Gå till innehåll

Humorprogram och intelligens (avdelat från Pinsammaste man kan göra vid pokerbordet)


RayIV

Recommended Posts

  • Svars 76
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Stefan & Krister humor brukar exempelvis tyda på låg bildning och inte alltför sällan kommer den skrattande personen från glesbygd.

 

Pass på 8-)

Hur man skulle skulle värdera IQ’n på en som skrattar åt ”Joelbitar” vill jag inte gå in på.

 

Det enda man kan konstatera om en sådan person är att denne förmodligen är jävligt kärv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även ett nick på ett forum kan säga en hel del om en person...

 

Naturligtvis generaliserade jag grovt i mitt inlägg i syfte att provocera. Jennez strikes again. Fast ett korn av sanning finns det allt i det.

 

Man får gilla vilken humor man vill, men gillar du exempelvis kiss och bajs-humor eller Stefan & Krister får du nog finna dig i att folk har fördomar om dig.

 

 

Ja du har delvis rätt tycker även jag. Men jag går inte så långt som att säga att de som tycker Stefan o Krister är roliga är mindre intelligenta. Men däremot är det en landsortshumor jag inte skrattar åt... Men när jag hälsar på i min hemkomun (gotland) så samlas folk o dricker kaffe o skrattar järnet medans dom kollar Stefan o Krister :D :D... Så visst är Stefan o Krister lite av byhålehumor :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du har delvis rätt tycker även jag. Men jag går inte så långt som att säga att de som tycker Stefan o Krister är roliga är mindre intelligenta. Men däremot är det en landsortshumor jag inte skrattar åt... Men när jag hälsar på i min hemkomun (gotland) så samlas folk o dricker kaffe o skrattar järnet medans dom kollar Stefan o Krister :D :D... Så visst är Stefan o Krister lite av byhålehumor :).

 

Tycker själv att det är klockrent, har fortfarande inte sett nån som tycker att Stefan & Krister är bra humor som inte har en av dessa förutsättningar.

A: Är över 45 år

B: Har pluggat på nivå max motsvarande gymnasieskola

C: Jobbar som hantverkare

 

Ang Robert Gustavsson och vad man faller in under om man gillar honom tror jag är för svårt att definiera då det är en väsentlig skillnad på Killing-gänget och tex Time-out. Men han får gå mer åt svensson-hållet. Tycker han är bra i sina bästa stunder och trist i sina sämsta.

 

Välkommen att dissa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker själv att det är klockrent, har fortfarande inte sett nån som tycker att Stefan & Krister är bra humor som inte har en av dessa förutsättningar.

A: Är över 45 år

B: Har pluggat på nivå max motsvarande gymnasieskola

C: Jobbar som hantverkare

 

Ang Robert Gustavsson och vad man faller in under om man gillar honom tror jag är för svårt att definiera då det är en väsentlig skillnad på Killing-gänget och tex Time-out. Men han får gå mer åt svensson-hållet. Tycker han är bra i sina bästa stunder och trist i sina sämsta.

 

Välkommen att dissa mig.

 

Asbra, ämnet har helt fatt en ny ton, jag tycker det påminner om ett gäng stenade halvfulla backpackers på en strandbar i thailand. Det e toksnyggt hur ni fått over diskutionen till tolkandet av svenska stereotyper genom humor...

 

Keep up the good work. top 3 bland mina favorittrådar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fördomar stämmer nästan alltid. Nu snackar jag inte grovt generaliserande fördomar om olika folkslag som t.ex att ”alla tyskar äter bratwurst och har lederhosen”, men jag kan ta några exempel:

 

Skrattar man åt Stefan & Krister: Sullas analys var ganska bra.

 

Blir man gravid vid 16 års ålder kommer man troligen från ett hem där utbildningsnivån är låg och ens föräldrar är sannolikt mycket unga.

 

Bär man skinnväst och träskor på ett uteställe är man sannolikt från glesbygd.

 

Att prata med bred dialekt (vilken som helst) tyder ofta på låg bildning.

 

Att gifta sig tidigt efter att man träffat sin partner innebär att man kommer att skilja sig inom en ganska snar framtid. Detta faktum är till och med så välkänt att iQ’n hos vederbörande skarpt borde ifrågasättas. (Fyllegrejer i Vegas räknas inte).

 

Ok, nu hoppas jag att jag har retat upp någon.

 

Vill passa på att citera Hjort också: ”Det är ingen fördom om det är sant”.

 

EDIT: Dags att dela av? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken av dessa program ser ni helst Jennez o Sulla ?

 

Jay Leno eller David letterman show ?

 

Sen tycker jag det är fel att säga att de på glesbygden är har lägre IQ för att de tycker S o K är kul.... Bor man på glesbygden kanske man är mindre skolad och inte lika utbildad som någon i en storstad ofta helt förståeligt då de inte har samma tillgång till bra utbildning... Men det behöver ju inte betyda på lägre IQ ?....eller ?

 

Från en inte så utbildad som kommer ifrån landsbygden men bor i storstan sen länge och tycker S o K är riktigt kasst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Jennez, förklara för mig hur låg IQ jag har för att jag tycker det är sjukt roligt med tex "Joel Bitar" "En annan del av köping". Sluta vara så jävla politiskt korrekt hela tiden, jag lovar att ditt liv kommer att bli roligare.

 

Har aldrig påstått att man har låg IQ om man skrattar åt exempelvis Joelbitar.

 

Har heller aldrig påstått att man har låg IQ bara för att man kommer från landsbygden. Problem med läsförståelse är nog lika utbrett i storstan som på landsbygden dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur man skulle skulle värdera IQ’n på en som skrattar åt ”Joelbitar” vill jag inte gå in på.

