Gå till innehåll

AcidSpy, konsumtionsgrind i sommar.


Patfor

Recommended Posts

Sjätte dygnet med sprängande huvudvärk, börjar bli lite less kan jag erkänna. Ger det inte över till helgen så blir det till att uppsöka herr doktor.

 

Bestämde mig för att spela 1h poker (huvudvärken blev ju inte direkt bättre av att sitta framför datorn... :roll: ) och sluta efter just en timme oavsett hur jag låg till då. Slutade 311 kr upp vilket känns mkt bra.

 

Största förlusten ikväll. Satte honom på AK för split eller möjligvis AQ, skulle ju naturligtvis tryckt in degen på turn, men ville ändå ha honom kvar i potten.

 

***** Hand 1223360561 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 19 januari 2010 20:56:08

Britta 11 (Vanlig /Cash Game )

Plats 2: AcidSpy (332.51)

Plats 5: gambler44 (252.71)

Plats 1: fimpen211 (512.21)

Plats 3: ....... (275.62)

Plats 4: vance_01 (307.19)

gambler44 lägg LM 1.00

fimpen211 lägg SM 2.00

 

** Giv **

AcidSpy [Es, Ks]

gambler44 [N/A, N/A]

fimpen211 [N/A, N/A]

....... [N/A, N/A]

vance_01 [N/A, N/A]

 

*** Bet Runda 1 ***

AcidSpy Höj till 10.00

....... Syna 10.00

vance_01 Lägg

gambler44 Lägg

fimpen211 Lägg

 

*** Flop(Board): *** : [Er, 10s, 3s]

*** Bet Runda 2 ***

AcidSpy Satsa 23.00

....... Syna 23.00

 

*** Turn(Board): *** : [Er, 10s, 3s, 3k]

*** Bet Runda 3 ***

AcidSpy Satsa 60.00

....... Höj till 136.00

AcidSpy Syna 136.00

 

*** River(Board): *** : [Er, 10s, 3s, 3k, 4r]

*** Bet Runda 4 ***

AcidSpy Satsa 108.00

....... All-in 106.62

 

*** Showdown *** : Rake: 13.85 Totalpott: 540.39

AcidSpy [Es, Ks] Två par, ess och treor Vinst: 0.00

....... [2r, 3r] Triss i treor Vinst: 540.39

 

 

Inte ofta jag bettar 3 gator tom, men kändes som om jag mötte 9:an eller stegdraget och då är det tufft att syna ner A både på turn och river. Hade han haft A så hade ju omslaget kommit som ett brev på posten på turn.

 

***** Hand 1223345175 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 19 januari 2010 20:40:25

Britta 11 (Vanlig /Cash Game )

Plats 2: AcidSpy (266.00)

Plats 5: gambler44 (211.62)

Plats 1: fimpen211 (443.98)

Plats 3: ....... (372.24)

Plats 4: vance_01 (404.73)

vance_01 lägg LM 1.00

gambler44 lägg SM 2.00

 

** Giv **

AcidSpy [Kr, Knh]

 

*** Bet Runda 1 ***

fimpen211 Lägg

AcidSpy Höj till 10.00

....... Lägg

vance_01 Syna 10.00

gambler44 Lägg

 

*** Flop(Board): *** : [8s, 9k, 2r]

*** Bet Runda 2 ***

vance_01 Passa

AcidSpy Satsa 18.00

vance_01 Syna 18.00

 

*** Turn(Board): *** : [8s, 9k, 2r, Eh]

*** Bet Runda 3 ***

vance_01 Passa

AcidSpy Satsa 46.00

vance_01 Syna 46.00

 

*** River(Board): *** : [8s, 9k, 2r, Eh, 3h]

*** Bet Runda 4 ***

vance_01 Passa

AcidSpy Satsa 82.00

vance_01 Lägg

 

 

 

Också en linje jag går på väldigt sällan, men som jag bestämt mig för om det inte kom ngt A eller K på flop/turn. Misstänker han sätter mig på ett set vilket jag också hoppas på!

 

***** Hand 1223350856 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 19 januari 2010 20:46:11

Britta 20 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: TrueBluff (506.62)

Plats 2: cabel (534.88)

Plats 4: AcidSpy (184.18)

Plats 5: Acheron (408.00)

cabel lägg LM 1.00

AcidSpy lägg SM 2.00

 

** Giv **

AcidSpy [7k, 7s]

 

 

*** Bet Runda 1 ***

Acheron Lägg

TrueBluff Höj till 10.00

cabel Lägg

AcidSpy Syna 10.00

 

*** Flop(Board): *** : [Knh, 6h, 5r]

*** Bet Runda 2 ***

AcidSpy Passa

TrueBluff Satsa 15.75

AcidSpy Höj till 35.50

TrueBluff Syna 35.50

 

*** Turn(Board): *** : [Knh, 6h, 5r, Ds]

*** Bet Runda 3 ***

AcidSpy Satsa 74.00

TrueBluff Lägg

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hand 1: viker turn här mot okänd, känns som enorm styrka här, fi har ju inget att vinna på att raisa AQ/AK här för värde. Som spelat måste du syna river eftersom din hand inte direkt försämras och du synar turn för att du tror du ligger före. Hade dock checksynat river som spelat.

