Gå till innehåll

AcidSpy, konsumtionsgrind i sommar.


Patfor

Recommended Posts

Va lite tiltad ikväll ja... Du drog ut min AA med AT på xxT.. T turn :( så floppa jag OESD mot ditt set i 3bettad pot också... ajja inte mycket att göra.

 

Det var INTE svårt att vinna emot mig ikväll, vann inte en pot. (berodde nog på att jag trebetta mycket skit) :roll:

 

Mmmm, flyt med mina tior, sa ju det!

 

Fast du får skylla dig lite själv, du bettar ju så mycket skit att jag inte tror på dig när du väl har nötterna...:mrgreen:

 

Hur många bord spelar du, hur många timmar i veckan? Tycker jag ser dig på många bord ofta!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

"Fast du får skylla dig lite själv, du bettar ju så mycket skit att jag inte tror på dig när du väl har nötterna..."

 

Kanske är poängen...

Kör 10 bord, varierar hur mycket jag spelar men 4 timmar / dag blir det nog i snitt iaf.

 

Mycket rakeback lär det bli! Du måste ju ligga på bortåt 300kr i timmen i rakeback, räcker att spela +/- på pokern då. Fast jag fattar inte hur du hinner med 10 bord, har att göra med mina 4.

 

Turnade ett set och fick in degen på river, låg + 800kr efter 15 minuter, slarvade sedan bort 400 i en pot där jag i pos syande 4BB med AJ och floppen kom QJ5 med 2 ruter, fi checkar och jag bettar lite över pott och han slår om, short och synar. Han visar AQ. Fattar inte hur man kan checka och ge gratiskort till färg- och stegdrag! Jag var 100 på att han hade AKr och semibluffade mig.

 

500/5000

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja läsa igenom denna dagbok! Men .... sry vill inte vara oförskämd eller taskig bara ärlig o FÅNIG!!

 

Men seriöst jag blir toktiltad av att du undertecknar varje inlägg.

E jag ensam?

 

GL i spelet annars, snart e jag där o härjar jag med.

 

Eh, tycker faktiskt lite synd om dej. Inget snack om vem som är offret här :-P. Dagens i-landsproblem helt klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket rakeback lär det bli! Du måste ju ligga på bortåt 300kr i timmen i rakeback, räcker att spela +/- på pokern då. Fast jag fattar inte hur du hinner med 10 bord, har att göra med mina 4.

 

Turnade ett set och fick in degen på river, låg + 800kr efter 15 minuter, slarvade sedan bort 400 i en pot där jag i pos syande 4BB med AJ och floppen kom QJ5 med 2 ruter, fi checkar och jag bettar lite över pott och han slår om, short och synar. Han visar AQ. Fattar inte hur man kan checka och ge gratiskort till färg- och stegdrag! Jag var 100 på att han hade AKr och semibluffade mig.

 

500/5000

 

/Patfor

 

Lite drygt. Gammal dataspelsvana att va snabb med musen o relativt snabbtänkt. Mycket automatik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan man spela bara 4 bord och inte spela LAG? Måste spela minst 6 bord om jag ska spela någorlunda tight,

 

Brrr, får rysningar bara jag tänker på 4+ bord... Spelar optimalt med 3 bord, men måste ju lära mig bli bättre på 4-bord så bara ta en lägre winrate som lärpengar!

 

Eftersom jag spelar på en 15 tums laptop så blir det en naturlig begränsning med fyra bord då jag inte vurmar för helt överlappade bord. Miniview är på tok för smått.

 

/Patfor = mitt nick på pf som jag signar varje inlägg med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och spelade på samma bord som du idag och la märke till att du höjer 5 bb pre varje hand. Det är lite för mkt såvida inte spelare har limpat in före. Optimalt är att höja 3bb pre alltså till 3 euro. Höjer du till 5 pre blir potten onödigt stor och du committar dig onödigt mkt. Typ alla grinders höjer till 4 vilket är lite för mkt men ändå bättre än 5. Bara ett tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk också på att när du höjjer 3 och får syn o träffar bra som sjutton, kan va svårt att få in stacken då mot nåt halvbra eftersom potten blir så liten.

