Gå till innehåll

AcidSpy, konsumtionsgrind i sommar.

Patfor

Recommended Posts

När allt känns som värst...det är då man tar nya tag i hemmet istället!

Och känner jag dig rätt så har du garanterat minst 3 projekt som behöver jobbas med :mrgreen:

Du känner mig bättre än så Djens, 3 projekt lol! Dubbla det, multiplicera med 3 så börjar vi närma oss....

Just nu frotterar jag mig i en frökatalog och börjar smida planerna för vårens förgroning och vad som ska planteras i landet. Basilika ska jag odla i mängder, fick bra resultat förra året trots den usla sommaren. Snart dags att plantera i kruka inomhus. Finns flera intressanta sorter i katalogen, bl.a citronbasilika, kanelbasilika :shock: och helig basilika från Thailand!

Djens din trädgårsdodlarwannabe! Har du några bra förlag på vad som ska odlas i år?

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ett projekt avklarat idag; röjde upp i gillestugan så jag kan börja lägga puts på en vägg och sedan klinkra.

Grym frökatalog hemma, inte nog med att alla frön är ekologiska, varje växtområde beskrivs med utförlig historik, usprung och hur dom ska odlas. På respektive växt har de sedan smak och utseende bra beskrivet. Blir inte bättre än så, tror jag hittat frökatalogernas royal staight flush! Satte en gräns för mig själv på 10 olika sorters frö, blev 19... :roll:

Pokern gick bättre idag, enda bommen var att jag överspelade TPTK mot pocket AA vilket kostade mig ett inköp. Var liiiite för aggresiv där.... :lol:

65/75 euro

/Patfor

Länk till kommentar

Ett projekt avklarat idag; röjde upp i gillestugan så jag kan börja lägga puts på en vägg och sedan klinkra.

Grym frökatalog hemma, inte nog med att alla frön är ekologiska, varje växtområde beskrivs med utförlig historik, usprung och hur dom ska odlas. På respektive växt har de sedan smak och utseende bra beskrivet. Blir inte bättre än så, tror jag hittat frökatalogernas royal staight flush! Satte en gräns för mig själv på 10 olika sorters frö, blev 19... :roll:

Pokern gick bättre idag, enda bommen var att jag överspelade TPTK mot pocket AA vilket kostade mig ett inköp. Var liiiite för aggresiv där.... :lol:

65/75 euro

/Patfor

Tjaaa...jag själv är en sucker för dill!

Med andra ord så skulle jag nog rekommendera en stor odling av den härliga växten! :)

Länk till kommentar

Tjaaa...jag själv är en sucker för dill!

Med andra ord så skulle jag nog rekommendera en stor odling av den härliga växten! :)

Mmmm, mkt dill måste bli. Inte minst för kräftdjurens skull!

Se ut som jag kommer gula på SvS i helgen. Har 8 raka förlustsessioner på 0,5/1, helt omöjligt att någon favorithand håller. Har haft 2-4 utrdagningar per timme i större potter vilket naturligtvis gör det helt omöjligt att klara att få gröna siffror. Riktigt löjligt vilken motrigg jag har. 8 inköp kvar nu, tappar 1-2 inköp i timmen med denna motrigg, så rullen lever då ca 6 timmar. Suck.

Fattar inte hur idioterna kan belönas av SvS, dom gör ju inte ett rätt någonstans i potten förutom att Lena synar med nötterna på rivern då...

***** Hand 977324117 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 20 mars 2009 18:36:09

Anna 5 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Chritian! (137.00)

Plats 3: Ripto (39.52)

Plats 4: AcidSpy (103.14)

Plats 5: lena48 (152.66)

Plats 2: sjunis (227.22)

sjunis lägg LM 0.50

Ripto lägg SM 1.00

** Giv **

AcidSpy [Dr, Ds]

*** Bet Runda 1 ***

AcidSpy Höj till 5.00

lena48 Syna 5.00 Bra syn med A2s!

Chritian! Syna 5.00

sjunis Syna 5.00 Bra syn med 107s!

Ripto Lägg

*** Flop(Board): *** : [4s, 8k, 9k]

*** Bet Runda 2 ***

sjunis Passa

AcidSpy Satsa 17.00

lena48 Syna 17.00 Bra, syna pottbet med färgdrag!

Chritian! Lägg

sjunis Syna 17.00 Bra, du får odds 1:3, behöver 1:6!

*** Turn(Board): *** : [4s, 8k, 9k, 6s]

*** Bet Runda 3 ***

sjunis Passa

AcidSpy Satsa 81.00

lena48 Syna 81.00 Ännu bättre! Du synar 1:2 och jag ger inga implicita!

sjunis Syna 81.00 Bra, du träffar o slår inte om!

