Gå till innehåll

AcidSpy, konsumtionsgrind i sommar.


Patfor

Recommended Posts

Därav att bankrullekrav existerar.

Jag vet att det e surt, men du e ju stadigt vinnande på de lägre nivåerna så varför inte skynda långsamt?

(En hälsning ifrån han som spelade med 3 inköp på SvS PLO idag)

 

Usch, du är ju så förståndig Jens..... Vet ju att du har rätt, men det är ju så jobbigt att vänta, vill ju ha resultat NU!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelar bara 0,5/1 tills känslan för vinnande poker har infunnit sig igen, går så där. JJ-KK 5 ggr på 45 minuter på 4 bord, alla (och jag menar alla!) går in i pocket AA. Sedan en hel del utdragningar på mina trissar och 2 par så vips har man tappat 200 kronor! Rullen är nu under 5000kr och målet om att nå 6000kr i mars ter sig just nu avlägset....:cry:

 

Trodde jag sett det mesta i pokerväg på SS låglimit men denna här tog nog priset; snubben sitter i näst sista position och synar 1BB, 3 spelare med. Blandad board, inget par, färg- eller stegdrag. Rundcheck på alla gator och han vinner knappt 3 kronor med AK... :shock:

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg ett fullringbord på SS 10/20 kr med en flop% på 92%!!!! Var tvungen att ta en titt, :lol: 0,5/1 spelet kändes plötsligt avancerat, alla synade allt med vilka kort som helst, syna ner K10 tomt på 10BB var det ngn som gjorde. 500kr fick bordet vara värt och bara vänta ut en bra hand att spela. Limpar A10s i tidig pos och 4 syn. Flopp med A och jag bettar pot. Syn av en person som även synar 100kr på turn o river med A9, skönt. Sedan lugnar bordet ner sig och efter 20 minuter är flop% under 50% och det är bara att lämna bordet med 440 kronor vinst.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde inte alla siter ha en varning av denna typ;

 

"Du kommer om 2 timmar drabbas av motrigg, den kommer hålla på i 6 dagar och sessioner som är plus ska ses som ett undantag."

 

:lol:

 

Har cashat ut en stor del av rullen, tappat 30% sedan helgen och känner mig lite halvtiltad på pokern just nu oavsett nivå. Förlorar rakt ut på 0,5/1 också, med utdragningar som inte är sanna och nötter som inte ger ett jota betalt.

 

Dessutom är det bara att erkänna att jag inte kan spela med stor rulle och stora inköp. Bettar för hårt på mina bra händer med stora inköp och det kostar på tok för mycket när de inte träffar eller blir utdragna.

 

Sparat 1200kr för att jobba vidare på 50kr inköp på 0,5/1, ska under tiden hitta något system som fungerar med större inköp.

 

PT ska inköpas av uttagna pengarna och ytterligare någon pokerbok.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sklanskys NL Teori och praktik beställd, karln har ju världens mest torra författarstil men hoppas på en svensk översättning livar upp det hela. Har bara läst en bok (på engelska) av honom och den var tung att komma igenom.

 

Ska ladda ner PT, men med mitt 0,25 bredband så är det en halvtimmes nedladdning, datorn får stå på i natt.

 

Kändes bra med nya mindre bankrullen, 4st 0,5/1 bord, 50kr på varje. Spelade tight och aggrsivt och tänkte verkligen till innan jag puttade in några pengar i potten. Några små utdragningar och en feting med AA som drogs ut av öppna stegen. Slog sönder oddsen, men hjälpte inte, han synade ändå och klonkade.

 

Blev +250kr på sessionen.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sklanskys NL Teori och praktik beställd, karln har ju världens mest torra författarstil men hoppas på en svensk översättning livar upp det hela. Har bara läst en bok (på engelska) av honom och den var tung att komma igenom.

 

Det är ju Dev. som har översatt, då kan det inte bli annat än bra! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att konvertera SS handhistory till PP händer via ett konverteringsprogram verkade inte så svårt med en steg för steg instruktion..:-) Att det visar sig man måste ha en doktorsexamen i data för att lösa det kom som en total överraskning! :shock: Fast det kanske räcker med att inte vara totalidiot på skapa filer och mappar och sådant som jag inte behärskar alls.;-)

 

Går rykten om att PT ska göra en version för Boss-klienterna och då är ju problemet löst, jaja NL-boken av Sklansky är på väg så senast nästa vecka börjar pokerstudierna.

