Gå till innehåll

En bitterfittas äventyr i pokerland (SH NL25/50 @ UB | +$297)

Vad ska PaleRider göra för att få bankrullen att växa?  

23 medlemmar har röstat

1. 1. Vad ska PaleRider göra för att få bankrullen att växa?

• Spela 4-6 bord NL25
      2
    • Spela 4 bord NL50
      2
    • Spela 2 bord NL 50
      3
    • Satsa på HU sng:s
      0
    • Skotta NL1000 HU för fasen
      6
    • Skotta på 1 bord NL100
      3
    • Sälja sin kropp vid hamnen
      7
    • Ta dig i häcken för jag är Eurytmech
      0

Recommended Posts

Postad

Mål för februari:

Huvudmålet för februari är att vara stabil på NL25 och känna mig 100% trygg i mitt grundspel. Spelade rätt mycket NL50 innan dagbokens början och har plussat en del där. Men på slutet sprang jag in i en vägg där jag typsikt backade $100-200 under en eller två sessioner, gnetade in det igen för att sedan tappa... och så vidare. Förlorade helt spelkänslan och var helt off i allt för många situationer. Hamnade också i passivmuppfällan. Jag tror att orsaken delvis är för stor respekt för pengarna, men alternativhypotesen är att jag suger.

Planen är också att inte grinda 4-6 bord NLHE om jag inte känner för det, utan att då hellre spela ett eller två bord PLO, HORSE, HU SNG eller vad som känns sexigt just då.

Eftersom ingen lyckats med att klura ut rätt svar på musikstroftävlingen får jag väl avslöja svaret: David "Da Hoff" Hasselhoff och hans monsterhit "Looking for freedom". Singeln släpptes 1989 och som en direkt reaktion startade Grunge-vågen i Seattle 90/91. Kurt Cobain skrev låten Polly samma kväll som han hörde låten första gången:

"Let me clip...dirty wings

Let me take a ride...cut yourself

Wants some help...please myself

got some rope..."

• Svars 91
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Vad gör vi i följande hand:

Full Tilt Poker Game #1788926484: Table Marcon (6 max) - $0.10/$0.25 - No Limit Hold'em - 12:44:00 ET - 2007/02/13

Seat 1: Perry_750 ($29.05)

Seat 2: insyderrr ($35)

Seat 3: guppy-power ($25.10)

Seat 4: SnappyLC ($24.75)

Seat 5: tek1337 ($23.40)

Seat 6: Hero ($21.10)

guppy-power posts the small blind of $0.10

SnappyLC posts the big blind of $0.25

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [:Tc::Ts:]

tek1337 folds

Hero raises to $0.85

Perry_750 calls $0.85

insyderrr folds

guppy-power folds

SnappyLC folds

*** FLOP *** [:8d::7d::8s:]

Hero bets $2

Perry_750 calls $2

*** TURN *** [:8d::7d::8s:] [:5c:]

Hero bets $4

Perry_750 calls $4

*** RIVER *** [:8d::7d::8s::5c:] [:9h:]

Hero ???

Postad

OBS! Först och främst är jag lägstanivåspelare på Partypoker och detta kanske inte är det bästa att göra.

Jag hatar sådana lägen, men jag hade nog betat $4 för att se om Perry_750 raisar. Om han nu gör det så hade jag nog lagt mig. Kan kännas bittert men man får härda :)

Fortsätt med detta, väldigt underhållande tråd :)

Postad

Jomard:

Betade ungfär som du föreslog med planen att lägga mot omslag. Fick mycket riktigt en miniraise i ansiktet, men en djävul i mitt öra viskade att jag skulle syna och hepp så visade fi en kåk med 55 som hålkort. Kunde inte komma på en enda hand jag kunde slå, men var nyfiken eftersom han tryckt ut mig i en tidigare hand också.

Jaja, spot the biggest donk i följande hand:

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.10/$0.25

6 players

Converter

Stack sizes:

UTG: $43.65

UTG+1: $40.30

CO: $24.65

Button: $23.75

SB: $21.80

Hero: $24.65

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with 5:diamond: 3:diamond:

3 folds, Button calls, SB folds, Hero checks.