*** River(Board): *** : [4s, 8k, 9k, 6s, 7k] Slumpgenerator, lol, rakegenerator kallar jag det!

*** Bet Runda 4 ***

sjunis All-in 124.22

AcidSpy All-in 0.14

lena48 All-in 49.66

*** Showdown *** : Rake: 10.36 Totalpott: 404.10

Chritian! Lägger mig Vinst: 0.00

Ripto Lägger mig Vinst: 0.00

AcidSpy Lägger mig Vinst: 0.00

lena48 [Ek, 2k] Färg med ess i topp Vinst: 404.10

sjunis [10h, 7h] Stege med högsta kort tia Vinst: 0.00

50-100BB i potterna från mig och 2-4 sådana här i timmen, ni fattar att det inte är lätt att vinna pengar!:-(

/Patfor

Länk till kommentar

Okej, ärligt talat så är den sista handen dåligt spelad och du tänker lite fel med dina odds. Du tänker enbart på pottodds och inte implicita odds.

Lena spelar inte direkt bra på turn, men lixom handen spelar sig självt nästan för de efter att de synat preflop.

Riverpushen slår du absolut ingenting med. Jag hade troligen foldat även om det bara var för 40 spänn till mot 2 motståndare här. Du slår ingenting.

Bara konstruktiv kritik, ingen klagan.

Länk till kommentar

Okej, ärligt talat så är den sista handen dåligt spelad och du tänker lite fel med dina odds. Du tänker enbart på pottodds och inte implicita odds.

Lena spelar inte direkt bra på turn, men lixom handen spelar sig självt nästan för de efter att de synat preflop.

Riverpushen slår du absolut ingenting med. Jag hade troligen foldat även om det bara var för 40 spänn till mot 2 motståndare här. Du slår ingenting.

Bara konstruktiv kritik, ingen klagan.

Han har ju dock 2100:1 i odds, så jag hade ändå övervägt en syn...

Länk till kommentar

Ja, eftersom det är PF så är det rätt självklart att det smartaste någon mer korkad kunde säga var att anmärka på att jag såg fel. :-)

Förlåt att jag såg fel och grattis till att du fick chansen att vara dryg. :)

Länk till kommentar

Ja, eftersom det är PF så är det rätt självklart att det smartaste någon mer korkad kunde säga var att anmärka på att jag såg fel. :-)

Typiskt dig att förutsätta att jag försökte vara elak... jag försökte bara skämta lite för att göra dig glad, och detta är tacken man får... :cry:

Länk till kommentar

Lugn och fin Djens! Du vet att att lägger man upp en straffspark på PF så vill alltid någon skjuta den i mål! Bara bita ihop....:-)

Gick riktigt bra på SvS, backade bara 200 kr på 5 timmar.. :roll: Inte bara löjligt, helt horribelt. Spelar inte 100% perfekt men när jag efter 2 reraisar preflop ställer 75BB med KK och fi synar med J4o och drar in stegen på river vette f-n om poker handlar om något annat än tur. Skulle lätt kunna lägga upp ett tiotal utragningar av fi på river med färgklonken för pott hela vägen.

Sista kvällen för evigt på SvS i morgon verkar det som, sätter inte in mer pengar. Blir bara Unibet sedan, hoppas ubermotriggen inte förföljer mig dit.

/Patfor

Länk till kommentar

Typiskt dig att förutsätta att jag försökte vara elak... jag försökte bara skämta lite för att göra dig glad, och detta är tacken man får... :cry:

Tyckte också den var kul! Djens har för avancerad humor för att uppskatta detta, men när han är 40 så kommer han också tycka det är kul! :mrgreen:

/Patfor

Länk till kommentar

Alltså, jag förstår humorn, det är inte roligt bara , man vågar ju knappt skriva något.8-)

Tur vi människor är olika, annars hade humorn varit rätt enformig!

Klart man ska våga skriva, handlar bara om att ta kritiken rätt, måste inte tro illa om alla som skriver något, ofta är det med glimten i ögat. Är det inte det så är det bara att rycka på axlarna, finns så mycket annat i samhället man kan bli upprörd över och lägga kraft på att rätta till.

Har legat mellan 32-33% sedda floppar, ska tighta ner till 25% i kväll. Borden ligger iofs på 60% i snitt så jag är ju inte direk lös jämfört med motspelarna, men skadar nog inte att ha en ännu bättre handdistrubition preflop. Har 211 kronor kvar och blir 25BB inköp, inget jag gärna spelar med då det inte finns pengar kvar på river att betta med om jag bettar pott på flop och turn. Men inte myckat att välja på, 4 inköp är för lite på ett motriggat SvS, är ju bara fyra färgutdragningar på river och det händer ju 2-4 ggr i timmen. Ska även stänga ner om jag mot all förmodan spelar ihop en hundring.

