Gå till innehåll

Upp på hästen igen aka SK ska krossa i PLO HU


SoderKrippa

Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?  

403 medlemmar har röstat

  1. 1. Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?

    • Ja, jag tycker det och kommer titta på videon
      344
    • Nej, jag är mer intresserad av mitt eget spel
      59


Recommended Posts

20 händer senare:

 

***** Betfair Poker Hand History for Game 328060907 *****

NL $2.50/$5 Texas Hold'em - Monday, March 17, 02:40:16 GMT 2008

Table Nitrogen 12 6-max (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of active players : 6

Seat 1: SoderKrippa ( $1,377.85 )

Seat 2: rush88 ( $499 )

Seat 3: t6rdur ( $480 )

Seat 4: nettkong1 ( $717.75 )

Seat 5: sh4rky33 ( $727.05 )

Seat 6: Crunchy ( $445 )

t6rdur posts small blind [$2.50]

nettkong1 posts big blind [$5]

** Dealing down cards **

Dealt to SoderKrippa [ :Ad:, :Ac: ]

sh4rky33 folds

Crunchy calls [$5]

SoderKrippa raises to [$22]

rush88 folds

t6rdur folds

nettkong1 folds

Crunchy calls [$17]

** Dealing Flop ** [ :8s:, :5c:, :3h: ]

Crunchy checks

SoderKrippa bets [$24]

Crunchy raises to [$123.50]

SoderKrippa calls [$99.50]

** Dealing Turn ** [ :3s: ]

Crunchy bets [$210]

SoderKrippa raises to [$928.50]

Crunchy calls [$89.50]

Crunchy goes all-in

Returning uncalled bet [$629] to SoderKrippa

** Showdown **

SoderKrippa shows [ :Ad:, :Ac: ]

Crunchy shows [ :Th:, :Ts: ]

** Dealing River ** [ :6c: ]

** Hand Conclusion **

SoderKrippa wins $894.50 from main pot with two pair, Aces and Threes

************ Game 328060907 ends ************

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hmmm...kunde inte den där riggen varit på när Jag och Vrakman var hos dig, dålig stil av dig Krippa! :-) Tack för igår och wp som vanligt mannen!

 

Ja vad är det för värd liksom?!? Bra att nån av oss får ha riggen med sig ivf! :mrgreen:

 

WP, och nästa gång ska du nog köra med Krippo istället Maxy...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte kritisera men undrar bara hur du motiverar att spela så otroligt tight på de tidiga nivåerna. Går ju vinna stora potter även då, dessutom är det billigt att spela. Att släppa KQ på knappen first in är inte något jag gör iaf. Låt någon betala av med en sämre K lr D. Du stackar ju aldrig donksen som det iaf finns 1 av på alla sngs.

Det var iaf mina 5cents men du är stjärnan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte kritisera men undrar bara hur du motiverar att spela så otroligt tight på de tidiga nivåerna. Går ju vinna stora potter även då, dessutom är det billigt att spela. Att släppa KQ på knappen first in är inte något jag gör iaf. Låt någon betala av med en sämre K lr D. Du stackar ju aldrig donksen som det iaf finns 1 av på alla sngs.

Det var iaf mina 5cents men du är stjärnan.

 

Jag tror anledningen är att han gillar pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte kritisera men undrar bara hur du motiverar att spela så otroligt tight på de tidiga nivåerna. Går ju vinna stora potter även då, dessutom är det billigt att spela. Att släppa KQ på knappen first in är inte något jag gör iaf. Låt någon betala av med en sämre K lr D. Du stackar ju aldrig donksen som det iaf finns 1 av på alla sngs.

Det var iaf mina 5cents men du är stjärnan.

 

Hm... Jag håller faktiskt inte alls med. Det finns massor av diskussioner tidigare i den här dbn med argument för starthandskrav på olika levels för fullring reg speed sng, och jag är faktiskt så tråkig att jag nog inte orkar ta upp den diskussionen på nytt. :oops: Tolka mig inte som dryg, men jag orkar helt enkelt inte lägga tid på det igen, särskilt inte som jag nu helt har gått över till SH turbo sng. Kul med reaktioner hur som helst! :)

 

Jag vågar nog dock påstå att vinsten med att spela KQ på första och andra nivån i fullring reg speed sng långt ifrån överväger riskerna med ett sådant spel. Finns massor med bra sng-delar på PF, kolla där så hittar du oxå argument för en väldigt tajt HD på de första nivåerna (dit KQ sällan kvalar in).

 

Idag har jag spelat exakt 40 dagar sedan jag började på Betfair. Idag blir det inget spel, sov 4h igår natt och 2h i natt... Rullen ligger på stabila $13'880, så mao så har jag plussat $12'800 på dessa första 40 dagar. Känns bra.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sicko Kripps scoopa en 2:a plats i dagens eyes wide shut också. Efter sinnes urdragningar konstant, men det räckte inte hela vägen när fi plockar monster i ATC push lägen..

 

:) Jag e rätt nöjd ändå. Tanken va typ, "fan va skoj det vore å få verkligen tokaggra mig innan bingen", å då va Eyes Wide Shut perfa. :) Lite jobbigt bara att man gick så långt, så att ännu en natts sömn försvann ;)

 

Standard i min db just nu känns son "nu har jag lirat sista gejmet...", sen 2h senare "tog en sista..." :)

 

Sköna 15k i rulle nu, tror jag ska hitta tok-sng-grinden ikväll...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävla dator!!!!!!!!

 

Stänger ner hela tiden eftersom den blir för varm, trots att jag har den i luften på distanser.

 

Loosade en $150-bubbla och en $100 HU pga det. Så jävla tiltad! Har en sista igång, sen skiter jag i det här.

 

/SK

 

Ta av luckan.

Alternativt köp en ny dator. (du har väl råd med det nu)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävla dator!!!!!!!!

 

Stänger ner hela tiden eftersom den blir för varm, trots att jag har den i luften på distanser.

 

Loosade en $150-bubbla och en $100 HU pga det. Så jävla tiltad! Har en sista igång, sen skiter jag i det här.

 

/SK

 

Hade problem med nätet i måndags, kopplade i från ett antal ggr. Alltid kul o komma in o inse att man haft KK...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta av luckan.

Alternativt köp en ny dator. (du har väl råd med det nu)

 

Ett par BB tips oxå:

  • Dammsug bort allt damm i datorn oxå när du väl tagit av luckan.
    mycket damm = högre temperatur...
  • Lägg en kylklamp ovanpå eller under datorn för att kyla ner den
  • Köp en ny fläkt till datorn, kostar ju typ från 150kr

... Eller nåt ;)

 

GL mr running good :-P WP!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte grindat sng på några år och har ingen statistik från den tiden. Du har väl statistik från en del sng-spel? Skulle du vilja beskriva kort hur mycket ens ROI (dvs hur nära verkligt ROI) säger om ens spel efter:

 

100 sng

 

300 sng

 

500 sng

 

1000 sng

 

2000 sng

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte grindat sng på några år och har ingen statistik från den tiden. Du har väl statistik från en del sng-spel? Skulle du vilja beskriva kort hur mycket ens ROI (dvs hur nära verkligt ROI) säger om ens spel efter:

 

100 sng

 

300 sng

 

500 sng

 

1000 sng

 

2000 sng

 

The chart below shows the statistical likelihood of a given sample of SNGs being a true indication of your ROI.

 

100 games: ~23%

 

300 games: ~40%

 

1000 games: ~66%

 

2000 games: ~82%

 

Källa: Sit and Go Planet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...