Flop: 3:spade: 5:spade: J:diamond: ($0.6, 2 players)

Hero bets $0.6, Button calls.

Turn: A:spade: ($1.8, 2 players)

Hero bets $1, Button calls.

River: 3:club: ($3.8, 2 players)

Hero is all-in $22.8, Button calls all-in $21.9.

Uncalled bets: $0.9 returned to Hero.

Results:

Final pot: $47.6

Hero showed 5d 3d

Button mucks Js 7s

På river betar jag så hårt att bara händer som slår mig kommer att syna... ...nej,visst nej, det var ju NL25 det här ja. Klyschan numero uno dyker upp i chatten strax efter: "i hit the wrong button". Juuuuuuuust det.

Postad

Blev bara sisådär 250 händer spelade igår då nätverket kinkade. Plussade $9. Under de få händer jag spelade igår så var det tävling i att check-raisa hjälten. Dagboken har i alla fall funkat som ett anti-bad-beat-piller och jag väntar fortfarande på en riktigt saftigt utdragning. Medrigg är trevligt, men ger en ond föraning om en kommade motrigg.

En hand ur minnet:

Fi på CO

Hero på BB med :Ah::6h:

Båda har fulla stackar

Fi limps Hero checks - alla andra lägger sig

Floppen kommer :As::Kh::2c:

Hero satsar pot ($0,6) - Fi åter-pottar - Hero lägger sig

Är det för vekt att lägga sig rakt av i sådana situationer - blir jag lättbullyad? Ska jag se turn åtminstone?

Postad

heewe:

Även om jag redan svarat på frågan själv tidigare i tråden så tycker jag att du förtjänat en handhistoria - den kommer så snart jag sitter på rätt dator!

Gårdagen:

Blev inget spel då jag spenderade Alla Hjärtans Dag som barnvakt åt brorsans lilla tös - kanke inte det mest romantiska ur min frus synvinkel, men jag får väl kompensera det när vi har barnfri helg nästa gång. Slökollade på OC på femman samtidigt som jag kollade på High Stakes Poker (HSP) och Poker After Dark (PAD) på min bärbara. TV:n fick stå på så när brorsan + fru kom hem låg jag med andra ord på soffan och "kollade" på My Bare Lady. Stabilt barnvakteri.

Postad

Tjoho i stugan!

Idag har jag lyckats klämma nästan 1300 händer och backat $18 - ändå är jag nöjd. Som värst var jag nere $60, men lyckades ta in det mesta. Dagen såg ut som följer:

20070213dailyjo3.th.jpg

Medriggen tog en dag ledigt med andra ord. Eftersom den här dagboken har, av naturliga skäl, varit befriad från bad-beat-gnäll kommer här lite för sakens skull:

Whine, whine, runner-runner, sob, bark, rivered, woof woof, kan inget nånsin stå sig, yada, yada, yoda, shortstack-miffon, dang!

Tänker inte tråka er med hh:er på det utan tar en där jag spelar redigt kasst.

Seat 1: remmymcv ($9.32)

Seat 2: Peg@Se ($2.25)

Seat 3: lds31079 ($33.02)

Seat 4: croco75 ($15.53)

Seat 5: camises60 ($24.50)

Seat 6: Hero ($22.52)

Hero posts the small blind of $0.15

remmymcv posts the big blind of $0.25

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero[:Qc::Qs:]

Peg@Se folds

lds31079 calls $0.25

croco75 folds

camises60 folds

Hero raises to $1.00

remmymcv folds

lds31079 calls $0.75

*** FLOP *** [:9h::6h::4h:]

Hero checks

lds31079 bets $0.50

Hero calls $0.50

*** TURN *** [:9h::6h::4h:] [:Jd:]

Hero checks

lds31079 bets $2.50

Hero calls $2.50

*** RIVER *** [:9h::6h::4h::Jd:] [:4d:]

Hero checks

lds31079 bets $5.00

Hero calls $5.00

*** SHOW DOWN ***

lds31079 shows [:7h::Th:]

Hero mucks

*** SUMMARY ***

Board: [9h 6h 4h Jd 4d]

lds31079 collects $17.52

"Soy un perdedor - I’m a loser baby, so why don’t you kill me?"

