Gå till innehåll

AcidSpy, konsumtionsgrind i sommar.


Patfor

Recommended Posts

Asså, höj preflop snälla nån. Höj till 30 och straffa limparna samt sålla ut skithänder som kan dra ut dig för billigt och göra just denna typ av flopp dyr för dig. På floppen beta och får du syn här i en 6-vägs limp-pott skulle jag anta att jag är slagen och c/f mot stora bets (syna små) resten av gatorna.

 

Om jag vore någon av fi efter dig här preflop typ o3h skulle jag höja med väldigt bred HD och sätta dig i skiten med lättdominerad hand OOP, bara dåligt att haka på limp-tåget om du inte har en implicita-odds-hand såsom suitat ess eller litet pocket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ok. Limpa AQo är inte min grej.

 

På floppen är det naturligt att beta ut. Men på turn, passar ni båda då? Varför passar du? Ingenting är väl ofarligt mot en fi som limpat från sb i en flrevägspott? Vad som helst i färg är en möjlig hand. Ett tvåpar är väl högst sannolikt här. Han kan ha velat c/r:a turn, men c/r:a river känns konstigt här. Vill han ha mer pengar borde han beta ut. Tycker du betar för mycket på river också. Bättre att beta mellan 1/4 - 1/2 pott för värde av sämre damer eller lägre par. Jag är dock benägen att folda river (men inte alltid) - gillar inte när det är sb eller bb som man sitter med ett ensamt par mot i en limpad flervägspott.

 

Limpar pre pga att jag egentligen inte vill spela handen och riskera min vinst på 100 kronor. Har tagit bort rivern från handen, det du ser är min limpsyn pre, bet 20 kr på flop, 55 kr på turn och fi;s omslag på lika mycket till. återkommer till river och hur det gick senare.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså, höj preflop snälla nån. Höj till 30 och straffa limparna samt sålla ut skithänder som kan dra ut dig för billigt och göra just denna typ av flopp dyr för dig. På floppen beta och får du syn här i en 6-vägs limp-pott skulle jag anta att jag är slagen och c/f mot stora bets (syna små) resten av gatorna.

 

Om jag vore någon av fi efter dig här preflop typ o3h skulle jag höja med väldigt bred HD och sätta dig i skiten med lättdominerad hand OOP, bara dåligt att haka på limp-tåget om du inte har en implicita-odds-hand såsom suitat ess eller litet pocket.

 

Visst ska jag inte limpa handen pre, vet det och gör det aldrig i vanliga fall, men var så mån om att gå vinst på ett 2,5/5 bord att då blev det så här (hade inte tid att spela mer). Vet att det är uselt spel pre, inget snack om saken.

 

Tror du jag är slagen på floppen här? Kommentera resten av handen och vad du sätter fi på är du snäll. Du har alltid intressanta aspekter med dig i din dagbok. Shoot man!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limpar pre pga att jag egentligen inte vill spela handen och riskera min vinst på 100 kronor. Har tagit bort rivern från handen, det du ser är min limpsyn pre, bet 20 kr på flop, 55 kr på turn och fi;s omslag på lika mycket till. återkommer till river och hur det gick senare.

 

/Patfor

 

Så nu har jag väckt andra hjärnhalvan med :) I alla fall, c/r på turn är inte kul där. Antingen triss eller vilket tvåpar som helst sätter jag fi på. Har du ingen tydlig read är det bara att dumpa handen (du vill ju inte spela den ändå och du vill inte riskera något som du sagt). Jag är också benägen att försöka hålla nere potten på turn då vi bara har ett par och fi är en limpande SB som har en handdistribution som i en flervägspott är extremt vid.

 

Jag aaaaaanar att du synade eftersom du återkommer till river ;) Och jag blir inte förvånad om fi pushat en gutshot eller vad som, men det är irrelevant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är en okänd shortstack och har limpat i SB efter ett gäng limpers. Således är hans HD = any two cards.

 

På floppen (som 6 pers ser), bettar du och fi synar. Han har här ett par eller bättre. Troligen Q eller 8 minst, men om han är lite tänkande så inser han att det är 6(!) pers som såg floppen och han behöver därför ha nåt ganska bra för att ha den bästa handen, så tror hans HD är ganska viktad mot 2 par, set eller Q. Q är inte så värst sannolikt, utan tror mer på de händer som slår dig.