Dagens 2 projekt är att polera upp det färdigkaklade badrummet och lägga puts på ena väggen i gillestugan. Huset var inte dränerat när vi köpte det och huset hade en del fuktgenomslag på ena långsidan i källaren där putsen släppt en 1/2 till 1 meter upp på väggen.

/Patfor

Länk till kommentar

Med tanke på att acid bara har 89 öre kvar så kan nog en syn vara på plats, med 2100:1 i odds så får man nog syna ;-)

Typiskt dig att förutsätta att jag försökte vara elak... jag försökte bara skämta lite för att göra dig glad

Ja, verkligen, det ser vi ovan, skippa skitsnacket.

Ser du skillnaden mellan inläggen patfor?

Det första är lite roligt och visar med en smiley att det är på skoj.

Det andra avslutas med "..." visar inte en tillstymmelse till rolighet någonstans utan mer att personen bara ville visa sig duktig och hittade ett fel någon gjort , detta är typiskt PF-beteende.

Länk till kommentar

Ja, verkligen, det ser vi ovan, skippa skitsnacket.

Ser du skillnaden mellan inläggen patfor?

Det första är lite roligt och visar med en smiley att det är på skoj.

Det andra avslutas med "..." visar inte en tillstymmelse till rolighet någonstans utan mer att personen bara ville visa sig duktig och hittade ett fel någon gjort , detta är typiskt PF-beteende.

Håller inte riktig med där! "så jag hade ändå övervägt en syn" är ju otroligt humoristisk. Ordet "övervägt" är ju det som gör det hela så kul. Alla som har lite hum om poker vet ju att det är en självklar syn med de oddsen, därför blir det ju fantastisk kul när Sandis skriver att man verkligen ska ta sig en funderare över att syna där!

Faktum är att Sandis nyttjar språket på ett mycket skickligt och humoristikt sätt för att anmärka på att du råkade se fel i handen!

Läs inlägget igen Djens och se det ur denna synvinkeln, faktiskt ett av de bättre inläggen jag sett på PF att på ett bra sätt påpeka att någon gjort en liten miss.

Annars var det en klockren analys av handen från dig, jag satte båda på färgdrag vilket var nästan rätt. Att då som du trodde smacka in pengarna på rivern på färgad bräda är inget genialt. Tyvärr är det det som kostar mig sjukt mycket pengar på 2,5/5 och 5/10 eftersom jag inte tror att spelare där gör sådana idiotspel med dragen och därmed betalar av för ofta på rivern.

Väggen i källaren redo för slamning så putsen fäster ordentligt. Får se om det blir ett kvällsprojekt idag eller det får vänta till en kväll nästa vecka. Morgondagen är redan inbokad med jobb och kalas.

/Patfor

Länk till kommentar

Chockad, gul på SvS. Har iofs investerat de sista 22kr i en turre 22.00, men har inga förhoppningar att komma ITM.

Trodde inte det var möjligt för mig att backa så länge på 0,5/1 som jag gjort, 11 sessioner i rad utan vinst. Är inte så dålig att jag ska kunna backa 11 sessioner i rad mot de fiskarna som finns på 0,5/1. Men jag kan aldrig slå tur hos fi, men bara köpa läget. Så länge som 90% av alla större potter där jag leder dras ut av steg- eller färgdrag på turn/river så går det inte för mig att vinna. Vet inte om någon kan vinna med den misserabla statistiken jag haft senaste veckorna.

Mot Unibet, hoppas inte motriggen följer med. Då vet jag inte vad jag ska tro, sannolikhet kommer jag aldrig mer tro på i sådana fall.

/Patfor

Länk till kommentar

Ute ur 20+2 turren på SvS efter 10 minuter, JJ i 1a pos och slår upp 7BB, fi efter mig synar med Q10o. Flop KJ5, jag pott, han syn, behöver jag ens nämna vad som kom på turn? :lol:

Ok att turfiskarna på 2,5/5 och uppåt gör sådana spel för de vet att de träffar väldigt ofta. Men att så många fiskar nere på 0,5/1 och i 20+2 turren har samma tur är overkligt. Har alla blivit turspelare helt plötsligt?

/Patfor

Länk till kommentar

Motrigg på Unibet ikväll också, riktigt jävla tröttsamt. Lägger ner för i kväll nu, inte bara idiotutdragningar utan också klassiska översettningar och överfärger som infinner sig frekvent när spelet präglar av motrigg.

Här sätter motriggen in, borde stängt ner direkt. Lär mig f-n aldrig!

