Gå till innehåll

Hur mycket är tur?

P.amen

Recommended Posts

Det får du inte tro på själv.Att spela poker är iof en hel vetenskap det betyder dock inte att det är en vetenskap.Eftersom det är så komplext och har ett inslag av tur,vinner inte världsmästaren i poker 10 av 10 turneringar ens på svs 20kr,schack världsmästaren däremot skulle vinna alla turneringar mot amatörer alltid,det är större chans att din morsa vinner över tungvikts mästaren i boxning (han kan snubbla och svimma av)än att en amatör slår schackmästaren,inget spel är så analyserat som schack ändå finns inget absolut sätt att spela schack på, inte ens första draget är givet,detsamma gäller poker det är därför alla har olika uppfattning om hur en hand skulle spelas,och därför kommer aldrig en dator att kunna byggas som alltid vinner i poker,man kan bara maximera sina chanser så bra som möjligt punkt "om idioten visste att han var en idiot skulle han inte vara en idiot"

Autofoldades precis med KK när jag försökte läsa ditt inlägg. Det räknas som tur va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 102
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tänkte igår kväll att jag skulle knäcka nån fisk med samma medicin,och vara en fisk själv.Min plan var att köpa in med 20kr på Svs 5manna bord och gå med på en höjning typ 4-5BB med typ 2,8o sedan syna allt och hoppas få vinna över typ KK,som ett förspel innan tjejen kom hem,förlorade dock och hadde bara 6kr kvar.Då verkade det som att alla fiskars tur plötsligt tog slut 1och1/2 tim.senare cashade jag ut med med 318kr så visst finns det tillfälle då man kan vinna med 100% skicklighet i poker....Varsågod näste man till rakning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser