Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag och Fi har spelat ett tag på flera bord och han vet att jag slår upp många händer på knappen. Han har dock inte slått om knappt någon gång ut verkar mest nöja sig med att syna, känns därför som han kan ha lite vad som hellst. Jag CBetar även mycket vilket han också mycket väl vet därför brukar jag bli checkraisad när han väl ska slåss. Det är ju en mycket bra flop för mig och jag tycker hans bet är lite halvkonstig. Han borde ju veta att den borde träffat mig på något sätt men betar ändå rakt in i mig.

Jag blir misstänksam redan här men tänker lite ah vafan med den floppen är det ju bara att bomba. Det jobbiga är att han inte hittar pushen utan synar för en turn som parar.

Hur hade era tankegångar gått här? Check är väl det naturliga och bästa men vad hade er plan varit för resterande del av hand givet olika rivrar och olika actions från Fi??

Edit: Kom på att rubriken inte e den mest passande men håll tillgodo:-P

** Game ID 1190118115 starting - 2007-02-07 17:13:07

** Rouen [Hold em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- nizzor sitting in seat 1 with $115.95 [Dealer]

- BluffMeFish sitting in seat 3 with $85.85

- Worm21 sitting in seat 4 with $91.00

- alejac sitting in seat 5 with $385.33

- Old_Pro sitting in seat 6 with $336.15

BluffMeFish posted the small blind - $0.50

Worm21 posted the big blind - $1.00

** Dealing card to nizzor: Jack of Hearts, King of Diamonds

alejac folded

Old_Pro folded

nizzor raised - $4.00

BluffMeFish called - $4.00

Worm21 called - $4.00

** Dealing the flop: 10 of Diamonds, Jack of Diamonds, Queen of Diamonds

BluffMeFish bet - $9.00

Worm21 folded

nizzor raised - $25.00

BluffMeFish called - $25.00

* Dealing the turn: 10 of Clubs

BluffMeFish checked

Postad

Misstänkt flop-action om fi är en multitablande TAG... skulle börja kolla efter monster i garderoben ungefär där.

Svårt val mellan check och push, det beror nog mycket på read och känsla här, man turnkortet var ju inget vidare så skulle nog oftast checka bakom för att slippa få in stacken med 2-4 outs. Sen syna ett resonabelt bet på river om du träffar nåt drag (om du inte träffar en SF då), annars bara folda.

Postad

Känns ju spontant som risken är stor att du ligger efter.

Du har ju mellan paret så din reraise är ju befogad på floop men efter call så kan man ju misstänka att han kanske har damen. Men på turn så är du slagen av både en Q och en T. Och om han har J så är ju frågan om han kan sitta med AJ inte så troligt kanske. Men du borde ju ligga efter i mer än 50% av fallen här.

Jag skulle ta gratiskortet och se vad som händer på river. Om han inte har triss/kåk själv så borde han ju försöka få till en billig visning. Om han har träffat triss/kåk på turn så vill han ju att du ska beta ut så han kan raisa dig. En billig visning vill du ju ha på den brädan och du vill ju inte ge han ammunition att få in hela din stack om han har dig slagen.

Postad

nejnej de e knegaren jag spelar på;-)

Men jag kände också som du säger monstervarningen på floppen. Jag tror dock inte han betar ut en färdig A-hög flush där. Däremot betar han mycket möjligt ut trissar, stegar och lägre färger. Det konstiga är att han bara synar min flopraise. Med färdiga händer men som är skadliga med denna bräda borde han isåf hitta pushen redan på flop tycker jag. Där tänkte jag även tanken att han kan ha synat med en hand som bara ArXx då han även borde pusha händer som ArQx osv?

Postad

Med färdig färg (framförallt A hög) behöver man väl inte tvunget återhöja floppen. Han planerar kanske att få in allt på turn. Jag tycker iaf du ska checka bakom och sen ta det väldigt väldigt försiktigt om du inte träffar SF.

Postad
Med färdig färg (framförallt A hög) behöver man väl inte tvunget återhöja floppen. .

Nej det menar jag inte. Men saken är att jag är mycket tveksam till att han hade valt betta ut med den. Min känsla var iaf att han skulle checka-syn/raisa den då han inte nödvändigtvis vill få in allt på flop. När han bettar ut tycker jag det tyder på att han antingen hoppas ta ner potten direkt med drag eller vill att jag raisar han så att han kan pusha med set osv.

Postad
Heh, andraparet är ju inte riktigt det viktigaste här. Han har öppet straight-flush drag.

Ah missa det. När de inte konverterar händerna så att man ser korten (:Ah:) tenderar jag att bortse från färgerna.... är väl färgblind ser inte skilland på en svart hjärter och en svart spader.

Då blir det genast knivigare. pass!