Gå till innehåll

ska jag följa Sklansky eller 2+2?


benemerson

Recommended Posts

Enda problemet med 2+2 metoden är att det varken går att raisa limparna och ta hem potten direkt med 78s eller att c-betta hem potten på särskilt många floppar. Inte på 50NL.

 

Raisar hellre upp det med 78s än med rent skräp. Får syn för ofta helt enkelt. Med en SC är man sällan särskilt stor underdog.

Tycker ändå limp är bättre i det läget. Ser ingen mening med att jacka upp potterna som underdog mot folk som jag har extremt dålig fold equity mot.

 

Pratar du om när vi är först in, efter limpare, eller sitter i blindsen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att openlimpa på knappen är bara idiotiskt. Ja, att openlimpa är överhuvudtaget inte min melodi. Känns omöjligt att vinna stora potter då och när potterna blir stora är man hur som helst ofta slagen. Kan iofs tänka mig att limpande kan löna sig bättre på lowstakes, men personligen har jag aldrig anammat den tekniken och tycker den är komplett värdelös i jämförelse med alternativet.

 

Jag förstår inte varför du måste se det som två olika skolor? När du snackar om squeeza menar du trebetta? För så har jag aldrig använt uttrycket. Om du inte har några reads när du bara fyrtablar, har du helt klart en läcka där.

 

Ivf menar väl Sklansky att man ska semibluffa preflop (ur blindsen) inte med händer som 72 utan med "de bästa händerna som inte är tillräckligt bra för att syna", vilket torde innebära typ 97s, Q8s och liknande (eller har jag missat något här?).

 

 

bra inlägg. håller med om openlimp, funkar bra på väldigt låga nivåer där spelarna alltid betalar av och ofta synar floppen med any 2 nästan medan en limpsynare pre som vill stioppa in allt på floppen är rätt lättläst på högre nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i allmänhet

 

På ett generellt plan håller jag med, men det beror nog dels på att det är mycket enklare att prata om preflopspel för att det finns mycket färre variabler att hålla reda på där än postflop, och dels på det som DrRoland säger, att det ofta är preflopspelet som är grundstommen för framgång/motgång i de flesta pokerformer.

 

Det sagt så ligger ju skillnaden mellan en duktig och en mindre duktig spelare mycket mer i postflopspelet än i preflopspelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...