Gå till innehåll

Lystring: Ace Ventura på TV ikväll


Existentialisten

Recommended Posts

För 211:e gången sedan millenieskiftet visar TV3/TV6/ZTV "Den galopperande detektiven" så knappa in TV3 vid 20:00 så får ni njuta komedi av hög klass.

 

Det spelar ingen roll om ni sett den 30 gånger och kanske tycker den är högst medelmåttig. Ni har helt enkelt inte förstått filmens storhet i så fall. Han har ju djur i lägenheten och kan prata med dem!!!! Och visst är Jim Carrey skitkul!!! Alla dessa grimaser och imitationer!!! Kommer ni ihåg när han tittar på killens snopp i urinoaren??? Priceless!!!!

 

Jag vill verkligen tacka den gamle Stenbeck för att han via MTG har lyckats anställa chefer som verkligen ser till att de intellektuella tittarnas välfärd går före allt - stort tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 80
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är du så intellektuell som du ger sken av så borde du ju veta att det finns fler tv-kanaler att välja bland.

 

Och är läraren dum kan man ju byta skola, har man problem med tjejen kan man göra slut, är pappa dum kan man ansöka om fosterhem, är medarbetaren jobbig kan man säga upp sig, är tidningen trist så kan man säga upp prenumerationen..... ja, herregud.. kritik är ju helt överflödig egentligen... mongolid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och är läraren dum kan man ju byta skola, har man problem med tjejen kan man göra slut, är pappa dum kan man ansöka om fosterhem, är medarbetaren jobbig kan man säga upp sig, är tidningen trist så kan man säga upp prenumerationen..... ja, herregud.. kritik är ju helt överflödig egentligen... mongolid

 

Ahh fan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, eller så åtgärdar man problemet. Någonting säger mig att TV3:s programchefer inte besöker Pokerforums Off Topic-avdelning alltför ofta.

Eller vad vill du komma fram till, älskling?

 

Det är väl samtidigt lite naivt att tro att MTG-cheferna skulle lyssna på lilla mig så därför är det förmodligen mer effektivt att dra igång denna behjärtansvärda gräsrotsrörelse som kommer ta de fördummande medierna i upptuktelse och förändra hela mediesamhället!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ingen hade sett filmerna hade dem inte visats. Således, gör det bästa du kan av situationen och byt kanal. Önskar dig en fortsatt trevlig fredagkväll.

 

Öh för fan.. ta det lite lugnt med Dem-mandet... gör ju nästan ont att läsa sånt...

 

Har man ingen sån där mätarbox hemma spelar det nog knappast någon roll om man tittar eller inte.

 

Att sparka in öppna dörrar är sällan intelligent mediekritik.

 

Att kissa mot Vinden är heller inte så intelligent men samtidigt ganska kul och framförallt otroligt tillfredsställande.

 

Hjort, du är verkligen fascinerande.

 

Hyfsigt... någon borde försöka tränga in på djupet, göra en analys, publicera och bli känd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte det minsta kul att ha en åsikt om Jim Carrey nuförtiden. Till och med kultureliten gillar ju honom.

 

Att säga att man inte tycker om honom är närmast politiskt inkorrekt, i motsats till vad OP tycks tro.

 

Och vad jag själv faktiskt känner är i sammanhanget ointressant?

Istället bör jag sticka upp ett grässtrå i luften och titta vartåt det blåser och sedan sälla mig på den trendriktiga sidan, vara precis som den intellektuella eliten, oärlig men till synes mycket kulturellt medveten och uppmärksam...

 

Good game Vinden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All heder åt galopperande detektiver men 22.25 sänder Femman en milstolpe i filmhistorian. Hjältemod, blod, storartat skådespeleri och realism - kort sagt, filmen har allt en filmälskare kan önska.

 

Gåshud #1

Gåshud #2

 

Ett litet urval ur de otaliga godbitarna från mästerverket.

 

Drago: If he dies, he dies.

 

Rocky: I see three of him out there.

Paulie: Hit the one in the middle.

Duke: Right! Hit the one in the middle.

 

Duke: [to Rocky] You see? You see? He's not a machine, he's a man, he's a man.

Drago: [to his own trainer] He's not human. He's like a piece of iron.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All heder åt galopperande detektiver men 22.25 sänder Femman en milstolpe i filmhistorian. Hjältemod, blod, storartat skådespeleri och realism - kort sagt, filmen har allt en filmälskare kan önska.

 

Gåshud #1

Gåshud #2

 

Ett litet urval ur de otaliga godbitarna från mästerverket.

 

Drago: If he dies, he dies.

 

Rocky: I see three of him out there.

Paulie: Hit the one in the middle.

Duke: Right! Hit the one in the middle.

 

Duke: [to Rocky] You see? You see? He's not a machine, he's a man, he's a man.

Drago: [to his own trainer] He's not human. He's like a piece of iron.

 

Gåshud räcker inte för att beskriva... hela min kropp har stånd nu!!

 

EDIT: Just, ja, värdelöst (nåja) utan bild:

 

ivan.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...