koboy Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 jag har ingen hh men situationen är ungefär följande: shorthanded SNG 2 platser betalda blinds: 150/300 hero BB : 1200$ fi1 SB : 3000$ fi2 knappen: 1850$ hero har 77 knappen höjer till 600 SB foldar Hero ? Citera
MrKeen Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 känns som en ganska lätt all-in, knappen kan pusha med det mesta här och lägger du dig nu är du nere i 900 och kommer få trycka in degen inom ett par händer ändå. Citera
koboy Postad 6 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 6 Februari , 2007 det har väl en ganska marginell betydelse men stackstorleken är efter blindsen är lagda. Citera
vetgirig Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Att pusha här är rätt mot allt utom ett överpar. Det ligger faktiskt 750 marker i potten redan. Du kan inte sätta Fi på överpar i denna situation. Notera att Fi kan inte lägga 2 överkort så du får hoppas på turen. Men det torde vara EV+ att ställa in. Citera
Snabelguy Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Det ligger faktiskt 750 marker i potten redan. Om inte jag har räknat helt fel så ligger det 1050 i potten. Du kan inte sätta Fi på överpar i denna situation. Varför kan han inte det? En miniraise av Fi kan likväl betyda att han vill ha syn eller ännu hellre en höjning. Eller? Citera
Klyka Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 känns som en ganska lätt all-in, knappen kan pusha med det mesta här och lägger du dig nu är du nere i 900 och kommer få trycka in degen inom ett par händer ändå. Jag vet faktiskt inte om han är benägen att höja vad skit som helst här som andrastack när storstacken sitter efter honom att agera. Men jag skulle väl också pusha. Det kommer nog inte så många bättre lägen än detta att bättra sin situation, om inte båda fi visat sig vara mkt tighta och lätta att sno från. Isf skulle jag väl kunna folda (om jag tror att fi kommer att syna en push), för att sedan bygga stack mer långsiktigt. Citera
eurythmech Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Det är inte ofta jag föreslår en Stop n Go, men här skulle jag vara sugen. Kanske sitter vi lite för grunt dock. Citera
Recommended Posts