 

Hand 2: Nice 3-barrel men du bettar onödigt stort. Brädan är jätte-jätte-torr och spelar du den för värde bettar du ju mindre, så onödigt att bluffa för stort. Du hade nog kunnat betta alla tre gator med 60% ungefär. Är svårare att floata med en 9a tre gator med 60%-bets än två gator med 100% imo.

 

Hand 3: Ja den linjen är lite "set som är rädd för färgdraget" men tycker floppen är tillräckligt torr för att du ska floata floppen och checkraisa turn. Funkar utmärkt på denna också då Q kommer turn om han värdebettar J på flopp. Dessutom har du minskat SD-värde om du väljer att bluffa turn med 77 än du har på floppen där "bara" Jx slår dig. Ser snarare raise med 77 på flopp som värderaise än bluff.

 

 

Du höjer rätt stort pre btw. Blir du 3-bettad mycket pga det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: viker turn här mot okänd, känns som enorm styrka här, fi har ju inget att vinna på att raisa AQ/AK här för värde. Som spelat måste du syna river eftersom din hand inte direkt försämras och du synar turn för att du tror du ligger före. Hade dock checksynat river som spelat.

 

Hand 2: Nice 3-barrel men du bettar onödigt stort. Brädan är jätte-jätte-torr och spelar du den för värde bettar du ju mindre, så onödigt att bluffa för stort. Du hade nog kunnat betta alla tre gator med 60% ungefär. Är svårare att floata med en 9a tre gator med 60%-bets än två gator med 100% imo.

 

Hand 3: Ja den linjen är lite "set som är rädd för färgdraget" men tycker floppen är tillräckligt torr för att du ska floata floppen och checkraisa turn. Funkar utmärkt på denna också då Q kommer turn om han värdebettar J på flopp. Dessutom har du minskat SD-värde om du väljer att bluffa turn med 77 än du har på floppen där "bara" Jx slår dig. Ser snarare raise med 77 på flopp som värderaise än bluff.

 

 

Du höjer rätt stort pre btw. Blir du 3-bettad mycket pga det?

 

Höjer i princip alltid 5BB pre, känns bra!

 

1000kr back ikväll, en del dåliga spel och så usla regs som alltid drar ut oavsett hur jag spelar.

 

Ingen stor pott, men vet ju att det blir så här när motriggen är på. Det tråkiga är att jag till sist vet att jag vinner inte oavsett hur stor favorit man än är.

 

***** Hand 1224342442 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 21 januari 2010 01:27:52

Britta 46 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: AcidSpy (192.84)

Plats 3: anders_12 (22.88)

Plats 4: Slafen (426.92)

Plats 5: skedvi (606.12)

Plats 2: Gölikläppe (146.42)

AcidSpy lägg LM 1.00

Gölikläppe lägg SM 2.00

 

** Giv **

AcidSpy [Kr, Es]

 

*** Bet Runda 1 ***

anders_12 All-in 22.88

Slafen Lägg

skedvi Syna 22.88

AcidSpy Syna 22.88

Gölikläppe Lägg

 

*** Flop(Board): *** : [Eh, 6k, Knk]

*** Bet Runda 2 ***

AcidSpy Passa

skedvi Passa

 

*** Turn(Board): *** : [Eh, 6k, Knk, Dk]

*** Bet Runda 3 ***

AcidSpy Satsa 52.98

skedvi Lägg

 

*** River(Board): *** : [Eh, 6k, Knk, Dk, 2k]

*** Showdown *** : Rake: 1.76 Totalpott: 68.88

AcidSpy [Kr, Es] Par i ess Vinst: 0.00

anders_12 [Ek, 4s] Färg med ess i topp Vinst: 68.88

 

 

Svårt att vinna pengar när fi spelar så här och träffar (igen). Gjorde ett exakt likadant idiotspel med QQ ett par händer tidigare och träffade 2 outarn då med.

 

***** Hand 1224342796 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 21 januari 2010 01:28:33

Britta 1 (Vanlig /Cash Game )

Plats 2: AcidSpy (273.55)

Plats 3: spydah (409.56)

Plats 5: ullis19 (119.08)

Plats 1: HimExtra (781.00)

Plats 4: trygg-hans (302.10)

AcidSpy lägg LM 1.00

spydah lägg SM 2.00

 

** Giv **

AcidSpy [8r, 8h]

 

*** Bet Runda 1 ***

trygg-hans Lägg

ullis19 Lägg

HimExtra Höj till 8.00

AcidSpy Syna 8.00

spydah Syna 8.00

 

*** Flop(Board): *** : [Knk, 7k, 8s]

*** Bet Runda 2 ***

AcidSpy Passa

spydah Passa

HimExtra Satsa 18.00

AcidSpy Höj till 44.00

spydah Lägg

HimExtra All-in 773.00

AcidSpy All-in 265.55

 

*** Turn(Board): *** : [Knk, 7k, 8s, Dh]

*** River(Board): *** : [Knk, 7k, 8s, Dh, 7r]

*** Showdown *** : Rake: 13.87 Totalpott: 541.23

AcidSpy Lägger mig Vinst: 0.00

HimExtra [Dr, Ds] Kåk Vinst: 541.23

 

 

Lade ner här, har SvS bestämt sig så är det ingen idé att trotsa mer.