 

Har hittat mitt spel igen, lite tightare, lite agressivare och lite smartare är melodin. Läst lite i First Poker tidningar om tips och råd de senaste dagarna. Egentligen saker jag kan, men varit för dålig på att implementera i mitt spel. Den största enskilda faktorn jag hela tiden måste tänka på och ta hänsyn till är vad motståndaren har och hur min hand står sig i förhållande till fi. Har en förmåga att överspela mina bra hander och tro för mycket på dom. Detta kostar för mycket när jag är tvåa och är något jag nu tänker på hela tiden när jag spelar. Trillar fortfarande dit då och då, men blir allt bättre...

 

Denna hand får jag tacka Jerico för, läst i hans dagbok hur hårt han spelar sina medium sc, speciellt pre. Jag vågar inte betta ut lika hårt som honom, men har börjat fatta potentialen i dom.

 

***** Hand 267013825 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 15 mars 2007 09:50:36

Bertil 38 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Ola Ekvall (472.55)

Plats 2: avalanChE (163.45)

Plats 3: Emil76 (136.15)

Plats 4: Nisselina (108.15)

Plats 5: allan_l (394.00)

Plats 6: Killerjaw (126.00)

Plats 7: AcidSpy (163.20)

Plats 8: Bolio (367.65)

Plats 9: starwoman (32.65)

Plats 10: Jannus (105.00)

Emil76 lägg LM 1.00

Nisselina lägg SM 2.00

 

** Giv **

AcidSpy [8k, 7k]

 

*** Bet Runda 1 ***

allan_l Höj till 10.00

Killerjaw Syna 10.00

AcidSpy Syna 10.00

Bolio Syna 10.00

starwoman Lägg

Jannus Lägg

Ola Ekvall Syna 10.00

avalanChE Lägg

Emil76 Lägg

Nisselina Lägg

 

*** Flop(Board): *** : [9s, 3r, 6h]

*** Bet Runda 2 ***

allan_l Passa

Killerjaw Satsa 12.00

AcidSpy Syna 12.00

Bolio Lägg

Ola Ekvall Syna 12.00

allan_l Lägg

 

*** Turn(Board): *** : [9s, 3r, 6h, 10k]

*** Bet Runda 3 ***

Killerjaw Satsa 22.00

AcidSpy Höj till 44.00

Ola Ekvall Lägg

Killerjaw Syna 44.00

*** River(Board): *** : [9s, 3r, 6h, 10k, 2k]

 

*** Bet Runda 4 ***

Killerjaw Passa

AcidSpy Satsa 34.00

Killerjaw Syna 34.00

*** Showdown *** : Rake: 6.10 Totalpott: 238.90

Killerjaw Visar ej Vinst :0.00

AcidSpy [8k, 7k] Stege med högsta kort tia Vinst :238.90

 

 

Hade några kronor kvar på, men valde att spara några i sista bettet. Tror jag har större chans att få syn om jag inte går allin.

 

Senaste sessionerna har legat på;

+250kr

+75kr

-150kr Topptriss Q med A kicker som sprang in i kåk. Borde foldat och sparat 75kr.

+160kr

 

Rullen strax över 1500 kronor.

 

Dagens LOB; "Den gamla kåta kvinnan skrek. "Krig är krig Våldta mig!""

 

Med tanke på Lars-Olof Bengtsons nivå på humor så har väl alla förstått att han är göteborgare?

 

/Patfor

 

Ps Måste snart börja redogöra för mina förkultiveringsframsteg vad gäller grönsaksodling i dagboken. Broccolin är först upp! Ds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför?

Jag minraisar ganska frekvent, och uppvisar (oftast :-D ) bra resultat.

 

Jag gillar också att minraisa i rätt lägen :-), men minraisar som floppen i den här handen:

 

"Brutal öppning på 2 bord ikväll; 1010 i sen pos på 2,5/5 bordet, 4 limpare, jag raisar till 5 BB. 2 synare. Flop 882 med 2 hjärter. Ena killen bettar 7BB och jag raisar med lika mycket, båda synar. Kommer en fyra och jag går allin, syn båda. Högt kort på river. Ena killen visar upp 84 för kåk och den andra par i sexor. Kul syner preflop...."