På turn bettar du ut starkt och han pushar in, tror att du nästan garanterat är slagen av 2 par eller set här. Det mest komiska skulle självklart vara om han har typ KK (ser såna spel varje dag).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är en okänd shortstack och har limpat i SB efter ett gäng limpers. Således är hans HD = any two cards.

 

På floppen (som 6 pers ser), bettar du och fi synar. Han har här ett par eller bättre. Troligen Q eller 8 minst, men om han är lite tänkande så inser han att det är 6(!) pers som såg floppen och han behöver därför ha nåt ganska bra för att ha den bästa handen, så tror hans HD är ganska viktad mot 2 par, set eller Q. Q är inte så värst sannolikt, utan tror mer på de händer som slår dig.

På turn bettar du ut starkt och han pushar in, tror att du nästan garanterat är slagen av 2 par eller set här. Det mest komiska skulle självklart vara om han har typ KK (ser såna spel varje dag).

 

Thx Jerico, vi tänker inte helt lika du och jag....:-)

 

Fi sitter i SB och limpar in, kan han verkligen gjort det med 82? Spelar man 82 ens i SB, med 5 limpare, eller? Har han floppat 2 paret redan på floppen så måste det vara Q8. Att han har QQ på hand förefaller otroligt, vem vill ha 5 flopsyner med QQ? Troligtvis så kan han ha limpat in med 22 eller kanske 88 oxå. Även om en aggresiv spelare borde bettat hårt på 88 pre för att vinna direkt där eller isolera en alternativt två spelare. Jag sätter honom på QK eller QJ där han tror på sin kicker. Såg iofs säkert 5 spel på 100 händer där andraparet följde med både 5BB och 10BB bet på flop-turn-river.

 

Hans reraise på turn är ju helskum utifrån det kortet, hur kan en femma förbättra hans hand? Måste ju floppat något sådana fall och ställer om först på turn. Då snackar vi ju Q8 eller 88, alternativt 22. Inte något jag sätter honom på utifrån hans flopspel.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logiskt tänkande är ofta bra, logiskt tänkande i poker för ens egen del är bra så länge du inte antar att dina motståndare tänker logiskt, det gör de inte. :-D

 

Kommer från mannen som tror det är lördag hela veckan lång....;-)

 

/Patfor

 

Ps Jag är äckligt logisk, ibland! Ds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(i) Lågnivå, (ii) flervägspott och (iii) fi är SB och hade typ 1:11 i pottodds. Alla suited händer ingår i fi:s handdistribution så varför skulle inte 82, Q2, 52 etc inte vara möjliga?

 

Möjligt och möjligt... Sant att dessa händer kan vara aktuella, speciellt 52s, men synar man 4BB med 3e par på floppen? Troligtvis inte...

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klonkade NMP-sateliten ikväll, skönt, sparar jag 300 kronor i morgondagens turnering, hoppas på lika bra klonkingskillz då oxå!;-)

 

Brutal öppning på 2 bord ikväll; 1010 i sen pos på 2,5/5 bordet, 4 limpare, jag raisar till 5 BB. 2 synare. Flop 882 med 2 hjärter. Ena killen bettar 7BB och jag raisar med lika mycket, båda synar. Kommer en fyra och jag går allin, syn båda. Högt kort på river. Ena killen visar upp 84 för kåk och den andra par i sexor. Kul syner preflop....

 

1/2 bordet (oxå första varvet), SB och synar med Q9o. Flop J99, betar pot och får syn av BB. Lågt kort och bettar pot igen och får omslag med 30BB, synar och river är en K. Han bettar 30BB igen och jag synar. Han viker upp JJ för kåk. Ohöjd pre, hmmmm...

 

Semitilt sedan och klonkar en färg A hög utan odds på på turn på 2,5/5 bordet och får in hela stacken (350kr). Tömmer en kille på 1/2 bordet på 150kr med högre 2 par (har en hel novell om hans tomtespel på noten så det spelet var lätt). Ligger som mest 500kr upp trots starten på -370kr, sedan kostar en Q hög färg mot K hög färg (A på bordet en hel del). Slutar upp ca 250 kronor ikväll vilket jag är nöjd med, NMP:n var ju även värd 300kr.