 

Backar jag imorgon också cashar jag ut och spelar 0,5/1 med en tusing. För dålig timpenning när motriggen kommer så ofta och blir stora summor eftersom turregsen alltid ställer.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Din motspelare gör inget fel IMO. Han sitter 10bb djup vid ett femmannabord. I en turnering är detta en närmast självklar push. Med nästan 80% sannolikhet har ingen av er något par och det är ganska stor sannolikhet att ingen har en esshög hand heller. Du har otur och torskar mot en hand du dominerar vilket suger, men that's poker.

 

Hand 2: Jag tycker iofs att motspelaren bygger upp en monsterpott på rätt lös grund. Men det finns också många goda skäl för honom att anta att du höjer här med en sämre hand som ex. vis AJ, KJ, QJ, JT eller semibluffar denna dragiga bräda. Den dragiga brädan ger också dig ett svårt beslut att ta ställning till de gånger du skulle sitta på ett par slowspelade äss eller kungar. Klart att du har ännu mer otur här men jag tror det är ett farligt tankefel att så ofta anta att folk spelar dåligt och är "turapor" när de får in det sämre mot dig men drar ut. Fokusera mer på hur dina egna linjer framstår istället kanske? I det här fallet lyckades du ju uppenbarligen provocera fram ett spel med hög +ev-faktor för dig och det är ju bra i det långa loppet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Din motspelare gör inget fel IMO. Han sitter 10bb djup vid ett femmannabord. I en turnering är detta en närmast självklar push. Med nästan 80% sannolikhet har ingen av er något par och det är ganska stor sannolikhet att ingen har en esshög hand heller. Du har otur och torskar mot en hand du dominerar vilket suger, men that's poker.

 

Hand 2: Jag tycker iofs att motspelaren bygger upp en monsterpott på rätt lös grund. Men det finns också många goda skäl för honom att anta att du höjer här med en sämre hand som ex. vis AJ, KJ, QJ, JT eller semibluffar denna dragiga bräda. Den dragiga brädan ger också dig ett svårt beslut att ta ställning till de gånger du skulle sitta på ett par slowspelade äss eller kungar. Klart att du har ännu mer otur här men jag tror det är ett farligt tankefel att så ofta anta att folk spelar dåligt och är "turapor" när de får in det sämre mot dig men drar ut. Fokusera mer på hur dina egna linjer framstår istället kanske? I det här fallet lyckades du ju uppenbarligen provocera fram ett spel med hög +ev-faktor för dig och det är ju bra i det långa loppet.

 

Väl rutet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Din motspelare gör inget fel IMO. Han sitter 10bb djup vid ett femmannabord. I en turnering är detta en närmast självklar push. Med nästan 80% sannolikhet har ingen av er något par och det är ganska stor sannolikhet att ingen har en esshög hand heller. Du har otur och torskar mot en hand du dominerar vilket suger, men that's poker.

 

Hand 2: Jag tycker iofs att motspelaren bygger upp en monsterpott på rätt lös grund. Men det finns också många goda skäl för honom att anta att du höjer här med en sämre hand som ex. vis AJ, KJ, QJ, JT eller semibluffar denna dragiga bräda. Den dragiga brädan ger också dig ett svårt beslut att ta ställning till de gånger du skulle sitta på ett par slowspelade äss eller kungar. Klart att du har ännu mer otur här men jag tror det är ett farligt tankefel att så ofta anta att folk spelar dåligt och är "turapor" när de får in det sämre mot dig men drar ut. Fokusera mer på hur dina egna linjer framstår istället kanske? I det här fallet lyckades du ju uppenbarligen provocera fram ett spel med hög +ev-faktor för dig och det är ju bra i det långa loppet.

 

AK: fi spelar helt rätt, aldrig sagt ngt annat. Ville bara visa hnden för att det var så typiskt igår att han drar runner-runner färg mo mit TPTK.

 

QQ handen har vi spelat en bra stund mot varandra och nog inte gjort något move alls av den typen. Om jag nu gör sådana spel med AJ så är det väl enda handen som han vinner mot i mitt spel, gör ju spelet med JJ, 77, 88 och 910, där är han ju inte direkt favorit.. Visst är mitt spel EV+ egentligen, men ändå inte. Igår spelade det ingen roll hur mycket EV+ spelet var, förlorade pengar ändå och visste det egentligen med, borde lagt ner mkt tidigare.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hitade äntligen lillplusset på 1/2: 99kr på 3 timmar efter 4 raka backsessioner. Spelar dock så apdåligt att jag skäms, tur att många andra är ännu sämre! :mrgreen:

 

Har oerhörda problem med semitomtarna som synar/pushar med allt möjlig skit och sedan sätter set mot mina top 2par eller TPTK, blir ofta väldigt dyrt eftersom det är så svårläst. Spelar ju aggresivt när jag träffar och kanske borde vara lite lugnare.

