Gå till innehåll

AcidSpy, konsumtionsgrind i sommar.


Patfor

Recommended Posts

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack allihopa! Är ju "bara" 40 så känns inte som jag är allt för gammal för att få barn, men nu har jag 3 stycken och det får räcka...

 

Glömt hur innihelvete trött man blir efter 3 nätter på raken utan att få sova ordentligt och dessutom måste hålla igång på dagarna. Kommer bli att jag går i en total dimma och mår allmänt uselt, men rör sig max om ett par år så det är bara att bita ihop.

 

Samtidigt så är det urmysigt med bäbis, han somnade på mitt bröst i soffan i eftermiddags, obetalbart!

 

Grindade 1 timme NL 10 euro igår, inblandad i en större pott och åkte med floppat 2 par mot turnad färg, ett inköp back.

 

Grind en timme nu, sonen har sovit i min famn i 2 timmar nu; myyyyys!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1h poker och nu dags att sätta betyg och ska framåt småtimmarna åka ner till skolan och skriva in dom i betygskatalogen.

 

Stekte ett tag på denna, men tyckte det luktade lite bluff och tog synen med lite fjärilar i magen... :-)

 

** Hand # 2639167556 starting - 2009-06-02 20:33:38

** Minimus XLIII [Hold 'em] (0.02|0.04 NL - Cash Game) Real Money

 

AciidSpy sitting in seat 1 with €6.49

fluffy69 sitting in seat 2 with €1.81

OBIGAZKENOBI sitting in seat 4 with €7.40[Dealer]

Bakkebeest sitting in seat 5 with €2.70

wickedhanzo sitting in seat 6 with €8.09

Bakkebeest posted the small blind - €0.02

wickedhanzo posted the big blind - €0.04

 

** Dealing cards to AciidSpy: Qs, As

AciidSpy raised to €0.24

fluffy69 folded

OBIGAZKENOBI called - €0.24

Bakkebeest folded

wickedhanzo folded

 

** Dealing the flop: 2c, 8s, Qh

AciidSpy bet - €0.36

OBIGAZKENOBI called - €0.36

 

** Dealing the turn: 4h

AciidSpy bet - €0.80

OBIGAZKENOBI called - €0.80

 

** Dealing the river: 2d

AciidSpy bet - €1.04

OBIGAZKENOBI went all-in - €6.00

AciidSpy went all-in - €4.05

AciidSpy shows: Qs, As

OBIGAZKENOBI mucks: Jc, Jh

AciidSpy wins €12.94 from the main pot

 

Rake: €0.10

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom ju på att jag fortfarande har ett gäng dollars kvar på PokerStars som jag fick att Jens förra året. Tack ännu en gång! Tänkte investera dessa dollars i sateliter till WSOP, går 1$ turneringar på eftermiddagarna som leder till en 11$ turre där var 12 000$ leder till ett WSOP-säte! Lätt o klonka den...:roll:

 

Gick bra i 1$ turren, men i 11$-turren gick det ngt sämre...;-)

 

Bord '167603954 7' 9-max Plats #6 har knappen

Plats 1: strip23 (4000 i marker)

Plats 2: PokerWarrior (3895 i marker)

Plats 3: Gröfaz (2450 i marker)

Plats 4: kleptomania (4015 i marker)

Plats 6: Alexander640 (1760 i marker)

Plats 7: Sharp.Info (3880 i marker)

Plats 8: Patfor (2000 i marker)

Plats 9: Terry Schnar (2000 i marker)

Sharp.Info: lägger lilla mörken 15

Patfor: lägger stora mörken 30

 

*** HÅLKORT ***

Utdelat till Patfor [4c Ad]

Terry Schnar: lägger sig

strip23: synar 30

PokerWarrior: synar 30

Gröfaz: synar 30

kleptomania: synar 30

Alexander640: synar 30

Sharp.Info: lägger sig

Patfor: passar

 

*** FLOPP *** [Ac 6d Jc] Ok flopp, kan ha starkaste handen!

Patfor: satsar 150

strip23: lägger sig

PokerWarrior: synar 150 Färgdragsspel, alternativet ett svagt A.

