Hap Postad 3 Februari , 2007 Rapport Postad 3 Februari , 2007 Jag har märkt att när jag har en begränsad tid för poker, säg 2 timmar, så lyckas jag nästan alltid backa. Jag är ganska tvångsmässigt vidskeplig, men jag förstår givetvis att det måste ligga flera reella faktorer bakom. Som att om jag förlorar en pott så blir jag stressad, för jag vill inte ligga back när jag måste sluta. Detta leder såklart till att jag inte spelar mitt A-game och förlorar således mer. Jag har också t.ex. försökt sluta spela innan man ska ut och festa eftersom man instinktivt inte vill vara på dåligt humör när man festar. Detta betyder också att man tar en förlust snäppet värre än man vanligtvis skulle göra. Någon annan som lider av samma eller liknande problem? Det är så otroligt idiotiskt och jag förstår inte varför jag inte kan koppla bort sånt här trams när jag ändå spelat i nästan 4 år. Känns bra att skriva om det. Kanske får mig att inse hur skadligt detta är för min poker. Citera
cOP Postad 3 Februari , 2007 Rapport Postad 3 Februari , 2007 1. Bestäm aldrig slut-tid. Sluta när du känner för det. Jag tänker ofta "jaja jag slutar hel" när klockan är kvart i. Leder i princip alltid till att man spelar som en idiot den där sista kvarten för man egentligen ville sluta kvart i. 2. Ge fan i att kolla exakt hur du ligger till stup i ett. Visst man har hyfsad koll på om man är plus eller minus men efter en timme eller två kan det vara lite luddigt. LÅT DET VARA DET. Citera
Recommended Posts