Annars är det här den stolte segraren av donk of the day:

Hero is at seat 0 with $25.23.

Domenic1987 is at seat 1 with $29.63.

maggie_rae is at seat 2 with $24.36.

cuzzo is at seat 3 with $21.12.

andylee81 is at seat 4 with $56.17.

dracon10 is at seat 5 with $5.37.

The button is at seat 4.

dracon10 posts the small blind of $.10.

Hero posts the big blind of $.25.

Hero: :Kh::Kd:

Domenic1987: -- --

maggie_rae: -- --

cuzzo: -- --

andylee81: -- --

dracon10: -- --

Pre-flop:

Domenic1987 raises to $.85. maggie_rae folds. cuzzo

folds. andylee81 folds. dracon10 folds. Hero

re-raises to $2.65. Domenic1987 re-raises to $8.05.

Hero calls.

Flop (board: :8d::4s::3c:):

Hero checks. Domenic1987 bets $16.20. Hero

calls.

Turn (board: :8d::4s::3c::7d:):

Hero checks. Domenic1987 goes all-in for $5.38.

Hero goes all-in for $.98. Domenic1987 is

returned $4.40 (uncalled).

River (board: :8d::4s::3c::7d::3s:):

(no action in this round)

Showdown:

Domenic1987 shows :Ac::Kc:.

Domenic1987 has :Ac::Kc::8d::3c::3s:: a pair of threes.

Hero shows :Kh::Kd:.

Hero has :Kh::Kd::8d::3c::3s:: two pair, kings and threes.

Postad

Glömde ju skönaste handen från igår. Har just satt mig vid bordet och i vanliga fall inväntar jag BB, men här misclickade jag och postade direkt:

Seat 1: Yann93 ($53.43)

Seat 2: maze76 ($23.96)

Seat 4: waaa ($87.79)

Seat 5: Hero ($24.50)

Seat 6: ouwkes ($14.49)

maze76 posts the small blind of $0.15

waaa posts the big blind of $0.25

Hero posts $0.25

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero[:6d::3c:]

Hero checks

ouwkes folds

Yann93 calls $0.25

maze76 calls $0.10

waaa checks

*** FLOP *** [:7s::5c::4d:]

maze76 bets $1.00

waaa folds

Hero raises to $4.00

Yann93 folds

maze76 calls $3.00

*** TURN *** [:7s::5c::4d:] [:Ts:]

maze76 checks

Hero bets $6.00

maze76 raises to $19.71 and is all-in please not 86

Hero calls $13.71

*** SHOW DOWN ***

maze76 shows [:5s::7h:]

Hero shows [:6d::3c:]

*** RIVER *** [:7s::5c::4d::Ts:] [:Ah:]

*** SUMMARY ***

Board: [:7s::5c::4d::Ts::Ah:]

Hero collects $46.49

Postad

Tog mig en snabbis på lunchen...

Seat 1: Hero ($24.60)

Seat 2: Superdaron ($43.69)

Seat 3: franck2006 ($95.66)

Seat 4: Sadel ($10.08)

Seat 5: bentap ($19.02)

Seat 6: ulux ($4.98)

bentap posts the small blind of $0.15

ulux posts the big blind of $0.25

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero[:Ac::Ks:] oooh jaaa

Hero raises to $0.90

Superdaron calls $0.90

bentap calls $0.75

ulux calls $0.65

*** FLOP *** [:7c::Kc::Kh:] mmmmmmmmmm

bentap checks

ulux checks

Hero bets $3.60 hårdare

Superdaron raises to $14.40 jaaa ÄNNU hårdare

bentap folds

ulux folds

Hero raises to $23.70 and is all-in yesyesyes

Superdaron calls $9.30 ooooooooooooooooooooo

*** SHOW DOWN ***

Hero shows [:Ac::Ks:]

Superdaron shows [:Kd::5d:]

*** TURN *** [:7c::Kc::Kh:] [:Th:] jaaaaaaaaaaa

*** RIVER *** [:7c::Kc::Kh::Th:] [:5h:] YES YES I'VE BEEN A VERY BAD BOY

*** SUMMARY ***

Board: [:7c::Kc::Kh::Th::5h:]

Superdaron collects $48.96

Var det skönt för er också...

