Gå till innehåll

Upp till kamp mot de som förstör pokern!


MrZingo

Recommended Posts

Visst, som jag själv har sagt så överdriver jag en del för att klargöra vad jag menar och visst, sajterna tillåter att man använder vissa program. Därmed inte sagt att man måste gilla det. Jag anser att det är en sorts fusk att använda hjälpmedel som ger spelare fördelar gentemot andra, och du kan väl inte förneka att man får fördelar av att använda hjälpprogram? Det är ju själva poängen med dem, eller hur?

 

Men du måste fan skämta :D

 

Sen så tycker jag det är jävligt skummt att folk tar bilen till jobbet när det finns bussar?

 

Bilen släpper ut massa onödiga avgaser bara. Lagen tillåter att man tar bilen till jobbet, men vart är moralen där?

 

När du får folk att sluta använda bilen och börja åka kollektivt så ska jag hjälpa dig att få bort alla hjälpmedel till pokern ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 120
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ronny nu lugnar du ner dig. Knäpp upp en redbull och räkna till 10. Vad menar du att PT gör som anteckningsblocket inte kan? Kan man inte sammanställa data själv och lista spelarna kring bordet och rita till olika ikoner efter deras namn vilka indikerar spelstil?

 

Nej, det finns ingen chans att du skulle hinna anteckna så mycket data under ett livespel och det är 100% omöjligt att sammanställa den i samma rasande tempo som ett dataprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, som jag själv har sagt så överdriver jag en del för att klargöra vad jag menar och visst, sajterna tillåter att man använder vissa program. Därmed inte sagt att man måste gilla det. Jag anser att det är en sorts fusk att använda hjälpmedel som ger spelare fördelar gentemot andra, och du kan väl inte förneka att man får fördelar av att använda hjälpprogram? Det är ju själva poängen med dem, eller hur?

 

Klart du får tycka som du vill. Frågan är bara om du tänker logiskt och rättvist.

 

Vad PT ger till den som har svårt att hålla koll på sina motståndare, är vad energidryck ger till den trötte och okoncentrerade. Vad jag har hört får man inte dricka mer än 2st redbull innan en tävling i OS, men du får dricka obegränsat under ett WSOP.

 

Du kan inte jämföra så där grovt mellan olika tävlingformer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det finns ingen chans att du skulle hinna anteckna så mycket data under ett livespel och det är 100% omöjligt att sammanställa den i samma rasande tempo som ett dataprogram.

 

Självklart inte, men den ger ju edgen!

 

EDIT: Man kanske i erat tycke borde sätta in en spärr i PT som gör att den bara antecknar data om ett fåtal spelare. Jag menar bara så att killen med blocket inte tappar edge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hur ser du att det är abc-spelare? Jo via programmet!

Du ser vilka som är bluffgubbar, vilka som inte bluffar, vilka som torskar etc.

Faktiskt inte. De spelare jag märker efter några rundor spelar TAG brukar jag använda sajtens sökfunktion på. Väldigt ofta ser jag att de multitablar. "Mums fillibabba", tänker jag då. ;-)

 

Oklart vad du menar med "Däremot att spela efter råd från en bot är ju samma som...att låta en bot spela helt och hållet"

 

Du menar på fullt allvar att du kommer att ignorera trackerns data helt som visar om det är en lösaggro eller tigth/passive du möter när du får motstånd på en K-hög flop med KQ?

a) Jag menar att om enda skillnaden är vem som utför kommandot, så är det ingen skillnad.

b) Jag spelar max två bord (oftast ett) och behöver ingen tracker. Jag tror också att det vore ett misstag att HELT lita på trackerns data, då det finns en hel del andra faktorer som bör vägas in. Men att fatta beslut utifrån en mängd information är väl mycket vad poker handlar om?! Jag ser heller inga moraliska problem med att någon använder trackerstatistik mot mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med trådskaparen. Det hade varit bättre om hjälpprogrammen inte fanns/var förbjudna.

Själv spelar jag mest på SvS med anteckningar som hjälpmedel. När jag spelar på andra sajter använder jag PO2. PO2 tycker jag hjälper mig då jag har data på alla spelare direkt på bordet och att jag kan se om de är vinnande (de gånger vi suttit vid samma bord). Att programmet räknar odds tittar jag bara på ibland men kan tänka mig att det finns de som spelar efter dessa odds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet faktiskt inte om sajterna skulle vinna eller förlora på att bli av med programmen, men om de skulle vilja finns det ett ganska lätt sätt att neutralisera dem och det vore att tillåta nickbyten. Dock så skulle det leda till ett gäng andra problem, och dessutom så är jag rätt fäst vid mina nick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar inte om att få en (edit: ) otillåten fördel, då det är en klart tillåten fördel. Vi kan lika gärna diskutera solglasögon i livespel. Så länge det är tillåtet att bära solglasögon, så kan ingen klaga över att nån annan använder dem och på så vis får en fördel. Det är bara att själv börja använda solglasögon.

