Gå till innehåll

Upp på hästen igen aka SK ska krossa i PLO HU


SoderKrippa

Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?  

403 medlemmar har röstat

  1. 1. Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?

    • Ja, jag tycker det och kommer titta på videon
      344
    • Nej, jag är mer intresserad av mitt eget spel
      59


Recommended Posts

Lirat 4 spel, ligger lite back. Ingen fara. Drar igång två till. Floppar nötstege, hamnar allin, idioten rivrar in färgen. Andra bordet, första handen, AA hamnar AI efter turn, killen synar UTAN odds, inte ens i närheten, med stegdrag som sitter!! FAAAAAAAAAN :evil:

 

Just nu ca $280 back och kommer inte kunna lira ikväll då vi ska på fest, skit oxå...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lirat 4 spel, ligger lite back. Ingen fara. Drar igång två till. Floppar nötstege, hamnar allin, idioten rivrar in färgen. Andra bordet, första handen, AA hamnar AI efter turn, killen synar UTAN odds, inte ens i närheten, med stegdrag som sitter!! FAAAAAAAAAN :evil:

 

Just nu ca $280 back och kommer inte kunna lira ikväll då vi ska på fest, skit oxå...

 

/SK

 

Lider med dig, vet precis hur du känner. :h:

 

men keep up the good work, så är det ingen fara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drog igång två till efter en stund. Oljade uteplatsen och lät tilten rinna av mig.

 

Vann ena och semibubblade i andra, AK mot AA :( Hålpipa på flopp och färgdrag på turn, men inge satt.

 

Blev iaf plus idag - $9!!!!!!!! :D

 

Så skönt att jag inte behövde gå på fest med minus i skallen iaf, nu ska här "slappnas av" ;)

 

Ha d gott, /SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maria har släkt på Kimito-ön, dragsfjärds kommun, och jag har farmor kvar i livet och hon bor på Houtskär, en ö i Åbolands skärgård. Nu var vi hos Marias släkt, tur att de hade I-net där ;)

 

Själv? Var huserar du?

 

/SK

Tammisaari :-) Vad blir det på svenska? :roll:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, nu har jag kommit hem från festen ("plutten" blev trött, alltså vårt blivande barn, vilket Maria kände av genom att själv bli trött och vilja åka hem ;)).

 

E fart på PS ser jag, här ska klonkas! Kände att jag lirade lite på tilt hela tiden på dagen idag, men hoppas att kunna återgå till normalt SK-lir ikväll 8-) Drar igång fyra $109-or, så får vi se vad som händer... Whish me luck!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postar ur minnet:

 

Vi är på FÖRSTA nivån och blindsen är således 10/20, 1500 i startmarker.

 

 

SoderKrippa position UTG+5 dealt :As::Kc:

 

Jag limpar, CO synar, sb foldar och bb checkar.

 

 

Floppen :Ks::Js::6d:

 

sb bettar 100, dvs dryg pott.

 

Jag synar.

 

CO raisar till 230!!

 

Jag synar, sb foldar.

 

Turn blank, jag check, CO allin, jag fold.

 

 

 

 

Enligt mig så är mitt största fel i denna handen att jag synar reraisen på floppen. Att limpa AK kan vi ta diskussion om vid ett annat tillfälle. Övriga kommentarer?

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postar ur minnet:

 

Vi är på FÖRSTA nivån och blindsen är således 10/20, 1500 i startmarker.

 

 

SoderKrippa position UTG+5 dealt :As::Kc:

 

Jag limpar, CO synar, sb foldar och bb checkar.

 

 

Floppen :Ks::Js::6d:

 

sb bettar 100, dvs dryg pott.

 

Jag synar.

 

CO raisar till 230!!

 

Jag synar, sb foldar.

 

Turn blank, jag check, CO allin, jag fold.

 

 

 

 

Enligt mig så är mitt största fel i denna handen att jag synar reraisen på floppen. Att limpa AK kan vi ta diskussion om vid ett annat tillfälle. Övriga kommentarer?

 

/SK

 

Hmm, limpen pf vet du att jag inte kommer argumentera emot :)

 

Jag tycker du spelar handen bra. Om CO är duktig och tight så kan han bara ha set och ibland KJ här, iofs så tyder ju hans lilla raise på floppen på att han kanske inte är särskilt duktig men men.

 

Tror inte vi kan vika floppen dock mtp att raisen är så liten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, limpen pf vet du att jag inte kommer argumentera emot :)

 

Jag tycker du spelar handen bra. Om CO är duktig och tight så kan han bara ha set och ibland KJ här, iofs så tyder ju hans lilla raise på floppen på att han kanske inte är särskilt duktig men men.

 

Tror inte vi kan vika floppen dock mtp att raisen är så liten.

 

Kanske inte, men jag får ju vara beredd på att det kommer ett kraftigt bet på turn oxå, å e jag beredd att syna det? Nä, det e jag inte, så kan jag inte hitta folden mot denna reraise här ändå?! E ju ett fett bet från sb, och med tanke på blindsen en kraftig reraise också...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske inte, men jag får ju vara beredd på att det kommer ett kraftigt bet på turn oxå, å e jag beredd att syna det? Nä, det e jag inte, så kan jag inte hitta folden mot denna reraise här ändå?! E ju ett fett bet från sb, och med tanke på blindsen en kraftig reraise också...

 

/SK

 

Äh, du har ju en springande färg på G oxå :)

 

Ärligt talat, visst du kan vika floppen men ofta kommer du säkert bli höjd av en random kung oxå och om vi alltid viker den här floppen när vi limpat in med AK så känns det som att lite av värdet i att limpa AK pf försvinner.