** Hand # 2498939386 starting - 2009-03-22 20:34:29

** Hippeastrum [Hold 'em] (0.05|0.10 NL - Cash Game) Real Money

AciidSpy sitting in seat 1 with €3.63

renino sitting in seat 2 with €7.40

golgator sitting in seat 3 with €9.88

McSmokeys sitting in seat 4 with €19.52

bart7623 sitting in seat 5 with €17.09[Dealer]

ninna43 sitting in seat 6 with €12.51

ninna43 posted the small blind - €0.05

AciidSpy posted the big blind - €0.10

** Dealing cards to AciidSpy: Jh, Kh

renino folded

golgator raised to €0.40

McSmokeys folded

bart7623 folded

ninna43 folded

AciidSpy called - €0.40

** Dealing the flop: 9h, 7h, Kd

AciidSpy checked

golgator bet - €0.42

AciidSpy raised to €1.26

golgator called - €1.26

** Dealing the turn: 3h

AciidSpy bet - €1.40

golgator raised to €2.80

AciidSpy went all-in - €0.57

** Dealing the river: Js

AciidSpy shows: Jh, Kh

golgator shows: 10h, Ah

** Hand # 2498963195 starting - 2009-03-22 20:44:18

** Sensitive plant [Hold 'em] (0.05|0.10 NL - Cash Game) Real Money

Så här spelar genierna på Unibet KK, spelar iofs ingen roll. Han vet ju att han träffar. Har han gjort med allt så långt.

** Hand # 2498963195 starting - 2009-03-22 20:44:18

AJL_5 sitting in seat 1 with €11.74

khais sitting in seat 2 with €9.78

AciidSpy sitting in seat 3 with €4.19

At7sharp sitting in seat 4 with €18.87[Dealer]

wolpo123 sitting in seat 5 with €8.91

mPyszu sitting in seat 6 with €12.34

wolpo123 posted the small blind - €0.05

mPyszu posted the big blind - €0.10

** Dealing cards to AciidSpy: Ah, As

AJL_5 folded

khais called - €0.10

AciidSpy raised to €0.60

At7sharp folded

wolpo123 folded

mPyszu folded

khais called - €0.60

** Dealing the flop: Kc, Qc, 5h

khais checked

AciidSpy bet - €1.30

khais raised to €2.60

AciidSpy went all-in - €2.29

khais called - €3.59

** Dealing the turn: Qh

** Dealing the river: 5d

AciidSpy shows: Ah, As

khais shows: Ks, Kd

khais wins €8.11 from the main pot

Idioten stackar av mig för andra gången, blir så less!

** Hand # 2498976471 starting - 2009-03-22 20:49:29

AJL_5 sitting in seat 1 with €7.92

khais sitting in seat 2 with €17.62

AciidSpy sitting in seat 3 with €4.80

At7sharp sitting in seat 4 with €18.72[Dealer]

wolpo123 sitting in seat 5 with €8.76

mPyszu sitting in seat 6 with €12.19

wolpo123 posted the small blind - €0.05

mPyszu posted the big blind - €0.10

** Dealing cards to AciidSpy: Js, Jh

AJL_5 folded

khais called - €0.10

AciidSpy raised to €0.50

At7sharp folded

wolpo123 folded

mPyszu folded

khais called - €0.50

** Dealing the flop: 10d, 5c, 3c

khais checked

AciidSpy bet - €1.10

khais called - €1.10

** Dealing the turn: Ks

khais checked

AciidSpy went all-in - €3.20

khais called - €3.20

** Dealing the river: Qs

AciidSpy shows: Js, Jh

khais shows: Qc, 7c

khais wins €9.27 from the main pot

Utdragning nr femtiotolv, tänkte tanken "stege" och borde checkfoldat på turn, men är ju jäkligt vekt med tanke på hur så många spelar.

** Hand # 2499115553 starting - 2009-03-22 21:40:36

AciidSpy sitting in seat 1 with €7.94

gregodup sitting in seat 2 with €5.57[Dealer]

vicson sitting in seat 3 with €7.53

cissalc sitting in seat 4 with €10.04

lermontex sitting in seat 5 with €10.14

Ivortd sitting in seat 6 with €8.40

vicson posted the small blind - €0.05

cissalc posted the big blind - €0.10

** Dealing cards to AciidSpy: Kc, Qs

lermontex folded

Ivortd called - €0.10

AciidSpy raised to €0.40

gregodup folded

vicson called - €0.40

cissalc folded

Ivortd folded

** Dealing the flop: Ks, 6d, 7d

vicson checked

AciidSpy bet - €0.80

vicson called - €0.80

** Dealing the turn: 3c

vicson checked

AciidSpy bet - €1.70

vicson raised to €3.40

AciidSpy called - €3.40

** Dealing the river: 4c

vicson bet - €2.35

AciidSpy called - €2.35

vicson shows: 5s, 4s

AciidSpy mucks: Kc, Qs

vicson wins €13.40 from the main pot

Tomtefi som pushar med allt, läser honom så rätt men glömde bort 3 outarn...

