Gå till innehåll

Upp på hästen igen aka SK ska krossa i PLO HU

SoderKrippa

Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?  

403 medlemmar har röstat

1. 1. Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?

• Ja, jag tycker det och kommer titta på videon
      344
    • Nej, jag är mer intresserad av mitt eget spel
      59

Recommended Posts

Att döma av dina tidigare inlägg och grafer osv så får man känslan av att du aldrig haft någon downswing tidigare, så att du tappar några inköp nu är bara normal varians. Finns nog inga seriösa SNG-spelare som aldrig haft en 20+ inköps downswing exempelvis.

Om du tycker det är tråkigt att spela (vilket man ofta tycker när det går dåligt) så ska du ju ta en paus men annars är det ju bara att bita ihop.

Tyson här på forumet som spelar $16 SNGs har ju 10+ inköpsswings varje dag. Att det drabbar dig förr eller senare är inte särskilt konstigt med tanke på att du spelar mycket högre än honom (tuffare games = högre varians såklart).

Som alltid så wajnar jag fast det inte e så farligt. Ligger $700 mindre än vad jag haft som mest i rullen, dvs 7 inköp på $109 och har ju då skottat lite 215. Så backen e inte alls så farlig, men det är mycket utdragningar nu som jag e trött på. Lyxwajn med andra ord :)

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lirade två 109or tidigare. Vann ena och slaskade ut mig ur andra riktigt fiskigt. Nu bara SKA jag lägga ner 215-liren ett tag. Har lirat väldigt lite i maj och ligger just nu break even. Ska regga mig till en $100k gtd ikväll och tar två 109or nu. 2k ska jag fan fixa i maj iaf! Har sjukt mycket att göra denna vecka dock, så vi får se.

Rambo: Håll mig informerad om hur det går för dig :)

/SK

Länk till kommentar

Ja, 3-350 där åtminstone, tack :mrgreen:.

Hade read på killen och vet att han alltid bettar pott typ, så det blir en skön reraise på floppen :) Men visst, lite tunn kanske. Fast 300-350, njaaa. Eftersom han höjer så mycket sent så kan det mycket väl vara en ren steal, och då släpper han mot en kraftig reraise. Med min raise e han ju commitad att syna...

Å säg att vi floppar A, så viker jag KK väääldigt fort på första leveln. Vill inte va inne med så mycket då.

Fast motargumentera gärna här, har inte riktigt koll på mina argument. Motivera ett raise till 300-350 t.ex.

/SK

Länk till kommentar

Hade read på killen och vet att han alltid bettar pott typ, så det blir en skön reraise på floppen :) Men visst, lite tunn kanske. Fast 300-350, njaaa. Eftersom han höjer så mycket sent så kan det mycket väl vara en ren steal, och då släpper han mot en kraftig reraise. Med min raise e han ju commitad att syna...

Å säg att vi floppar A, så viker jag KK väääldigt fort på första leveln. Vill inte va inne med så mycket då.

Fast motargumentera gärna här, har inte riktigt koll på mina argument. Motivera ett raise till 300-350 t.ex.

/SK

* En större höjning från dig ger Fi MYCKET sämre implicita odds, rätt simpelt. Som du spelar nu får Fi rätt bra odds att syna med SCs, PPs osv.

* Din miniraise skriker AA/KK. Om du 3-bettar sämre händer på samma sätt så är det väl inte fullt så dåligt, men fortfarande inte bra :)

Jag spelar upp till minst 360, hade det varit CG hade jag höjt ytterligare lite till eftersom stackarna där är mkt djupare (=bättre inplicita odds för Fi)

Länk till kommentar

* En större höjning från dig ger Fi MYCKET sämre implicita odds, rätt simpelt. Som du spelar nu får Fi rätt bra odds att syna med SCs, PPs osv.

