walkertullaris Postad 5 Februari , 2007 Rapport Postad 5 Februari , 2007 Hej! En hand uppstod där jag hade lite tur på turn, river i en SnG med släkten. Ska försöka beskriva hur den gick till (kan vara vissa felaktigheter i positioner tyvärr har inte fotografiskt minne). Blinds 100-200 Jag har 58 suited på BB och har runt 8000 marker UTG höjer till 400 UTG+1 Synar UTG+2 Synar resten foldar fram till mig Jag synar eftersom det kostar 200 (200/1500 är väl ok pot odds här) för att se floppen trotts en rätt dålig hand. Floppen kommer 458 alla klöver. Jag mjölbetar ut 1000 för att kolla läget UTG och UTG+1 foldar UTG+2 går all-in för c:a 1000+2500 Hade ni synat all-in här, speciellt om ni inte tror att ni redan är uppe mot en färg? Det kostar ju mig bara c:a 25% av min stack och om jag inte är uppe mot triss (liten chans jag har ju två av korten som finns i en triss) eller en färdig färg är jag väl klar favorit. Citera
FraXioN Postad 5 Februari , 2007 Rapport Postad 5 Februari , 2007 Ta bort resultatet om du vill ha tips/analys Citera
walkertullaris Postad 5 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 5 Februari , 2007 Ta bort resultatet om du vill ha tips/analys Sådär bort taget Citera
m1978 Postad 5 Februari , 2007 Rapport Postad 5 Februari , 2007 Bör väl kanske syna me tanke på att du täcker din motståndare å trots allt har två paret.. men jag skulle nog vara lite skraj för ett floppat set i det läget.. 44 55 88.. floppad färg eller färgdraget är väl ganska troliga händer också. Citera
Blattanfejan Postad 5 Februari , 2007 Rapport Postad 5 Februari , 2007 Det fattas för mycket information. Antal spelare, antal startmarker, hur är prisfördelningen är faktorer som spelar in. Det låter som ni har ganska många startmarker och att det är tidigt i turneringen. Om så är fallet tycker nog jag att det är en fold. Förutom trissrisken finns både fär och stegdrag. Om inte din motspelare är en riktig gambler så kan du gott lägga den tycker jag. Det finns inte jättemycket värde i att ha massa marker tidigt i turneringen, eller jo, såklart det finns ett värde men du riskerar ganska mycket trots allt. Värdet av att bevara stacken är större. Utifrån hur jag läser situationen med ganska många spelare kvar, tidigt i turneringen osv så säger jag nog fold. Å andra sidan kan jag förstå om det är svårt att lägga ner handen. Citera
Recommended Posts