 

Har iofs inte haft någon medrigg den senaste veckan och det gör det ju inte lättare att vinna pengar. Fick in pengarna på flop 2 ggr i går med höga set och blev banne mig utdragen båda gångerna av runner-runner stege. Måste varit fylla hos båda fi med tanke att det var +100BB potter där de ställde tomma med A hög båda gångerna. Eller så har jag en sådan uberfiskstämpel så att det går att spela allt mot mig!

 

Vitt vin, färska räkor och levande ljus med frugan igår. Händer inte så ofta när man är småbarnsförälder, mkt trevligt. Måste jobba på att det händer oftare!

 

Skridskor med äldsta barnen idag, 4 åringen är så jäkla smart och fattar precis i teorin hur man ska göra saker och kan omsätta dom i praktiken. Första gången hon åkte slalomskidor förra året så var det bara att berätta hur hon skulle göra så åkte hon ner för backen utan att ramla. Hon åkte skridskor med dagis i veckan (aldrig stått på ett par skridskor) och kunde tydligen mer eller mindre åka direkt utan att ramla. Med tanke på hur dålig frugan är på alla sådana aktivteter så måste hon ju fått det av mig! 8-)

 

Dagens beat: städade i sovrummet och hittade en femhundring bakom sängbordet.

 

Gå ut och gör snöänglar, man bli lycklig.

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger ner 1/2 satsningen, orkar inte sitta med alla idioter som har så mycket tur. Många är precis lika dåliga som på 0,5/1 men har mer tur och kan därmed spela högre. Ska nu spela 0,5/1 tills jag slutar med poker, är bevisligen ingen turspelare och då är man körd så fort man kommer över 0,5/1 på SvS.

 

Alltid folk som ifrågasätter/klankar ner på min turteori, men hur f-n förklarar man annars alla idiotspel som grinders gör? De sitter ju inte och gör idiotspel på 1/2 för att förlora pengar, det gör man på 0,25/0,5 och 0,5/1.

 

Inget att snacka om, sedan kan man ta en diskussion hur f-n man kan pusha pre med den skithanden, men det går ju alltid om man vill variera sitt spel och ligga på över 50% sedda floppar.

 

***** Hand 1226466969 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 23 januari 2010 21:14:29

Britta 8 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: ViggeJ (588.59)

Plats 4: nefrod (661.72)

Plats 5: AcidSpy (225.61)

Plats 3: Velo (685.00)

Plats 2: gen3ral (362.46)

nefrod lägg LM 1.00

AcidSpy lägg SM 2.00

 

** Giv **

AcidSpy [8k, 9k]

 

*** Bet Runda 1 ***

ViggeJ Lägg

gen3ral Lägg

Velo Lägg

nefrod Höj till 8.00

AcidSpy Syna 8.00

 

*** Flop(Board): *** : [5h, 6h, 7r]

*** Bet Runda 2 ***

nefrod Satsa 16.00

AcidSpy Höj till 32.00

nefrod All-in 653.72

AcidSpy All-in 217.61

 

*** Turn(Board): *** : [5h, 6h, 7r, 5s]

*** River(Board): *** : [5h, 6h, 7r, 5s, 2k]

*** Showdown *** : Rake: 11.27 Totalpott: 439.95

ViggeJ Lägger mig Vinst: 0.00

nefrod [6s, 5k] Kåk Vinst: 439.95

AcidSpy Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

Ett bra exempel på genispel pre, men eftersom han är en turgrinder så förstår jag att han tar synen. Hur ska ha kunna misslyckas liksom, han har ju 53 mot AA! Efersom jag inte är ngn turgrinder så finns det ju inte på världskaran att ett av mina 13 outs kommer.

 

***** Hand 1226454785 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 23 januari 2010 20:59:53

Britta 8 (Vanlig /Cash Game )

Plats 3: Velo (724.00)

Plats 4: nefrod (626.75)

Plats 5: AcidSpy (218.05)

Plats 2: gen3ral (398.00)

Plats 1: ViggeJ (381.00)

gen3ral lägg LM 1.00

Velo lägg SM 2.00

 

** Giv **

AcidSpy [Er, Ek]

 

*** Bet Runda 1 ***

nefrod Lägg

AcidSpy Syna 2.00

ViggeJ Höj till 9.00

gen3ral Lägg

Velo Lägg

AcidSpy Höj till 26.00

ViggeJ Syna 26.00

 

*** Flop(Board): *** : [3s, 5k, Knr]

*** Bet Runda 2 ***

AcidSpy Satsa 50.00

ViggeJ All-in 355.00

AcidSpy All-in 192.05

 

*** Turn(Board): *** : [3s, 5k, Knr, 4s]

*** River(Board): *** : [3s, 5k, Knr, 4s, 10k]

*** Showdown *** : Rake: 10.97 Totalpott: 428.13

 

AcidSpy Lägger mig Vinst: 0.00

ViggeJ [5r, 3r] Två par, femmor och treor Vinst: 428.13

 

 

Klassisk riverutdragning, blev ju inte så dyrt men tröttsamt eftersom det blev ett tiotal utdragningar/klonkar där jag var minst 70% favorit. Detta på under 200 spelade händer. Undrar hur fi får ihop matematiken på att det är ett lönsamt spel om han ens träffar. Speciellt på parad bräda. Betala 26 för att kunna vinna max 94 kronor, 8 outs, hmmm.