Finns både för och nackdelar med båda. Men 5 utan limp är för mycket tycker jag också, speciellt när Aciidspy kör med halva inköp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och spelade på samma bord som du idag och la märke till att du höjer 5 bb pre varje hand. Det är lite för mkt såvida inte spelare har limpat in före. Optimalt är att höja 3bb pre alltså till 3 euro. Höjer du till 5 pre blir potten onödigt stor och du committar dig onödigt mkt. Typ alla grinders höjer till 4 vilket är lite för mkt men ändå bättre än 5. Bara ett tips.

 

Höjer 4BB alltid, förutom ikväll. De geniala belgarna och fransmännen som tycker 84o är en mkt bra hand att syna med mot AQ på 5BB pre får floppen

Q84...:roll: Samma belgiska geni synar 5BB med K3 och spelar på sin träffade 3a hela vägen mot mina 1010, river K... Suck.

 

Blivit lite tiltad på den helt sjuka motriggen mot idioter som spelar poker sämre än min fru som aldrig spelat poker! Därför pushat lite mer pre än vanligt, men hjälper inte, de fattar ändå inte att 84o inte är en bra hand att spela.

 

Stängt ner klienten för att se om motriggen går bort, provar nu igen.

 

-2500/5000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rullen halverad ikväll. Tack Unibet för att ni uppmuntrar usla spelare att spela all möjligt skit genom att låta dom träffa sina mirakelhänder. Jag förstår att ni vill tjäna så mycket rake som möjligt. Smart att styra korten så de sämsta spelarna träffar onaturligt mycket i de största potterna så de kan vara kvar på siten och fortsätta betala in rake.

 

Så jävla arg på Unibet och alla idioter som spelar där. Skulle slagit sönder datorn idag om inte det skulle ha väckt barnen. Ok att man har otur då och i potter, men när man 1-2 kvällar i veckan dras ut i 90% av potterna där man är 90% favorit börjar man allvarligt undra hur det står till.

 

Det jobbigaste är att jag aldrig, och jag menar aldrig, har haft en medrigg en hel kväll någonsin. Däremot har jag nu haft över 100 totala motriggskvällar. Enligt så mångas teorier om slump och sannolikhet ska ju detta vara ett naturligt utfall av varians, hmm 4 års material att gå tillbaka på, över tusen spelade sessioner, jo så är det nog....

 

Här är jag riktigt trött på pokern kan jag lova. Idioten har gjort sådan sjuka moves så det finns inte. Såg honom raisa 10BB på 40BB med AJ på flop 322 när fi hade höjt 5BB pre och cbar 40BB! :roll: Har ju sett honom träffa sjuka händer så jag skulle ju foldat nar jag mötte honom. Visste ju egentligen att han skulle träffa eftersom han har 14 outs, vilket är minst 13 för mycket för honom.

 

** Hand # 2391950155 starting - 2009-01-29 22:10:49

** Souci-pluvial [Hold 'em] (0.50|1.00 NL - Cash Game) Real Money

 

joe_84 sitting in seat 1 with €160.41

AciidSpy sitting in seat 2 with €96.00

tonyfcl sitting in seat 3 with €184.04

djenergy sitting in seat 4 with €259.10

ukki58 sitting in seat 5 with €109.43[Dealer]

SFN sitting in seat 6 with €99.81

SFN posted the small blind - €0.50

joe_84 posted the big blind - €1.00

 

** Dealing cards to AciidSpy: Ac, Jc

AciidSpy raised to €5.00

tonyfcl folded

djenergy folded

ukki58 called - €5.00

SFN folded

joe_84 called - €5.00

 

** Dealing the flop: 9d, Ah, 4h

joe_84 checked

AciidSpy bet - €9.00

ukki58 folded

joe_84 raised to €22.00

AciidSpy called - €22.00

 

** Dealing the turn: Kd

joe_84 bet - €42.00

AciidSpy went all-in - €69.00

joe_84 called - €69.00

 

** Dealing the river: 7h

AciidSpy shows: Ac, Jc

joe_84 shows: 10h, Kh

joe_84 wins €194.50 from the main pot

 

Kommer bli en förlustmånad modell större, 28 inköp back just nu i januari. Hoppas verkligen att det vänder i morgon, kommer vara gul i helgen om det håller på så här. Det absolut jobbigaste var att jag under nov-dev fick förhoppningen att det skull gå att spela vinnande på NL100. Men som det ser ut så går det inte att slå turspelarna öven om man ha oddsen på sin sida rent matematiskt. Verkar som om staten har rätt i att det är ett rent turspel.

