Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

På ett av NL10 borden jag satt på igår så satt det en väldigt lös spelare. Jag köpte in och väntade in BB, foldade sen ett par halvdassiga händer för att samtidigt kolla in hur folket spelade. Såg en spelare som tokhöjde varenda hand. Första en ordentlig höjning preflop, sen kom klockrent en höjning efter flopp. Han jobbade under tiden jag kollade upp en stack på ca 3 ggr inköp. Sen åkte han på ett par nitar på rad och visade upp skitkort. Perfekt tänkte jag, honom skall vi ha :D. Så jag låg bara och lurpassa och väntade in en bra hand för att sno han på stacken innan någon annan gjorde det.

Så kom handen då jag satt på BB, A-K off.

Utg limpade in på BB likaså utg 2 och 4. Vår favorit satt på CO och gjorde i vanlig ordning en tokhöjning till 40 ggr BB. Knapp och sb foldade (liksom alla andra vid 9 mannabordet).

Trodde inte de andra satt med något värre då den enda som verkade slåss mot vår favorit fi foldade. Så jag gick All in..... Killen på utg tänkte, tänkte och tänkte lite till....sen gick han med, aj aj :)...och favoriten gick oxå med som jag hade räknat med, de andra som lagt bb foldade.

Händerna vänds och det visar sej att Utg sitter på samma hand som mej, dvs A-K off och favoriten vänder upp Q-6 i hjärter.

Varken jag eller utg träffar ett jota när brädan läggs ut, men den lösa fi träffar en 6a redan på floppen och tar hem potten som vid det laget va ca $34.

Jaja, tänker jag...det kommer snabbt tillbaka med hans spel och jag köpte in en ny hög....Då lämna killen självklart bordet.

Men nu är frågan.... Hur stor vinstprocent hade han ? Med tanke på att utg satt på ett par av mina "outs" ?

Postad
Är det något program ?

Tror han hade synat med vad som...vi hade lika gärna kunnat haft KK och AA :)....

Mina siffror någon post upp kommer från pokerstove. Ett program som är mer eller mindre oumbärligt - enligt mig.

Gratis, kolla på pokerstove.com. Sidan har varit konstig någon tid tillbaka - går dock att googla fram programmet från någon annan sida.

Postad
Mina siffror någon post upp kommer från pokerstove. Ett program som är mer eller mindre oumbärligt - enligt mig.

Gratis, kolla på pokerstove.com. Sidan har varit konstig någon tid tillbaka - går dock att googla fram programmet från någon annan sida.

Tackar så ödmjukast....då skall det laddas ner så fort jag kommer hem :)

Postad
equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 29.166% 01.27% 27.89% 17477 382314.17 { AcKd }

Hand 1: 29.305% 01.41% 27.89% 19385 382314.17 { AdKh }

Hand 2: 41.529% 41.36% 00.16% 567004 2259.67 { Qh6h }

lol

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 29.240% 01.56% 27.68% 1797531 31870899.00 { AKo }

Hand 1: 29.240% 01.56% 27.68% 1797531 31870899.00 { AKo }

Hand 2: 41.519% 41.37% 00.15% 47630274 176202.00 { Qh6h }