Gröfaz: lägger sig

kleptomania: lägger sig

Alexander640: lägger sig

 

*** TURN *** [Ac 6d Jc] [4s] Klonk! Checkraise!

Patfor: passar

PokerWarrior: satsar 3715 och är all-in Ok du har ett A, men jag har 2 par!

Patfor: synar 1820 och är all-in

Ej synad satsning (1895) returnerad till PokerWarrior

 

*** RIVER *** [Ac 6d Jc 4s] [Qd]

*** VISNING ***

Patfor: visar [4c Ad] (två par, ess och fyror)

PokerWarrior: visar [Ah 6s] (två par, ess och sexor) F-U-C-K!

PokerWarrior vann 4135 frånpott

 

*** SAMMANFATTNING ***

Total pott 4135 | Avgift 0

Bord [Ac 6d Jc 4s Qd]

Plats 2: PokerWarrior visade [Ah 6s] och vann (4135) med två par, ess och

Plats 8: Patfor (stora mörken) visade [4c Ad] och förlorade med två par, ess och fyror

 

Nya tag i morgon, men måste leta lite mer hos PokerStars, är ju sjukt att en 11$ turre leder direkt till en plats i WSOP. Bör ju finnas några satelitsteg mellan 11$ och 12 000$ i mitt tycke. Har sett att de har 650$ sateliter på söndagar, får leta subsateliter till den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde en glassmaskin till frugan inför morsdag (fanns inte den modellen jag ville ha i bondhålan Motala), vilket ledde till att jag funderade lite på hur inköpsavdelningarna på företag tänker, eller snarare inte tänker.

 

Fakta 1: det är snart sommar.

Fakta 2: på sommaren ökar glassätandet.

Fakta 3: vi har en trend i samhället med mer "back to basic" vad gäller mat.

Fakta 4: glassmaskiner är "back to basic" .

Fakta 5: flera TV-kockar har pratat sig varma om glassmaskiner under våren.

Fakta 6: Philips glassmaskin har fått "bäst i test" i flera undersökningar.

Fakta 7: Elgiganten och Clas Olsson har den i sitt sortiment.

Fakta 8: inget av dessa två företag har en glassmaskin hemma inför morsdag!

 

Hur tänker inköpsavdelningen?

 

Hämtade glassmaskinen idag och har fryst in kylblocket, som nummer ett på listan över glass jag ska göra är en vaniljglass gjord på ekologisk grädde, ekologiska äggulor, strösocker och ett ekologiskt vaniljpulver av ren vanilj. I denna glass ska jag tillsätta en mild choklad med 70% kakaohalt som är KRAV och Fairtrademärkt som de säljer på Maxi. Borde bli hyfsat.... ;-)

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GAAAH! Sista klassen skrev prov igår på det vi jobbat med under terminen, ekonomi/boende. Innebär alltså rättning för lärare Acid. Rättning är det tråkigaste med lärarjobbet, 108 elever i år 9 och blir riktigt monotont efter några prov. G-delen går iofs hyfsat snabbt, men VG/MVG delen med öpnna frågor där de ambitiösa små liven skriver ett par A4 per fråga tar tid. Satt 21-02 igår och ska på det nu igen, hoppas vara klar inom en timme så jag kan åka ner till skolan och lämna tillbaka proven och skriva in deras betyg.

 

Ikväll ska jag pokra, måste kunna få loss några timmar efter det att tjejerna somnat, sonen kan ligga i famnen när jag pokrar, trivs han utmärkt med!

 

Rättning!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick rakebacken idag, hela 65 euro och öppnade 4st NL20euro bord. Idiotsiten unibet sätter på motriggen och hela rakebacken borta på 2h. Ni som inte har totalmotrigg måste spela på uinibet, helt sjuka spelare där. Är ni en sådan spelare där 70-30 till 100-0 händerna håller 50 procent av gångerna så plockar ni lätt ett inköp per timme och bord.

 

Här sätter Unibet in motriggen. Handen som sådan är inget att snacka om, 3 sådana per timme är dock några för mycket.