 

***** Hand 1226458058 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 23 januari 2010 21:03:47

Britta 35 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Idasfar (95.49)

Plats 5: AcidSpy (229.16)

Plats 2: em_elie (177.11)

Plats 3: MikeHammer (205.61)

Plats 4: Legolas 1 (191.80)

Idasfar lägg LM 1.00

em_elie lägg SM 2.00

 

** Giv **

AcidSpy [Ek, 7k]

 

*** Bet Runda 1 ***

MikeHammer Lägg

Legolas 1 Lägg

AcidSpy Syna 2.00

Idasfar Syna 2.00

em_elie Passa

 

*** Flop(Board): *** : [8k, 9s, Er]

*** Bet Runda 2 ***

Idasfar Satsa 2.00

em_elie Lägg

AcidSpy Höj till 10.00

Idasfar Syna 10.00

 

*** Turn(Board): *** : [8k, 9s, Er, Es]

*** Bet Runda 3 ***

Idasfar Passa

AcidSpy Satsa 26.00

Idasfar Syna 26.00

 

*** River(Board): *** : [8k, 9s, Er, Es, Ds]

*** Bet Runda 4 ***

Idasfar Passa

AcidSpy Satsa 58.00

Idasfar All-in 57.49

 

*** Showdown *** : Rake: 4.82 Totalpott: 188.16

Idasfar [Knh, 10s] Stege med högsta kort dam Vinst: 188.16

 

 

Det jobbigaste är inte att jag förlorar, det jobbiga är att jag förlorar så ofta mot motståndare som jag anser är sämre pokerspelare än vad jag är. Också jobbigt att drömmen om att kunna spela högre limits och tjäna mer pengar krossas så brutalt. Spelade bitvis dåligt i går och vann ändå pengar, spelade bättre idag och förlorade pengar. Finns f-n ingen logik i det hela.

 

Cashar ut allt utom en tusing och så blir det 10h grind i veckan på 0,5/1 och mellan 500-1000kr in på kontot varje vecka. Får se det som lite lyxpengar.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte varför jag orkar, men ser du allvarligt inte själv hur skevt det du skriver och säger är? Trodde åtminstone man skulle få se några lite sjukare händer än dom där. Du limp-trebettar AA och tror att han bara ska lägga sig ner och dö när när du höjer 17 till och han sitter i pos?

 

Och första handen: sb mot bb. Du har lite drygt 100bb, han sitter med tvåparet och brädan är maximalt dragig. SICK SICK SICK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger ner 1/2 satsningen, orkar inte sitta med alla idioter som har så mycket tur. Många är precis lika dåliga som på 0,5/1 men har mer tur och kan därmed spela högre. Ska nu spela 0,5/1 tills jag slutar med poker, är bevisligen ingen turspelare och då är man körd så fort man kommer över 0,5/1 på SvS.

 

Alltid folk som ifrågasätter/klankar ner på min turteori, men hur f-n förklarar man annars alla idiotspel som grinders gör? De sitter ju inte och gör idiotspel på 1/2 för att förlora pengar, det gör man på 0,25/0,5 och 0,5/1.

 

Inget att snacka om, sedan kan man ta en diskussion hur f-n man kan pusha pre med den skithanden, men det går ju alltid om man vill variera sitt spel och ligga på över 50% sedda floppar.

 

***** Hand 1226466969 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 23 januari 2010 21:14:29

Britta 8 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: ViggeJ (588.59)

Plats 4: nefrod (661.72)

Plats 5: AcidSpy (225.61)

Plats 3: Velo (685.00)

Plats 2: gen3ral (362.46)

nefrod lägg LM 1.00

AcidSpy lägg SM 2.00

 

** Giv **

AcidSpy [8k, 9k]

 

*** Bet Runda 1 ***

ViggeJ Lägg

gen3ral Lägg

Velo Lägg

nefrod Höj till 8.00

AcidSpy Syna 8.00

 

*** Flop(Board): *** : [5h, 6h, 7r]

*** Bet Runda 2 ***

nefrod Satsa 16.00

AcidSpy Höj till 32.00 gayraise imo. Dunka mer!

nefrod All-in 653.72

AcidSpy All-in 217.61

 

*** Turn(Board): *** : [5h, 6h, 7r, 5s]

*** River(Board): *** : [5h, 6h, 7r, 5s, 2k]

*** Showdown *** : Rake: 11.27 Totalpott: 439.95

ViggeJ Lägger mig Vinst: 0.00

nefrod [6s, 5k] Kåk Vinst: 439.95

AcidSpy Lägger mig Vinst: 0.00

 

 

Ett bra exempel på genispel pre, men eftersom han är en turgrinder så förstår jag att han tar synen. Hur ska ha kunna misslyckas liksom, han har ju 53 mot AA! Efersom jag inte är ngn turgrinder så finns det ju inte på världskaran att ett av mina 13 outs kommer.