 

Har fortfarande grymt svårt att spela storstackad, måste lära mig att kliva av när jag dubblat eller lite mer. Bättre ta ett nytt bord då.

 

Dagens pill 1; filéa vindruvor åt lilltjejen.

 

Dagens pill 2; filéa apelsinklyftor åt lilltjejen

 

Dagens tapp; 2 påsar kvalitetsöl och en påse Sauvignon Blanc från Systembolaget, lilltjejen på ena armen och husnyckel/3 systempåsar i andra. I påse gick i garageuppfarten. TILT! :cry: Faktum var att 3 av 5 öl klarade sig, inte illa!:-D Speciellt eftersom det var Staropramen som klarade sig, dom är ju så nice.... 2 Grolsch är förpassade till de sälla jaktmarkena.

 

Bara ladda för sateliten imorgon då, oddsen att nå topp 10% 2 ggr till på rad känns ju rätt betungande, men väl värt ett försök!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han får 2,5:1 i odds här och nu för syn, har 3 spelare efter sig att agera så han kan tro att han får bättre odds än så + att han lätt kan lägga andra-, tredjeparet vid reraise. Han kan ta en syn med 55 också för den delen. Det känns som du har för stort förtroende för spelarna på låga nivåer på nåt sätt. Det händer titt som tätt att fi synar med bottenpar för att sedan dra in nåt på turn och vinna en hel del pengar tack vare en väl dold hand. Du satsar ju tillräckligt på turn för att du ska vara commitad (i princip) vid omslag. Du menar att 5:an är ofarlig, så varför inte beta för värde (lite mindre) och samtidigt hålla potten nere om fi har triss eller tvåpar så du har utrymme att folda mot omslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brutal öppning på 2 bord ikväll; 1010 i sen pos på 2,5/5 bordet, 4 limpare, jag raisar till 5 BB. 2 synare. Flop 832 med 2 hjärter. Ena killen bettar 7BB och jag raisar med lika mycket, båda synar. Kommer en fyra och jag går allin, syn båda. Högt kort på river. Ena killen visar upp 84 för kåk och den andra par i sexor. Kul syner preflop....

 

Höj mer före floppen, potten ligger väl på 27,5 och att höja till 25 är nog för lite för att begränsa antalet syner. Att syna med 66 ärväl självklart om stackarna ärtillräckligt djupa. Hur kan fi få kåk med 84? Blir det inte tvåpar, eller är det höga kortet på river en 8:a?

 

Ska sluta gnälla på ditt spel snart - du gör vissa av mina misstag så jag får ta ut det på dig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj mer före floppen, potten ligger väl på 27,5 och att höja till 25 är nog för lite för att begränsa antalet syner. Att syna med 66 ärväl självklart om stackarna ärtillräckligt djupa. Hur kan fi få kåk med 84? Blir det inte tvåpar, eller är det höga kortet på river en 8:a?

 

Ska sluta gnälla på ditt spel snart - du gör vissa av mina misstag så jag får ta ut det på dig ;)

 

Skrev fel i handen, floppen var 882 naturligtvis, bra sett PaleRider! Håller med om att 66 är en ok syn, men synerna sedan är under all kritik enligt mig. 84 pre är enligt mitt sätt att se uselt spel pre, men det är min åsikt...:-) Sedan att jag överspelar och går allin är ju en annan femma...:oops: Fast jag var shortstackad jämfört med de andra på bordet då jag (som vanligt) köpt in mig för halvt inköp = 50BB.

 

Du får gärna dissa mitt spel, ser det som konstruktiv kritik och hoppas det kan förbättra mitt spel! Fortsätt dissa, helt ok!

 

Grymt laddad inför NMP-sateliten om 10 minuter, åker väl med AA mot AK efter en kvart eller ngt.... Får se om jag hittar något 2,5/5 bord jag kan börja med att backa några hundra kronor på.... :lol:

 

Höres!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ute ur NMP-sateliten i miten av fältet, KJ i sen pos. Bettar 4BB pre och får syn av semitomte som spelat allt möjligt, nu A3o. Flopp A, med stegdrag för mig, han bettar 3BB och jag går allin 7BB. Syn och hans A håller. Inte mycket att snacka om, måste ha flyt med dom potterna när man är short.