 

OK. Så detta här ska man bara tolka ordagrant? Eller ska man olka det så att du tycker att folk som gör det har låg eller kanske hög IQ? Eller ska man tolka det så att du bara helt enkelt inte vill prata om det just nu?

 

Edit: såg inte att juggler bet oss hålla käft. så från och med nu gör jag det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Så detta här ska man bara tolka ordagrant? Eller ska man olka det så att du tycker att folk som gör det har låg eller kanske hög IQ? Eller ska man tolka det så att du bara helt enkelt inte vill prata om det just nu?

 

Tolka det som att jag inte vill prata om det just nu. Jag kan ju påstå det ena eller det andra men jag har lika lite hållbara bevis som du.

Jag kan också skratta åt Joelbitar men då skrattar jag inte åt att den stackars killen är utvecklingsstörd utan att svenska sosse-staten (eller rättare sagt sosse-svt) en gång i tiden tyckte att det här var en lysande programide som skulle öka toleransen och förståelsen för handikappade i samhället. Det är inte heller det första pedagogiska magplasket pappa staten har gjort.

 

Vad sägs om ”Stockholmsnatt”, en del i en antivåldskampanj som slutade med att alla ungar sprkade ner varandra.

 

Eller att sätta upp ett värnpliktigt kompani bestående endast av homosexuella? Hur det slutade behöver jag kanske inte ens kommentera. (Nej, det blev inga sexorgier).

 

Detta bevisar också en vanligt förekommande ”sann fördom”; nämligen att statliga tjänstemän generellt sett är inkompetenta.

 

EDIT: Juggler - you da man!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker själv att det är klockrent, har fortfarande inte sett nån som tycker att Stefan & Krister är bra humor som inte har en av dessa förutsättningar.

A: Är över 45 år

B: Har pluggat på nivå max motsvarande gymnasieskola

C: Jobbar som hantverkare

 

Stefan och Krister är skitroliga, kan beror på att jag själv kommer från Halland. Förresten är jag ett exempel som inte stämmer in på några av dina punkter Sulla.

 

Hjälp.

 

Jag kan dock lägga till några punkter så du känner dig träffad.

 

D. Anser att lyteskomik är den främsta formen av humor.

E. Har ett vokabulär som motsvarar innehållet i buskis: fattigt.

F. Tycker att Björn Rosenström är ett geni.

G. Ogillar svartvita filmer, med undantag för American History X.

H. Zappar alltid förbi SVT, såvida inte något av det markerade i punkterna D-G visas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, absolut. SVT = Staten.

 

Gör det inte hemskt ont med såna grova magplask i varje inlägg man nånsin skrivit sitt hela liv?

 

 

Ja du eury, jag vet att du är en Gulag-förespråkare sedan länge och letar efter ”kapitalistsvin” i varenda inlägg men om du läser vad jag har skrivit istället så kanske du inser att jag rättade mig själv i samma mening?

Men som jag skrev i tidigare inlägg: ”Bristen på läsförståelse är tyvärr utbredd på både landsbygd och i tätort”.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Jennez, förklara för mig hur låg IQ jag har för att jag tycker det är sjukt roligt med tex "Joel Bitar" "En annan del av köping". Sluta vara så jävla politiskt korrekt hela tiden, jag lovar att ditt liv kommer att bli roligare.

 

Det är komiskt att folk tar åt sig av någon som generaliserar.

 

Bara för att man säger att killar har snopp innebär inte det att 100% av alla killar har snopp. Det fins alltid undantag.

 

Så bara för att Stefan och Krister, helt riktigt, företrädesvis uppskattas av folk med lägre bildning än genomsnittet innebär inte det att de inte har fans bland högutbildade MENSA-medlemmar.

 

Tillägg: Jag hatade verkligen S&K tidigare. Nu garvar jag läppen av mig åt Full Frys om jag är onykter. Kankse dags att se om någon av mina utbildningar blivit ogiltigförklarade?

 

För övrigt är det Snickeriet det roligaste som gjorts i Sverige. I en annan del av Köping är bara en blek kopia av Snickeriet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är komiskt att folk tar åt sig av någon som generaliserar.

 

Precis. Det är humor på hög nivå när folk blir riktigt förbannade när man öppet provocerar för provocerandets skull. Sedan finns det ju också en seriös debatt och jag tycker faktiskt att mina utspel har en viss poäng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du eury, jag vet att du är en Gulag-förespråkare sedan länge och letar efter ”kapitalistsvin” i varenda inlägg men om du läser vad jag har skrivit istället så kanske du inser att jag rättade mig själv i samma mening?

Men som jag skrev i tidigare inlägg: ”Bristen på läsförståelse är tyvärr utbredd på både landsbygd och i tätort”.

 

Men läs det du skrev en gång till ffs.

Känns ju hemskt relevant btw att diktera ihop kommunisthistorier om mig för att jag påpekar din osaklighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan också skratta åt Joelbitar men då skrattar jag inte åt att den stackars killen är utvecklingsstörd utan att svenska sosse-staten (eller rättare sagt sosse-svt) en gång i tiden tyckte att det här var en lysande programide som skulle öka toleransen och förståelsen för handikappade i samhället.

 

Vad är det som är problemet? Att jag angriper staten eller svt eller kanske båda? Att jag tycker att man hellre kan bygga ett JAS än att öppna ett dagis? (obs! Ironi!)

 

Inte ens säkert att Joelbitar föreslogs som program av SVT, utan av någon annan av våra statliga myndigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...