 

känns inte så heta. Känns som en typisk minraise för att "jag vill veta var jag står men vill inte riskera för mycket. oj då han synade flopen, puuuuuush på turn", och så var hela stacken inne ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit, kan man odla broccoli i sverige? Det e ju mastodontgott! 8-)

 

Jesus Jens! Klart man kan odla broccoli i Sverige, har även blomkål och purjolök på förkultivering. Sedan om jag lyckas få till det är ju en annan femma!:lol: Fast jag har EV+ i trädgårdslandet, grönsaker är mer lättlästa än pokerspelare!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHA! Jag är grym på datorer! :shock:

 

Lyckades igår få igång HH-konverteraren för SS handhistory, 25 000 händer in i PT, nice! Eller; trägen vinner, tog några timmar kan jag lova...:-(

 

Intressanta stats; visste att jag var lös, men inte så lös... Drygt 30% "volont..." , det är väl utan blindsen, eller hur? Låga suited conectors blöder rejält, likaså positon 7!? Även 99, 88 och 77 går back, medans de låga pocketparen plussar. 55 är en grym hand, men det hade jag på känn, den har träffat bra många gånger och gett fint betalt.

 

Skumt är att jag har minus på AQs men plus på AQo, likadant med AJs vs AJo. Spridda skurar i vilken position de går +/-. Kanske lite för litet underlag för att få fram rätt stats. Men 25 000 händer är inte lite, borde ge en fingervisning kan jag tycka. Har över 10BB/h på både 0,5/1 och 1/2 borden (10 000 händer på varje). Så egentligen är det ju bara till att nöta 1/2-bord, eftersom det är ungefär samma BB/h.

 

Återkommer med mer synpunkter när jag har lärt mig mer om PT och vad statsen står för.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 VPIP är inte dåligt på ett 5-bord. Speciellt inte om bordet är passivt pf, så att de låter dig limpa med sc. QUOTE]

 

Spelar ju 10-manna. Ligger ju med andra ord en bit över 30% floppar sedda om man räknar med blindsen. Kanske upp mot 40%?

 

Jerico som plussar stabilt på 2,5/5 har ju betydlugt lägre VPIP % än vad jag har. Har redan börjat tänka mer i banor om att spela tightare. På 0,5/1 och 1/2 spelar det kanske ingen större roll, speciellt inte ftersom jag i princip bara spelar bord med flopp% runt 50. Men ska jag upp så måste det nog tightas till en del.

 

Kan man ha en flop% på runt 30 och bordet i snitt har 50% så har man ju en liten edge redan från början då man har något bättre starthänder generellt.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stabil session nu ikväll, tänker aktivt på att bli tightare och hela tiden fokusera på vad fi kan ha. Fungerat väl. +160kr och rullen över 1600.

 

Stötte på en kille idag som på bordet som blev dissad för sitt tighta spel av en annan spelare. Då berättade han att vinstsnittet var 2K per dag. Undrade varför han inte gick upp i nivå. Han berättade då att det var så lönsamt att spela 0,5/1 så han matchade 2,5/5 resultat. Frågade vad han hade i BB/h. 75 i snitt över 500K händer!!!!

 

Kollade upp honom i min PT, bara 500 händer mot mig, hans uppgifter är nog sanna. Jesus Christ!

 

Broccolin växer sjukt bra, kanske går lite för fort. De ska ju inte planteras ut ännu på en och en halv månad.

 

Köpt pumpafrön till min och morbror Jans årliga pumpatävling. American Giant med pumpor som kan nå över 100kg. Lovar gott! Jan har vunnit 2 år i rad så jag måste lyckas i år. Förrförra året skulle min bror klippa gräset här, han klippte sönder pumpaplantorna vid söderväggen "-Jag trodde det var ogräs!" försvarade ha sig med, vem f-n tror att 2 meter långa plantor med blad som dasslock är ogräs? Hade han inte varit större och starkare än mig så hade han fått ett kok stryk...:lol: Efter min utskällning lovade han dyrt och heligt att aldrig mer klippa gräset hos mig igen, håller det än så länge.... Han och Jens kanske skulle starta en handelsträdgård!!! :lol:

 

Förra året så sket sig förkultiveringen på något sätt, de bara slutade växa trots fin jord, stora krukor och gödning. Tror lillebror hällde gift i krukorna för att jävlas med mig! Otroligt laddad i år, måste upp över minst 25 kilo för att vara med i matchen. Ingen har vunnit med en pumpa under 25 kilo något år. Ska fuska lite genom att använda väv över plantorna hela juni. Håll tummarna för mig!