 

2,5/5 starterna börjar bli löjliga. 3e handen floppar färgdrag och öppet stegdag med J9, kliver av på river oträffat, -150 kronor. TPTK 2 ggr som bluffas ena gången med allin när stegdraget turnas -100kr, och rivras bort av 2 par andra gången -200kr. Sedan kommer handen nedan som verkar hända gång på gång i början av spelen. Inget fel på hans preflopsyn, men hur kommer det sig att dessa händer träffar så klockrent när jag har ett överpar?

 

Har någon oddsen för hur stor chansen är att han floppar, 2par, triss, färg, stege eller kåk?

 

***** Hand 262636984 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 10 mars 2007 17:24:25

David Turbo 1 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: claes (960.00)

Plats 2: _chip (587.81)

Plats 3: SirJohne (599.20)

Plats 4: Anna Book (1287.97)

Plats 5: guttegrann (0.00)

Plats 6: AcidSpy (275.00)

Plats 7: Petertz (460.00)

Plats 8: Peppas 18 (542.28)

Plats 9: Luvan (933.05)

Plats 10: mpee (1021.45)

Petertz lägg LM 2.50

Peppas 18 lägg SM 5.00

** Giv **

AcidSpy [Er, Ek]

 

*** Bet Runda 1 ***

Luvan Lägg

mpee Lägg

claes Syna 5.00

_chip Lägg

SirJohne Lägg

Anna Book Lägg

AcidSpy Höj till 20.00

Petertz Lägg

Peppas 18 Lägg

claes Syna 20.00

 

*** Flop(Board): *** : [5h, 7s, 7h]

*** Bet Runda 2 ***

claes Passa

AcidSpy Satsa 55.00

claes Syna 55.00

 

*** Turn(Board): *** : [5h, 7s, 7h, 3s]

*** Bet Runda 3 ***

claes Passa

AcidSpy Satsa 95.00

claes Höj till 190.00

AcidSpy All-in 200.00

claes Syna 200.00

 

*** River(Board): *** : [5h, 7s, 7h, 3s, Ds]

*** Showdown *** : Rake: 13.90 Totalpott: 543.60

claes [7k, 6k] Triss i sjuor Vinst :543.60

AcidSpy [Er, Ek] Två par, ess och sjuor Vinst :0.00

 

Kul! -750 kr på drygt 15 minuter. Lämnade detta bord efter denna hand. Andra 2,5/5 bordet hade jag 150kr kvar på och 100 på ett 1/2-bord. Slutade innan middagen på -67 kronor och ska göra ett nytt frest med ett 2,5/5 bord om jag hittar något med en flop% över 40. Ska spela löjligt safe, inte ens fundera på att betta mycket på en hand som inte är oslagbar!:roll:

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SJUUUUUUUUUUKT! Nu är 2,5/5 spelat löjligt! Ska inte spela där mer innan midsommar! Ska maila SS och be dom ta bort riggen mot mig.

 

Konspirationsteorierna om valda kort från SS slumpgenerator för att maximera raken börjar infinna sig....

 

Borde bettat allin på floppen på alla 3 händerna, men ska ju inte behövas, ska inte bli utdragen så här i alla fall. Tappade 700kr på minde än 10 minuter på 2,5/5. Att sedan motriggen hugger in på 1/2 gör ju inte det hela bättre... Tappar 15% av bankrullen i kväll eller typ 1000kr vilket är mitt maxtak per dygn. Blir en jobbigt att ta igen detta, men nu blir det 0,5/1 och 1/2 i fortsättningen.

 

***** Hand 262791989 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 10 mars 2007 19:57:28

David Turbo 1 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Coyootee (864.95)

Plats 2: bapu (750.30)

Plats 3: eddya (228.90)

Plats 4: Anna Book (215.85)

Plats 5: Guran73 (466.10)

Plats 6: Hakkon (1030.85)

Plats 7: AcidSpy (240.00)

Plats 9: Lukk (1031.70)

Plats 10: LP60 (179.85)

Hakkon lägg LM 2.50

AcidSpy lägg SM 5.00

** Giv **

AcidSpy [Kr, 10h]

*** Bet Runda 1 ***

Lukk Lägg

LP60 Syna 5.00

Coyootee Höj till 15.00

bapu Lägg

eddya Lägg

Anna Book Syna 15.00

Guran73 Lägg

Hakkon Syna 15.00

AcidSpy Syna 15.00

LP60 Syna 15.00

 

*** Flop(Board): *** : [Kk, Dk, Ks]

*** Bet Runda 2 ***

Hakkon Passa

AcidSpy Passa Ska checkraisa Coyootee här!