* Din miniraise skriker AA/KK. Om du 3-bettar sämre händer på samma sätt så är det väl inte fullt så dåligt, men fortfarande inte bra :)

Jag spelar upp till minst 360, hade det varit CG hade jag höjt ytterligare lite till eftersom stackarna där är mkt djupare (=bättre inplicita odds för Fi)

Håller helt med om resonemanget ang CG, och du har absolut en poäng i det andra oxå. Men, i SNG handlar det ju om att hitta en hand att plocka chips med i varje spel, gärna dubbla upp. Kan det då inte vara värt att riskera lite genom att ge FI lite större utrymme vad gäller impl.odds för att försöka få in degen?! Om man säger att man dubblar två gånger i en SNG så väger ju inte det upp en förlust i en annan SNG, vilket det gör i CG. Fan, jag får inte fram det jag menar...:-(

Nä, jag har nog helt enkelt fel, köper era resonemang, tror jag :) Fast med KK skulle jag nog ändå inte reraisa till 360. Vad vill jag uppnå med det? Inte ge FI implicita, fine, men jag idkar varken pottkontroll (vilket jag vill med ett A på floppen) eller får syna av många sämre händer... Men jag är lite vilsen känner jag. Fill me in!

/SK

Länk till kommentar

Håller helt med om resonemanget ang CG, och du har absolut en poäng i det andra oxå. Men, i SNG handlar det ju om att hitta en hand att plocka chips med i varje spel, gärna dubbla upp. Kan det då inte vara värt att riskera lite genom att ge FI lite större utrymme vad gäller impl.odds för att försöka få in degen?! Om man säger att man dubblar två gånger i en SNG så väger ju inte det upp en förlust i en annan SNG, vilket det gör i CG. Fan, jag får inte fram det jag menar...:-(

Nä, jag har nog helt enkelt fel, köper era resonemang, tror jag :) Fast med KK skulle jag nog ändå inte reraisa till 360. Vad vill jag uppnå med det? Inte ge FI implicita, fine, men jag idkar varken pottkontroll (vilket jag vill med ett A på floppen) eller får syna av många sämre händer... Men jag är lite vilsen känner jag. Fill me in!

/SK

Tycker Neverminds argument är rätt. För med miniraise är ju faktiskt risken stor att FI med Ax synar. Och då får du problemas med A på floppen.

Man lider ju lite av personlighetsklyvning här. Höja för att inte draghänder, dåliga A eller PP ska få odds att syna. Samtidigt vill man ju ha syn av sämre händer. Men ska de försöka dra ut ska det kosta. Man brukar ju säga att det gäller att få Fi att göra misstagen och det gör han om han synar en större raise inte om du bara miniraisar.

Länk till kommentar

Tycker Neverminds argument är rätt. För med miniraise är ju faktiskt risken stor att FI med Ax synar. Och då får du problemas med A på floppen.

Man lider ju lite av personlighetsklyvning här. Höja för att inte draghänder, dåliga A eller PP ska få odds att syna. Samtidigt vill man ju ha syn av sämre händer. Men ska de försöka dra ut ska det kosta. Man brukar ju säga att det gäller att få Fi att göra misstagen och det gör han om han synar en större raise inte om du bara miniraisar.

Jo, fast A kommer ju bara var 5e gång på floppen, vilket gör att jag nog gärna vill ha syn av Ax med KK för att sedan trycka till på floppen utan A. Jag vill att det ska kosta FI att dra ut från floppen.

/SK

Länk till kommentar

Redan preflopp är min melodi. Därför höjer jag ca 3x hans bet där.

Men då får du ju sällan betalt. Aja, era resonemang är ju givetvis helt korrekta rent matematiskt, men i SNG så väger ju inte varje pluspott upp en lika stor minuspott, eftersom det är ITM-strävan som står i fokus. I CG är det en annan sak, eftersom man vinner/loosar stålar i varje enskild pott.

Aja, vet inte.

/SK

Länk till kommentar

Jo, fast A kommer ju bara var 5e gång på floppen, vilket gör att jag nog gärna vill ha syn av Ax med KK för att sedan trycka till på floppen utan A. Jag vill att det ska kosta FI att dra ut från floppen.

/SK

Ok, och om fi har ett lågt PP då? Säg att han har 44, han måste ju syna din miniraise, kan du släppa KK på J84 flopp?

Länk till kommentar

lol de typ 10 senaste posterna e whine om otur att lägre pp inte står mot högre pp, låter som du backat 10000 inköp o ändå skriver du att du plussat totalt för dagen :lol: du borde nog skriva nån post när du faktiskt kirrar en ITM ;)

det är SS du lirar sng va btw?

Jo, borde kanske väga upp med lite ITM-rapportering oxå :) Men jag har verkligen inte kommit ITM på flax särskilt mycket, nästan alltid varit minst 70/30 sista veckorna. Har försökt hålla mig ifrån coins, kanske lite väl mycket t.o.m.

Lirar på PokerStars.

/SK

Länk till kommentar