 

***** Hand 1226454785 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 23 januari 2010 20:59:53

Britta 8 (Vanlig /Cash Game )

Plats 3: Velo (724.00)

Plats 4: nefrod (626.75)

Plats 5: AcidSpy (218.05)

Plats 2: gen3ral (398.00)

Plats 1: ViggeJ (381.00)

gen3ral lägg LM 1.00

Velo lägg SM 2.00

 

** Giv **

AcidSpy [Er, Ek]

 

*** Bet Runda 1 ***

nefrod Lägg

AcidSpy Syna 2.00 Inte värt att exponera handen för 27 spänn!

ViggeJ Höj till 9.00

gen3ral Lägg

Velo Lägg

AcidSpy Höj till 26.00

ViggeJ Syna 26.00

 

*** Flop(Board): *** : [3s, 5k, Knr]

*** Bet Runda 2 ***

AcidSpy Satsa 50.00

ViggeJ All-in 355.00

AcidSpy All-in 192.05

 

*** Turn(Board): *** : [3s, 5k, Knr, 4s]

*** River(Board): *** : [3s, 5k, Knr, 4s, 10k]

*** Showdown *** : Rake: 10.97 Totalpott: 428.13

 

AcidSpy Lägger mig Vinst: 0.00

ViggeJ [5r, 3r] Två par, femmor och treor Vinst: 428.13

 

 

Klassisk riverutdragning, blev ju inte så dyrt men tröttsamt eftersom det blev ett tiotal utdragningar/klonkar där jag var minst 70% favorit. Detta på under 200 spelade händer. Undrar hur fi får ihop matematiken på att det är ett lönsamt spel om han ens träffar. Speciellt på parad bräda. Betala 26 för att kunna vinna max 94 kronor, 8 outs, hmmm.

 

***** Hand 1226458058 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 23 januari 2010 21:03:47

Britta 35 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Idasfar (95.49)

Plats 5: AcidSpy (229.16)

Plats 2: em_elie (177.11)

Plats 3: MikeHammer (205.61)

Plats 4: Legolas 1 (191.80)

Idasfar lägg LM 1.00

em_elie lägg SM 2.00

 

** Giv **

AcidSpy [Ek, 7k]

 

*** Bet Runda 1 ***

MikeHammer Lägg

Legolas 1 Lägg

AcidSpy Syna 2.00 Sluta limpa!

Idasfar Syna 2.00

em_elie Passa

 

*** Flop(Board): *** : [8k, 9s, Er]

*** Bet Runda 2 ***

Idasfar Satsa 2.00

em_elie Lägg

AcidSpy Höj till 10.00

Idasfar Syna 10.00

 

*** Turn(Board): *** : [8k, 9s, Er, Es]

*** Bet Runda 3 ***

Idasfar Passa

AcidSpy Satsa 26.00

Idasfar Syna 26.00

 

*** River(Board): *** : [8k, 9s, Er, Es, Ds]

*** Bet Runda 4 ***

Idasfar Passa

AcidSpy Satsa 58.00

Idasfar All-in 57.49

 

*** Showdown *** : Rake: 4.82 Totalpott: 188.16

Idasfar [Knh, 10s] Stege med högsta kort dam Vinst: 188.16

 

 

Det jobbigaste är inte att jag förlorar, det jobbiga är att jag förlorar så ofta mot motståndare som jag anser är sämre pokerspelare än vad jag är. Också jobbigt att drömmen om att kunna spela högre limits och tjäna mer pengar krossas så brutalt. Spelade bitvis dåligt i går och vann ändå pengar, spelade bättre idag och förlorade pengar. Finns f-n ingen logik i det hela.

 

Cashar ut allt utom en tusing och så blir det 10h grind i veckan på 0,5/1 och mellan 500-1000kr in på kontot varje vecka. Får se det som lite lyxpengar.

 

/Patfor

 

Hej,

 

Inte för att vara elak, men du spelar inte speciellt bra i vissa lägen. Jag själv, tillsammans med andra grinders jag känner som slaktar nivån, hade också spelat 56 resp. 35 i de händerna du bustar. Dessutom openlimpar du sista handen samtidigt som du limp-3-bettar med AA. Väldigt få spelare som limpar är vinnande i längden, det är de veka som är lätta att köra över och när de väl spelar en hand mot en, där man själv gamblar lite med t.ex. 35s, är det oftast för de pengar man grindat hem på vägen genom att vara aggressiv.

 

Dessutom, när du "anser dig vara bättre" än andra men endå åker på liknande potter så är det något som inte stämmer. Fråga dig själv vad du är bättre på? Att veta att AA är bäst pre, eller att veta hur mycket du ska beta på resp. gata i förhållande till stats/stackdjup/pre-action mm mm. Många spelar alltför "uppenbar" poker på 2krs varför regs som dunkar randomhänder oftast vinner mycket pengar om de kan anpassa och balansera sitt spel efter motstånd. Detta är bara min åsikt, men fortsätt ditt spel och analysera vad som går fel. Mitt viktigaste tips - table selecta bättre om du vill unvika att bli slagen, det finns mkt tomtar på nivån. Annars får du räkna med en del "kostnader" under tiden du lär dig spelet bättre/anpassa spelet mer.