LP60 Passa

Coyootee Passa

Anna Book Passa

 

*** Turn(Board): *** : [Kk, Dk, Ks, 2s]

*** Bet Runda 3 ***

Hakkon Passa

AcidSpy Satsa 55.00 Bettar nästan pot, känns bra!

LP60 Syna 55.00

Coyootee Lägg

Anna Book Syna 55.00

Hakkon Lägg

*** River(Board): *** : [Kk, Dk, Ks, 2s, 8k] Ingen bra river, men måste satsa!*** Bet Runda 4 ***

AcidSpy Satsa 55.00

LP60 Syna 55.00

Anna Book All-in 145.85

AcidSpy Syna 145.85 90 kr för 500kr, bara syna.

LP60 All-in 109.85

*** Showdown *** : Rake: 16.00 Totalpott: 625.55

Anna Book [2k, Ek] Färg med ess i topp Vinst :625.55

AcidSpy Visar ej Vinst :0.00

LP60 [Eh, Knh] Par i kungar Vinst :0.00

 

***** Hand 262797728 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 10 mars 2007 20:03:00

David Turbo 1 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Coyootee (1284.10)

Plats 2: bapu (745.30)

Plats 3: eddya (502.45)

Plats 4: Anna Book (520.55)

Plats 5: Guran73 (461.10)

Plats 6: Hakkon (1000.00)

Plats 7: AcidSpy (281.65)

Plats 8: Goda Goda (115.00)

Plats 9: Lukk (649.20)

Plats 10: arpi (87.50)

Coyootee lägg LM 2.50

bapu lägg SM 5.00

** Giv **

 

AcidSpy [3s, 3h]

*** Bet Runda 1 ***

eddya Lägg

Anna Book Lägg

Guran73 Lägg

Hakkon Lägg

AcidSpy Syna 5.00

Goda Goda Lägg

Lukk Lägg

arpi Höj till 10.00

Coyootee Lägg

bapu Syna 10.00

AcidSpy Syna 10.00

 

*** Flop(Board): *** : [Kr, 9s, 3r]

*** Bet Runda 2 ***

bapu Passa

AcidSpy Satsa 15.00

arpi Syna 15.00

bapu Höj till 30.00

AcidSpy Höj till 90.00 Bet pot, reraise på raisen, presenterar en stark hand.

arpi All-in 77.50

bapu Höj till 150.00

AcidSpy All-in 271.65 Fatta att jag har triss!

bapu Syna 271.65 Idiot!

*** Turn(Board): *** : [Kr, 9s, 3r, 7r]

 

*** River(Board): *** : [Kr, 9s, 3r, 7r, Dr]

 

*** Showdown *** : Rake: 16.30 Totalpott: 637.00

bapu [Ks, 9r] Färg med högsta kort kung Vinst :637.00

AcidSpy [3s, 3h] Triss i treor Vinst :0.00

arpi [Kh, Dh] Två par, kungar och damer Vinst :0.00

 

 

***** Hand 262838470 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 10 mars 2007 20:47:19

Bertil Turbo 10 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Orkel7 (161.70)

Plats 2: frispel (350.30)

Plats 3: dbc (376.12)

Plats 4: gasolin (210.40)

Plats 5: vicke47 (196.14)

Plats 6: waltz (422.95)

Plats 7: Net (111.00)

Plats 8: AcidSpy (232.60)

Plats 9: rillek (156.78)

Plats 10: panton (648.48)

frispel lägg LM 1.00

dbc lägg SM 2.00

** Giv **

AcidSpy [Ds, Dh]

 