 

Nu ska jag fördjupa mig lite i PT och kanske ta tag i att få in GT också.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stabil session nu ikväll, tänker aktivt på att bli tightare och hela tiden fokusera på vad fi kan ha. Fungerat väl. +160kr och rullen över 1600.

 

Stötte på en kille idag som på bordet som blev dissad för sitt tighta spel av en annan spelare. Då berättade han att vinstsnittet var 2K per dag. Undrade varför han inte gick upp i nivå. Han berättade då att det var så lönsamt att spela 0,5/1 så han matchade 2,5/5 resultat. Frågade vad han hade i BB/h. 75 i snitt över 500K händer!!!!

 

Kollade upp honom i min PT, bara 500 händer mot mig, hans uppgifter är nog sanna. Jesus Christ!

 

Broccolin växer sjukt bra, kanske går lite för fort. De ska ju inte planteras ut ännu på en och en halv månad.

 

Köpt pumpafrön till min och morbror Jans årliga pumpatävling. American Giant med pumpor som kan nå över 100kg. Lovar gott! Jan har vunnit 2 år i rad så jag måste lyckas i år. Förrförra året skulle min bror klippa gräset här, han klippte sönder pumpaplantorna vid söderväggen "-Jag trodde det var ogräs!" försvarade ha sig med, vem f-n tror att 2 meter långa plantor med blad som dasslock är ogräs? Hade han inte varit större och starkare än mig så hade han fått ett kok stryk...:lol: Efter min utskällning lovade han dyrt och heligt att aldrig mer klippa gräset hos mig igen, håller det än så länge.... Han och Jens kanske skulle starta en handelsträdgård!!! :lol:

 

Förra året så sket sig förkultiveringen på något sätt, de bara slutade växa trots fin jord, stora krukor och gödning. Tror lillebror hällde gift i krukorna för att jävlas med mig! Otroligt laddad i år, måste upp över minst 25 kilo för att vara med i matchen. Ingen har vunnit med en pumpa under 25 kilo något år. Ska fuska lite genom att använda väv över plantorna hela juni. Håll tummarna för mig!

 

Nu ska jag fördjupa mig lite i PT och kanske ta tag i att få in GT också.

 

/Patfor

 

Wow! Det låter ju onekligen coolt.

Vem är den här killen så man kan hålla sig borta från honom?

PT vore kanske bra att skaffa och få lite mer koll på sitt spel. Jag plussar mellan 150 till 400 per session på 0.5/1, men jag känner att jag kanske blöder bort lite pengar med onödigt spel. Främst att jag får fancy play syndrome och börjar repersentera saker på brädan med knepiga reraisar osv. Det är eg skitkorkat eftersom genomsnittskillen på 0.5/1 inte tänker överhuvudtaget.

 

Hoppas den nya insikten och de digitala hjälpmedlen ger dig en ökad boost i spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow! Det låter ju onekligen coolt.

Vem är den här killen så man kan hålla sig borta från honom?

PT vore kanske bra att skaffa och få lite mer koll på sitt spel. Jag plussar mellan 150 till 400 per session på 0.5/1, men jag känner att jag kanske blöder bort lite pengar med onödigt spel. Främst att jag får fancy play syndrome och börjar repersentera saker på brädan med knepiga reraisar osv. Det är eg skitkorkat eftersom genomsnittskillen på 0.5/1 inte tänker överhuvudtaget.

 

Hoppas den nya insikten och de digitala hjälpmedlen ger dig en ökad boost i spelet!

 

Han läser min dagbok så han får presentera sig själv om han så önskar, han såg i alla fall stabil ut kan jag lova!