 

lycka till:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SLUTA LIMPA!

 

Lägger ner 1/2 satsningen, orkar inte sitta med alla idioter som har så mycket tur. Många är precis lika dåliga som på 0,5/1 men har mer tur och kan därmed spela högre. Ska nu spela 0,5/1 tills jag slutar med poker, är bevisligen ingen turspelare och då är man körd så fort man kommer över 0,5/1 på SvS.

 

Är du seriös? Tycker du spelar tveksamt i många händer och klankar ner på fis spel i många potter, där de spelar helt enligt boken. Rannsaka ditt spel istället för att klaga på otur, så kommer du nog kunna klättra högre ganska snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Inte för att vara elak, men du spelar inte speciellt bra i vissa lägen. Jag själv, tillsammans med andra grinders jag känner som slaktar nivån, hade också spelat 56 resp. 35 i de händerna du bustar. Dessutom openlimpar du sista handen samtidigt som du limp-3-bettar med AA. Väldigt få spelare som limpar är vinnande i längden, det är de veka som är lätta att köra över och när de väl spelar en hand mot en, där man själv gamblar lite med t.ex. 35s, är det oftast för de pengar man grindat hem på vägen genom att vara aggressiv.

 

Dessutom, när du "anser dig vara bättre" än andra men endå åker på liknande potter så är det något som inte stämmer. Fråga dig själv vad du är bättre på? Att veta att AA är bäst pre, eller att veta hur mycket du ska beta på resp. gata i förhållande till stats/stackdjup/pre-action mm mm. Många spelar alltför "uppenbar" poker på 2krs varför regs som dunkar randomhänder oftast vinner mycket pengar om de kan anpassa och balansera sitt spel efter motstånd. Detta är bara min åsikt, men fortsätt ditt spel och analysera vad som går fel. Mitt viktigaste tips - table selecta bättre om du vill unvika att bli slagen, det finns mkt tomtar på nivån. Annars får du räkna med en del "kostnader" under tiden du lär dig spelet bättre/anpassa spelet mer.

 

lycka till:-)

 

Tack för input, men allvarligt, att syna en höjning från 4,5BB till 13BB med 53s när man helt säkert möter ett överpar och måste floppa 2-par/triss, alternativt stege/färg för att leda. Kanske är EV+ när jag sitter med 10 sådana bets i stacken, men oddsen för att floppa färg är ju 0,84%, stegen är väl strax över 1% så de kan man ju i princip räkna bort. Återstår ju att flopa 2par/triss för att leda, någon som har oddsen för att floppa dessa? Handen är ju dessutom mer eller mindre död så fort de kommer K-A på flopp då fi var annan gång träffat set vilket man måste ta hänsyn till.

 

 

Eftersom du verkar vara vinnande och trevlig med analyser, kan du förklara hur man tänker när man ställer med botten2paret på en höjning, vad höjer jag så med egentligen som bottenparet slår?

 

Blir 0,5/1 spel ikväll och hoppas på lite snabba cash! Gårkvällen spelade grannen och jag PS3 på bioprojektorn och drack öl kvällen lång, mkt trevligt och nu är jag laddad för poker och hoppas slippa turgrinders!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för input, men allvarligt, att syna en höjning från 4,5BB till 13BB med 53s när man helt säkert möter ett överpar och måste floppa 2-par/triss, alternativt stege/färg för att leda. Kanske är EV+ när jag sitter med 10 sådana bets i stacken, men oddsen för att floppa färg är ju 0,84%, stegen är väl strax över 1% så de kan man ju i princip räkna bort. Återstår ju att flopa 2par/triss för att leda, någon som har oddsen för att floppa dessa? Handen är ju dessutom mer eller mindre död så fort de kommer K-A på flopp då fi var annan gång träffat set vilket man måste ta hänsyn till.

 

 

Eftersom du verkar vara vinnande och trevlig med analyser, kan du förklara hur man tänker när man ställer med botten2paret på en höjning, vad höjer jag så med egentligen som bottenparet slår?

 

Blir 0,5/1 spel ikväll och hoppas på lite snabba cash! Gårkvällen spelade grannen och jag PS3 på bioprojektorn och drack öl kvällen lång, mkt trevligt och nu är jag laddad för poker och hoppas slippa turgrinders!

 

/Patfor

 

Jag vet inte exakt hur vinnande det är att ta synen där jämt, vet bara att jag med många andra tar den. Sen är det inte som du säger, att man måste floppa färdig stege/färg eller 2p/triss. Floppar man t.ex. träff + något bra drag är man stark, samtidigt som det finns en hel del fold equity på många överpar på en t.ex. 678 flopp eller en flopp med överkort när man har JJ-KK etc. En annan aspekt på det hela är att man med en aggressiv spelstil gärna skyltar med att man spelar löst för att på så sätt få många syner när man väl har stål, dessutom spelar vi/de mer "lösa" spelarna så många av dessa händer att man ser helheten på ett annat sätt. jag tycker inte det är så konstigt att hitta 500-hålet direkt pga av ett par tveksamma ställ/syner emellanåt eftersom jag uppenbarligen ofta drar in det plus mer till slut iaf.