 

-5000/5000

 

Gör paus i dagboken eftersom fölustspelet har uppstått i samband med att jag återupptog skrivandet här. Går det inte att vinna genom att spela korrekt så får jag ju ta till viskeplighet!

 

Tack till er läsare som kommit med bra inlägg!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom igen nu! Det här är faktiskt en av få dagböcker jag läser!

 

Dagbokspaus hjälpte inte! :-(

 

Kan alltså lika gärna skriva.... :-)

 

Lämnar nu Unibet, får en hyfsad rakeback nästa vecka och ska spela 3 frirullar som jag spelat ihop till Unibets turre i Budapest. Cashar ut sedan. Vinner jag en plats till Budapest ska jag ta ut omkostndspengarna och skita i att åka. Vägrar befatta mig mer denna site och deras idiotrigg. Kommer aldrig förnnedra mig att åka ut ur en stor turre med AA allin pre mot 72 eller ngn annan "premiumhand" som genierna på den siten spelar och vinner med.

 

Älskade SvS, om 5 minuter är jag inloggad! 925kr ska förvaltas väl. Börjar på 0,5/1 och får se om det blir rullebyggande eller cashout. Källaren äter grymt med pengar och varenda pokerkrona är behövlig ner dit. Dock j-vligt tråkigt att grinda en timme för att köpa en kvadratmeter klinker eller 0,75 kvadratmeter tak...

 

 

Vet att han bettar tom ofta, ganska säker på att jag leder och dessutom färgdrag. Låser ju klöver KQ dessutom. Inte många outs kvar, spelar det ngn roll? :lol:

 

** Hand # 2395132926 starting - 2009-01-31 21:54:22

** Red-Hot Poker [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - Cash Game) Real Money

 

tcf61x sitting in seat 1 with €23.73

charclo sitting in seat 2 with €75.12

rosten sitting in seat 3 with €52.92

AciidSpy sitting in seat 4 with €19.44

odonder sitting in seat 5 with €8.60

Raats3l sitting in seat 6 with €94.02[Dealer]

tcf61x posted the small blind - €0.25

charclo posted the big blind - €0.50

 

** Dealing cards to AciidSpy: Ac, 10d

rosten folded

AciidSpy called - €0.50

odonder called - €0.50

Raats3l folded

tcf61x called - €0.50

charclo bet - €2.50

AciidSpy called - €2.50

odonder folded

tcf61x folded

 

** Dealing the flop: 10h, Jc, 5c

charclo bet - €3.50

AciidSpy called - €3.50

 

** Dealing the turn: 7c

charclo bet - €8.00

AciidSpy went all-in - €13.44

charclo called - €13.44

 

** Dealing the river: Qs

AciidSpy shows: Ac, 10d

charclo shows: Kc, As

charclo wins €37.89 from the main pot

 

Jodå A9 är en mycket bra hand att slå om med! Par i nior måste ju vara det bästa man kan ha i NLHM... Läser folk så jävla rätt hela tiden, spelar ingen roll så länge de har outs dock.

 

** Hand # 2395099988 starting - 2009-01-31 21:36:38

** Red-Hot Poker [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - Cash Game) Real Money

 

tcf61x sitting in seat 1 with €31.48[Dealer]

charclo sitting in seat 2 with €52.02

varlan sitting in seat 3 with €18.08

AciidSpy sitting in seat 4 with €57.46

Rolle74 sitting in seat 5 with €21.89

Raats3l sitting in seat 6 with €76.95

charclo posted the small blind - €0.25

varlan posted the big blind - €0.50

 

** Dealing cards to AciidSpy: Jh, Js

AciidSpy raised to €2.00

Rolle74 folded

Raats3l folded

tcf61x folded

charclo folded

varlan raised to €6.50

AciidSpy called - €6.50

 

** Dealing the flop: 9d, 7c, 5s

varlan went all-in - €11.58

AciidSpy called - €11.58

 