 

Halvtimmes spel nu på morgonen med ett plus på 150 kronor och rullen över 1800kr. Hoppas det goda spelet håller i sig, fick trevlig träff på pocket 33 med en flopp på 322 med 2 hjärter som tomten drog på med sina Q4h. Det kostade honom hela hans stack på 25BB på 1/2. Hmmm, man undrar ibland om de reflekterar över vad betsen står för. Första bettat var på 7BB i en 4BB pot och andra var 12BB och sedan ett bet för att tömma honom. Vad han hade på riversynen? Q hög naturligtvis....:lol:

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var lite småirriterad på spelet ikväll, flöt inte riktigt som det borde. Så fort jag byggt lite stack så kom utdragningen och plusset var borta. Inga stora summor, jag var rätt bra på att folda de stora omslagen, men ändå irriterande att pendla mellan +50 och +-0 gång på gång. Så jag hade lite semitilt och gör ett äkta tomtemove; se och bli impade av klonkninsskillzen! :oops:

 

***** Hand 269522374 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 17 mars 2007 21:20:06

Adam 38 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Tultan (202.40)

Plats 2: Willy_V (171.50)

Plats 3: Lusill (153.50)

Plats 4: lösgös (83.12)

Plats 5: sempa1 (31.65)

Plats 6: jamtblues (15.95)

Plats 7: AcidSpy (103.50)

Plats 8: budsel (59.95)

Plats 9: minoz (214.15)

Plats 10: 4me2 (72.20)

Willy_V lägg LM 0.50

Lusill lägg SM 1.00

** Giv **

AcidSpy [8k, 9k] En äkta Jericohand, dålig pos men bara

köra!

 

*** Bet Runda 1 ***

lösgös Lägg

sempa1 Syna 1.00

jamtblues Lägg

AcidSpy Höj till 5.00

budsel Lägg

minoz Lägg

4me2 Lägg

Tultan Syna 5.00

Willy_V Syna 5.00

Lusill Lägg

sempa1 Syna 5.00

*** Flop(Board): *** : [4k, Knh, 7s] Hålstege+ 1 klöver

inte illa! :-) Valuebet för att se var jag står.

 

*** Bet Runda 2 ***

Willy_V Passa

sempa1 Passa

AcidSpy Satsa 8.00

Tultan Syna 8.00

Willy_V Höj till 20.00 AJ, AJ! Troligtvis triss med 44 eller 77, JJ hade höjts pre.

sempa1 Lägg

AcidSpy Syna 20.00 Steker denna kan jag meddela! Synar och jag är en officiell tomte!

Tultan Lägg

 

*** Turn(Board): *** : [4k, Knh, 7s, Dk] Gött en klöver till!

*** Bet Runda 3 ***

Willy_V Satsa 83.00 AJ, AJ, AJ! Slår sönder allt vad odds heter....

AcidSpy All-in 78.50 Shit the same. SYYYYYYYYYYYYN!

 

*** River(Board): *** : [4k, Knh, 7s, Dk, 5k] LOOOOOOOL!

*** Showdown *** : Rake: 5.65 Totalpott: 220.35

Willy_V [7r, 7h] Triss i sjuor Vinst :0.00

AcidSpy [8k, 9k] Färg med högsta kort dam Vinst :220.35

 

Slutade strax efter denna, turen var nog förbrukad. +160kr, rullen runt 2000kr.

 

Förkultiverat tomater idag, ett helt minidrivhus med olika cocktailtomater, vanliga och bifftomater. Blir nice i krukorna mot söderväggen i sommar! Blomkålen har kommit upp, nästan lika snabb som broccolin. Men basilikan var snabbast; 3 dygn så var den på G!

 

Sov gott folks, ska jag förhoppningsvis göra. Haft 4 barn i huset (1-5 år) i dag så man är lite mer bombad i skallen än vanligt.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort förmiddagssession, finns lite annat att göra... Slutade +50kr, borde varit betydligt mer, men idag var det min tur att bli utdragen. Iofs hade detta färgdrag något bättre odds än min tomtesyn igår, men jag är ändå favorit mot honom...