*** Bet Runda 1 ***

gasolin Lägg

vicke47 Syna 2.00

waltz Lägg

Net Lägg

AcidSpy Höj till 10.00

rillek Lägg

panton Lägg

Orkel7 Lägg

frispel Lägg

dbc Syna 10.00

vicke47 Syna 10.00

 

*** Flop(Board): *** : [Dk, Kh, 10h]

*** Bet Runda 2 ***

dbc Satsa 4.00

vicke47 Syna 4.00

AcidSpy Höj till 24.00 Presenterar stege eller triss, eller?dbc Lägg

vicke47 Höj till 44.00

AcidSpy Höj till 114.00 Är jag inte tydlig?

vicke47 Höj till 184.00

AcidSpy All-in 222.60

vicke47 All-in 186.14

*** Turn(Board): *** : [Dk, Kh, 10h, Ek]

*** River(Board): *** : [Dk, Kh, 10h, Ek, 2r]

*** Showdown *** : Rake: 10.15 Totalpott: 397.13

vicke47 [Er, Eh] Triss i ess Vinst :397.13

AcidSpy [Ds, Dh] Triss i damer Vinst :0.00

 

Vem synar bara med AA pre på 5BB?

 

Trist kväll, borde ju varit en tusing upp, men istället ner en tusing pga en ruter, en klöver och ett A som drog ut mig allihop i de stora potter jag spelade! Slut på whinandet, ska "whina" :lol: en Sauvignon Blanc istället!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SJUUUUUUUUUUKT! Nu är 2,5/5 spelat löjligt! Ska inte spela där mer innan midsommar!

 

Skönt det är midsommar! :-)

 

Några hundra upp på 2,5/5-borden trots att jag tappar rejält på ett av de 2 borden. Verkar inte gå att vända en dålig start på ett bord.

 

Denna kommer inte så ofta, spelar den iofs uselt på river, men jag hade inte fått mer betalt ändå enligt fi.

 

***** Hand 263320600 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 11 mars 2007 11:01:42

David 7 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: AcidSpy (564.77)

Plats 2: mekon96 (450.00)

Plats 3: Allinbutt (360.00)

Plats 4: Bolio (283.85)

Plats 5: saxokam (192.60)

Plats 6: PIEBODA (237.56)

Plats 7: lowlife (1676.10)

Plats 8: MrKingen (421.65)

Plats 9: ComboNoSix (1099.05)

Plats 10: PRE4 (110.00)

Bolio lägg LM 2.50

saxokam lägg SM 5.00

 

** Giv **

AcidSpy [10h, Eh]

 

*** Bet Runda 1 ***

PIEBODA Lägg

lowlife Lägg

MrKingen Syna 5.00

ComboNoSix Lägg

PRE4 Lägg

AcidSpy Höj till 20.00

mekon96 Syna 20.00

Allinbutt Lägg

Bolio Lägg

saxokam Lägg

MrKingen Syna 20.00

 

*** Flop(Board): *** : [Dh, Knh, 8r]

*** Bet Runda 2 ***

MrKingen Passa

AcidSpy Satsa 30.00

mekon96 Syna 30.00

MrKingen Lägg

 

*** Turn(Board): *** : [Dh, Knh, 8r, Kh]

*** Bet Runda 3 ***

AcidSpy Satsa 25.00

mekon96 Höj till 50.00

AcidSpy Höj till 75.00 Höjt mer?

mekon96 Syna 75.00

 

*** River(Board): *** : [Dh, Knh, 8r, Kh, 9h]

*** Bet Runda 4 ***

AcidSpy Passa

mekon96 Passa

*** Showdown *** : Rake: 6.90 Totalpott: 270.60

AcidSpy [10h, Eh] Royal straight flush Vinst :270.60

mekon96 Visar ej Vinst :0.00

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Battans vilken beslutsångest jag har, bankrullen är på ca 6000kr och håller därmed för 30 fulla (100BB) inköp på SS 1/2. Har ju dock som mål att jobba mig uppåt, i första hand bli stabil på 2,5/5. Ska jag ha 30st 100B inköp på 2,5/5 så ska ju rullen vara på 15000kr. Känns ju lagom kul att dra in 9000 till på 1/2-nivån. Förstår ju själv att det säkert rör sig om en process fram till sommaren.

