Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har precis satt mig vid bordet, har ingen aning om hur FI spelar, och FI har nog ingen aning om hur jag spelar.

***** Hand History for Game 5643007729 *****

$400 NL Texas Hold'em - Sunday, February 04, 08:51:58 ET 2007

Table Table 126324 (No DP) (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: Asusu ( $627.97 )

SB: poplovok99 ( $553.29 )

Seat 4: hksdu ( $122.90 )

Seat 5: ludgera ( $530.80 )

Seat 6: FI ( $412.30 )

BB: HERO ( $404 )

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ :As::Kc: ]

hksdu calls [$4]

ludgera folds.

FI raises [$16]

Asusu folds.

poplovok99 folds.

HERO raises [$41]

hksdu folds.

FI raises [$83]

HERO calls [$54] Borde jag syna, slänga eller reraisa???

Pot: 204$

** Dealing Flop ** [ :9s:, :5h:, :Kh: ]

HERO checks.

FI bets [$122]

HERO calls [$122] Nån som föreslår bättre linje???

Pot: 448$

** Dealing Turn ** [ :Ah: ]

HERO checks. Check/Bet all in???

FI is all-In (191$), jag har 183$ kvar. Syna eller slänga???

Postad

Finns 4 kombinationer av AK, 1 av AA, 1 av KK, som han kan ha. Känns som att hans reraise preflop tyder på AA, KK som vill ha action men man vet ju aldrig. Han kanske har QQ med en hjärter?

Jag hade check-synat hela vägen och hoppats han är en tomte som bluffar.

Postad

Jag röstar för för att antingen trycka eller lägga mot hans omslag pre. Vad jag hade valt vet jag inte, jag hatar sånna lägen. Förmodligen hade jag tryckt. Jag säger inte att det är bra, men det har har också med min image att göra. Hur som helst tycker jag att det är bättre än att syna.

Det är ingen höjdare att lägga in 100 av 400 pre för att jaga ett ess eller en kung, speciellt inte ur position. Vilka händer ska du få betalt av om du träffar? Nu floppar du tptk och drar top2 på turn - och du vet fortfarande inte om du vill lägga in dina sista pengar.

Nej, all in/fold pre.

(Jag tror att han har KK som handen utspelar sig.)

Postad
Jag röstar för för att antingen trycka eller lägga mot hans omslag pre. Vad jag hade valt vet jag inte, jag hatar sånna lägen. Förmodligen hade jag tryckt. Jag säger inte att det är bra, men det har har också med min image att göra. Hur som helst tycker jag att det är bättre än att syna.

Det är ingen höjdare att lägga in 100 av 400 pre för att jaga ett ess eller en kung, speciellt inte ur position. Vilka händer ska du få betalt av om du träffar? Nu floppar du tptk och drar top2 på turn - och du vet fortfarande inte om du vill lägga in dina sista pengar.

Nej, all in/fold pre.

(Jag tror att han har KK som handen utspelar sig.)

Det du skrev är även vad jag är inne på. Jag har insett att mitt största misstag i handen är att bara syna hans återhöjning preflop, även om jag kan få en flop för 54$ när det redan ligger 150$ i potten så är handen svårspelad ur position mot någon som visat så mycket styrka.

Jag håller med om att all in eller fold preflop är det bästa spelet.