 

Vill du inte använda PT trots att det är tillåtet, så för all del, gör inte det. Men anklaga inte andra för fusk för att de gör något som är uttryckligt tillåtet och accepterat i hela pokersvängen.

 

Däremot får du gärna argumentera för att förbjuda PT på diverse siter. Och du får gärna anklaga folk för fusk om de använder PT på en site där det inte är tillåtet. Men det är en helt annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därmed inte sagt att man måste gilla det.

Det har inte jag heller sagt.

...och du kan väl inte förneka att man får fördelar av att använda hjälpprogram?

Det har jag inte heller sagt. Däremot ger det inte en så stor edge som du verkar tro. Jag har en större edge om jag spelar två bord utan PT än om jag spelar 4+ bord med PT.

Det är ju själva poängen med dem, eller hur?

Nej, som jag har sagt tidigare är huvudanledningen till att jag anväder PT för att hålla koll på resultat och betalad rake (för beräkning av rakeback) och för att anlaysera mitt eget spel. PAHUD använder jag för att se hur ofta folk höjer pre etc. Och ja, det ger en edge gentemot de multitablare som inte använder det.

 

Tyvärr har jag inte lika bra "nickminne" vid onlinespel som jag har "ansiktsminne" vid livespel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ståndpunkten är att det inte är fusk så länge sajterna tillåter så är det inte heller fusk att rycka sladden och använda sig av de X antal all in protections som sajterna tillåter.

 

Jag säger inte att PT eller motsvarande är fusk. Själv använder jag det inte, jag har tillräcklig edge ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är stor skillnad mellan angle shooting och att göra något som anses vara okej enligt den stora massan imho.

 

 

Om du menar att de flesta heltidsspelare tycker att det är okej så kan du nog ha rätt. Dock tror jag knappast att en majoritet av alla spelare skulle tycka det. Vette fan om de flesta ens har hört talas om PT eller PO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ståndpunkten är att det inte är fusk så länge sajterna tillåter så är det inte heller fusk att rycka sladden och använda sig av de X antal all in protections som sajterna tillåter.

Det är tillåtet enligt reglerna och allmänt accepterat. Du glömde ett av två led i resonemanget.

 

Om du menar att de flesta heltidsspelare tycker att det är okej så kan du nog ha rätt. Dock tror jag knappast att en majoritet av alla spelare skulle tycka det. Vette fan om de flesta ens har hört talas om PT eller PO.

Så vi ska anta att de som inte ens har kunskap om PT skulle tycka illa om det om de hade kunskapen, och detta antagande ska vi ta till intäkt för att den allmänna åsikten bland folk som har denna kunskap inte ska räknas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt åt helvete fel eftersom den inte bara lagrar datan utan också presenterar den i användbart och överskådligt format.

 

Du har ju uppenbarligen inte en aning om vad PT gör, det samlar data ja, i ett ganska oavändbart format, och egentligen helt värdelöst att använda samtidigt som du spelar. Skulle folk sitta och använda Pt samtidigt som de spelade skulle d tima ut innan fått upp infon om en specifik spelare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju uppenbarligen inte en aning om vad PT gör, det samlar data ja, i ett ganska oavändbart format, och egentligen helt värdelöst att använda samtidigt som du spelar. Skulle folk sitta och använda Pt samtidigt som de spelade skulle d tima ut innan fått upp infon om en specifik spelare...

 

Har bara office och antog att PT fungerar ungefär likadant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett program som ej är förbjudet av siten ifråga som man spelar på kan heller inte klassas som fusk, är det fritt att använda är det åxå upp till var och en att bestämma om man vill spela med eller utan program.

 

Är det fritt fram att exempelvis trimma sin bil i ett "race" är trimmet inget fusk utan snarare ett HJÄLPMEDEL.

 

Därmed inte sagt vad som är rätt eller fel, men att klassa ett fullt tillåtet program som fusk blir däremot fel.

 

Som det är nu har alla samma valmöjlighet att använda hjälpmedel, den dagen alla inte har rätt att använda samma program kan man börja prata om fusk lite mer ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...