 

Stämmer spelet lite med en uns medrigg så är ju 2,5/5-bord ett bra mycket snabbare alternativ till att bygga rulle. Dock så finns det inte en möjlighet att köra med 100BB inköp med 6000kr, räcker bara till 12 inköp. No way! Alternativet är att spela 50Bb inköp och då har jag ju över 20 st. Något i underkant, men skulle kunna fungera.... Fast shortstackad på vissa 2,5/5-bord är tungt, blir lätt r-vknullad av stora omslag som kostar hela inköpet och där man inte har något eget vapen med omslag vid nötterna eller uberdrag.

 

Hur gjorde ni när ni byggde rulle?

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har helt klart lösare BR-krav än vad jag har.

 

Jag startade mitt SvS-projekt med 100kr. spelade sng tills den var uppe i ca 1000kr, började sen på 0.5/1 tills den är uppe i 7000, sen blir det 1/2. Skulle den hamna under 6k då så blir det tillbaka till 0.5/1 igen.

 

Jag vet att det är överdrivet tajt med tanke på hur dåligt genomsnittskillen på SvS microlimits spelar, men jag vill inte kunna ha något att skylla på om jag skulle gula eller fylleslaska bort rullen.

 

Jag sätter mig inte på 2.5/5 förrän jag har 20k.

 

EDIT: Jag köper iofs alltid in för max. Projektet får ta den tid det tar helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har helt klart lösare BR-krav än vad jag har.

 

Jag startade mitt SvS-projekt med 100kr. spelade sng tills den var uppe i ca 1000kr, började sen på 0.5/1 tills den är uppe i 7000, sen blir det 1/2. Skulle den hamna under 6k då så blir det tillbaka till 0.5/1 igen.

 

Jag vet att det är överdrivet tajt med tanke på hur dåligt genomsnittskillen på SvS microlimits spelar, men jag vill inte kunna ha något att skylla på om jag skulle gula eller fylleslaska bort rullen.

 

Jag sätter mig inte på 2.5/5 förrän jag har 20k.

 

EDIT: Jag köper iofs alltid in för max. Projektet får ta den tid det tar helt enkelt.

 

Mmm, med fulla (200BB) inköp så är ju 7000kr en bit över 30 inköp, men ganska marginellt tightare BR-krav där, jag köper ju in för 50-75BB på 1/2 så jag har ju egentligen över 40 sådana inköp. Problemet uppstår ju mot 2,5/5 som är ett sånt stort hopp både BR-kravsmässigt, spelmässigt och variansmässigt.

 

Lutar väl mer och mer åt att gör ngt system med 2 st 1/2-bord med inköp på 75BB och ett 2,5/5-bord med 50BB för att se om det går att ha ett vinnande koncept så. Tål iofs att funderas på....

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger ner 2,5/5 planerna ett tag framöver, fungerar verkligen inte där. Klart är att spelarna på 2,5/5 har något som jag saknar; tur i stora potter. Sedan har jag en förmåga att överspela vissa händer på tok för mycket. Men vissa spelare spelar stenhårt på floppat toppar eller andra par, mycket mer ojämn standard på spelarna och spelet. Gör det mycket svårare att veta när jag ska betta ut hårt och när jag ska lägga mig.

 

2 typiska händer;

 

***** Hand 264226370 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 12 mars 2007 08:48:30

David 29 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: P.A (469.10)

Plats 2: AcidSpy (267.50)

Plats 3: sturske (1004.50)

Plats 4: pihlo (2143.19)

Plats 5: mibu60 (91.34)

Plats 6: Relliem (139.90)

Plats 7: gurragrus (117.35)

Plats 8: moment22 (998.95)

Plats 9: Kapustin (3378.75)

Plats 10: CyBeRcOp (460.00)

moment22 lägg LM 2.50

Kapustin lägg SM 5.00

 

** Giv **

AcidSpy [9k, 9r]

 

*** Bet Runda 1 ***

CyBeRcOp Syna 5.00

P.A Lägg

AcidSpy Höj till 20.00

sturske Syna 20.00

pihlo Lägg

mibu60 Lägg

Relliem Lägg

gurragrus Lägg

moment22 Syna 20.00

Kapustin Lägg

CyBeRcOp Syna 20.00

 

*** Flop(Board): *** : [4k, 3r, 5s]

*** Bet Runda 2 ***

moment22 Passa

CyBeRcOp Satsa 15.00 Kan spela på A5 t.ex.

