Sargon Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Spelar mycket poker och brukar oftast ha en ganska bra ide hur jag ska spela situationerna. Spelade dock den här handen idag på party och var ganska ställd hur jag skulle spela på turn. Spelaren jag spelar mot har haft ganska liten stack och senaste 1,5 h vunnit upp till en stor stack, har dock inte sett så många potter med honom utan han är relativt blank. Kan dock misstänka att han antagligen har spelat ganska hårt eftersom han snabbt vuxit i stack storlek. Det jag hade svårast med är hur jag ska spela på turn? Funderar ett litet tag på att reraisa honom på floppen men gör inte det. Jag sitter först om det inte framgår. #Game No : 5650913097 ***** Hand History for Game 5650913097 ***** $600 NL Texas Hold'em - Tuesday, February 06, 19:23:51 ET 2007 Table Jackpot #1304203 (No DP) (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 6 Seat 3: helena21 ( $533.90 ) Seat 4: Kaliningrad4 ( $1767.87 ) Seat 2: CachIsKung ( $795.85 ) Seat 5: zakhy ( $808.50 ) Seat 1: poplovok99 ( $561 ) Seat 6: robot742 ( $649.15 ) robot742 posts small blind [$3]. poplovok99 posts big blind [$6]. ** Dealing down cards ** Dealt to CachIsKung [ Jh Th ] >You have options at Jackpot #1326541 (No DP) Table!. CachIsKung raises [$22] helena21 folds >You have options at Table 127040 (No DP) Table!. Kaliningrad4 calls [$22] zakhy folds robot742 folds >You have options at Jackpot #1326541 (No DP) Table!. poplovok99 folds ** Dealing Flop ** [ Qh, 7d, 7h ] CachIsKung bets [$40] Kaliningrad4 raises [$80] CachIsKung calls [$40] ** Dealing Turn ** [ Ks ] CachIsKung checks >You have options at Table 127040 (No DP) Table!. Kaliningrad4 bets [$198] >You have options at Table 127040 (No DP) Table!. Rätt att bara syna på floppen? Rätt att checka turn ? Tänker länge här kan jag erkänna. Ska posta slutet imorgon och hur jag resonerade. Citera
maxinhoe Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Möjligt motstånd är väl Ak, Aq, Kq. Tycker han visar styrka med sitt turnbet och tror det är mindre bra att syna där. Beroende på read, push eller fold. Är säkert ute och cyklar hårt... Citera
jackbalsam Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Ditt drag är ju inte på långa vägar lika starkt som du verkar tycka. Bordet är parat liksom. Jobbigt att semibluffa turn och bli synad av hand du drar dött mot. Citera
Roberteriksson Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Fold FTW, underkort, parad bräda, OOP. Citera
brut Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Draget är tillräckligt starkt för en syn. Du har i alla fall lite + implicita vilket räcker. Citera
Myssion Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Draget är tillräckligt starkt för en syn. Du har i alla fall lite + implicita vilket räcker. Om fi har kåk är vi kukade. Om fi inte har kåk så blir det svårt att få bra betalt vid träff iom det parade brädet. Jag viker nånstans. EDIT: Läste hh'n fel, jag återkommer. Citera
theForce Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Tycker liknande situationer är svåra när man sätter igång och betar med drag, men i detta fallet när man väl checkat på turn finns det väl inget annat än fold? Citera
Jerico Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Suger att vara OOP med drag. Du kanske skulle donkat dryg halvpott på turn och sen 3bettat all in om han slog om, nu när du checkat och han fullpottar finns nog bara kast eller en halvtiltig syn som jag inte tror är +EV. Citera
LongAgo Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 fold turn, om du har svårt att placera honom på en hand så vik. Finns stora möjligheter att du redan drar dött med tanke på hans skumma valuebet på turn. Om brädan inte var parad på flop så hade jag pushat honom efter turn kortet. Citera
psatiw Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 Syna, kolla en river och "get creative" där. Citera
Gyre Postad 8 Februari , 2007 Rapport Postad 8 Februari , 2007 Ingen som funderar på att slå om på floppen? Tycker minihöjningar på parade brädor är bluffar väldigt ofta, framför allt mot rätt fiskiga motståndare. Blir vi synde då är det väl bara att ge upp turn om vi inte träffar? Känns svårt att få ut så mycket värde om vi träffar turn OOP här, och på en bräda som för honom borde vara rätt bluffvänlig känns det inte fel att återsemibluffa lite, vi reppar ju en väldigt stark hand när vi 3-bettar denna floppen OOP efter att ha höjt UTG så vi borde väl även ha lite FE mot hans mindra starka parhänder. Citera
Recommended Posts