Gå till innehåll

SB - Vad krävs för att syna då BB ställer?


Recommended Posts

Känns lite som att ni inte bryr er om turneringen så värst mkt om ni riskerar halva er stack på en coinflip när blindsen är 15/30...varför? föreställ er att ni haft turen att få vara med i en riktig saftig SNG där 1an, 2an, 3an fått en plats i WSOP..hur hade ni tänkt med era 9or då? "ja fan jag riskerar halva min stack på en coinflip nu när blindsen är 15/30...GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns lite som att ni inte bryr er om turneringen så värst mkt om ni riskerar halva er stack på en coinflip när blindsen är 15/30...varför? föreställ er att ni haft turen att få vara med i en riktig saftig SNG där 1an, 2an, 3an fått en plats i WSOP..hur hade ni tänkt med era 9or då? "ja fan jag riskerar halva min stack på en coinflip nu när blindsen är 15/30...GL

Nej, du har rätt. Alla som läser det här: låt bli att ta beslut med positivt väntevärde när de medför någon som helst form av risk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns lite som att ni inte bryr er om turneringen så värst mkt om ni riskerar halva er stack på en coinflip när blindsen är 15/30...varför? föreställ er att ni haft turen att få vara med i en riktig saftig SNG där 1an, 2an, 3an fått en plats i WSOP..hur hade ni tänkt med era 9or då? "ja fan jag riskerar halva min stack på en coinflip nu när blindsen är 15/30...GL

 

Nä självklart inte då hade jag suttit och väntat på AA/KK och blindat bort mig :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns lite som att ni inte bryr er om turneringen så värst mkt om ni riskerar halva er stack på en coinflip när blindsen är 15/30...varför? föreställ er att ni haft turen att få vara med i en riktig saftig SNG där 1an, 2an, 3an fått en plats i WSOP..hur hade ni tänkt med era 9or då? "ja fan jag riskerar halva min stack på en coinflip nu när blindsen är 15/30...GL

 

Det är just inlägg som detta som gjorde att jag bestämde mig för att skita i SnG-forumet.

 

Jag har inga som helst problem med att folk är inkompetenta men när folk som du kommer in och skriver saker som är helt åt helvete fel med en översittarattityd så blir jag vansinnig.

 

Alla tror att SnG enbart handlar om att spela tight på tidiga levels och ställa så mkt som möjligt på 200/400. Fatta att du kan hämta MASSOR med $EV+ genom att öppna upp spelet lite på de tidiga nivåerna.

 

Att du sen tror att detta som bäst är en coinflip visar återigen på hur uppenbart dålig du själv är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att jag måste börja vara mer tydlig med vad jag anser är absolut rätt och vad som egentligen är mina funderingar!

 

Tycker personligen att du är ett bra exempel på en ödmjuk postare som oftast formulerar dig i form av frågor snarare än påståenden, och som tydligt vill utvecklas och ta till dig andra infallsvinklar. Muppar som pkrlars tillför däremot extremt lite. EDIT: Inte alls, snarare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker personligen att du är ett bra exempel på en ödmjuk postare som oftast formulerar dig i form av frågor snarare än påståenden, och som tydligt vill utvecklas och ta till dig andra infallsvinklar. Muppar som pkrlars tillför däremot extremt lite. EDIT: Inte alls, snarare.

 

:h: Tack Myssion! Som du upplever mig är precis hur jag strävar efter att uppfattas! Det värmer att jag är på rätt väg! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag kan uppfattas som dryg kan bero på att jag faktiskt blir lite trött på vissa poster/trådar/postare och det kan tyvärr gå ut över de som inte förtjänar det.

 

Som Conspiracy (fisk) skriver så är det allt för många som har en jävla mupp-attityd i värsta "vet bäst"-stil när de i själva verket är helt usla och har noll koll, och det bara slösar andra postares tid/energi. Tyvärr ger det inte mig så mycket att varken läsa eller skriva i SnG-forumet, oftast får man gå in i undervisningsmode, och visst, det är kul att skriva och ibland utvecklande att konkretisera sina tankar genom att sätta dem på pränt och läsa det själv, men bara till en viss gräns, särskilt när det finns så många drygon som ändå inte tar till sig det som skrivs, vilket har lett till att jag inte postar så mycket i den här delen längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...