AcidSpy Höj till 50.00

sturske Lägg

moment22 Lägg

CyBeRcOp Höj till 105.00 Kan pusha sin 5a, triss, stege?

AcidSpy Syna 105.00

 

*** Turn(Board): *** : [4k, 3r, 5s, 5r]

*** Bet Runda 3 ***

CyBeRcOp Satsa 150.00

AcidSpy All-in 142.50 Överspel, ska folda här.

 

*** River(Board): *** : [4k, 3r, 5s, 5r, Knk]

*** Showdown *** : Rake: 14.50 Totalpott: 565.50

AcidSpy [9k, 9r] Två par, nior och femmor Vinst :0.00

CyBeRcOp [2r, Er] Stege med högsta kort femma Vinst :565.50

 

 

***** Hand 264223297 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 12 mars 2007 08:36:00

David 29 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: P.A (514.10)

Plats 2: AcidSpy (212.50)

Plats 3: ulrica75 (553.75)

Plats 4: pihlo (1753.14)

Plats 5: mibu60 (126.34)

Plats 6: Relliem (185.50)

Plats 7: gurragrus (279.20)

Plats 8: moment22 (764.25)

Plats 9: Kapustin (3279.95)

Plats 10: CyBeRcOp (632.50)

moment22 lägg LM 2.50

Kapustin lägg SM 5.00

** Giv **

 

AcidSpy [5h, 7h]

 

*** Bet Runda 1 ***

CyBeRcOp Lägg

P.A Lägg

AcidSpy Syna 5.00

ulrica75 Syna 5.00

pihlo Höj till 15.00

mibu60 Lägg

Relliem Lägg

gurragrus Lägg

moment22 Lägg

Kapustin Lägg

AcidSpy Syna 15.00

ulrica75 Syna 15.00

 

*** Flop(Board): *** : [9k, 7r, 5k]

*** Bet Runda 2 ***

AcidSpy Passa

ulrica75 Passa

pihlo Satsa 30.00

AcidSpy Höj till 65.00

ulrica75 Lägg

pihlo Syna 65.00

 

*** Turn(Board): *** : [9k, 7r, 5k, Dr]

*** Bet Runda 3 ***

AcidSpy Satsa 125.00

pihlo Syna 125.00

 

*** River(Board): *** : [9k, 7r, 5k, Dr, 2k]

*** Bet Runda 4 ***

AcidSpy All-in 7.50

pihlo Syna 7.50

*** Showdown *** : Rake: 11.15 Totalpott: 436.35

AcidSpy [5h, 7h] Två par, sjuor och femmor Vinst :0.00

pihlo [Ek, 10k] Färg med ess i topp Vinst :436.35

 

Tjena! Synar 125 kronor i en 300kr pot med färgdrag, han måste ju fatta att jag har något och 9 klöver och möjligtvis 3 ess räddar honom = 12 outs. Hjälper ju inte ens att betta sönder oddsen när folk spelar så här.... Här är det stora problemet; omöjligt att läsa vad som spelas och har man riggen mot sig i de stora potterna så blöder man rejält.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har man riggen mot sig i de stora potterna så blöder man rejält.

 

Därav att bankrullekrav existerar.

Jag vet att det e surt, men du e ju stadigt vinnande på de lägre nivåerna så varför inte skynda långsamt?

(En hälsning ifrån han som spelade med 3 inköp på SvS PLO idag)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Djens, att skynda långsamt har funkat för mig iaf.

 

När jag började med NLT på SvS hade jag cirka 3k och började på 0,5/1. När jag kom upp över 10k började jag spela allt mer 1/2. Nu har jag 25k och spelar fortfarande mest 1/2. Dock har jag nu börjat lira något bord 2,5/5. Jag köper alltid in för 200BB. Man kan kalla mig överrullad nötgrinder.

 

Från 3k till 25k har tagit cirka tre månader med 80-90 timmars spel varje månad. Detta har passat mig bra eftersom jag alltid haft väldigt låga tankar om mitt texasspel. Nu börjar jag få lite rutin och självförtroendet stiger.

 

gl

 

/m3lee

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...