** Hand # 2499123333 starting - 2009-03-22 21:42:51

** Heliconia [Hold 'em] (0.05|0.10 NL - Cash Game) Real Money

yzuH sitting in seat 1 with €11.16

IanFry1984 sitting in seat 2 with €6.13

michard87 sitting in seat 3 with €7.62[Dealer]

AciidSpy sitting in seat 4 with €8.57

lol94 sitting in seat 5 with €5.76

eenuk sitting in seat 6 with €6.10

AciidSpy posted the small blind - €0.05

lol94 posted the big blind - €0.10

** Dealing cards to AciidSpy: Qh, As

eenuk folded

yzuH folded

IanFry1984 called - €0.10

michard87 raised to €0.60

AciidSpy called - €0.60

lol94 folded

IanFry1984 folded

** Dealing the flop: 9d, 5c, Ah

AciidSpy checked

michard87 bet - €0.70

AciidSpy called - €0.70

** Dealing the turn: 10d

AciidSpy checked

michard87 bet - €2.80

AciidSpy called - €2.80

** Dealing the river: 4c

AciidSpy checked

michard87 went all-in - €3.52

AciidSpy called - €3.52

michard87 shows: 10c, Ac

Äntligen träff som bli svårläst och så träffar fi ännu bättre, suck.

** Hand # 2499136017 starting - 2009-03-22 21:47:47

AciidSpy sitting in seat 1 with €4.99[Dealer]

gregodup sitting in seat 2 with €3.31

vicson sitting in seat 3 with €15.10

cissalc sitting in seat 4 with €10.40

lermontex sitting in seat 5 with €10.87

Ivortd sitting in seat 6 with €8.00

gregodup posted the small blind - €0.05

vicson posted the big blind - €0.10

** Dealing cards to AciidSpy: 4d, 4c

cissalc folded

lermontex raised to €0.40

Ivortd folded

AciidSpy called - €0.40

gregodup folded

vicson called - €0.40

** Dealing the flop: 4s, 8h, 5c

vicson checked

lermontex bet - €0.80

AciidSpy called - €0.80

vicson raised to €1.60

lermontex raised to €4.80

AciidSpy went all-in - €3.79

vicson raised to €8.00

lermontex went all-in - €5.67

vicson called - €10.47

** Dealing the turn: Qc

** Dealing the river: 9c

lermontex shows: 5d, 5s

vicson mucks: Ah, Ad

AciidSpy mucks: 4d, 4c

lermontex wins €14.27 from the main pot

lermontex wins €11.18 from side pot 1

Ner på 0.02/0.04 enligt regeln för 30 inköp. HATA!

/Patfor

Länk till kommentar

Går så segt på Unibet, vinner ca 1 euro i timmen på NL10 och 4 bord öppna, är inte bra statistik med tanke på motståndet. Men det rätta flytet vill inte infinna sig, tyckte jag spelade bra ikväll och höll på att stänga ner med 5 euro vinst på en timme. Kommer denna otrevliga hand, hela tiden några sådana här per timme som stör resultatet. Iofs helt normalt, men vore skönt att undvika dom under en kväll.

** Hand # 2505629433 starting - 2009-03-25 23:54:09

** Leucanthemum Vulgare [Hold 'em] (0.05|0.10 NL - Cash Game) Real Money

kongVelibo sitting in seat 1 with €7.17

miltexdiogo sitting in seat 3 with €10.00

DjonyDjon_ sitting in seat 4 with €10.00[Dealer]

AciidSpy sitting in seat 5 with €4.54

pesukarhu sitting in seat 6 with €11.25

pesukarhu posted the big blind - €0.10

** Dealing cards to AciidSpy: Ah, Qh

kongVelibo called - €0.10

miltexdiogo raised to €0.40

DjonyDjon_ folded

AciidSpy called - €0.40

pesukarhu folded

kongVelibo called - €0.40

** Dealing the flop: Qc, 3d, 6h

AciidSpy checked

kongVelibo checked

miltexdiogo bet - €1.10

AciidSpy raised to €2.20

kongVelibo called - €2.20

miltexdiogo folded

AciidSpy went all-in - €1.94

kongVelibo called - €1.94

** Dealing the river: Kd

AciidSpy shows: Ah, Qh

kongVelibo shows: 3s, 3h

kongVelibo wins €10.15 from the main pot

Lagt 2 timmar på Internet att leta efter rör och kopplingar hos Rinkabyrör till badrummet i källaren. Rörmokaren kommer imorgon för lite bollning av tankar och idéer runt rördragningarna. Finns ju roligare saker att läggga tid på om man säger så...