** Dealing the turn: Ah

 

** Dealing the river: 6d

varlan shows: 9c, Ac

AciidSpy mucks: Jh, Js

varlan wins €34.59 from the main pot

 

Bakslag i källaren i dag. Hyrt en bultpistol för att bulta upp reglar till tak i badrum och gillestuga. Uthyraren sa att spiken jag köpte går igenom allt. Tjena! Inte vårt betongtak i källaren i alla fall. Varannan spik blir som ett skatbo och orsakar enorma krevadhål i taket. Seplar iofs ingen roll att det blir hål, men reglarna fäster inte upp mot taket ordentligt. Läst på Hiltis hemsida att de har en ny bätttre spik för hård betong, hade tydligen inte Cramo i Motala koll på.....:-( Tråkigt när jag hade tid avsatt för att jobba med detta. Jaja, nya tag nästa helg.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i ingen av de senaste händerna du postat har inte fi haft något val.. degen ska liksom i i de situatiornerna.....:oops: t

 

Det vet jag mycket väl. Det tröttsamma är att de träffar sina få outs i varenda större pott. Går ju inte att vinna pengar om det håller på så här ett tiotal sessioner i rad. Tjänar 100kr/h i rakeback och förlorar mellan 500-750kr/h på pokern, ingen bra ekvation. Unibet slår väl av motriggen ngn gång men tänker inte blöda pengar fram tills dess.

 

257kr på 30 min på SvS. Borde spelat mer, men vet ju att det mest lönsamma för mig är att kliva av när jag vunnit några inköp, var dessutom djävulskt trött. Har slitit psykiskt att jag backat så innihelvete på Unibet, inte van vid det. Bultpistolmisslyckandet gjorde inte saken bättre.

 

Glömt bort hur löst och galet det är på NLHMSH 0,5/1 på SvS, folk verkligen kastade pengar omkring sig. "Jag ha tredje par, alltså måste jag syna Acids bet oavsett hur mycket han bettar!" verkade vara melodin för kvällen. Till skillnad från Unibet så finns det inga turfransmän som sätter 3 outarn för tvåparet på rivern 90% av gångerna.

 

En tusing i veckan vore helt ok. Då kan jag göra iordning ett rum i månaden med tak och klinkers i källaren. Inredning i gillestugan med stor soffa, storbildsprojektor, 50 tums LCD, hemmabio, PS3 etc får jag nog råna en bank för att lösa!:shock:

 

1182 kronor på SvS.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att han bettar tom ofta, ganska säker på att jag leder och dessutom färgdrag. Låser ju klöver KQ dessutom. Inte många outs kvar, spelar det ngn roll? :lol:

 

** Hand # 2395132926 starting - 2009-01-31 21:54:22

** Red-Hot Poker [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - Cash Game) Real Money

 

tcf61x sitting in seat 1 with €23.73

charclo sitting in seat 2 with €75.12

rosten sitting in seat 3 with €52.92

AciidSpy sitting in seat 4 with €19.44

odonder sitting in seat 5 with €8.60

Raats3l sitting in seat 6 with €94.02[Dealer]

tcf61x posted the small blind - €0.25

charclo posted the big blind - €0.50

 

** Dealing cards to AciidSpy: Ac, 10d

rosten folded

AciidSpy called - €0.50

odonder called - €0.50

Raats3l folded

tcf61x called - €0.50

charclo bet - €2.50

AciidSpy called - €2.50

odonder folded

tcf61x folded

 

** Dealing the flop: 10h, Jc, 5c

charclo bet - €3.50

AciidSpy called - €3.50

 

** Dealing the turn: 7c

charclo bet - €8.00

AciidSpy went all-in - €13.44

charclo called - €13.44

 

** Dealing the river: Qs

AciidSpy shows: Ac, 10d

charclo shows: Kc, As

charclo wins €37.89 from the main pot

 

Jodå A9 är en mycket bra hand att slå om med! Par i nior måste ju vara det bästa man kan ha i NLHM... Läser folk så jävla rätt hela tiden, spelar ingen roll så länge de har outs dock.

