Sasquat Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Hej! Jag har läst så många trådar, på så många forum, där folk "pikar ner" Glimne..... Okej, jag vet också, han spelar "abc poker".....OCH hans teorier e lite annorlunda och vridna, och ja, jag vet att det finns spelare som är MYCKET bättre än han, som skulle kunna ersätta hans position på Aftonbladet, och Pokermiljonen mm. Men jag är så trött på att alla klankar ner på honm hela tiden. Ville bara skriva det, jag ärt så trött på folk som alltid flinar åt "Glimnes pokerskola" och hans krönikor mm. Men, är ni som gör det så mycket bättre själva? Okej, det kanske ni är, men det ger ingen ursäkt för att vara som Ken "retard" och vara kaxig, och klanka ner och flina åt andra. Det är dåligt! Jag är inte en jättebra spelare själv, men jag vet också att han kan som sagt, ha lite "vridna" pokerteorier. Men, sköt er själva, ni kan tycka vad ni vill, och det är SJÄLVKLART att ni får och ska skriva om vad spelare gör dåligt, och vilka ni tycker är dliga och så...men varför just Glimne HELA tiden? Jag gillar honom, starkt. Punkt slut. Det kanske inte finns nån egentlig "mening" med min tråd, men ville bara skriva av mig, att jag är så trött på folk som klankar ner på honom hela tiden. Hej så länge. Citera
hobbq Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 så du får klanka ner på andra men andra får inte klaga på glimne.... Är man så pass offentlig som han är får man ta lite skit. Citera
godishandlarn Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Du slog verkligen huvudet på spiken! Sasquat. Precis min uppfattning också om "Mr Poker" himself D Glimne... "kungen" av poker i Sverige är Dan Glimne och ingen annan.. punkt slut! En folkkär och familjär person som på ett kul och underfundigt sätt tagit pokern in i familjen Svenssons trista vardagsliv.. honom ska vi vara rädd om, och hylla honom för att han är BÄST!! Hurra hurra hurra... Du vet den svenska "jantelagen" personifierar många på detta forum.. Glimne for president ! Citera
Sasquat Postad 7 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 7 Februari , 2007 så du får klanka ner på andra men andra får inte klaga på glimne.... Är man så pass offentlig som han är får man ta lite skit. Nja, det va rinte riktigt så jag menade......när jag skrev "ken retard", så, JA, jag klankade ner på honom. Jag skrev i tråden att jag tycker man ska skriva vad man tycker om spelare. Men det jag ville få fram var, att för mig känns det som om 60% av alla trådar där just Glimne är inräknad i, så får han skit. Klart man kan klanka ner på folk, men varför så mycket på Glimne? Citera
hobbq Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Nja, det va rinte riktigt så jag menade......när jag skrev "ken retard", så, JA, jag klankade ner på honom. Jag skrev i tråden att jag tycker man ska skriva vad man tycker om spelare. Men det jag ville få fram var, att för mig känns det som om 60% av alla trådar där just Glimne är inräknad i, så får han skit. Klart man kan klanka ner på folk, men varför så mycket på Glimne? Jag förstår din point men nått måste han ju göra för att reta folk å andra sidan så kanske han inte skulle va så känd som han är om han inte var lite hatad Citera
Cleburne Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Äh, Glimne är skön och verkar hygglo, men visst har han tomtat till det lite då och då. Det är inte konstigt att folk driver lite med en snubbe som lägger nötkåkar i parti och minut - och sedan skriver en krönika där han skryter om det. Citera
lolboll Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Sasquat, tror inte Dan är singel. Men försöka duger ju! Citera
all_ur_horses Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 En person som plagierar en bok och sen utger sig för att vara expert på ett område han inte behärskar förtjänar all kritik han kan få. Glimne borde skjutas. Citera