/Patfor

Länk till kommentar

Undrar hur länge den sjukt brutala motriggen ska hålla i sig? Vecka ut och vecka in grinar den mig i ansiktet. Fattar inte hur folk kan spela som dom gör och sätta händerna mot mig gång på gång.

Bolibompagrind och på 20 minuter sätts båda dessa händer. Har legat konstant på 3-4 sådana i timmen senaste månaden. Ska ju inte vara möjligt....

Ni fattar vilka lirare jag spelar mot!? Spelar dock ingen roll vad de har i de stora potterna, går inte att vinna, bara är så.... Otäcka är att mongobarnet Kids4cips är svensk, ok om han vore en galen fransman eller turdansk. Fast hans mamma och pappa är väl syskon...:mrgreen: Om jag är irriterad? Inte särskilt....:roll:

** Hand # 2509098557 starting - 2009-03-27 18:53:40

** Heliconia [Hold 'em] (0.05|0.10 NL - Cash Game) Real Money

Kids4Chips sitting in seat 1 with €12.61

AciidSpy sitting in seat 2 with €7.15

Implos1ve sitting in seat 4 with €9.65

kongVelibo sitting in seat 5 with €8.72[Dealer]

mangetous sitting in seat 6 with €29.54

mangetous posted the small blind - €0.05

Kids4Chips posted the big blind - €0.10

** Dealing cards to AciidSpy: Kc, Kd

AciidSpy called - €0.10

Implos1ve folded

kongVelibo folded

mangetous raised to €0.90

Kids4Chips called - €0.90

AciidSpy raised to €3.30

mangetous called - €3.30

Kids4Chips called - €3.30

** Dealing the flop: 6s, 7c, 10h

mangetous checked

Kids4Chips checked

AciidSpy went all-in - €3.85

mangetous called - €3.85

Kids4Chips called - €3.85

** Dealing the turn: 8d

mangetous checked

Kids4Chips checked

** Dealing the river: As

mangetous checked

Kids4Chips checked

AciidSpy shows: Kc, Kd

mangetous mucks: Qh, Ks

Kids4Chips shows: Kh, Ad

Kids4Chips wins €20.38 from the main pot

Skönt man köper på hålstege för odds 1:2. Fast jag har lärt mig att inte pusha här, dom sitter oroväckande ofta för fi just nu. Kommer riktigt billigt undan, allt beroende på att jag vet hur pokern är just nu.

** Hand # 2509071632 starting - 2009-03-27 18:40:48

** Leucadendron [Hold 'em] (0.05|0.10 NL - Cash Game) Real Money

AciidSpy sitting in seat 1 with €5.41

JohnnyC4SH sitting in seat 2 with €16.65

kurthugo sitting in seat 3 with €10.88[sitting out]

CardsDevon sitting in seat 4 with €24.17

Dampalainen sitting in seat 5 with €9.30[Dealer]

maxim911 sitting in seat 6 with €10.80

maxim911 posted the small blind - €0.05

** Dealing cards to AciidSpy: Jc, 8s

JohnnyC4SH folded

CardsDevon folded

Dampalainen called - €0.10

maxim911 called - €0.10

AciidSpy checked

** Dealing the flop: Js, 8d, 2h

maxim911 checked

AciidSpy bet - €0.30

Dampalainen called - €0.30

maxim911 folded

** Dealing the turn: 9h

AciidSpy bet - €0.90

Dampalainen raised to €1.80

AciidSpy called - €1.80

** Dealing the river: 10s

AciidSpy checked

Dampalainen checked

AciidSpy shows: Jc, 8s

Dampalainen shows: Qc, 10h

Dampalainen wins €4.28 from the main pot

/Patfor

Länk till kommentar

Nya tag! Hoppet är ju det sista som överger människan och jag hoppas att spelet blir lite mer sannolikhetsbaserat, vore trevligt!

Köpt en borrhammare på Tradera, fick den idag och var precis i så bra skick som säljaren utlovade. Fått krupp på billiga borrhammare och köpte mig nu en Hilti som verkar var hantverkarnas val nr 1. Testade den i det stenhårda betongtaket i källaren och det var som att borra i trä, utmärkt!