 

** Hand # 2395099988 starting - 2009-01-31 21:36:38

** Red-Hot Poker [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - Cash Game) Real Money

 

tcf61x sitting in seat 1 with €31.48[Dealer]

charclo sitting in seat 2 with €52.02

varlan sitting in seat 3 with €18.08

AciidSpy sitting in seat 4 with €57.46

Rolle74 sitting in seat 5 with €21.89

Raats3l sitting in seat 6 with €76.95

charclo posted the small blind - €0.25

varlan posted the big blind - €0.50

 

** Dealing cards to AciidSpy: Jh, Js

AciidSpy raised to €2.00

Rolle74 folded

Raats3l folded

tcf61x folded

charclo folded

varlan raised to €6.50

AciidSpy called - €6.50

 

** Dealing the flop: 9d, 7c, 5s

varlan went all-in - €11.58

AciidSpy called - €11.58

 

** Dealing the turn: Ah

 

** Dealing the river: 6d

varlan shows: 9c, Ac

AciidSpy mucks: Jh, Js

varlan wins €34.59 from the main pot

/Patfor

 

 

Vill väldigt gärna höra en motivering till ditt dina preflop-beslut i första handen.

 

I andra handen så måste du ju 4betta pre och ta in degen när han är så short. Speciellt om han är kapabel att slå om så pass brett som han verkar göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill väldigt gärna höra en motivering till ditt dina preflop-beslut i första handen.

 

I andra handen så måste du ju 4betta pre och ta in degen när han är så short. Speciellt om han är kapabel att slå om så pass brett som han verkar göra.

 

Han raisar så mkt händer och cbar tom så ofta att A10 är helt ok att spela. Iofs kan jag höja starthandskravet, men med tanke på att det höjs nästan varje varv från någon spelare så behöver inte starthandskravet vara så extremt tight. Skulle jag bara syna/reraisa med AQ+ händer så blir det inte mer än 5 händer per bord och timme spelade. Kommer kosta blinds då....

 

Ska till gymet nu, kört 3 pass i veckan i några veckor och börjar kännas ok. Återkommer mer till detta ämne längre fram.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade Unibets rakerace turnering i 5 minuter, kom in lite sent pga av läggning av yngsta dottern. Tänkte ett tag att motriggen på Unibet hade släppt i och med ny månad osv. :roll::lol:

 

** Hand # 2401571306 starting - 2009-02-04 20:11:47

** Unibet Open Final 4[2610686]:Table 4 [Multi Table Hold 'em] (20.00|40.00 NL - MTT) Real Money

 

AciidSpy sitting in seat 1 with 1420.00

ThunderUA sitting in seat 2 with 1470.00

Vidalv sitting in seat 3 with 1460.00

blacksalmon sitting in seat 4 with 1460.00

Chickenlal sitting in seat 5 with 3145.00

Jaidee sitting in seat 6 with 1490.00

BengtE sitting in seat 7 with 1345.00

bastin1982 sitting in seat 8 with 1270.00[Dealer]

tritolo82 sitting in seat 9 with 3440.00

tritolo82 posted the small blind - 10.00

AciidSpy posted the big blind - 20.00

 

** Dealing cards to AciidSpy: Ah, Ac

ThunderUA folded

Vidalv raised to 80.00

blacksalmon folded

Chickenlal folded

Jaidee folded

BengtE folded

bastin1982 folded

tritolo82 folded

AciidSpy raised to 260.00

Vidalv went all-in - 1380.00

AciidSpy went all-in - 1160.00

Vidalv shows: Ks, Kh

 

** Dealing the flop: Qs, 7s, Kd

 

** Dealing the turn: 9s

 

** Dealing the river: 3s

Vidalv wins 2850.00 from the main pot

 

Ska bara verifera motriggen på ett cashgamebord också så kan jag med gott samvete lämna denna idiotsite!

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmmm, bevisat, motriggen är i allra högsta grad levande även på cashgamen. 1200 back på 10 minuter, två frirullar kvar sedan lämnas Unibet för evigt. Halleluja! Så jävla trött på turgrinders som träffar rätt i varenda jävla pot mot mig. Trött på mig själv att jag är så jävla dålig på att komma ihåg att de täffar hela tiden.

 

Bra, syna 4BB pre med A8! Köp sedan på dina 13 outs till odds 1:2! Just det: glömde, du är en turspelare som träffar! Kommer aldrig mer hända, för jag lämnar nu denna horsite!