Cleburne Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 En person som plagierar en bok och sen utger sig för att vara expert på ett område han inte behärskar förtjänar all kritik han kan få. Glimne borde skjutas. Och där gick du över gränsen - med råge. Glimne har varit bra för pokern och verkar inte ha samma divafasoner som vissa andra. Lite tomtestämpel, ja, men absolut ingen som man borde avsky. Citera
Zauroman Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Glimne tomta väl till det rejält i det där avsnittet när han folda KK på en KQQ flopp, för han satte fi på QQ..eller hur det nu var. Sen om det faktist var rätt i det specifika fallet ändrar ju inte på så mycket. För övrigt har säkert Glimne en stabilare o mer stadig pokerinkomst än 90% av de självgoda tomtarna här som plussat i 3mån o tror att dom är guds gåva till Pokern. Citera
Hjort Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Glimne har varit bra för pokernMen vad fan betyder "bra för pokern"? Menar du "antalet pokerspelare i Sverige är betydligt större nu än om Glimne aborterats" så har du jättesupermegafelroflolfel eftersom Glimnes bok och mediagig inte skapade pokerexplosionen utan bara dragit nytta av den. Precis allt som Glimne gjort hade gjorts av någon annan*, och troligen bättre, om inte han gjort det. och verkar inte ha samma divafasoner som vissa andra. Lite tomtestämpel, ja, men absolut ingen som man borde avsky.Han ljuger när han presenterar sig som expert och presenterar andras material som eget. Varför borde man inte avsky honom? * Just det ja, grejerna han har gjort har ju skrivits av någon annan. Citera
Cleburne Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Tja, jag ser Glimne ungefär som Professorn inom travet. Tomtig, inte till någon större hjälp, men ganska harmlös. Jag ser dock ingen anledning till att vara lack på honom. Citera
Cleburne Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Men vad fan betyder "bra för pokern"? Menar du "antalet pokerspelare i Sverige är betydligt större nu än om Glimne aborterats" så har du jättesupermegafelroflolfel eftersom Glimnes bok och mediagig inte skapade pokerexplosionen utan bara dragit nytta av den. Precis allt som Glimne gjort hade gjorts av någon annan*, och troligen bättre, om inte han gjort det. Han ljuger när han presenterar sig som expert och presenterar andras material som eget. Varför borde man inte avsky honom? * Just det ja, grejerna han har gjort har ju skrivits av någon annan. Jag kan ju ha jättefel, visst, men han har varit ett ganska hyfsat ansikte utåt för pokern, och nog tror jag att han har hjälpt till att locka fisk till borden. Att säga att någon annan kunde ha gjort det mycket bättre är ju rätt meningslöst. I så fall kunde de väl ha gjort det... Edit: Jag tror att jag är införstådd med farorna man utsätter sig för när man säger emot Hjort. Citera
all_ur_horses Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Tja, jag ser Glimne ungefär som Professorn inom travet. Tomtig, inte till någon större hjälp, men ganska harmlös. Jag ser dock ingen anledning till att vara lack på honom. Jag är lack på alla charlataner och ser ingen anledning att inte vara det. De tjänar sitt uppehälle på att dupera folk. Glimne är förvisso mer harmlös än alla förbannade medium som utger sig för att kunna göra det ena och det andra, men mitt hat kvarstår. Citera
Verbal__Kint Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Jag tycker Glimne e en torr-rolig mysgubbe som har ganska stora likheter med Björn Hellberg i "På Spåret". Han kanske inte är den mest kompetenta pokerteoritikern, men hans lite folkkära stil går nog hem hos vardagsfisken. "Kan den gubben tjäna pengar på poker så nog fan kan jag det." I hans AB krönikor har det hoppat många grodor men han har en enorm bredd på sin spelkompetens och är ju/har varit duktig i massor av spel (Othello, Mah Jong, Bridge m.fl) och har också jobbat med spel i en himla massa år. Nä jag har svårt att tycka illa om en sådan snubbe, go Glimne! Citera