 

** Hand # 2645568365 starting - 2009-06-05 21:46:23

** Wisniewski XXV [Hold 'em] (0.10|0.20 NL - Cash Game) Real Money

 

milosjanik sitting in seat 1 with €18.68

Praton sitting in seat 2 with €54.59

kurdov sitting in seat 3 with €17.05[Dealer]

Babin sitting in seat 4 with €17.70

FearMy27Off sitting in seat 5 with €19.30

AciidSpy sitting in seat 6 with €11.35

Babin posted the small blind - €0.10

FearMy27Off posted the big blind - €0.20

 

** Dealing cards to AciidSpy: 7d, 9d

AciidSpy called - €0.20

milosjanik folded

Praton called - €0.20

kurdov called - €0.20

Babin called - €0.20

FearMy27Off checked

 

** Dealing the flop: Ad, 7h, 7s

Babin bet - €0.20

FearMy27Off folded

AciidSpy raised to €0.80

Praton called - €0.80

kurdov folded

Babin folded

 

** Dealing the turn: 8c

AciidSpy bet - €2.40

Praton called - €2.40

 

** Dealing the river: 8d

AciidSpy bet - €3.40

Praton raised to €8.00

AciidSpy went all-in - €4.55

AciidSpy shows: 7d, 9d

Praton shows: 7c, As

Praton wins €22.33 from the main pot

 

Rake: €1.17

 

 

Som vanligt.... Syna 3BB med 107o är standard för att sedan köpa på hålstegen till odds 1:2.

 

** Hand # 2645585058 starting - 2009-06-05 21:52:27

** Aster [Hold 'em] (0.10|0.20 NL - Cash Game) Real Money

 

TYYYYYYY sitting in seat 1 with €19.00

Leonard49 sitting in seat 2 with €30.98

Tayock sitting in seat 3 with €7.88

Green64 sitting in seat 4 with €27.46[Dealer]

mayanfactor sitting in seat 5 with €24.93

AciidSpy sitting in seat 6 with €11.54

mayanfactor posted the small blind - €0.10

AciidSpy posted the big blind - €0.20

 

** Dealing cards to AciidSpy: 9c, 8c

TYYYYYYY folded

Leonard49 called - €0.20

Tayock folded

Green64 folded

mayanfactor folded

AciidSpy bet - €0.80

Leonard49 called - €0.80

 

** Dealing the flop: 8d, 9h, Kd

AciidSpy bet - €1.60

Leonard49 called - €1.60

 

** Dealing the turn: 3d

AciidSpy bet - €3.60

Leonard49 called - €3.60

 

** Dealing the river: Js

AciidSpy bet - €5.40

Leonard49 called - €5.40

AciidSpy shows: 9c, 8c

Leonard49 shows: 7c, 10d

Leonard49 wins €21.76 from the main pot

 

Rake: €1.14

 

Tror allvarligt Unibet straffar mig för jag spelat för avancerat, checkraisarna med bra händer dras ju ut konstant när preraisaren inte bettar ut på en självklar cb. 2 händer tidigare floppade jag set på 4BB limp pre. Skulle checkraisa och preflopraisaren checkar K på brädan och turtomten turnar stegen. Horsite.

 

Sätter fi på färdrag, ev öppet sådant. Så standard på Unibet att spela så.

 

** Hand # 2645878374 starting - 2009-06-05 23:44:08

** Wisniewski XXI [Hold 'em] (0.10|0.20 NL - Cash Game) Real Money

 

intenseexpre sitting in seat 1 with €20.00

DoctorLeon sitting in seat 2 with €22.44[Dealer]

mayanfactor sitting in seat 3 with €22.46

AciidSpy sitting in seat 4 with €16.10

thanathos sitting in seat 5 with €26.04

LhaLha sitting in seat 6 with €19.75

mayanfactor posted the small blind - €0.10

AciidSpy posted the big blind - €0.20

 