Annars är spelarna på Everest stabila som vanligt:

Seat 1: Hero ($33.89)

Seat 3: franck2006 ($94.25)

Seat 4: Tit0uni ($24.91)

Seat 5: bentap ($24.23)

Seat 6: ulux ($18.88)

bentap posts the small blind of $0.15

ulux posts the big blind of $0.25

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero[:Ad::Jd:]

Hero calls $0.25

franck2006 folds

Tit0uni folds

bentap calls $0.10

ulux checks

*** FLOP *** [:9h::Jc::Jh:]

bentap checks

ulux checks

Hero checks

*** TURN *** [:9h::Jc::Jh:] [:5c:]

bentap checks

ulux checks

Hero bets $0.75

bentap folds

ulux calls $0.75

*** RIVER *** [:9h::Jc::Jh::5c:] [:5s:]

ulux checks

Hero bets $32.89 and is all-in

ulux calls $17.88 and is all-in

Uncalled bet of $15.01 returned to Hero

*** SHOW DOWN ***

Hero shows [:Ad::Jd:]

ulux shows [:5h::2h:]

*** SUMMARY ***

Board: [:9h::Jc::Jh::5c::5s:]

Hero collects $36.49

Postad

blomm123:

Tackar, kan behövas. Men vadå slaskar??? Här spelas ett väl utprövat spel som utvecklats på vitamininstitutet i Schweiz!

Dagens småsessioner här och där resulterade till slut i $25 plus. Lite normalvarians påverkade resultatet negativt, men jag var grymt stark spelmässigt. Oberoende källor menar att jag ägde mupprumpor.

Jag ska inte uttråka er med ännu en lyckad överbet på river, men på NL25 finns ett grymt värde i att helt enkelt ställa med nötterna (och nästnötterna) på river. Ställde med stege nu och fick syn av TPNK.

Kvällsessionen krävde sin man då lite för mycket wiskey beslöt sig för att ta hjärnan i besittning (tål inte mycket, lukten av sårsprit får mig salongsberusad).

Känner att dagboken har fyllt sitt huvudsyfte, nämligen att få mig att undvika för många idiotspel. Kul att det verkar finnas några som läser också!

Dagens hemlis:

Jag verkar ha lärt mina barn att säga "faaaaaan" med ganska skön emfas. 2-åringen börjar få till det riktigt bra nu. Självklart tar jag på pappaminen och säger att "sååå får man minsann inte säga inte", men jag vet inte, ibland är det liksom bara "faaaaaan" som passar att säga.

Postad

Lite trist dag denna. Spelade 600 händer NL25 på Everest, men korten gick inte min väg kort sagt. Back mäktiga $97 där. Kände mig väldigt stabil i spelet och ingen nämnvärd tilt (men lite uppgivenhet). Gick därför över till NL50 på Full Tilt. Kan inte kallas skottning eftersom rullen är dimensionerad för den nivån och det är den nivån jag har klämt flest händer på. Tog igen $36 på 170 händer där trots inte helt vänliga kort där heller. Så dagen slutar på totalt $61 back. Kul att spela lite NL50 igen, men jag ska försöka hålla mig till NL25 februari ut.

Postad

Kollade igenom gårdagens händer lite snabbt. Kunde inte hitta några egentliga felspel, så jag ser backet som mer eller mindre normal varians. Förutom floppat set mot högre floppat set var jag favorit i samtliga händer när pengarna åkte in, alternativt var fi för shortstackad för att det ska gå att hitta folden på floppen med ett överpar när fi hittat en triss.