/Patfor

Länk till kommentar

Ska inte gå att backa på NL 10 på Unibet, är en matematisk omöjlighet. Om jag ställer allin 5ggr i timmen i minst 100BB potter som 80% favorit inför river ska jag f-n inte vara en förlorande eller marginellt vinnande spelare. Framförallt om jag inte slaskar borten en massa pengar på drag och tveksamma pre- och floppsyner. Spelar ju tightast på bordet. Ok att backa/vinna 2BB en session, eller 2 i rad , möjligtvis 3, men f-n inte ett tiotal sessioner.

Tog en paus efter pocket 66 på floppen 6,8,10 där fi har 10,7 och drar in runner-runner kåk i 200BB pott, jag checkraisade enormt på flop och var allin på turn och han synade med sitt 2 par.

Boogie Night på VH1, bra musik, alltid något i pokermisären.

/Patfor

Länk till kommentar

Tror jag håler på att gå in i en pokerdepression, så jäkla tråkigt att gå in i sessionen med vetskapen att jag till 99% kommer backa trots att jag får in pengarna som favorit gång på gång.

Idioten synar 12BB med en hand som jag inte ens spelar på 1BB i tidig pos och så träffar han sin 9outare och bettar rakt in i potten när han med mkt stor möjlighet möter AK+. Visst ska jag folda på hans bet, men är så less på det att jag f-n inte orkar.

** Hand # 2509990598 starting - 2009-03-28 01:01:00

** Passion-flower [Hold 'em] (0.05|0.10 NL - Cash Game) Real Money

Bbhoy82 sitting in seat 1 with €3.42

Kids4Chips sitting in seat 2 with €16.81

BAZTHEBRICK sitting in seat 3 with €29.81

JeanBatman sitting in seat 4 with €6.20

AciidSpy sitting in seat 5 with €4.70

Humla91 sitting in seat 6 with €21.56[Dealer]

Bbhoy82 posted the small blind - €0.05

Kids4Chips posted the big blind - €0.10

** Dealing cards to AciidSpy: Kh, Ks

BAZTHEBRICK called - €0.10

JeanBatman raised to €0.40

AciidSpy raised to €1.20

Humla91 folded

Bbhoy82 called - €1.20

Kids4Chips folded

BAZTHEBRICK folded

JeanBatman called - €1.20

** Dealing the flop: Jh, As, 9d

Bbhoy82 went all-in - €2.22

JeanBatman folded

AciidSpy called - €2.22

** Dealing the turn: 10s

** Dealing the river: 7d

Bbhoy82 shows: 8h, Ah

AciidSpy mucks: Kh, Ks

Spelar ut honom så totalt, 99% säker på att han pushar tom. 70% favorit räcker inte Acid, lär dig det... Vad slår jag om med? Herregud, kan det vara något annat än färdig färg? Klart, han behöver ju egentligen bara ett out mot mig när han har Unibets "slumpgenerator" i ryggen!

** Hand # 2509985255 starting - 2009-03-28 00:58:11

** Passion-flower [Hold 'em] (0.05|0.10 NL - Cash Game) Real Money

Bbhoy82 sitting in seat 1 with €4.27

Kids4Chips sitting in seat 2 with €16.81

BAZTHEBRICK sitting in seat 3 with €27.44[Dealer]

JeanBatman sitting in seat 4 with €5.39

AciidSpy sitting in seat 5 with €5.76

Humla91 sitting in seat 6 with €18.90

JeanBatman posted the small blind - €0.05

** Dealing cards to AciidSpy: Jd, 10d

Humla91 raised to €0.40

Bbhoy82 folded

Kids4Chips folded

BAZTHEBRICK called - €0.40

JeanBatman folded

AciidSpy called - €0.40

** Dealing the flop: Js, 6s, 4h

AciidSpy checked

Humla91 bet - €0.62

BAZTHEBRICK called - €0.62

AciidSpy called - €0.62

** Dealing the turn: 2s

AciidSpy checked

Humla91 bet - €1.55

BAZTHEBRICK folded

AciidSpy went all-in - €4.74

Humla91 called - €4.74

** Dealing the river: Ad

AciidSpy shows: Jd, 10d

Humla91 shows: Ac, Ks

Humla91 wins €11.97 from the main pot

Backat en session till, sluta dra ut mig förr f-n jävla idiotmotrigg! Hatar hur f-n slumpen kan göra att jag förlorar 80-90% av alla 70%+ favoritpotter över 10000-tals händer....

/Patfor

Länk till kommentar

:shock:

Backade inte på sessionen igår! Vann t.o.m flera inköp! Blev inte utdragen mer än 2 ggr på 2 timmar! Vågar ju inte hoppas ännu, men det finns ju en gnutta hopp om att motriggen (om än inte borta) så mindre konstant. Vore ju f-rbannat nice om så vore fallet.