** Dealing cards to AciidSpy: 10h, Ah

thanathos called - €0.20

LhaLha folded

intenseexpre raised to €1.00

DoctorLeon folded

mayanfactor folded

AciidSpy called - €1.00

thanathos called - €1.00

 

** Dealing the flop: As, 10d, 9d

AciidSpy checked

thanathos checked

intenseexpre checked

 

** Dealing the turn: 4s

AciidSpy bet - €2.80

thanathos called - €2.80

intenseexpre went all-in - €19.00

AciidSpy went all-in - €12.30

thanathos > 44 vs aa?

thanathos folded

 

** Dealing the river: 3c

AciidSpy shows: 10h, Ah

intenseexpre shows: 4c, 4d

intenseexpre wins €34.30 from the main pot

 

Rake: €1.80

 

Får ta mig en funderare på vad jag ska göra, 25 euro kvar. Kan inte vinna på NL10 -NL20 trots att jag spelar 40% färre preflophänder än bordet i snitt och borden ligger på 50% sedda floppar och snittpotter på 20BB. Sjukt att det inte går att vinna. Har problem att släppa mina bra händer som är slagna, men hade ni sett hur folk spelar så lägger man dom inte.

 

Ingen idé att sitta och spela in 20kr i timmen på NL4euro och sedan förlora 3-4 sådana inköp i timmen när jag går upp i nivå och motriggen slår till 100% av alla sessioner.

 

Bara inse att jag är för dålig för att spela på NL10 och uppåt, jag behärskar inte att spela 107o pre för 4BB och köpa på stegen helt utan odds och sedan klonka på river. Vet inte heller hur jag ska lära mig det...

 

Frågan är vad jag ska göra kvällstid om jag lägger ner pokern, har inte råd att renovera mer i källaren just nu och sitta o glo på frugans serier på kvällarna känns ju sådär....

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak som jag märker är att du faktiskt har en hel del luckor i ditt postflopspel,

vissa mer/mindre farliga, men definitivt värst är att du gillar att betala av på rivrar och turnar där du är mer/mindre död.

 

För att komma tillrätta med skiten(!) så finns det hur många vägar som helst att gå, men jag tror den enklaste är:

 

Mer position ,mer lättspelade händer och ökad postflop aggression.

Det är lite av det som jag själv anser är det som skiljer en medioker PLO grinder mot en bättre. Så det bör stämma på texas också.

 

Exempel:

78s UTG = F O L D.

78s på Knapp -> Raise --> Cbet --> utvärdera turn i pos.

78s på BB när knapp höjt --> Fold.

 

66 UTG Fold/raise 80/20 %

66 knapp --> Raise

66 bb --> syn --> Set? -->Överkort?

 

ATs på bb efter UTG höjning --> Fold, etc etc.

 

Mao: Se till så att du inte hamnar i problem genom att spela mer lättspelade händer i positioner som är bra, hur låter det? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen Jens.

 

Måste ju göra ngt fel eftersom jag backar rakt ut.....:roll:

 

En av läckorna är att jag betalar av i onödan, så svårlöst eftersom spelarna på micro lika gärna går allin med AJ tom som med nötterna.

 

Ligger på strax över 30% sedda floppar, borden har runt 45% i snitt, ska jag ner under 25%? Borde nästan bli det med ditt system. Vet dock inte om jag ska bli mer aggresiv med mellanparen, spelarna här släpper aldrig 2a par.

 

Hittade 97 dollars på Titan, spelade upp mig 5 dollars på 2 timmar sedan höll det inte längre. På 5 minuter; KK mot A8, inget A på bordet ändå förlust. QQ mot A8 inget A på bordet ändå förlust. QQ mot 99, 9a på river. Bara lägga ner, 25 dollars back.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, inte för att jag är något vidare till pokerspelare. Men jag hade en sådan här period i höstas, gick i princip inte + en enda session.

Det var hemskt, minst sagt.

Tanken att lägga av infann sig, men alla dessa dj... serier (housewife odyl) som sambon tittar på fick mig att ta tag i spelet igen.

 

+30 i vpip ÄR för högt imo. Men ytterligare ett problem är agg faktorn, vad har du?