Spelade lite nu och plussade marginellt. Fortfarande lite bråkiga kort. Floppade triss mot fi som också floppade samma triss men med bättre kicker, nästnötfärg mot nötfärg, AA mot JJ som inte riktigt stod sig, mm. Bara att rida ut antar jag, men det ser lite tråkigt ut i PT när PTBB/100 är mindre än 1 på NL25. Som vanligt kvarstår alternativhypotesen att jag helt enkelt är kass.

Postad

Sådå. Typ sisådär 1250 händer idag och måttliga $10 back. Everest var lite vänligare idag, men inte tillräckligt så jag plockar ut pengarna därifrån. Eventuellt trycker jag in dem på Betsson, eller så letar jag upp någon annan rolig klient.

Mitt största problem, förutom klassiska utdragningar, är överpar mot småstackar. Ett exempel:

Seat 1: Hero ($24.10)

Seat 2: skymacher ($25.00)

Seat 3: PayForSee ($69.75)

Seat 5: gaemon ($12.68)

Seat 6: HerveMetz ($24.85)

PayForSee posts the small blind of $0.15

gaemon posts the big blind of $0.25

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero[:Jh::Jd:]

HerveMetz folds

Hero raises to $0.90

skymacher folds

PayForSee folds

gaemon calls $0.65

*** FLOP *** [:6d::2h::6h:]

gaemon checks

Hero bets $1.95

gaemon raises to $3.90

Hero ???

Fi miniraisar, vilket indikerar att han har någonting, dock så slår jag väldigt många händer här. Fi har $8 kvar efter höjningen, synar jag är potten på $9. Kan jag syna och hitta en fold vid ställ på turn? Som jag ser det är oddsen för bra för att lägga på turn så jag brukar ställa rakt av och fi brukar visa triss (eller dra fram kaninen ur hatten).

Postad

Lite spel på FTP och UB har det blivit idag. På UB spelade jag först NL25 och backade först ett halvt inköp när min TPTK mötte en triss - jag fattade galoppen på turn och lade min hand. Han visade trissen i och med att en pyttestack hade gått all-in så det kändes bra. Sedan hittade jag KK och höjde så klart. Fick mothugg och ställde före floppen. Mötte givetvis AA. Inte mycket att orda om.

Fick nog av NL25 och satte mig vid ett NL100-bord. Plussade 65 cent (KACHING!) på aptajt och kontrollerat spel och kände mig tillfreds i kroppen. Har sedan spelat NL50 och har väl totalt plussat lite idag iaf, typ $10-20. Skiter nog i alla planer med NL25 och spelar vidare på NL50 lite till. Fick $70 i rb på UB också idag, alltid något.

Ägde lite Betapet. Hittade "fitta" bland brickorna (i hålet?) och klonkade 270 poäng rakt av eftersom det låg massor 3x- och 2x-rutor runt startrutan. Fi fick nog och drog direkt. Kan inte den turen smitta av sig på poker också?

Bäst att lägga sig nu. Den 2-åriga dottern har hittat ett nytt kul sätt att väcka pappa. Man går helt sonika fram till sängen och ger honom en lavett och skriker "KOKOST!!" (frukost på svenska). Tror banne mig att mamman har ett finger med i spelet.

Postad

Dagens wtf:

lpc is at seat 0 with $25.45.

Hero is at seat 1 with $66.05.

squiggs99 is at seat 2 with $15.

Kooox is at seat 3 with $68.25.

tiredscrub is at seat 4 with $49.25.

Leper Mesiah is at seat 5 with $40.05.

The button is at seat 4.

Leper Mesiah posts the small blind of $.25.

lpc posts the big blind of $.50.

lpc: -- --

Hero: :Qd::Qc:hello ladies

squiggs99: -- --

Kooox: -- --

tiredscrub: -- --

Leper Mesiah: -- --

Pre-flop:

Hero raises to $1.75.

squiggs99 folds.

Kooox calls.

tiredscrub folds.

Leper Mesiah folds.

lpc calls.

Flop (board: :6d::Jd::2h:): okej flopp

lpc bets $5.50. wtf that's my move

Hero raises to $11. ät räjs

Kooox folds.

lpc calls.