Rush_Of_Joy Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Glimne är hur go som helst tycker jag Ni som vet bättre behöver inte läsa hans krönikor och handanalyser, och att det han lär ut inte alltid är rätt, kan väl bara vara bra eller hur? Det innebär mer fisk till borden, som tror de lärt sig spela efter att ha läst och hört det Glimne har att säga. Citera
Gyre Postad 8 Februari , 2007 Rapport Postad 8 Februari , 2007 Jag tycker Glimne e en torr-rolig mysgubbe som har ganska stora likheter med Björn Hellberg i "På Spåret". Den likheten är nog mer fysisk än när det kommer till kunskap om sitt område. För Glimne är, mot allmänhetens tro, inte alls något pokerproffs eller pokerexpert för den delen. Vad han har gjort är att plagiera material från främst D. Sklansky och hans kompanjoner på 2+2 publishing, sammanfattat det, översatt det till svenska och satt sitt namn på det. Det finns hela stycken i Pokerhandboken som är direkt översatta utan att Dan nämner något om det över huvud taget. Att sedan ge ut det under eget namn och påstå sig själv ha skrivit det är, precis som Hjort säger, en stor anledning att avsky honom. Så gör man inte som en seriös, offentlig person! Det är riktigt, riktigt lågt. Och det är ju ganska uppenbart att det är via pokerhandboken som han sedan har kunnat åka snålskjuts in i pokerns finrum i Sverige, där han sedan gång på gång har gjort bort sig. I pokermiljonen, på EuroSports ETP-coverage och i hans pokerskola i Aftonbladet och säkerligen på andra ställen också. Han har kanske i viss mån hjältp till att dra fisk till pokerborden, och det är jag tacksam för, men han förtjänar inte att ha den framtränande positionen han har (åtmindstånde i svenssons ögon) i svensk poker. Han borde återgå till det han verkligen är expert på, hederliga vanliga spel. Där är han verkligen expert och många av oss har säkerligen spelat några utav alla de bräd/familje-spel han har skapat genom tiderna. Men i pokerns värld som "expert" är han i mina ögon bara ett stort skämt i en miljö där han verkligen inte hör hemma. Citera
Zauroman Postad 8 Februari , 2007 Rapport Postad 8 Februari , 2007 Han är tusen gånger bättre på poker i.a.f än du är på svenska, den saken är klar Citera
Appel Postad 8 Februari , 2007 Rapport Postad 8 Februari , 2007 Självklart finns det svenska pokerspelare som är bättre spelare än Glimne. Men finns det ngn som svensk pokerspelare som SAMTIDIGT kan och vill synas på TV på det sättet som Glimne gör? Jag är övertygad om att de flesta som klankar ner på honom skulle göra bort sig minst lika mkt (även jag som inte klankar ner på hans framträdande) som han lyckas med ibland. De pokerspelande proffsen som tjänar sina pengar på att spela skulle nog inte tycka att det är värt pengarna att bli TVkommentatorer. De har helt enkelt inte tid. Så då är det ju jättebra att det då finns andra som visar upp sig och pratar poker. Och det är alltid lättare att sitta hemma och tycka att ens egna svar är bättre, än när man har 100lampor och ett par kameror på sig. HURRA för alla de som framträder i media och lyfter fram pokern!! (vissa mer än andra iof...) Citera
Gyre Postad 8 Februari , 2007 Rapport Postad 8 Februari , 2007 Han är tusen gånger bättre på poker i.a.f än du är på svenska, den saken är klar Jag har aldrig hävdat att jag är expert på svenska språket, verken skriftligt eller i talform. Glimne presenteras dock som pokerexpert samtidigt som han inte ens har koll på vilka händer som slår vilka ibland. Det är nästan lika illa som om en språkexpert inte kan stava sitt egna namn! Appel, Jag "hyllar" också alla som lyfter fram pokern i media (jag skrev att jag var tacksam för fisken Glimne möjligtvis har dragit till borden) men kan det då inte få vara någon som faktiskt kan spelets regler och som inte har tagit sig till en framstående position genom att kopiera andras verk under eget namn? Citera
Recommended Posts