En agg faktor på 4,5-5 upplever jag som om att den (på mickro nivå iaf.) slår

tillbaka

 

Nåväl Hm som jag införskaffade i den vevan har ett par bra artiklar som dom kallar " Pluging leaks"

Förmodligen är dom inte till någon nytta för en duktig spelare.

Men för en spelare som jag var då (och du nu?)

En spelare utan flyt och med dåligt självförtroende, som därmed hamnar i den onda cirkeln med dåligt spel till följd. kanske det kan vara något?

Mig hjälpte det iallafall.

 

Så kom igen täta läckorna och bli en vinnande spelare igen!

Jag vet att du kan bli det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, inte för att jag är något vidare till pokerspelare. Men jag hade en sådan här period i höstas, gick i princip inte + en enda session.

Det var hemskt, minst sagt.

Tanken att lägga av infann sig, men alla dessa dj... serier (housewife odyl) som sambon tittar på fick mig att ta tag i spelet igen.

 

+30 i vpip ÄR för högt imo. Men ytterligare ett problem är agg faktorn, vad har du?

En agg faktor på 4,5-5 upplever jag som om att den (på mickro nivå iaf.) slår

tillbaka

 

Nåväl Hm som jag införskaffade i den vevan har ett par bra artiklar som dom kallar " Pluging leaks"

Förmodligen är dom inte till någon nytta för en duktig spelare.

Men för en spelare som jag var då (och du nu?)

En spelare utan flyt och med dåligt självförtroende, som därmed hamnar i den onda cirkeln med dåligt spel till följd. kanske det kan vara något?

Mig hjälpte det iallafall.

 

Så kom igen täta läckorna och bli en vinnande spelare igen!

Jag vet att du kan bli det!

 

Tack för tipsen!

 

Ska täta till i kväll och landa på 25% sedda flopppar, ska kapa bort 22-55, sc under 78 och A10-AJ ska också bort, blir svårt att komma ner till 25% annars.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen!

 

Ska täta till i kväll och landa på 25% sedda flopppar, ska kapa bort 22-55, sc under 78 och A10-AJ ska också bort, blir svårt att komma ner till 25% annars.

 

/Patfor

 

Nja, så hårt behöver du väl inte kapa? Spela dessa i pos. imo

Höj dom gärna, (ähhh, det här vet du ju) men var försiktig mot 50+ vpip dom släpper aldrig och har ju någon konstig förmåga att dra ut :shock: Särskilt när man lyckats få in hela stacken.

 

God Luck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, så hårt behöver du väl inte kapa? Spela dessa i pos. imo

Höj dom gärna, (ähhh, det här vet du ju) men var försiktig mot 50+ vpip dom släpper aldrig och har ju någon konstig förmåga att dra ut :shock: Särskilt när man lyckats få in hela stacken.

 

God Luck!

 

 

Dra ut, så sant så sant. Hjälper inte att spela 25% sedda floppar, backar rakt ut ändå. Orsaken är lätt, jag förlorar 90% av mina allinsituationer där jag är minst 70-30 favorit. Samma kille drog ut följande på mindre än 10 minuter: KK vs A8o allin pre, A på river. JJ mot AJ allin på JQK bräda, river 10a. AQ mot 66, Q på flopp allin, turn 6a. Nu senast QQ mot 77 allin på låg flop, han hade hålstegedrag, turn 7a. Ridå!

 

Hatar att det är såmycket tur spelet och att den matematiska sannolikheten kan vara satt ur spel under så lång tid.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntigen ett grönt pass! 32 $ upp på mindre än 30 minuter, allt på samma bord.

 

Checkade med 33 i BB och floppen kom 234 rainbow, check och fi bettade 1,5 ggr pott och jag raisade pott, syn och turn kommer en underbar 4a. Pengarna åker in och handen höll!