 

** Hand # 2401595415 starting - 2009-02-04 20:22:39

** Protea [Hold 'em] (0.50|1.00 NL - Cash Game) Real Money

 

gainz023 sitting in seat 1 with €48.44

AciidSpy sitting in seat 2 with €59.10

dream12 sitting in seat 3 with €228.75[Dealer]

Gwoldeee sitting in seat 4 with €99.00

Tiny1949 sitting in seat 5 with €100.00

BlackAngelPT sitting in seat 6 with €42.58

Gwoldeee posted the small blind - €0.50

Tiny1949 posted the big blind - €1.00

 

** Dealing cards to AciidSpy: Ks, Qd

BlackAngelPT folded

gainz023 folded

AciidSpy raised to €4.00

dream12 called - €4.00

Gwoldeee folded

Tiny1949 folded

 

** Dealing the flop: 10d, 9d, Qh

AciidSpy bet - €8.00

dream12 called - €8.00

 

** Dealing the turn: 2d

AciidSpy bet - €10.00

dream12 called - €10.00

 

** Dealing the river: 4s

AciidSpy bet - €20.00

dream12 raised to €40.00

AciidSpy went all-in - €17.10

AciidSpy shows: Ks, Qd

dream12 shows: Ad, 8d

dream12 wins €116.70 from the main pot

 

 

Klart han också träffar färg, visst borde jag kunna lagt mig, men spelet är likadant på tvåpar, set och låg färg. Räknar inte med Axs eftersom den borde höjst pre för att stjäla blindsen.

 

** Hand # 2401608888 starting - 2009-02-04 20:29:20

** Phlox [Hold 'em] (0.50|1.00 NL - Cash Game) Real Money

 

KidChaos sitting in seat 1 with €99.00

starju sitting in seat 2 with €50.67

sjoob sitting in seat 3 with €98.00

farsi sitting in seat 4 with €27.38

x_keijo_x sitting in seat 5 with €129.75

AciidSpy sitting in seat 6 with €66.61[Dealer]

KidChaos posted the small blind - €0.50

starju posted the big blind - €1.00

 

** Dealing cards to AciidSpy: 6d, 8d

sjoob folded

farsi called - €1.00

x_keijo_x folded

AciidSpy called - €1.00

KidChaos called - €1.00

starju checked

 

** Dealing the flop: 5d, Qd, 10d

KidChaos bet - €4.00

starju folded

farsi folded

AciidSpy raised to €8.00

KidChaos raised to €28.00

AciidSpy called - €28.00

 

** Dealing the turn: 7d

KidChaos bet - €60.00

AciidSpy went all-in - €37.61

 

** Dealing the river: 10s

KidChaos shows: 9d, Ad

AciidSpy mucks: 6d, 8d

 

5 minuter kvar till nästa frirulle, kvalificerad gissning att jag åker med floppat set allin på flop mot hålstege som sätter den på river! Ger det förloppet odds 1,02 gånger pengarna. Otäcka är att det är ett fel matematiskt odds men stämmer nog ruggigt bra med inräkning av hur ofta en dansk eller fransman träffar sinn drag mot mig (strax över 99%! :lol: ).

 

Ska spela Svs under tiden, har nått målet på 30 "Acidinköp" dvs 1500 kr. Nu ska jag försöka spela in en tusing i veckan som kan plockas ut på sändag och grävas ner i källaren. :cry:

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ute ur turre 2. Provade en semibluff och portugisen tyckte det varr en bra idé att syna med en öppen stege. Inte mycket att snacka om. Synd bara att jag inte träffar något av mina 24 outs, hade varit bra med i turren då.