 

***** Hand 269946418 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 18 mars 2007 10:31:13

Bertil 37 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: VonBo (295.45)

Plats 2: Mr.Lee (239.30)

Plats 3: AcidSpy (124.80)

Plats 4: Ricky76 (85.15)

Plats 5: jonneboy (22.00)

Plats 6: Bluffsyn (420.55)

Plats 7: riffraff (0.00)

Plats 8: turbin59 (29.87)

Plats 9: kizzquiz (177.42)

Plats 10: rillek (228.45)

Bluffsyn lägg LM 1.00

turbin59 lägg SM 2.00

 

** Giv **

AcidSpy [9s, 10r]

 

*** Bet Runda 1 ***

kizzquiz Lägg

rillek Syna 2.00

VonBo Lägg

Mr.Lee Syna 2.00

AcidSpy Syna 2.00 Äkta Acid limp, gillar det..

 

Ricky76 Syna 2.00

Bluffsyn Syna 2.00

turbin59 Passa

 

*** Flop(Board): *** : [Kns, 7s, 8k] Klonk!

*** Bet Runda 2 ***

Bluffsyn Satsa 56.00 Niiiice! :-) Sätter honom på triss.

turbin59 Lägg

rillek Lägg

Mr.Lee Lägg

AcidSpy All-in 122.80 Bara bomba!

Ricky76 All-in 83.15 Du är slagen! Triss eller färgdrag.

Bluffsyn Syna 122.80 Du är slagen!

 

*** Turn(Board): *** : [Kns, 7s, 8k, Ks] HATA! Fattar att det inte var bra.

 

*** River(Board): *** : [Kns, 7s, 8k, Ks, Er]

 

*** Showdown *** : Rake: 8.50 Totalpott: 332.25

AcidSpy [9s, 10r] Stege med högsta kort knekt Vinst :70.80

Ricky76 [5s, Es] Färg med ess i topp Vinst :261.45

Bluffsyn [8r, 7r] Två par, åttor och sjuor Vinst :0.00

 

Om det inte hade varit för spaderturnen så hade jag varit upp 300kr denna session, synd. 16 outs för sin färg då jag hade ett spader. 68% favorit och så mycket pengar i potten, händer inte varje pot...

 

Snart lunch hos parenteserna, alltid lyxigt att inte beöva laga mat och diska!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort session ikväll också, har lekt bilmekaniker ikväll och bytt olja och filter på fården. Mina fina tjänstemannahänder är alldeles oljiga...:lol: Blir till att baka matbröd för hand i morgon så oljan försvinner!

 

+56kr på sessioenen och rullen över 2100kr. Lider med stackars Jens som bustade på bubblan i NMP-kvalet.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får jag följa med o fiska kräftor som tröst?

(Ja, jag kommer sno alla de största :mrgreen: )

 

6 månader till dess Jens, lång väntan på tröst...:-) Men visst kan du få följa med och ta upp lite kräftor i i augusti. Klart att du som är highroller kommer ta dom största.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

200kr back på morgonens session, ska egentligen inte vara möjligt med 4 bord öppna och inget med flop% under 50% och 2 bord med snittpotter över 50BB, de andra 2 runt 30BB. Men flyter det inte i de viktiga potterna så är det svårt att plussa. Rullen under 2000kr, vilket jag hade hoppats slippa se. Hade räckt med en plussession till och jag had nog varit på säkra sidan. Får se det som att en dålig start på veckan borgar för en bra fortsättning...:roll:

 

En av händerna som inte fungerade under sessionen, han vet ju att han är 2a på turn men synar ner ändå. Borde kanske dunkat in mina sista 15kr också på turn för att fått en allin som varit mer avskräckande. Men vill ju iofs ha syn eftersom jag med största sannolikhet leder och kommer med stor sannolikhet vinna potten.