 

200BB på bordet och dom spelar så passivt, bara börja stjäla. När jag höjde 5BB för fjärde gången i rad så tröttnade en av spelarna och slog om till 15BB från BB, misstänkte starkt att han kunde göra så med alla A så synade. Flop A73, han checkade och jag bettade knappt pott och han ställer sina 200BB, bara en hand som slår mig och jag synar, fi viker upp AQ! 400BB till Acid och bara kliva av....8-)

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger 20 cent upp på mitt Titanpokerkonto jämfört med insättningen förra året! :roll:

 

Står nu i valet och kvalet mellan at spela NL 4€ på Unibet med en skön klient och rakeback (iofs löjligt låg på denna nivå) kontra spela NL 20$ på Titan med en klient som verkligen är usel, dessutom utan rakeback.

 

Bli nog att försöka jobba upp rullen på Unibet, ska använda min nya preflopp- strategi som ligger runt 25% sedda floppar. Ger den fram till midsommar med mål att få in 20 timmar och ha en rulle på över 100€ som kan börja användas på NL10/20€.

 

Skolavslutning och släppte iväg min år9:a som har krävt så mycket jobb att jag blir mörkrädd bara jag tänker på det. Vi har iofs lyckats fantastiskt bra med dom och de hade ett meritvärde på 218 poäng vilket är extremt bra för en arbetarstad som Motala.

 

Fick även den mest genomtänkta och finaste presenten någonsin av en klass jag haft. En exklusiv skärbräda i ek och en kvalitetskniv med inristningen "Gör om gör rätt! /9C" Även om de har varit jobbiga och mycket socialträning med dom så kommer jag sakna klassen, de har absolut gett ett stort avtryck hos mig.

 

Lycka till 9C Skolgårdaskola 2009!

 

/Patfor

 

Ps Så nöjd att jag lyckats hitta €-tecknet på datorn. Iofs genom en feltryckning när jag skulle skriva ett $-tecken, men hittat är hittat oavsett metod! 8-) Ds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte nl€10 på unibet helt enkelt?

Jag tror jag känner igen det där "Gör om , gör rätt".

 

Kan det ha varit från den gången jag skulle knyta makrillbeten? :-)

 

Hursom, jag misstänker att detta är ett stooort No-No med tanke på det nya tillskottet i familjen men det vore skoj om du dyker upp på 500sek turneringen här i Lkpg på lördag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte nl€10 på unibet helt enkelt?

Jag tror jag känner igen det där "Gör om , gör rätt".

 

Kan det ha varit från den gången jag skulle knyta makrillbeten? :-)

 

Hursom, jag misstänker att detta är ett stooort No-No med tanke på det nya tillskottet i familjen men det vore skoj om du dyker upp på 500sek turneringen här i Lkpg på lördag!

 

Med tanke på din förmåga till pilligt handarbete så slank det nog ur mig ett och ett annat "Gör om gör rätt!" :-)

 

26€ i rullen, inte helt optimalt att spela NL10€ då... Fast det gjorde jag ändå! Är ju trots allt 5 st halva inköp, om man är lite försiktig så kan det fungera. Spelade en timme och gjorde 11€ vinst, lite mer stabil rulle nu. Blev 29% sedda floppar men hade iofs ett bra kortssnitt så det är nog inom felmarginalen.

 

Bara en hand som jag är missnöjd med. Borde fattat att ngn köpte på färg, otur att jag rivrade stegen och drog iväg strax över 2€ i onödan.

 

** Hand # 2655489719 starting - 2009-06-10 21:42:05

** Lathyrus [Hold 'em] (0.05|0.10 NL - Cash Game) Real Money

 

Detoxx sitting in seat 1 with €2.21

waxxx1 sitting in seat 2 with €8.42

kurdov sitting in seat 3 with €15.02

lapindu68 sitting in seat 4 with €3.82[Dealer]

AciidSpy sitting in seat 5 with €9.93

kikor51408 sitting in seat 6 with €5.33

AciidSpy posted the small blind - €0.05

kikor51408 posted the big blind - €0.10

 

** Dealing cards to AciidSpy: Kd, 10s

Detoxx called - €0.10

waxxx1 folded

kurdov folded

lapindu68 called - €0.10

AciidSpy called - €0.10

kikor51408 checked

 

