Gå till innehåll

En bitterfittas äventyr i pokerland (SH NL25/50 @ UB | +$297)

Vad ska PaleRider göra för att få bankrullen att växa?  

23 medlemmar har röstat

1. 1. Vad ska PaleRider göra för att få bankrullen att växa?

• Spela 4-6 bord NL25
      2
    • Spela 4 bord NL50
      2
    • Spela 2 bord NL 50
      3
    • Satsa på HU sng:s
      0
    • Skotta NL1000 HU för fasen
      6
    • Skotta på 1 bord NL100
      3
    • Sälja sin kropp vid hamnen
      7
    • Ta dig i häcken för jag är Eurytmech
      0

Recommended Posts

Postad

489 händer och plus $96.

Lite väl mycket medrigg nu - lyckades vinna med KK mot AA när all deg åkte in före floppen :oops: . Men större delen av plusset kom från att jag faktiskt spelade bra och koncentrerat. Trevligt när någon är villig att spela för hela sin stack mot BB i ohöjd pott före floppen och där BB pottar floppen, turn, och ställer in på river:

Ultimate Bet

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.10./$0.25.

5 players

Converter

Stack sizes:

UTG: $18.11

CO: $21.30

Button: $32.40

SB: $12.28

HERO: $26.41

Pre-flop: (5 players) HERO is BB with 8 :spade: Q :spade:

UTG calls, CO calls, Button folds, SB calls, HERO checks.

Flop: T :heart: J :spade: 9 :diamond: ($1, 4 players)

SB checks, HERO bets $1, UTG calls, 2 folds.

Turn: 5 :diamond: ($3, 2 players)

HERO bets $3, UTG calls.

River: 6 :spade: ($9, 2 players)

HERO is all-in $22.16, UTG calls all-in $13.86.

Uncalled bets: $8.3 returned to HERO.

Results:

Final pot: $36.72

HERO shows 8s Qs

UTG shows Jh Ad

Fick lite skatteåterbäring från UB idag också så nu gick rullen upp över $1k-strecket igen. Skönt att vara med i matchen igen.

• Svars 91
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Ett otal händer spelade och upp $83 varav kanske $10 kommer från UB:s bonus som löses ut succesivt. Ganska trögt idag, spelade mycket mer passivt än vad jag brukar på nivån. Inga direkta utdragningar - vet inte om UB laddar upp och kommer släppa lös ett antal påen gång snart. Tror jag hällde upp en aningens för stor grogg innan jag började sessionen (halvliggandes i soffan). Märkte inte mycket förrän jag skulle resa mig...

Är nu nästan $350 upp sedan omstarten på NL25 (rb och bonus inräknat dock). Jag är mycket nöjd med mitt beslut och ångrar verkligen inte att jag tvingade ner mig gonom att casha ut. Känns som glädjen i poker har kommit tillbaks också (med pengarna, lustigt det där), vilket inte är dumt alls. Jaja, bara att fortsätta i den här stilen... om riggen tillåter.

...verkar som de flesta läser dagboken i det tysta (nej, det finns ju inget att kommentera, jag vet), så HEJ PÅ ER!!!

P.S. Hade ett ärkehjärnsläpp idag. Brädan var KhQhJhThXx och jag hade 9h = en straight flush. Smart som jag är pushade jag river för hela stacken som först att tala och tänkte "hoppas någon med A-hög färgen synar". En millisekund efter den tanken replikerade andra hjärnhalvan "SITTER NÅGON PÅ HJÄRTERESSET HAR HAN EN ROYAL DITT ******* PUCKO". Jag klarade mig den gången. Tog en paus efter den handen. D.S.

Postad

610 händer och upp $30. Minussessionerna lyser med sin frånvaro fortfarande och man spelar tämligen stabilt. Lade KK på brädan Js9s7c mot fi som försökte trappa med AA. Jag hade reraisat före och betade ut 3/4 pott. Han instapushade och jag satte honom på AA snarare än JJ faktiskt och han visade mig sin hand också. Han tänkte lite för länge innan floppen så jag anade oråd (men valde att beta ut för att få det bekräftat). Bra för självförtroendet när man läser spelare rätt.