 

***** Hand 270800996 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 19 mars 2007 07:48:25

Bertil 37 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Gitos (108.40)

Plats 2: Bolio (357.40)

Plats 3: M_Åhlberg (229.43)

Plats 4: AcidSpy (107.75)

Plats 5: BATIPAN (9.60)

Plats 6: Essbeef (208.65)

Plats 7: svessess (747.82)

Plats 8: Sunrise (65.85)

Plats 9: Eewa (198.93)

Plats 10: yoshua7 (211.37)

svessess lägg LM 1.00

Sunrise lägg SM 2.00

 

** Giv **

AcidSpy [7r, 5r]

 

*** Bet Runda 1 ***

Eewa Lägg

yoshua7 Syna 2.00

Gitos Syna 2.00

Bolio Lägg

M_Åhlberg Höj till 6.00

AcidSpy Syna 6.00

BATIPAN Lägg

Essbeef Syna 6.00

svessess Lägg

Sunrise Lägg

yoshua7 Syna 6.00

Gitos Syna 6.00

 

*** Flop(Board): *** : [4r, 6r, Eh] Öppen färgstege, inte dumt!

*** Bet Runda 2 ***

yoshua7 Passa

Gitos Passa

M_Åhlberg Satsa 16.00

AcidSpy Syna 16.00 Självklar syn.

Essbeef Lägg

yoshua7 Lägg

Gitos Lägg

 

*** Turn(Board): *** : [4r, 6r, Eh, Knr] Klonk!*** Bet Runda 3 ***

M_Åhlberg Satsa 20.00

AcidSpy Höj till 70.00

M_Åhlberg Syna 70.00 Hmm, AJ, triss eller Ar.

 

*** River(Board): *** : [4r, 6r, Eh, Knr, Er] NEEEEEJ!

*** Bet Runda 4 ***

M_Åhlberg Satsa 32.00

AcidSpy All-in 15.75 Bara betala av trots att jag vet jag är 2a.

*** Showdown *** : Rake: 5.90 Totalpott: 230.60

M_Åhlberg [Kns, Ek] Kåk Vinst :230.60

 

Bara ta nya tag! Höres!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han läser min dagbok så han får presentera sig själv om han så önskar, han såg i alla fall stabil ut kan jag lova!

 

75bb/100 är på PL 0,5/1, annars har jag 60bb/100 på 0,5/1 NL.. finns några till på samma nivå med de resultaten. Efter en timmes spel ikväll är jag 1100bb+ än så länge. :-) (br >100k så är nog lite överrullad..)

 

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - Monday, March 19, 2007 9:41:27 PM

Adam 25 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Guiden (50.00)

Plats 2: Matsarne (156.34)

Plats 3: roadmaster (53.35)

Plats 4: berra8 (131.60)

Plats 5: hermannon (134.60)

Plats 6: Grisapan (196.50)

Plats 7: poppers (204.35)

Plats 8: kungrikard (440.05)

Plats 9: oveone (207.30)

Plats 10: Ngogo (53.00)

roadmaster lägg LM 0.50

berra8 lägg SM 1.00

** Giv **

kungrikard [Kh, 10h]

*** Bet Runda 1 ***

hermannon Syna 1.00

Grisapan Lägg

poppers Syna 1.00

kungrikard Syna 1.00

oveone Lägg

Ngogo Syna 1.00

Guiden Passa

Matsarne Höj till 3.00

roadmaster Syna 3.00

berra8 Syna 3.00

hermannon Syna 3.00

poppers Syna 3.00

kungrikard Syna 3.00

Ngogo Lägg

Guiden Lägg

*** Flop(Board): *** : [Er, Kns, Dk]

*** Bet Runda 2 ***

roadmaster Passa

berra8 Passa

hermannon Passa

poppers Passa

kungrikard Satsa 12.00

Matsarne Syna 12.00

roadmaster Lägg

berra8 Lägg

hermannon Syna 12.00

poppers Lägg

*** Turn(Board): *** : [Er, Kns, Dk, 2s]

*** Bet Runda 3 ***

hermannon Passa

kungrikard Satsa 90.00

Matsarne Syna 90.00

hermannon Lägg

*** River(Board): *** : [Er, Kns, Dk, 2s, 7h]

*** Bet Runda 4 ***

kungrikard Satsa 48.00

Matsarne All-in 51.34

kungrikard Syna 51.34

*** Showdown *** : Rake: 8.45 Totalpott: 330.23

Matsarne [Eh, Kr] Par i ess Vinst:0.00

kungrikard [Kh, 10h] Stege med ess i topp Vinst:330.23

 

Köp in med 200bb, överbetta alla calling stations och spela inte låga sc är mina bästa tips för 0,5/1.

 

GL /kungrikard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...