** Dealing the flop: Qs, 7h, Ks

AciidSpy bet - €0.40

kikor51408 folded

Detoxx called - €0.40

lapindu68 called - €0.40

 

** Dealing the turn: 9c

AciidSpy bet - €0.50

Detoxx called - €0.50

lapindu68 called - €0.50

 

** Dealing the river: Js

AciidSpy bet - €1.60

Detoxx went all-in - €1.21

lapindu68 went all-in - €2.82

AciidSpy called - €2.82

lapindu68 shows: 9s, 3s

AciidSpy mucks: Kd, 10s

Detoxx mucks: Kc, Jc

lapindu68 wins €6.40 from the main pot

lapindu68 wins €3.06 from side pot 1

 

Rake: €0.49

 

Hade gärna spelat turren, men inte riktigt läge som du förstår. Tar gärna en inbjudan efter sommaren när läget är mer stabilt.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker den där sista handen är ett bra exempel på varför händer som KT måste spelas försiktigt och lätt kan bli läckor i bankrullen. Själv kan jag tänka mig att öppna med den från sen position, men jag lägger den oftast om andra limpat och så gott som alltid mot en höjare. Ska man ändå spela den så vete fan om man inte borde höja och försöka få till en man-mot-man på floppen. Jag tror inte den är en bra hand för flervägspotter. Här ligger du ju faktiskt efter i handen från början till slut. Notera också att det finns ett ytterligare scenario som du lär förlora lika mycket: Om en tia kommer på river och ger Detoxx hålstegen mot ditt tvåpar.

 

Jag är nu iofs en tight spelare och tror mycket på lärdomarna från exempelvis Dan Harrington: Stay out of trouble! I det konceptet ingår att undvika (normalt) att spela de mest svårspelade händerna och där ingår definitivt händer som KTo, A6o och liknande. Tror särskilt att det gäller på våra låga nivåer där det finns så många spelare som älskar att limpa in med både ess och kungar med halvhyggliga kickers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker den där sista handen är ett bra exempel på varför händer som KT måste spelas försiktigt och lätt kan bli läckor i bankrullen. Själv kan jag tänka mig att öppna med den från sen position, men jag lägger den oftast om andra limpat och så gott som alltid mot en höjare. Ska man ändå spela den så vete fan om man inte borde höja och försöka få till en man-mot-man på floppen. Jag tror inte den är en bra hand för flervägspotter. Här ligger du ju faktiskt efter i handen från början till slut. Notera också att det finns ett ytterligare scenario som du lär förlora lika mycket: Om en tia kommer på river och ger Detoxx hålstegen mot ditt tvåpar.

 

Jag är nu iofs en tight spelare och tror mycket på lärdomarna från exempelvis Dan Harrington: Stay out of trouble! I det konceptet ingår att undvika (normalt) att spela de mest svårspelade händerna och där ingår definitivt händer som KTo, A6o och liknande. Tror särskilt att det gäller på våra låga nivåer där det finns så många spelare som älskar att limpa in med både ess och kungar med halvhyggliga kickers.

 

Rätt tänkt, vete f-n varför jag spelade den pre, har tagit bort den i prefloppspelet men fick nog ett återfall... :roll:

 

Ibland har man flyt, velat ha 2st clematis (klätterväxt utomhus, vanligtvis med lila blommor i riklig mängd) mot insyns/vindskyddet vid altanen. Tittade på sådana i måndags på M-blommor och kostade runt 200kr styck och hade inte så många färger och former att välja på så jag valde att avvakta ett köp. I tidningen i dag fanns en annons där Oves-plantskola reade ut cleamtis för 100kr styck, de hade nog 25 olika sorter dessutom! Tyvärr var båda de sorterna jag absolut helst ville ha slut, så det blev den klassiska mörklila varianten, kommer ändå bli skitbra! Är så nöjd!

 

Pokern smög på bra låg, 7€ upp efter 30 minuter och kvällens mål på 10€ låg inom räckhåll, sedan slog Unibet på motriggen med start i denna handen.