 

Om Fi var en erkänd tight och duktig regular så viker jag nog floppen. Om Fi är okänd så synar jag och är inte heller helt främmande för att syna pushen på turn.

 

Lite småknepig hand faktiskt.

 

EDIT: Märkte att jag visst ändrat åsikt om handen sen min förra post :) Det är nog så att jag ofta vill vika floppen mot en duktig regular men inte alltid gör det eftersom jag tycker TPTK är nöten :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, du har ju en springande färg på G oxå :)

 

Ärligt talat, visst du kan vika floppen men ofta kommer du säkert bli höjd av en random kung oxå och om vi alltid viker den här floppen när vi limpat in med AK så känns det som att lite av värdet i att limpa AK pf försvinner.

 

Om Fi var en erkänd tight och duktig regular så viker jag nog floppen. Om Fi är okänd så synar jag och är inte heller helt främmande för att syna pushen på turn.

 

Lite småknepig hand faktiskt.

 

 

 

Hade det bara varit en FI som bettat eller raisat mig så hade jag spelat den hårt, det e ju sån fart jag vill ha med limpad AK, men eftersom FI2 reraisar en monsterbet så e det lurigare...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

måste kommentera o stjäla lite uppmärksamhet i denna sngdagbok, hur många sngs lirar man på en dag om man lirar MÅNGA?

Själv tykcer jag att jag lirat en del och har lirat 80st 55$ idag, haha

 

Allt är väl relativt :) Jag tycker "många" är runt 50 st eller nåt. z32fanatic spelade 250 en dag tror jag, det är oxå "många" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm... Tammerfors e ju tammperi tror jag, ska googla upp det :)

 

brb...

 

/SK

Tammerfors är Tampere. Tammisaari är Ekenäs. Ekenäs ligger ganska precis mittmellan Åbo och Helsingfors, nära Karis (man passerar Karis med tåg påväg mellan Åbo/Helsingfors.) Hangö ligger nära också. Det är en bit utanför Hangö som Estonia sjönk. :(

http://www.ekenas.fi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt är väl relativt :) Jag tycker "många" är runt 50 st eller nåt. z32fanatic spelade 250 en dag tror jag, det är oxå "många" :)

 

Beror väl kanske på nivå också?

 

Nu när man kör 15-20st per set som jag så är 50 inte så mycket på 16.

 

Men häromdagen klämde jag in 175st.. Det var dock jobbigt. Iofs var det dagen jag fortfarandespelade set av 4.. För att sedan börja med 15-20st. Så det gick fortare mot slutet..

 

Många tycker nog jag det blir från typ 80.. För mig är det typ 44-7 speltimmar.. Då börjar det bli jobbigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väl kanske på nivå också?

 

Nu när man kör 15-20st per set som jag så är 50 inte så mycket på 16.

 

Men häromdagen klämde jag in 175st.. Det var dock jobbigt. Iofs var det dagen jag fortfarandespelade set av 4.. För att sedan börja med 15-20st. Så det gick fortare mot slutet..

 

Många tycker nog jag det blir från typ 80.. För mig är det typ 44-7 speltimmar.. Då börjar det bli jobbigt!

 

det blev nog över 90 tillslut,:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väl kanske på nivå också?

 

Nu när man kör 15-20st per set som jag så är 50 inte så mycket på 16.

 

Men häromdagen klämde jag in 175st.. Det var dock jobbigt. Iofs var det dagen jag fortfarandespelade set av 4.. För att sedan börja med 15-20st. Så det gick fortare mot slutet..

 

Många tycker nog jag det blir från typ 80.. För mig är det typ 44-7 speltimmar.. Då börjar det bli jobbigt!

 

Ja som sagt, allt är ju relativt :) Men att det ska ha nåt att göra med nivån man spelar på håller jag inte med om.

 

Att mäta i speltimmar funkar inte heller eftersom det är mkt mer ansträngande att mulitabla 20 bord i fem timmar jämfört med att multitabla fyra bord i fem timmar.

 

Det bästa är helt enkelt att mäta hur många man spelar och att du lyckades klämma in 175 st på en dag är bara sjukt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men att det ska ha nåt att göra med nivån man spelar på håller jag inte med om.

 

Ne, inte riktigt så jag menade. Men vill bara prata om det jag vet nåt om.. Lite korkat av en 16 dollars spelare att säga att 100 st inte är mycket på 2000 dollars nivån:) Sånt har ju inte jag en enda suck om:)

 

Att mäta i speltimmar funkar inte heller eftersom det är mkt mer ansträngande att mulitabla 20 bord i fem timmar jämfört med att multitabla fyra bord i fem timmar.

 

Det bästa är helt enkelt att mäta hur många man spelar och att du lyckades klämma in 175 st på en dag är bara sjukt :)

 

Jo iofs.. Det e rätt ansträngande med 20 bord i 5 timmar. Sitter man på 6-8 hinner man ju läsa nyheterna,chatta, läsa pokerforum osv:) Spelar man 20 e det fullt upp. Men på det settet har man ju om man spelar bra tjänat klart för dagen också:)

 

Speciellt sugit är det när katten förstört min pokerdator så nu sitter jag med en IBM från 2000.. 1024x768 upplösning.. Får in 4st minibord bredvidvarandra utan overlapp.. Så kör cascade nu med 15-20 per set.. Och det är inte alltid som det går att klicka felfritt med musen heller så jag får nog köpa ny sådan innan jag har råd med ny dator. Får väl ha det som mål att grinda in en..

 

Skall bli intressant efter april / maj och se vad jag har för Roi över 4000 sngs.. Just nu ligger den på typ 6.. Räknar nu på typ 4% i längden. men man kan ju hoppas det e lågt räknat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...