 

** Hand # 2401813980 starting - 2009-02-04 21:58:21

** Unibet Open Final 3[2610694]:Table 1 [Multi Table Hold 'em] (200.00|400.00 NL - MTT) Real Money

 

TMS1234 sitting in seat 1 with 3055.00

roseluis sitting in seat 2 with 3377.50

vogla1 sitting in seat 3 with 2750.00

RATATATATATA sitting in seat 4 with 340.00[sitting out]

AciidSpy sitting in seat 5 with 4970.00

j0rdi sitting in seat 6 with 1773.00[Dealer]

underDgun sitting in seat 7 with 5672.50

hmi-er sitting in seat 9 with 870.00

Varadero81 sitting in seat 10 with 3120.00

underDgun posted the small blind - 100.00

hmi-er posted the big blind - 200.00

 

** Dealing cards to AciidSpy: 5d, 4d

Varadero81 folded

TMS1234 folded

roseluis folded

vogla1 folded

RATATATATATA folded

AciidSpy called - 200.00

j0rdi folded

underDgun called - 200.00

hmi-er folded

 

** Dealing the flop: 8d, Jd, Qc

underDgun checked

AciidSpy bet - 600.00

underDgun raised to 2400.00

AciidSpy went all-in - 4170.00

underDgun called - 4770.00

underDgun shows: 10d, Kh

 

** Dealing the turn: 2h

 

Inte en träff på bra korten med preflopraise och cb på Svs, blödde rejält. La ner nu 150kr back eftersom jag måste till jobbet och förbereda lektioner tills i morgon och sedan lägga en timme eller två i källaren.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra, syna 4BB pre med A8! Köp sedan på dina 13 outs till odds 1:2! Just det: glömde, du är en turspelare som träffar! Kommer aldrig mer hända, för jag lämnar nu denna horsite!

 

Ja, fan vad sjukt att syna ett standard-cb med nötfärgdrag.

 

Räknar inte med Axs eftersom den borde höjst pre för att stjäla blindsen

 

Ja, givetvis höjer man Axs från SB med två limpare. Standard.

 

 

Min personliga åsikt är att du inte spelar helt optimalt. Dags att sluta skylla på riggen? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, fan vad sjukt att syna ett standard-cb med nötfärgdrag.

 

 

 

Ja, givetvis höjer man Axs från SB med två limpare. Standard.

 

 

Min personliga åsikt är att du inte spelar helt optimalt. Dags att sluta skylla på riggen? ;-)

 

 

Nä! Mycket lättare att skylla på riggen än mitt tillkortakommande som NL 100 spelare! 8-)

 

Klart jag inte spelar optimalt, klart jag övervärderar mina händer lite för ofta, men faktum är att jag inte direkt haft flyt senaste månaden. Sista frirullen gick ikväll, åkte som 18e (short och ställde i BB med KQ och fick syn av limparen i mitten som slowade sina AA). Fair.

 

Spelade några bord NL100 samtidigt och blev inte utdragen och landade i färg-färg situationer. 150 euro upp och nu har jag problem. Ska jag casha ut eftesom detta ett slugt drag av Unibet att försöka komma åt min insatta rakeback genom att göra mig glad och få mig att vara kvar? Tror jag sätter en stoploss på rullen 110 euro lägre än vad jag har nu i rullen och det hela blir ändå ett uttag på 400kr mer än jag räknat med från början.

 

Jens den glade laxen! Inne i ett laxstim? :lol::roll:

 

Lax ska tillagas i ugn. Oöverträffat vad gäller konsistens. Tips är att vräka ut grovsalt i ugnssäker form och lägga bitar av lax där på. Skinnet blir intakt och jag tycker att laxen får mer saltsmak inuti. Hur vällagad du sedan vill ha den är ju upp till dig, jag vurmar ju för att den bara precis ska ha koagulerat. Vill du ha lite yta på ovansidan är det ju bara att hoja upp laxen i ugnen och köra på grillfunktionen några minuter.

 

Smaksättningen är ett kapitel för sig. Salt på laxen i ugnen så den kan smälta ner lite i laxen, men sedan kan alla andra smaker tillsättas efter tillagning. Många smaker som passar just till lax blir ju bättre och känns fräschare utan upphettning, jag pratar här om ex citron, dill, ingefära, vitlök

 

Gillar man inte hollandaise och liknande såser så är dillstuvad potatis en riktig hit till lax! Gör en vanlig vit (bechamel)sås och smaksätt med grönsaksbuljong, grönsaksfond, peppar, citron, peppar och dill och häll i kokt potatis. Busenkelt "allt i ett koncept".

 

Du får ett nytt recept inom några dagar!

 

/Pat"inte lika sur på Unibet längre"for

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...