 

 

** Hand # 2657463239 starting - 2009-06-11 21:26:27

** Passion-flower [Hold 'em] (0.05|0.10 NL - Cash Game) Real Money

 

TP40 sitting in seat 1 with €5.87

wimpie420 sitting in seat 2 with €13.53

AciidSpy sitting in seat 3 with €3.74

paulovcov1 sitting in seat 4 with €2.87

elNabo sitting in seat 5 with €10.97

lemonylime sitting in seat 6 with €14.24[Dealer]

TP40 posted the small blind - €0.05

wimpie420 posted the big blind - €0.10

 

** Dealing cards to AciidSpy: Ks, Kh

AciidSpy raised to €0.60

paulovcov1 folded

elNabo folded

lemonylime folded

TP40 raised to €2.60

wimpie420 folded

AciidSpy went all-in - €3.14

TP40 called - €3.74

 

** Dealing the flop: 6s, 5h, 5c

 

** Dealing the turn: 7c

 

** Dealing the river: Qs

AciidSpy shows: Ks, Kh

TP40 shows: Qh, Qd

TP40 wins €7.21 from the main pot

 

Rake: €0.37

 

 

Sedan fortsatte det, blev svår att kliva av på turn och på river är det ju bara att smacka på eftersom jag sätter honom på AJ eller AQ.

 

** Hand # 2657497887 starting - 2009-06-11 21:36:45

** Passion-flower [Hold 'em] (0.05|0.10 NL - Cash Game) Real Money

 

TP40 sitting in seat 1 with €9.42[Dealer]

wimpie420 sitting in seat 2 with €13.39

AciidSpy sitting in seat 3 with €4.65

LattenPoker sitting in seat 4 with €10.00

elNabo sitting in seat 5 with €13.25

gsxr750srad sitting in seat 6 with €7.48

wimpie420 posted the small blind - €0.05

AciidSpy posted the big blind - €0.10

 

** Dealing cards to AciidSpy: As, Kc

LattenPoker folded

elNabo folded

gsxr750srad called - €0.10

TP40 folded

wimpie420 folded

AciidSpy bet - €0.40

gsxr750srad called - €0.40

 

** Dealing the flop: Qd, Js, 8s

AciidSpy bet - €0.50

gsxr750srad called - €0.50

 

** Dealing the turn: Ah

AciidSpy bet - €0.80

gsxr750srad raised to €1.60

AciidSpy called - €1.60

 

** Dealing the river: Kd

AciidSpy bet - €2.10

gsxr750srad raised to €4.20

AciidSpy went all-in - €0.05

AciidSpy shows: As, Kc

gsxr750srad shows: 10h, 9h

gsxr750srad wins €8.89 from the main pot

 

 

Trodde nu att motriggen skulle fortsätta och inköpen segla iväg, men blev inte så!:shock:

 

lasserbk sitting in seat 1 with €27.58

quinty sitting in seat 2 with €8.88

gargamel84 sitting in seat 3 with €9.61

AciidSpy sitting in seat 4 with €11.04

Kids4Chips sitting in seat 5 with €10.09[Dealer]

suat80 sitting in seat 6 with €1.95

suat80 posted the small blind - €0.05

lasserbk posted the big blind - €0.10

 

** Dealing cards to AciidSpy: 5d, 5c

quinty raised to €0.40

gargamel84 called - €0.40

AciidSpy called - €0.40

Kids4Chips folded

suat80 called - €0.40

lasserbk folded

 

** Dealing the flop: 4h, 5h, 7s

suat80 checked

quinty bet - €1.70

gargamel84 folded

AciidSpy raised to €3.40

suat80 folded

quinty went all-in - €6.78

AciidSpy called - €8.48

 

** Dealing the turn: As

 

** Dealing the river: 5s

quinty shows: 7d, 6h

AciidSpy shows: 5d, 5c

AciidSpy wins €17.73 from the main pot

 

Rake: €0.93

 

14€ upp på sessionen och rullen dubblad på 2 dagar vilket känns mycket bra. Borde iofs spela några timmar till, men ska ta lite tvättstugetjänst nu och försöka få till 2-3 timmar imorgon istället.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...