Turn (board: :6d::Jd::2h::Kd:): amenvafan inte färg + överkort

lpc goes all-in for $12.70. träffade du nu din apa

Hero calls. kan inte lägga här inte

River (board: :6d::Jd::2h::Kd::6s:):

Showdown:

lpc shows :5c::Ah:. WTF!!!

Hero shows :Qd::Qc:.

Hero wins $50.30 with two pair, queens and sixes.

Postad

Min spontana tanke blir.. wtf?

Med JJ på 626-bordet vet du inte vad du ska göra, men med QQ på bordet med överkort + ev. flush så synar du en som ställer?

Syn med QQ på det bordet lär knappast va +ev i längden?

/Fordie

Postad

Efterhandskonstruktion:

Jag hade grym read på fi och satte honom klockrent på A5o 8-) .

Nejdå, som jag såg det på riktigt. Fi synar ur BB och betar ut floppen och kan ha en del där - färgdrag, AJ, KJ, QJ, JT, plus lite andra random händer. Visst, han kan ha 22 eller 66 också, men det känns som jag slår fler händer än inte. Jag väljer att miniraisa mest för att få ut fi nummer två ur handen, vilket lyckas. BB synar bara här, vilket i princip har commitad honom. Sedan kommer äckelkortet. Fi instaställer och jag sitter med en pott som ger mig 3:1 i odds och återdrag till nästnötfärg. Att uppskatta ev här mot en commitad, kortstackad fi är inte helt lätt. Som jag ser det är syn ev0 och fold ev- i längden.

Postad

"And now I'm freeeeeeeeeee - free faaaaaalling!"

Bin Ich ein Fisch? Vet inte - dåligt går det i alla fall. Landade nog på $90 back totalt igår. Känns som jag har otur med korten, men den ursäkten börjar bli lika gammal som Ashton Kutchers fru. Svårt att skylla på otur när QQ blir slaget av JJ då man är all-in pre mot kortstack. Eller när TPTK krossas av runner runner färg. Det är kasst spel - måste skärpa mig (whine, whine, synd om mig, whine, motrigg, whine, barf, sob, mmmmm beer).

Nävars, hade korttorka i ungefär en timme igår (VP$IP på 10% under den tiden) och sedan gjorde jag tre mindre bra syner (inga all-in, bara nedsyningar med TPTK mot bättre vetande och lite andra tokigheter). Var back $130 när jag gav upp att fyrtabla NL50 (2½ inköp - va fan whinear han om - kom tillbaks när du tappat 10 inköp blablabla). Jamen, du slutade ju $90 back? Jo, självklart satte jag mig vid ett NL200 bord på UB (now that's called skottning). Plussade $35 där (weak-tighta muppar), satte mig vid ett NL100 bord och plussade $5 (ännu weakare muppar).

So, på typ 6000 händer och ett antal timmars spel ligger man mer eller mindre +-0. Jajajajaja, bara att bryta upp och komma igen. Jag är ju bäst, ingen protest.

poker är kul poker är kul poker är kul poker är kul poker är kul poker är kul poker är kul poker är kul poker är kul poker är kul poker är kul poker är kul poker är kul poker är kul poker är kul poker är kul poker är kul poker är kul poker är kul poker är kul poker är kul poker är kul poker är kul poker är kul poker är kul poker är kul poker är kul poker är kul poker är kul poker är kul poker är kul poker är kul poker är kul poker är kul...

Postad

Spelade en kort session NL50 (3 bord) på UB nu och plussade ganska omgående $45 och lade ner. Jag känner att jag behöver kunna gå och lägga mig med en behaglig känsla i kroppen ikväll. Fick även $44 i skatteåterbäring från FTP idag, så dagens inkomster täcker upp gårdagens förluster, vilket är skönt.

Ber om ursäkt att grafen och resultaten i första posten inte uppdaterats på ett tag nu. Spelat mycket på laptopen och PT ligger på den stationära.

Grabben har 39 graders feber ikväll så natten lär väl fyllas av kruppattacker, nysningar och ynk. Hoppas att man slipper kräks åtminstone :roll:. I värsta fall blir det väl VAB-poker i morgon...