuerligt på 0,5/1 kan du ju fortfarende plussa på de borden och känna på hur spelet är på 1/2. Var dock selektiv med bord, enorm skillad i flop% mellan borden på 1/2. Jag gillar bord med hög flop% och stora potter, kanske inte passar alla?

Lycka till!

Mvh Patfor

Länk till kommentar

Egentligen är det ingen större skillnad mellan de 2 nivåerna, klart det finns nyansskillnader i spelet. På 1/2; lite färre shortstackar på som skickar in pengarna på any 2 höga kort. Lite mer rejäl betting på höga par och trissar från vissa spelare. Större spridning på spelarna, finns fisk men även en del ganska duktiga spelare. Gäller att sondera bordet och se vilka man kan betta ut hårt mot och vilka man bara kan gå i klinch med om man har nötterna. Samtidigt kan man på 1/2 börja bluffa bort spelare då flera kan förstå vad man spelar med...:lol: Semibluffade bort en kille igår i en ganska stor pot med mitt 2 par KJ mot hans 2 par AJ, men jag presenterade en tydlig stege som klonkades på river! Hade iofs floppat en låg triss mot hans floppade 2 par AJ några varv tidigare och han hade nog den i minnet. Dessutom får man inte lika mycket gratispengar på 1/2 av spelare som synar ner med 2a och 3e par, även om det förekommer. Den stora skillanden kommer på 2,5/5 när man möter grabbar som Jerico, då får man vara beredd att spela om stacken i varje pot!

Öppna ett bord på 1/2 och ha ett eller två 0,5/1 öppna så får du se hur det känns. Plussar du kontinuerligt på 0,5/1 kan du ju fortfarende plussa på de borden och känna på hur spelet är på 1/2. Var dock selektiv med bord, enorm skillad i flop% mellan borden på 1/2. Jag gillar bord med hög flop% och stora potter, kanske inte passar alla?

Lycka till!

Mvh Patfor

Ja det är en bra ide, har provat ngn gång då och då att ha ett bord 1/2 uppe. Jag gillar oxå när det är mkt flop , lättare att spela ut motståndarna då ! Ja höga potter är bra tycker jag med. Många aggressiva spelare som är lätta att spela mot. ja det med att bluffa har jag oxå märkt att det går att göra lättare på 1/2 .

men en motsatt fråga är ju att det är kasnke svårare att få betalt om man verkligen har bra på 1/2 än på 0,50/1 ?

tackar så mkt och kommer fortsätta läsa din blogg :)

Mvh Viktor

Länk till kommentar

Ja det är en bra ide, har provat ngn gång då och då att ha ett bord 1/2 uppe. Jag gillar oxå när det är mkt flop , lättare att spela ut motståndarna då ! Ja höga potter är bra tycker jag med. Många aggressiva spelare som är lätta att spela mot. ja det med att bluffa har jag oxå märkt att det går att göra lättare på 1/2 .

men en motsatt fråga är ju att det är kasnke svårare att få betalt om man verkligen har bra på 1/2 än på 0,50/1 ?

tackar så mkt och kommer fortsätta läsa din blogg :)

Mvh Viktor

Beror i viss mån på vilken image du presenterar på bordet, lös och aggresiv så får du syn på mycket, är du tight så är det bra mycket svårare. På 1/2 har folk lite mer koll på vilken spelstil man har, men det finns alltid någon på bordet som inte har koll eller inte kan släppa sina höga par eller drag.

Spelar bara 1/2 bord så länge inte rullen tar stryk, 4 st. En halvtimmes spel och 175 kr upp, är ju lite mer än ett Acid inlöp på 1/2 som för närvarande är 150kr. Måste börja träna på att spela med lite större stackar och detta är ett första trevande steg!

Floppad triss i 2or fick jag in hela stacken med, par i tior höll och AQ med floppat A, var dom 3 potterna som gav någonting under sessionen.

Ska försöka mig på att importera alla mina händer från mars till PT och sedan tömma HH:s. Vill ha lite statistik från mars, samt att det tar evigheter att få ner 35000 händer i datorn. Får bli ett litet projekt i morgon om tiden tillåter.

/Patfor

Länk till kommentar

Beror i viss mån på vilken image du presenterar på bordet, lös och aggresiv så får du syn på mycket, är du tight så är det bra mycket svårare. På 1/2 har folk lite mer koll på vilken spelstil man har, men det finns alltid någon på bordet som inte har koll eller inte kan släppa sina höga par eller drag.

Spelar bara 1/2 bord så länge inte rullen tar stryk, 4 st. En halvtimmes spel och 175 kr upp, är ju lite mer än ett Acid inlöp på 1/2 som för närvarande är 150kr. Måste börja träna på att spela med lite större stackar och detta är ett första trevande steg!

Floppad triss i 2or fick jag in hela stacken med, par i tior höll och AQ med floppat A, var dom 3 potterna som gav någonting under sessionen.

Ska försöka mig på att importera alla mina händer från mars till PT och sedan tömma HH:s. Vill ha lite statistik från mars, samt att det tar evigheter att få ner 35000 händer i datorn. Får bli ett litet projekt i morgon om tiden tillåter.