 

Ang. att stoppa allt med 53 när floppen väl kommit 35J är ju självklart om det nu var vad du frågade. Synade man med en sådan hand får man vara villig att syna/pusha AI på många floppar imo. 53 har ett 70-30 överläge vs AA på 35J floppen här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte exakt hur vinnande det är att ta synen där jämt, vet bara att jag med många andra tar den. Sen är det inte som du säger, att man måste floppa färdig stege/färg eller 2p/triss. Floppar man t.ex. träff + något bra drag är man stark, samtidigt som det finns en hel del fold equity på många överpar på en t.ex. 678 flopp eller en flopp med överkort när man har JJ-KK etc. En annan aspekt på det hela är att man med en aggressiv spelstil gärna skyltar med att man spelar löst för att på så sätt få många syner när man väl har stål, dessutom spelar vi/de mer "lösa" spelarna så många av dessa händer att man ser helheten på ett annat sätt. jag tycker inte det är så konstigt att hitta 500-hålet direkt pga av ett par tveksamma ställ/syner emellanåt eftersom jag uppenbarligen ofta drar in det plus mer till slut iaf.

 

Ang. att stoppa allt med 53 när floppen väl kommit 35J är ju självklart om det nu var vad du frågade. Synade man med en sådan hand får man vara villig att syna/pusha AI på många floppar imo. 53 har ett 70-30 överläge vs AA på 35J floppen här.

 

Hittade statistiken för att floppa bättre än överpar med sekvenskort i färg och de är 6,5%, vllket i mina ögon gör att man inte räknar hem det matematiskt, men är man en turgrinder så slår man ju matematiken lätt!

 

Att jag inte har överpar 53 handen är väl självklart. finns ju inte attbara syna en höjning där och bjuda på gratiskort, så frågan är ju då vad jag slår om med?

 

Mvh Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad tkr du om spelarna: cs proffs, truebluff och hottamale ? är dem stabila?

 

CS PROFFS är galen och sjukt jobbigt att möta, bra värde så länge han missar sina drag så ahn bombar sen en dåre med dom.

 

Truebluff tkr jag inte alls är bra, sjukt nit bara och plussar väl sakta men säkert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade statistiken för att floppa bättre än överpar med sekvenskort i färg och de är 6,5%, vllket i mina ögon gör att man inte räknar hem det matematiskt, men är man en turgrinder så slår man ju matematiken lätt!

 

Att jag inte har överpar 53 handen är väl självklart. finns ju inte attbara syna en höjning där och bjuda på gratiskort, så frågan är ju då vad jag slår om med?

 

Mvh Patfor

 

Du har säkert rätt ang. matematiken etc. Jag har själv en bakgrund som mattelirare, nu spelar jag dock mest på känsla och tar in matten när den behövs. Jag spelar även många potter för att jag tycker det är kul, och mot detta motstånd kan jag bjuda på några %.

 

Finns inget bättre än de 3-5 lirarna som varje kväll chattar lite på bordet innan de drar. "Det går inte att spela här, det är lotto!" eller "Så jävla riggat, varje gång jag får AA klonkar någon in något"...

 

Ser verkligen inte ner på de som förlorar, inte hånar jag dem heller. Dock låter jag mig roas åt de hundratals man möter som besitter självinsikt som en fiskmås.

 

väl mött..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har säkert rätt ang. matematiken etc. Jag har själv en bakgrund som mattelirare, nu spelar jag dock mest på känsla och tar in matten när den behövs. Jag spelar även många potter för att jag tycker det är kul, och mot detta motstånd kan jag bjuda på några %.

 

Finns inget bättre än de 3-5 lirarna som varje kväll chattar lite på bordet innan de drar. "Det går inte att spela här, det är lotto!" eller "Så jävla riggat, varje gång jag får AA klonkar någon in något"...

 

Ser verkligen inte ner på de som förlorar, inte hånar jag dem heller. Dock låter jag mig roas åt de hundratals man möter som besitter självinsikt som en fiskmås.

 

väl mött..

 

Vet att matematiken inte alltid är det ultimata, blir bara så trött när det lite för ofta inte går som det borde göra! Skriver ju ofta i tiltmode här och behöver ventilera. Lugnare nu!

 

0,5/1 är rent från turgrinders!:mrgreen: 326kr på en timme, blev bara utdragen en gång och den var jätteuppenbar. Lättare att veta om när folk träffar på dragiga brädor eftersom många är så dåliga att de spelar på allt, har lite för mycket tro på spelarna högre upp att de inte ska köpa utan odds etc.

 

Känns faktiskt bra att vara tillbaka på 0,5/1!

 

"Världens undergång" i kväll, ett måste för WWII vurmare som jag!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...