Postad

1300 händer och BACK $12!!! Det måste råda motrigg på UB på söndagar eller nåt. Nävars, spelade en AA dåligt, en annan mötte 74o (:roll:) och så floppade jag 999 som tyvärr sprang in i KKK som blev KKKK. Plussade dessutom $13 i bonus, så jag är ändå plus för dagen (en hel dollar på två timmars spel).

Postad

Motrigg under kvällens första session; översettad, utdragen av färg, mm. Back typ $20. Räknar med medrigg under resten av kvällen nu. Spelade bättre än igår iaf - alltid nåt. Go go gadget medrigg (om ni minns den referensen)!

Postad

Buttfuck 101:

Ultimate Bet

6 players

Converter

Stack sizes:

HERO: $21.96

UTG+1: $11.17

CO: $25.88

Button: $12.31

SB: $8.65

BB: $21.57

Pre-flop: (6 players) HERO is UTG with 7 :diamond: 7 :spade:

HERO calls, UTG+1 folds, CO raises to $1.1, Button calls, 2 folds, HERO calls.

Flop: 3 :heart: J :spade: 7 :heart: ($3.65, 3 players)

HERO checks, CO bets $3.65, Button folds, HERO raises all-in $20.86, CO calls.

Turn: J :club: ($45.37, 1 player + 1 all-in - Main pot: $45.37)

River: J :diamond: ($45.37, 1 player + 1 all-in - Main pot: $45.37)

Results:

Final pot: $45.37

HERO shows 7d 7s

CO shows Ad As

Postad

Hjälte gör vad?

Ultimate Bet

6 players

Converter

Stack sizes:

UTG: $39.05

UTG+1: $60.19

CO: $24.78

Button: $5

HERO: $24.75

BB: $32.07

Pre-flop: (6 players) HERO is SB with Q :heart: Q :club:

2 folds, CO raises to $0.85, Button raises all-in $5, HERO calls, BB folds, CO calls.

Flop: T :heart: 6 :heart: 3 :heart: ($15.25, 2 players + 1 all-in - Main pot: $15.25)

HERO ???

Postad

Dagens resultat blir $80 upp spelmässigt. Jag tackar särskilt Shady 23 som är fi i båda händerna nedan (2 minuter förflyter mellan dessa händer):

Ultimate Bet

6 players

Converter

Stack sizes:

UTG: $60.40

UTG+1: $21.55

CO: $72.36

Button: $12.58

HERO: $24.75

BB: $38.06

Pre-flop: (6 players) HERO is SB with T :diamond: T :club:

2 folds, CO calls, Button calls, HERO calls, BB checks.

Flop: 5 :heart: Q :spade: T :heart: ($1, 4 players)

HERO checks, BB bets $1, CO calls, Button calls, HERO raises to $6, BB raises to $22, 2 folds, HERO raises all-in $24.5, BB calls.

Turn: 5 :spade: ($52, 1 player + 1 all-in - Main pot: $52)

River: 5 :club: ($52, 1 player + 1 all-in - Main pot: $52)

Results:

Final pot: $52

HERO shows Td Tc

BB shows Jh Qh

---

Ultimate Bet

6 players

Converter

Stack sizes:

UTG: $12.25

HERO: $49.92

CO: $22.55

Button: $62.38

SB: $21.30

BB: $70.86

Pre-flop: (6 players) HERO is UTG+1 with 8 :club: 8 :heart:

UTG folds, HERO calls, CO raises to $1.1, 2 folds, BB calls, HERO calls.

Flop: J :club: 3 :club: 8 :spade: ($3.4, 3 players)

BB checks, HERO checks, CO bets $4.75, BB calls, HERO raises all-in $48.82, CO calls all-in $21.45, BB folds.

Uncalled bets: $22.62 returned to HERO.