/Patfor

Ja det är nog sant. Gått riktigt bra för mig idag faktiskt , spelat kanske 3-4 timmar allt som allt och 400 kr plus drygt. En del stora potter men även en del små :) Jag brukar ta in 150 ggr på 3 bord för det mesta. Tycker det är bra för att om ngn tomte har vunnit en stor pott och har mkt så får man ut mer av han om det kommer en pott där man går upp emot varandra. Visst kan man förlora mer men oftast inte.

Vilket går bäst för dig ? 0,50/1 eller 1/2.

Sen får man fråga om hur stor rullen är ?

Du använder ngn sort av pokerstace eller ngt liknande förstår jag? jag kär inte själv med det för vet inte riktigt hur det funkar och förstår mig inte på det. Ska försöka lära mig det snart.

Länk till kommentar

Ja det är nog sant. Gått riktigt bra för mig idag faktiskt , spelat kanske 3-4 timmar allt som allt och 400 kr plus drygt. En del stora potter men även en del små :)

Vilket går bäst för dig ? 0,50/1 eller 1/2.

Sen får man fråga om hur stor rullen är ?

Du använder ngn sort av pokerstace eller ngt liknande förstår jag?

PokerTracker, inte fått igång GT+, borde ta tag i det! Ligger på ca 14BB/h på 0,5/1 och ca 10BB/h på 1/2, iofs bara över 25000 händer men har 10000 händer som ska in i PT och det känns som liknande värden på dom. Rullen är strax över 3000kr, plockade ut det mesta för en månad sedan då jag blev arg....:roll: Spelar alldeles för löst egentligen, men jobbar på att tighta till mig.

/Patfor

Länk till kommentar

Vill du ha PLO lektioner av en bra spelare eller NLT lektioner av en avdankad spelare :mrgreen: äre bara o säga till o det vet du =)

Får jag otäckt stor varians, ångestattacker, semitilt och dålig dygnsrytm på köpet? :lol:

Du vet att jag aldrig ens i min vildaste fantasi skulle spela PLO för riktiga pengar Jens! Återkomner om NL-lektioner om/när jag kommer upp på 2,5/5 nivån!

Blir det någon resa förresten? Själv har jag bokat in en fjällresa med flugfiske efter röding och öring i sommar, blir nog nice...

/Patfor

Ps Hur kul är det att sitta telefonkö? 14 minuter nu... Tur jag har simultankapacitet! :-) Ds

Länk till kommentar

En skillnad jag har märkt är att det är aningen mer grinders. Fiskarna har en tendens att hoppa över 1/2 och gå direkt till 2,5/5 när dom ska skotta.

Så är det nog vissa tider på dygnet, fast det känns som många på 2,5/5 sitter med stora inköp på flera bord och gindar. Är ju iofs ett mindre antal spelare ju högre upp man kommer och då blir det ju fler bekanta ansikten när man multitablar. 2,5/5 är ju en perfekt nivå att skotta på, fortfarande hanterbara pengar om man är van vid 0,5/1 och två-tre bra potter och man har dragit in en tusing!

/Patfor

Länk till kommentar

Så är det nog vissa tider på dygnet, fast det känns som många på 2,5/5 sitter med stora inköp på flera bord och gindar. Är ju iofs ett mindre antal spelare ju högre upp man kommer och då blir det ju fler bekanta ansikten när man multitablar. 2,5/5 är ju en perfekt nivå att skotta på, fortfarande hanterbara pengar om man är van vid 0,5/1 och två-tre bra potter och man har dragit in en tusing!

/Patfor

Brukade själv skotta på 2,5/5. Under kontorstid har man nästan alltid störst stack om man gör ett halvt inköp... ;) Kanske inte borde tipsa om ez money här iofs... =)

Sorry gör off topic.

Länk till kommentar

Får jag otäckt stor varians, ångestattacker, semitilt och dålig dygnsrytm på köpet?

Ja.

Blir det någon resa förresten?

Jadå nånstans, efter SM i tallin.

Det blir nog lugnt stilalsittande på rummet, absolut inga besök på "klubbar" o liknande :mrgreen:

Ha're gött i pösk.

Länk till kommentar

Back in biznizzz! Varit i Sälen över helgen och bara tagit det lugnt, har iofs försökt lära äldsta dotern åka slalom. Lättare sagt än gjort.... Nu kan hon i alla fall hålla balansen bra och börjar kunna ploga lite grand.

Spelade en tvåtimmars session igår vilket var en katastrof, -450kr på 4 st 1/2-bord. Inget betalt för AA och KK, 2 trissar blev utdragna av färg respektive stege och inga färg- eller stegdrag klonkade i rätt lägen. Spelade egentligen bara dåligt i 2 potter, den ena trissen mot färgen borde jag foldat och ett öppet stegdrag med färgdrag spelade jag för mesigt. Dessa 2 potter kostade 300kr så de var inte hela förklaringen. Helt enkelt en session som inte kan gå plus, kommer ju sådana då och då tyvärr. Hoppas på bättre flyt idag!

/Patfor

Länk till kommentar

Har lämnat SS för ett tag, har satt in några dollars på Parbet för att försöka ta lite dollars i deras bonus och om det går väl spela ihop till en TV. Får nog döpa om dagboken under min utflykt till Parbet. Lär ju iofs återkomma till SS med tanke på den sjuka raken på Parbet.

/Patfor

Länk till kommentar