Klassisk NL10 hand på Unibet, fi pushar järnet med träffat toppar. Känns safe att bara syna på floppen och få in pengarna på turn, finns ju inga vettiga drag på flop.

** Hand # 2511744946 starting - 2009-03-28 22:20:22

** Hellebore [Hold 'em] (0.05|0.10 NL - Cash Game) Real Money

StrokeMyFlop sitting in seat 1 with €15.18

Elbimbo sitting in seat 2 with €12.38

Vasilis_AA sitting in seat 3 with €15.41

Pluto2kk sitting in seat 4 with €18.59

cathy67 sitting in seat 5 with €7.35

AciidSpy sitting in seat 6 with €4.05[Dealer]

StrokeMyFlop posted the small blind - €0.05

Elbimbo posted the big blind - €0.10

** Dealing cards to AciidSpy: Ad, Ac

Vasilis_AA folded

Pluto2kk folded

cathy67 called - €0.10

AciidSpy raised to €0.50

StrokeMyFlop called - €0.50

Elbimbo folded

cathy67 called - €0.50

** Dealing the flop: 2d, Js, 6h

StrokeMyFlop checked

cathy67 bet - €1.60

AciidSpy called - €1.60

StrokeMyFlop folded

** Dealing the turn: 5c

cathy67 bet - €4.80

AciidSpy went all-in - €1.95

** Dealing the river: 8c

cathy67 shows: Jh, Qh

AciidSpy shows: Ad, Ac

AciidSpy wins €8.27 from the main pot

Så vekt spelat pre med QQ, fick han äta upp... Trodde han hade 2 par Q10 när han slog om så vekt på flop på min lilla valuebet. Bara tacka och ta emot att jag får bra odds för färg- och hålstegedraget. Mitt mjäkbet på turn fick önskad effekt och han semibluffar mig med allin. Skönt bordet inte parade sig!

** Hand # 2511776116 starting - 2009-03-28 22:37:02

** Hellebore [Hold 'em] (0.05|0.10 NL - Cash Game) Real Money

StrokeMyFlop sitting in seat 1 with €11.51

Elbimbo sitting in seat 2 with €10.74

Vasilis_AA sitting in seat 3 with €18.13

Pluto2kk sitting in seat 4 with €18.94

siggy001 sitting in seat 5 with €6.69[Dealer]

AciidSpy sitting in seat 6 with €9.83

StrokeMyFlop posted the big blind - €0.10

** Dealing cards to AciidSpy: 7c, Kc

Elbimbo folded

Vasilis_AA folded

Pluto2kk folded

siggy001 called - €0.10

AciidSpy called - €0.10

StrokeMyFlop bet - €0.20

siggy001 called - €0.20

AciidSpy called - €0.20

** Dealing the flop: Qs, 10c, Ac

AciidSpy bet - €0.40

StrokeMyFlop raised to €0.80

siggy001 folded

AciidSpy called - €0.80

AciidSpy checked

StrokeMyFlop bet - €0.70

AciidSpy raised to €1.40

StrokeMyFlop raised to €7.70

AciidSpy went all-in - €7.43

StrokeMyFlop called - €8.83

** Dealing the river: 5d

AciidSpy shows: 7c, Kc

StrokeMyFlop mucks: Qc, Qh

AciidSpy wins €18.87 from the main pot

Standard på NL10, visst kan fi ha både set eller tvåpar, men väldigt ofta är det push med toppar.

** Hand # 2511823468 starting - 2009-03-28 22:56:38

** Wake-robin [Hold 'em] (0.05|0.10 NL - Cash Game) Real Money

diablo_2666 sitting in seat 1 with €11.30

skallo18 sitting in seat 2 with €10.83

dbuk1 sitting in seat 3 with €9.65

AciidSpy sitting in seat 4 with €5.09

mjolkis sitting in seat 5 with €16.24[Dealer]

clarkace sitting in seat 6 with €13.63

clarkace posted the small blind - €0.05

diablo_2666 posted the big blind - €0.10

** Dealing cards to AciidSpy: Ad, Kd

skallo18 folded

dbuk1 raised to €0.30

AciidSpy called - €0.30

mjolkis folded

clarkace called - €0.30

diablo_2666 folded

** Dealing the flop: 4c, 8h, Ks

clarkace checked

dbuk1 bet - €0.70

AciidSpy raised to €1.40

clarkace folded

dbuk1 raised to €7.70

AciidSpy went all-in - €3.39

** Dealing the turn: 8c

** Dealing the river: 10d

dbuk1 shows: Qc, Kh

AciidSpy shows: Ad, Kd

Nu nya Bondfilmen, inte ofta vi hyr film, men ikväll är det en sådan kväll. Trevligt!

/Patfor

Länk till kommentar