Turn: 6 :diamond: ($39.1, 0 player + 2 all-in - Main pot: $60.55)

River: 5 :club: ($39.1, 0 player + 2 all-in - Main pot: $60.55)

Results:

Final pot: $39.1

HERO shows 8c 8h

CO shows Jd Ah

Jag vill också passa på att dedikera Neil Innes "How sweet to be an idiot" till alla ABC-spelare där ute:

"

Hey you!

You're such a pedant!

You got as much brain as a dead ant!

As much imagination as a caravan site!

"

Postad

Orka liksom...

Spelade upp så rullen hamnade över $1250 och lät mig spela NL50 igen... färg mot högre färg, nötkåk blir utdragen på river, KK blir utdragen av 87o, floppad triss möter floppad nötstege... kul kul kul...

Ingen katastrof, men back $80 på spelet hittills idag, ska köra en liten session till nu... vi får väl se vad som väntar där...

Postad

Det fortsatte gå åt helvete med nötstegar som blev udragna, trissar som blev utdragna och en AQ som mötte AK... orkar inte rapportera resultat här nu - ingen jävel som bryr sig ändå. Första sidan är uppdaterad om någon skulle bry sig. Tjipp å hej leverpastej (går ner till NL25 tills rullen kommer över $1250 igen alla ni som inte bryr er).

EDIT: Totala resultatet på första sidan stämmer, sedan blev det lite fel...

Postad

Äh, paus är för loosers. Paus sätter inte stopp för utdragningar. Har väl ingen anledning att klaga egentligen. Har inte mer otur än någon annan etc. Det tråkiga är/var att det gick så himlans bra på NL25 över ett antal händer, jag når mitt mål med rulle över $1250, tillåter mig gå upp i nivå och välkomnas av en total motrigg. Jag var riktigt nöjd med mina prestationer på NL25 och kände mig tillfreds. Nu sitter man med sargat självförtroende och vet inte om jag helt enkelt suger på högre nivåer än NL25 eller om jag hade otur. Ingen fara på taket, bara att gå ner till NL25 igen och nöta upp rullen till mer än $1250 och göra ett nytt försök. Motgångar ska väl inte vara kul.

Och nej, jag tiltade inte igår. AQ mot AK var tveksam, men tyvärr var fi en väldigt aggresiv multitablande spelare som jag sett pusha både det en och andra väldigt hårt. Hade jag bara sluppit de värsta utdragningarna hade jag varit +-$0.

Postad

Har tänkt om och beslutat att ge NL50 en ny chans (ikväll?). Hamnar rullen under $1k går jag ner och jobbar upp den igen. Annars kör jag på NL50. Kommer ha det som en regel nu. Kommer den över $1250 får jag gå upp tills den kommit under $1000. Känns som en rimlig regel.

Postad

Fortsatt motigt igår och att fi sätter tvåoutare på river har blivit standard. Hade KK och fi 99, fi synar mina pottbet till river som landar 9. Hade även KK som jag pottade hela vägen till river då fi hittar runner runner stegen - han jagade färgdraget egentligen. Spelade tveksamt/dåligt efter det. Jaja, lyckades iaf stacka en spelare när jag hade set. Back typ $100 spelmässigt. Klonkade $59 i rb från ftp. Men, nu är rullen strax under $1k så nu blir till att köra NL25 igen. Ner i sarghörnet och gnugga gnugga gnugga.

Tror jag har upptäckt en enorm lucka i mitt spel när jag går upp till NL50. Jag börjar helt enkelt "spela" poker för mycket. Jag övertänker och frångår tråktajt, semiaggro ABC. Största luckan är dock att jag blir konstant utdragen, jobbar på att täppa till den. Äckligt mycket multitablande grinders på UB på NL50 också, kanske måste byta nätverk. Kommer jag upp i $1250 igen får jag väl splitta rullen och testa nåt nytt (iPoker eller ge OnGame en rejäl chans).

Postad

Tillbaks på NL25 och hittade iaf lillplusset på $9. Körde 8 bord samtidigt på UB som är en av de snabbare klienterna. Kul. Lyckades bli utdragen på den är nivån också i två småstora (?) potter. Runner runner färg är alltid lika ball när man är all-in mot en halvliten stack. Plus och tillbaka i matchen i vilket fall.